گروه تعمیرکاران لپ تاپ

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دارند رویدادی متفاوت و البته با محدودیت‌های مختلف

برگزار شود و تنها تعداد محدودی حق ورود به نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها یا شرکت در کنفرانس‌های خبری را داشته باشند.گویا ترس از ابتلای شرکت‌کنندگان در رویداد بزرگ برلین به بیماری کرونا باعث شده است که برگزارکنندگان نمایشگاه IFA 2020 تمامی جوانب را در نظر گرفته و تصمیم به اعمال محدودیت در نوع برگزاری رویداد امسال کنند. یکی از سران برگزاری رویداد IFA در مصاحبه‌ای گفت:پس از لغو شدن نمایشگاه‌های مختلف، صنعت ما نیازی ضروری به پلتفرمی دارد که در آنجا شرکت‌ها بتوانند نوآوری و خلاقیت در محصولات جدیدشان را نشان دهند.در آوریل، برگزارکنندگان نمایشگاه IFA اعلام کردند که روشی خلاقانه برای برگزاری رویداد در نظر گرفته‌اند که با وجود چالش‌های بیماری همه‌گیر کرونا، شرکت‌ها و سازندگان محصولات مختلف حوزه فناوری امکان معرفی محصولاتشان به علاقه‌مندان را داشته باشند.

 

تنها افرادی در نمایشگاه IFA 2020 حضور خواهند یافت که دعوت‌نامه دریافت کنند


چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که شهردار شهر برلین محدودیت‌های گسترده‌ای در برگزاری نمایشگاه و رویدادهای مختلف اعمال کرده است؛ به‌نحوی‌که رویدادها تنها اجازه‌ی میزبانی کمتر از ۵،۰۰۰ نفر شرکت‌کننده را دارند. مقامات برگزارکننده نمایشگاه IFA نیز با درنظرگرفتن قوانین جاری شهر برلین در نظر گرفته‌اند که رویداد امسال کمی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.اولین محدودیت در نوع پذیرش شرکت‌کنندگان خواهد بود که گویا تنها افرادی که به نمایشگاه دعوت شده باشند، امکان حضور در نمایشگاه IFA 2020 و بازدید از غرفه‌ها یا شرکت در کنفرانس‌ها را خواهند داشت. همچنین گفته شده است که هر روز تنها ۱،۰۰۰ نفر امکان حضور در نمایشگاه را خواهند داشت.درکنار آن، هرساله نمایشگاه IFA در یکی از بزرگ‌ترین مراکز کنفرانس شهر برلین برگزار می‌شد؛ اما امسال نمایشگاه به ۴ قسمت تقسیم شده است که بخش اصلی نمایشگاه IFA همراه‌با دو یا سه کنفرانس خبری با حضور بیش از ۸۰۰ خبرنگار برگزار می‌شود. گویا یکی از کنفرانس‌ها نیز متعلق به شرکت کوالکام خواهد بود و احتمالا از محصولات جدید این شرکت رونمایی خواهد شد.http://tamirkaran.blog.ir/

  • و محبوبش نظیر اپ استور،‌ iCloud، اپل پادکستس و اپل
  • آرکید در ۲۰ کشور جدید در دسترس قرار گرفته‌اند. افزون
  • بر این موضوع، اپل در پی راه‌اندازی سرویس اپل موزیک
  • برای ۵۲ کشور جدید در سراسر دنیا است. به‌روزرسانی امروز
  • نشان می‌دهد که از این پس اپ استور در مجموعا ۱۷۵ کشور
  • و منطقه‌ی دنیا راه‌اندازی شده و کاربران بسیار زیادی امکان دسترسی به آن را دارند. 
  • کشورهایی که اپل سرویس‌هایش را به‌تازگی در آن‌ها راه‌اندازی کرده 
  • نوع بالایی دارند و مربوط به قاره‌های مختلف دنیا هستند. برخی از این
  • کشورها متعلق به آفریقا، برخی دیگر متعلق به آسیا-اقیانوسیه،
  • برخی دیگر اروپا و برخی نیز متعلق به آمریکای لاتین و منطقه‌ی
  • کارائیب هستند. همچنین شماری از کشورها در خاورمیانه و شماری دیگر در اقیانوسیه قرار دارند. 

اپ استور از این پس در ۱۷۵ کشور دنیا در دسترس قرار دارد


به‌لطف اقدام جدید اپل، هم‌اکنون سرویس اپل موزیک در ۷۲ کشور مختلف سراسر دنیا قابل‌دسترس است. کاربران کشورهای جدیدی که فهرست آن‌ها را می‌توانید در مقاله ببینید، می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی ویژه‌ی وب‌سایت رسمی اپل به‌مدت ۶ ماه به‌صورت کاملا رایگان از اپل موزیک استفاده کنند که پیشنهادی بسیار عالی به‌شمار می‌آید. اپل به‌طور معمول در دیگر نقاط دنیا، اپل موزیک را برای کاربران جدید به‌مدت ۳ ماه رایگان می‌کند. اپل با این تصمیم، کاری کرده است افراد بسیار بیشتری در سراسر دنیا امکان دسترسی به سرویس‌های متنوع این شرکت را داشته باشند. در دسترس نبودن اپ استور برای برخی کشورها باعث شده بود افراد ساکن در آن‌ها نتوانند آیفون‌های اپل را تهیه کنند. بااین‌حال گسترش شمار کشورهای تحت پشتیبانی اپ استور، باعث می‌شود از این پس پتانسیل فروش آیفون‌ها در دیگر مناطق دنیا نیز بالا برود. 

اپ استور اپل / Apple App Store

در ادامه می‌توانید شاهد فهرست رسمی کشورها و مناطقی باشید که سرویس‌های اپ استور، اپل آرکید، اپل موزیک، اپل پادکستس و iCloud به‌تازگی در آن‌‌ها آغازبه‌کار کرده‌اند:

  1. فهرست کشورها و مناطق جدید که اپ استور، اپل آرکید، اپل پادکستس و iCloud در آن‌‌ها راه‌اندازی شده‌اند
  2. نام قاره / منطقه    کشورها
  3. آفریقا    کامرون، ساحل عاج، جمهوری جمهوری دموکراتیک کنگو، گابون، لیبی، مراکش، رواندا و زامبیا
  4. آسیا-اقیانوسیه    مالدیو و میانمار
  5. اروپا    بوسنی و هرزگوین، گرجستان،‌کوزوو، مونته‌نگرو و صربستان
  6. خاورمیانه    افغانستان (به‌همراه سرویس اپل موزیک) و عراق
  7. اقیانوسیه    نائورو (به‌همراه سرویس اپل موزیک)، تونگا و وانواتو
  8. اپل همچنین فهرست کامل کشورهایی را که سرویس اپل موزیک
  9. به‌تازگی در آن‌ها آغاز به‌کار کرده، منتشر کرده است که در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گرشان باشید:
  10. فهرست کشورها و مناطق جدید که اپل موزیک در آن‌‌ها راه‌اندازی شده‌اند
  11. نام قاره / منطقه    کشورها
  12. آفریقا    الجزایر، آنگولا، بنین،‌ چاد، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی،موریتانی
  13. ، موزامبیک، نامیبیا، جمهوری کنگو، سنگال، سیشل، سیرالئون، تانزانیا و تونس

آسیا-اقیانوسیه    پادشاهی بوتانبیش از ۸۴ درصد از نمای مقابل آنر ۲۰ را نمایشگر ۶٫۲۶ اینچی آن در اختیار دارد؛ نمایشگر تمام‌صفحه‌ای با گوشه‌های گرد و لبه‌های مسطح که از دو ضلع کناری و بالایی فاصله‌ی اندکی دارد، اما حاشیه‌ی پایینی آن به ۳ میلی‌متر می‌رسد. طراحان آنر دوربین سلفی را درون روزنه‌ای در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر جای داده‌اند؛ قطر این روزنه‌ نسبت به پرچم‌داران گران‌قیمت سامسونگ اندکی بیشتر است. شکاف بین فریم و نمایشگر دستگاه را نواری پلاستیکی می‌پوشاند که در ضلع بالایی خود از اسپیکر مکالمه میزبانی می‌کند.فریم آلومینیومی آنر ۲۰ در دو نسخه‌ی آبی و مشکی هم‌رنگ بدنه است؛ اما در نسخه‌ی سفید ظاهری براق و مشابه استیل دارد. در ارتفاع مناسبی از لبه‌ی سمت راست فریم، کلیدهای پاور/حسگر اثر انگشت و کنترل صدا به‌چشم می‌خورند؛ کلیدهایی که اندکی لقی دارند و بازخوردشان نیز چندان رضایت‌بخش نیست. لبه‌ی پایین فریم از پورت USB 2.0 Type-C و دریچه‌ی اسپیکر تک‌کاناله‌ی گوشی میزبانی می‌کند؛ درحالی‌که لبه‌ی سمت چپ و بالا نیز به‌ترتیب درگاه دو سیمکارت و ماژول IR Blaster را در بطن خود دارند. متأسفانه آنر ۲۰ درگاهی برای کارت حافظه در اختیار کاربر نمی‌گذارد.
اروپا    کراوسی، ایسلند و مقدونیه‌ی شمالی


آمریکای لاتین و کارائیب    باهاما، گویان، جامائیکا، مونتسرات، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سورینام، جزایر تورکس و کایکوس، و 
فهرست بالا شامل کشورهای بسیار زیادی است و این موضوع نشان می‌دهد اپل به راه‌اندازی سرویس‌هایش در مناطق بیشتری از دنیا علاقه‌ی وافری دارد. در بین هیچ یک از کشورهای بالا متأسفانه نام ایران به‌چشم نمی‌خورد که البته اتفاقی دور از انتظار نبود.
شرکت کانادایی دامون (دِیمون :Damon) موتورسیکلتی برقی به‌نام هایپراسپرت دارد. این محصول، قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. هدف اصلی برند سازنده، تولید انبوه موتورسیکلت‌های الکتریکی نیست و برای عرضه‌ی یک پلتفرم و فناوری قابل استفاده جهت تولید انواع مدل‌های برقی، تلاش می‌کند. با این ابتکار، شرکت‌های مختلف می‌توانند از پلتفرم دامون برای تولید محصولات متنوع در کلاس‌های متفاوت استفاده کنند تا محل نشستن سرنشینان، پدال‌ها، فرمان و دیگر اجزا را به خواست خود طراحی کنند. قیمت و مشخصات فنی دقیق دامون هایپراستار، هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

 

شرکت تازه‌تأسیس لایتنینگ در تلاش است تا نقشی مشابه

 

تسلا در صنعت موتورسیکلت‌های برقی داشته باشد. مدل LS-218 با پیشرانه الکتریکی، ۲۰۰قدرت  اسب‌بخار و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند که البته در نسخه‌های جاده‌ای، بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. شتاب‌گیری موتورسیکلت لایتنینگ با جعبه‌دنده‌ی تک سرعته، فراتر از مدل‌های بنزینی توصیف شده است؛ ضمن اینکه با تغییر نرم‌افزاری می‌تواند قدرت ۲۴۸ اسب‌بخار تولید کند. لایتنینگ LS-218 با آستانه قیمت ۳۸ هزار دلار تولید می‌شود.سوپربایک پرچم‌دار یاماها با کد R1 از سال ۱۹۹۸ تولید می‌شود. این مدل با نام کامل YZF-R1 در سال ۲۰۲۰، مجهز به پیشرانه‌ی هزار سی‌سی، ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد تا مشابه رقبای هم‌کلاس خود، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم کند. قیمت ارزان‌ترین نسخه از سری ۲۰۲۰ YZF-R1 به ۱۷,۴۰۰ دلار می‌رسد.سوزوکی GSX-R1000؛ قدرت ۲۰۲ اسب‌بخارsuzuki GSX-R1000با اتمام تولید هایابوسا و پیشرانه‌های ۱/۳ لیتری سوزوکی، GSX-R1000 همراه موتور هزار سی‌سی به‌عنوان سوپربایک پرچم‌دار شرکت سازنده اهمیت بیشتری پیدا کرد. این محصول از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ با قدرت ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب‌بخار تولید می‌شد اما از سال ۲۰۱۷، به نسخه‌ی ۲۰۲ اسب‌بخار ارتقا یافت. سوزوکی GSX-R1000 با وزن ۲۰۱ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی دارد و همراه آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته می‌شود.


 

نخستین سوپربایک بی‌ام‌و در سال ۲۰۰۹ معرفی شد.

 

این موضوع برای یکی از قدیمی‌ترین سازندگان موتورسیکلت جهان، عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما حضور دیرهنگام بی‌ام‌و در کلاس سوپراسپرت‌های دوچرخ، با محصولی چشم‌گیر و قدرتمند همراه شد. از سال ۲۰۲۰، بی‌ام‌و S1000RR با امکانات سری M و چرخ‌های فیبرکربن نیز قابل خرید است تا همکاری بی‌ام‌و و M مشابه خودروهای اسپرت در موتورسیکلت‌ها نیز عملی شود.مشکل دیگری که ممکن است در خودروهای پیشرفته به‌وجود آید، سوختن پمپ به‌دلیل افزایش دمای بیش‌از‌حد است. در اغلب این خودروها، پمپ سوخت‌رسانی درون باک تعبیه شده است و سوخت موجود در باک خنک‌کاری آن را انجام می‌دهد. با کاهش میزان سوخت و افزایش فشار بر پمپ برای مکش قطرات پایانی سوخت موجود در باک، دمای آن افزایش می‌یابد و می‌تواند به ازکار‌افتادن آن منجر شود.

حال که با مضرات و آسیب‌های احتمالی ناشی از رانندگی در وضعیت کمبود سوخت آشنا شدیم، بهتر است به این پرسش مهم اغلب رانندگان پاسخ دهیم: پس از روشن‌شدن چراغ هشدار کاهش میزان سوخت، چند کیلومتر دیگر می‌توان طی کرد؟ پاسخ کلی به این پرسش امکان‌پذیر نیست. حقیقت این است نوع خودرو، بازدهی آن، شرایط جاده، ترافیک و سبک رانندگی شما بر پاسخ این پرسش تأثیرگذار است؛ اما در اغلب خودروهای سواری سدان، چراغ هشدار زمانی‌ روشن می‌شود که ۷/۵ تا ۱۱ لیتر سوخت در باک باقی ‌مانده است و این عدد در خودروهای شاسی‌بلند و بزرگ‌تر به ۱۵ لیتر افزایش می‌یابد. بعضی خودروهای مدرن‌تر به‌کمک پردازنده مرکزی خودرو می‌توانند مسافت قابل‌پیمایش باتوجه‌به سوخت موجود در باک را تخمین بزنند؛ اما نباید فراموش کرد این ارقام تخمینی باتوجه‌به متغیرهای گوناگون می‌تواند تغییر کند.

مطالب این مقاله، تنها با هدف جلوگیری از تکرار عادت به رانندگی در وضعیت باک خالی ذکر شده است و حتما در مواردی جلوگیری از این موقعیت اجتناب‌ناپذیر است. امکان وقوع آسیب یا خرابی با یک یا دوبار رانندگی در این حالت بسیار بعید است؛ اما اگر به رانندگی در این وضعیت عادت دارید، بهتر است بیش‌ازپیش به سلامت خودروتان اهمیت دهید.
نسل سوم  S1000RR امسال همراه پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی، ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و با آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

کاوازاکی نینجا؛ قدرت ۲۰۷ تا ۳۱۰ اسب‌بخار


نینجا، ستاره‌ی درخشان موتورسیکلت‌های قدرتمند ژاپنی در زمان ما است. نسخه‌ی هزار سی‌سی نینجا، پیش از ظهور هایابوسا در سال ۱۹۸۶ معرفی شد. سوپربایک‌های کاوازاکی در مدل‌های مختلف، دهه‌ی ۱۹۹۰ را با موفقیت‌های مختلف تجاری و مسابقه‌ای به پایان رساندند. از سال ۲۰۰۴، نسل جدید موتورسیکلت‌های هزار سی‌سی کاوازاکی با نام نینجا ZX-10R تولید شدند.

فرانت پیج تک (Front Page Tech) را در یوتیوب راه‌اندازی کرد. این افشاگر که پیش‌تر تمامی اطلاعات گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را فاش کرده به‌تازگی در اقدامی غیرمنتظره به‌سراغ عینک واقعیت افزوده‌ی اپل رفته است.

سال‌ها است که رسانه‌های مختلف به بررسی احتمال عرضه‌ی هدست یا عینک واقعیت افزوده ازسوی اپل می‌پردازند. شایعه‌های مختلف درمورد عینک AR اپل همواره ضد و نقیض بوده‌اند، اما جان پراسر اخیرا شایعه‌ها را وارد مراحل جدیدی کرده است. عینک واقعیت افزوده را می‌توان یکی از مرموزترین محصولاتی به‌حساب آورد که اپل روی آن کار می‌کند؛ در نظر داشته باشید که ساخت عینک واقعیت افزوده هنوز به‌تأیید رسمی اهالی کوپرتینو نرسیده‌ است، اما میزان شایعه‌ها به‌حدی زیاد هستند که می‌توانیم تولید این محصول را تا حد زیادی قطعی بدانیم. تاکنون هیچ افشاگری نتوانسته است اطلاعات دقیق و قابل‌اتکا از عینک اپل فاش کند، بااین‌حال جان پراسر می‌گوید ازطریق منابعش توانسته به اطلاعاتی مهم دست یابد.

اپل گلس نام احتمالی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل خواهد بود


جان پراسر از عینک موردبحث با نام تجاری اپل گلس (Apple Glass) یاد می‌کند. شمار درخورتوجهی از کارشناسان گفته‌اند انتظار دارند عینک واقعیت افزوده‌ی اپل بالای هزار دلار و حتی نزدیک‌به دو هزار دلار قیمت داشته باشد، اما جان پراسر در ادعایی غیرمنتظره اعلام می‌کند قیمت اپل گلس از ۴۹۹ دلار شروع خواهد شد.جان پراسر می‌گوید ۴۹۹ دلار، قیمت خود عینک است و کاربر برای تهیه‌ی عدسی آن که با شماره‌ی چشمش سازگار باشد، باید مبلغی جداگانه پرداخت کند. به‌عبارتی دیگر، مدل پایه‌ی قاب اپل گلس ۴۹۹ دلار قیمت دارد و کاربر درصورت تمایل می‌تواند عدسی مختص‌به شماره چشمش را نیز به عینک اضافه کند. این یعنی فردی که چشمش ضعیف نباشد نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافی مربوط به عدسی ندارد. 

افشاگر کانال فرانت پیج تک در ادامه‌ی ادعاهایش اعلام می‌کند تمامی داده‌های مربوط به اپل گلس قرار است ازطریق آیفون پردازش شود؛ این ادعا با برخی اخباری که پیش‌تر درمورد اپل گلس شنیده بودیم مطابقت دارند. درواقع اپل تلاش کرده است اپل گلس را تا حد امکان جمع‌و‌جور و سبک‌وزن نگه دارد. ناگفته نماند اهالی کوپرتینو برای نسل اول اپل واچ نیز رویکردی مشابه اتخاذ کرده بودند. ممکن است در ابتدا از شنیدن این خبر متعجب شوید، اما ادعای پراسر در این زمینه تا حد زیادی با منطق جور درمی‌آید.

شماری از مردم انتظار دارند گجت موردبحث اپل عینکی با قابلیت‌هایی شبیه به هولولنز مایکروسافت باشد و بتواند قابلیت‌هایی بسیار ویژه و انقلابی ارائه دهد. بااین‌حال اگر جزو این کاربران هستید جان پراسر می‌گوید بهتر است کمی انتظارات خود را پایین بیاورید. اپل گلس قرار است نسل اول عینک‌های اپل باشد؛ به‌همین دلیل اپل نمی‌تواند چندان روی آن ریسک کند. اپل گلس نسل اول به قابلیت‌هایی انقلابی شبیه به آنچه در ذهن بسیاری از کاربران است مجهز نخواهد بود و اپل به‌مرور زمان در نسل‌های آینده، عینک واقعیت افزود‌ه‌ی خود را از جوانب زیادی بهبود خواهد بخشید. به‌علاوه قیمت ۴۹۹ دلاری محصول تاحدی می‌تواند ادعاهای پراسر را برای پردازش داده‌ها روی آیفون، تأیید کند. اپل تلاش کرده است تا حد امکان قیمت نهایی را پایین بیاورد

قیمت پایه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل ۴۹۹ دلار اعلام شده است


اپل شعاری معروف با عنوان One More Thing دارد که به‌طور معمول در پایان کنفرانس‌هایش از آن استفاده می‌کند؛ محصولاتی که با شعار One More Thing معرفی می‌شوند همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌اند. جان پراسر می‌گوید اپل قصد دارد در یکی از رویدادهایی که برگزاری آن‌ها برای سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ یا سه‌ماهه‌ی آغازین ۲۰۲۱ تعیین شده است، پس از گفتن شعار One More Thing از اپل گلس پرده‌برداری کند.

با درنظرگرفتن شرایط فعلی به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس مربوط به رونمایی اپل گلس نامشخص است. اپل تمایل دارد به‌هنگام برگزاری کنفرانس رونمایی اپل گلس، حتما اصحاب رسانه در محل همایش حضور داشته باشند؛ زیرا معرفی اپل گلس اتفاقی بسیار مهم خواهد بود و باید به‌شکلی ویژه توسط رسانه‌ها پوشش داده شود و افراد مختلف شانس کار با آن را پیدا کنند. پراسر می‌گوید اپل طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین قصد داشته به‌طور قطع عینک واقعیت افزوده‌ی خود را در جریان برگزاری رویداد معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ رونمایی کند؛ اما شیوع ناگهانی کروناویروس رخداد این اتفاق را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اگر ویروس کرونا تا اواخر شهریور مهار نشود، احتمالا اپل نمی‌تواند اصحاب رسانه را به محل برگزاری کنفرانس رونمایی آیفون‌های جدید دعوت کند. بر این اساس پراسر می‌گوید احتمال دارد اپل عینک واقعیت افزوده‌ی خود را در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) معرفی کند. اپل طی سال‌های اخیر هر گاه محصولی کاملا جدید رونمایی کرده، آن را به‌شکل فوری دردسترس مشتریان قرار نداده است. این اتفاق برای اپل گلس نیز خواهد افتاد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اپل عینک خود را ماه‌ها بعد، احتمالا در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ یا حتی اوایل ۲۰۲۲، روانه‌ی بازار کند. 

طبق گفته‌های جان پراسر مشکلات اخیر باعث بروز تأخیر در عرضه‌ی آیفون ۱۲ شده‌اند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اپل کنفرانس مربوط به رونمایی آیفون ۱۲ را به‌جای سپتامبر در ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) برگزار کند. احتمال می‌رود تا آن زمان اوضاع کمی به‌حالت عادی برگردد و اصحاب رسانه شانس حضور در محل برگزاری کنفرانس اپل را پیدا کنند. بااین‌حال هیچ‌چیز قطعی نیست.

اپل گلس احتمالا قرار نیست دوربین داشته باشد
جان پراسر می‌گوید با چشم خودش ویدئوی مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ی اپل گلس را دیده است و احتمالا اگر مجوزهای لازم را از منابعش دریافت کند، به‌زودی آن را با همه به‌اشتراک می‌گذارد. پراسر می‌گوید آن‌چه که دیده مجموعه‌ای از فریم‌های پلاستیکی بوده است، بااین‌حال احتمال دارد اپل نسخه‌ی نهایی را با بدنه‌ای فلزی تولید کند. نمونه‌ای که پراسر مشاهده کرده به مدتی قبل برمی‌گردد و ممکن است تاکنون بهبودهایی متنوع به‌خود دیده باشد. مجددا تأکید می‌کنیم گفته‌های جان پراسر به نمونه‌ی اولیه‌ی اپل گلس مربوط می‌شود و محصول نهایی ممکن است با این گفته‌ها تفاوت‌هایی عمده داشته باشد. 

جان پراسر می‌گوید در نزدیکی شیشه‌ی سمت راست عینک اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) جای گرفته است. نمونه‌ی مشاهده‌شده توسط پراسر به‌دلایل مربوط به عدم نقض حریم شخصی، به هیچ‌گونه دوربینی مجهز نبوده است. با همه‌ی این‌ها احتمال دارد اپل با اعمال محدودیت‌هایی خاص، نسخه‌ی نهایی عینک خود را به دوربین هم مجهز کند. همچنین پراسر می‌گوید اپل به‌همراه عینکش نوعی پایه‌ی پلاستیکی عرضه می‌کند که ازطریق آن می‌توان اپل گلس را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. برای شارژ کردن اپل گلس به‌وسیله‌ی پایه‌ی موردبحث باید عینک را به‌صورت برعکس روی آن قرار دهید. همچنین عینک به‌صورتِ بسته‌شده روی پایه‌ی شارژر قرار نمی‌گیرد. 

براساس ادعاهای دیگر پراسر، هر دو عدسی عینک می‌توانند داده‌های مدنظر شما را ازطریق رابط کاربری به‌نمایش بگذارند؛ پراسر می‌گوید اپل قصد دارد رابط کاربری عینک خود را استاربورد (Starboard) بنامد. جالب است بدانید خود اپل از رابط کاربری سیستم‌عامل iOS با عبارت اسپرینگ‌بورد (SpringBoard) یاد می‌کند، بنابراین نام استاربورد منطقی به‌نظر می‌آید. امکان کار کردن با رابط کاربری ازطریق ژست‌های حرکتی وجود خواهد داشت؛ ژست‌های حرکتی موردبحث باید روی قاب خود عینک یا در جلوی آن ازطریق حرکت‌دادن دست انجام شوند.https://www.itbazar.com/p_69939.aspx

مقاله‌های مرتبط:
عینک واقعیت افزوده اپل احتمالا دست‌کم تا سال ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود
آیا عینک‌های اپل جایگزین آیفون می‌شوند؟

ظاهرا اپل گلس تمرکزی ویژه روی اسکن کردن دارد (حضور حسگر لایدار هم مهر تأییدی بر این موضوع می‌زند). بر این اساس عینک موردبحث خواهد توانست کدهای QR اختصاصی اپل را برای اهداف مختلف اسکن کند. همچنین اگر از بیرون به فردی که از عینک اپل استفاده می‌کند نگاه کنید، نمی‌توانید تشخیص دهید که شیشه‌ی عینک درحال نمایشِ اطلاعات به آن فرد ازطریق رابط کاربری استاردبورد است.

پراسر می‌گوید اپل برنامه‌ای برای تولید عینک آفتابی هوشمند ندارد؛ زیرا صفحه‌نمایش به‌کاربرده‌شده در شیشه‌ی عینک با لنزهایی که روی آن‌ها رنگ وجود داشته باشد کار نمی‌کند. لازم است باری دیگر تأیید کنیم این ادعاها به نمونه‌ی اولیه مربوط می‌شوند و شاید اپل طی ماه‌های پیش‌رو بتواند عینک آفتابی هوشمند هم بسازد. پراسر می‌گوید احتمالا عینک آفتابی هوشمند در نسل دوم به فهرست عینک‌های واقعیت‌ افزوده‌ی اپل اضافه خواهد شد. اپل مدتی پیش نسل جدید آیپد پرو را معرفی کرد. آیپد پرو ۲۰۲۰ ضمن بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمندتر تغییری مهم به‌خود دیده که به پنل پشتی مربوط می‌شود. در پنل پشتی آیپد پرو جدید از حسگر لایدار استفاده شده است که تمرکزی ویژه روی بهبود فناوری واقعیت افزوده دارد. شایعه‌ها می‌گویند آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هم قرار است از حسگر لایدار بهره‌مند باشند. پراسر به بهره‌مندی اپل گلس هم از حسگر لایدار اشاره کرده است.

شمار درخورتوجهی از کسانی که آیپد پرو را خریدند معتقد بودند این تبلت نسبت‌به نسل گذشته تغییر محسوسی به‌خود ندیده و حسگر لایدار نمی‌تواند قابلیت‌های چندان متنوعی به‌همراه بیاورد. اما از قرار معلوم اپل در حال دنبال کردن نوعی استراتژی هوشمندانه است؛ زیرا پراسر می‌گوید تمامی داده‌هایی که کاربر در حال حاضر ازطریق حسگر لایدار آیپد پرو ثبت می‌کند دردسترس تیم سازنده‌ی اپل گلس قرار می‌گیرد. بر این اساس تیم سازنده قصد دارد با اتکا بر تمامی داده‌های ثبت‌شده از سوی کاربران، درنهایت تجربه‌ی کاربری عینک واقعیت افزود‌‌ه‌ی اپل را به بهترین حد ممکن برسانند. 

کاوازاکی برخلاف سوزوکی، پیشرانه‌های حجیم‌تر از یک لیتر را کنار نگذاشته و موتور ۱۴۴۱ سی‌سی برای ZX-14R استفاده می‌کند. با چنین موتورسیکلتی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌شود. همچنین، می‌توان با ZX-14R در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت رسید. نکته‌ی جالب اینکه، کاوازاکی از سال ۱۹۸۶ تاکنون، موتورسیکلت‌های متنوعی با پیشرانه‌ی ۱۴۰۰ سی‌سی تولید کرده است. مدل ۲۰۲۰ از ZX-14R حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارد.کاوازاکی در سال ۲۰۱۵، ابرموتورسیکلت نینجا H2 و H2R را رونمایی کرد و خبرساز شد. مدل R، از یک پیشرانه‌ی هزار سی‌سی همراه سوپرسارژر بهره می‌برد تا قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر را برای موتورسیکلتی با وزن خالص ۲۱۶ کیلوگرم فراهم کند. تاکنون موتورسواران متعددی در دنیا، نینجا H2R را به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت رسانده‌اند اما چند فیلم غیررسمی نشان داده‌ است که این موتورسیکلت، در زمانی حدود ۲۶ ثانیه از سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. چنین آماری از نظر تئوری توسط شرکت سازنده باتوجه به شرایط فنی و آیرودینامیک H2R تأیید شده است. در بازار جهانی، مدل H2 با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار، به قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود؛ درحالی‌که H2R به جهت استفاده از سوپرشارژر و بدنه فیبرکربن، ۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

 

دوکاتی استریت فایتر و پانیگاله؛ ۲۰۸  تا ۲۳۴ اسب‌بخار


پیشرانه‌های حجیم و قدرتمند برای موتورسیکلت‌ها، منحصر به کلاس سوپراسپرت نیست. دوکاتی و هوندا از دهه‌ی ۱۹۵۰ روی محصولات کلاس کافه‌ریسر (اسپرت خیابانی)، پیشرانه‌های هزار سی‌سی نصب می‌کردند. این نوع امروزه انواع مختلفی دارند و تقریبا توسط تمامی غول‌های صنعت موتورسیکلت در سراسر جهان، تولید می‌شوند.افراد ساکن در کشورهای بالا می‌توانند انتظار در دسترس قرار گرفتن برخی محتوای اختصاصی را برای خودشان داشته باشند که به‌طور ویژهبراساس منطقه‌ی جغرافیایی آن‌ها تولید شده است. در همین راستا اپل موزیک به‌تازگی میزبان قابلیتی جدید شده است که با اتکا بر آن، پلی‌لیست‌های خاصی را صرفا برای قاره‌ها و مناطق مختلف در دسترس قرار می‌دهد. از بین این پلی‌لیست‌های جدید می‌توانیم به Africa Now و Ghana Bounce اشاره کنیم.ایران در هیچ‌ یک از فهرست‌ها حضور ندارد؛ اتفاقی که به‌هیچ‌وجه دور از انتظار نبود
آمار نشان می‌دهد درآمدزایی بخش «خدمات» اپل ماه‌به‌ماه افزایش پیدا می‌کند. این شرکت نیز طی چند وقت اخیر نشان داده که توجهی ویژه به بخش خدمات دارد و در پی گسترش هرچه‌بیشتر آن است. بخش اعظم درآمد اپل از بخش خدمات، از طریق اپ استور به‌دست می‌آید؛ طبق آمار، این شرکت ۳۰ درصد از فروش اپلیکیشن‌های اپ استور را از آن خود می‌کند.

در همین راستا اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند با راه‌اندازی خدمات مختلف‌شان در کشورهای بیشتری در سراسر دنیا، درآمد خودشان را نیز بالاتر ببرند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جدیدترین گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که بخش خدمات توانسته‌ است بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ، برای اپل درآمدزایی کند. تا سال گذشته سرویس‌های اپل محدود به اپل موزیک و آیتونز استور بودند؛ اما درآمد بخش خدمات به‌دنبال راه‌اندازی سرویس‌های اپل TV پلاس، اپل نیوز پلاس و اپل آرکید در سال گذشته، به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کرد.

کارشناسان متعددی مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد شمار سرویس‌های خود را طی سال‌های آتی بیشتر کند و بر تنوع آن‌ها بیفزاید. درضمن گفته می‌شود اپل در پی راه‌اندازی نوعی سرویس اشتراکی ویژه است تا کاربران با تهیه‌ی آن بتوانند به‌صورت یک‌جا به تمامی سرویس‌ها شامل اپل موزیک، اپل نیوز پلاس، اپل TV پلاس و اپل آرکید دسترسی پیدا کنند. هزینه‌ی این سرویس اشتراکی کمتر از هزینه‌ی تهیه‌ی تمامی سرویس‌های دیگر به‌صورت جداگانه خواهد بود.
بخش دوم شامل IFA SHIFT و IFA NEXT می‌شود که به‌صورت لایو استریم منتشر خواهند شد و شاهد معرفی خدمات یا محصولات شرکت‌های مطرح حوزه فناوری خواهیم بود. بخش سوم IFA Global Markets نام دارد که مختص شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است تا فرصتی برای عقد قراردادهای تجاری با یکدیگر داشته باشند.بخش آخر نیز Virtual IFA Experience نام دارد که درواقع برای علاقه‌مندان به حوزه فناوری طراحی شده است. چنین بخشی به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد که به‌صورت واقعیت مجازی از غرفه‌های نمایشگاه دیدن کنند.در شرایطی که بیشتر رویدادهای بزرگ سال ۲۰۲۰ لغو شده، اقدام برگزارکنندگان نمایشگاه IFA 2020 ستودنی است. زومیت تمامی اتفاقات مهم رویداد بزرگ برلین را پوشش خواهد داد.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

دنیای هنر رو بشناسید

«هنر چیست؟» (به روسی: Что такое искусство?)

 

کتابی است نوشته لئو تولستوی به سال ۱۸۹۷ که وی در آن به مبارزه با نظریات زیبایی شناسانه‌ای می‌پردازد که هنر را با اصطلاحاتی چون خوبی، حقیقت و بخصوص زیبایی تعریف می‌کنند. از نظر تولستوی هنر در زمان وی رو به فساد و انحطاط بود و هنرمندان نیز در سردرگمی و گمراهی بودند.«هنر چیست» نظریات زیبایی شناسانه‌ای را که در اواخر قرن هجدهم و در طول قرن نوزدهم به کمال رسیدند بسط می‌دهد و آراء واقع گرایانه (که از زمان افلاطون بنیان نهاده شد و به آراء تقلیدی به عنوان مهم‌ترین موضوع توجه دارد) و سطحی کسانی را که هنر و لذت را به هم پیوند می‌دهد نقد می‌کند.الحاقات تولستوی به نظریات موجود قالب سیلیکونی (که اهمیت احساس را در هنر مورد تأکید قرار می‌دهند) ارزش ارتباط مؤثر را محور بحث هنری خویش قرار می‌دهد که منجر به رد کردن هنر بد و جعلی می‌شود. زیرا این هنرها برای جامعه مضرند تا آنجا که توانایی مردم را برای تمیز دادن هنر خوب از بد تهدید می‌کنند.تولستوی هنر را از غیر هنر (هنر جعلی) جدا می‌کند. هنر باید یک ارتباط احساسی مشخص بین هنرمند و مخاطب ایجاد کند: طوری‌که مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین هنر واقعی باید ظرفیت لازم برای متحد کردن مردم از طریق ارتباط را داشته باشد. (بنابراین نامفهومی و غیرواقعی بودن ارتباط، هنری بی‌ارزش است.) این ادراک زیبایی شناسانه تولستوی را به این سمت برد که معیارهایی را که مشخص می‌کند دقیقاً کار هنر چیست، وسعت بخشد. او اعتقاد داشت که درک هنر شامل هرگونه فعالیت انسانی می‌شود که شخصی به وسیله نشانه‌های بیرونی از خود بروز داده و احساساتی را که قبلاً تجربه کرده نمایش می‌دهد. تولستوی برای این ادعا مثالی می‌زند: پسرکی که احساس ترس را پس از مواجهه با یک گرگ تجربه کرده، از تجربه‌اش برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران (به منظور وادار کردن آن‌ها به احساس حالتی که او تجربه کرده‌است) استفاده می‌کند. این مثال بسیار خوبی از کار هنر است. این هنر، به خاطر داشتن عنصر ارتباط، یک هنر خوب است زیرا واضح، آشکار و صادقانه‌است و حتی هنری فوق العاده‌است زیرا بر یک احساس (احساس ترس) متمرکز شده‌است.

 

اگرچه تأثیرگذاری نادرست یا غیرواقعی

 

"تنها معیار تشخیص هنر خوب از بد نیست"

  • بحث «هنر خوب در مقابل هنر بد» به دو جهت تفکیک می‌شود:
  • اینکه این مهم است که هرچه تأثیرگذاری بیشتر و قویتر باشد
  • هنر ارزشمندتر است. و یا اینکه تمرکز بر ماده اصلی
  • که این تأثیرگذاری را همراهی می‌کند مهم است.
  • این مطلب تولستوی را به سمتی پیش می‌برد
  • تا بررسی کند آیا این ارتباط احساسی به وجود آمده
  • ارزشمند هست یا خیر؟ او ادعا می‌کند که هنر خوب
  • احساسات برادرانه همگانی را پرورش می‌دهد.
  • اما هنر بد جایگزین آن می‌شود (و جلو آن را می‌گیرد.)
  • همه هنرهای خوب پیامی مسیحانه دارند. زیرا تنها مسیحیت
  • است که برادری حقیقی میان همه انسان‌ها را آموزش می‌دهد.

هرچند واژه «مسیحیت» تنها قسمتی از معنای کلمه را نشان می‌دهد. هنری که از طرف بالادستان و نخبگان تولید می‌شود تقریباً هیچگاه هنر خوبی نیست. زیرا طبقات بالاتر کاملاً حقیقت و سرچشمه مذهب مسیحیت را از دست داده‌اند. علاوه بر این هنری که برای طبقات بالاتر جذاب است، طبیعتاً احساساتی را که ویژه باورهای آن طبقه هست نشان می‌دهد. مشکل دیگری که در رابطه با هنر هست این است که هنر الگوهای قبلی مربوط به گذشتگان را دوباره تولید می‌کند که طبیعتاً این آثار از تعلیمات و معیارهای معاصر هنرمند که مبتنی بر آرمان‌های فرهنگی زمان و جایگاه او هستند ریشه نگرفته‌اند. به عنوان مثال هنر یونان قدیم با توجه به ارزشهایی که از اسطوره‌شناسی خود دریافت کرده بود، خصلتهایی را مانند مردانگی، قدرت، و شجاعت می‌ستود. اما تولستوی معتقد است که چون مسیحیت شامل همه این ارزش‌ها نمی‌شود (و حتی در مواردی همچون ارزشمند دانستن فروتنی و افتادگی در تضاد با اندیشه‌های یونانی است) ادامه پذیرش هنر قدیمی یونان برای مردم جامعه وی نامناسب و ناکارآمد است.


زمانی در دنیای غرب، بحث جنجال‌برانگیز

 

آیا زیبایی، جزء ذات هنر است یا خیر؟»، مطرح شد. عدّه‌ای معتقد بودند که اساساً هنر، تجربه زیباشناختی بشر از جهان است و برخی دیگر، براین باور بودند که هنر، تجربه‌ای از زیبایی‌ها و زشتی‌های جهان است. امّا باید درنظر داشت اگر هنر، تنها وسیله‌ای برای کسب لذّت و نشان دادن زیبایی باشد، بسیاری از آثار هنری ارزشمند (که به‌عنوان نمونه، فقر و تبعیض یا جنگ و مرگ و آوارگی را به تصویر می‌کشند)، از دایره هنر، خارج خواهند شد.گروهی دیگر از پیروان اخلاق، هنر را وسیله‌ای برای ارتقای کمالات بشر و کسب فضیلت و معنویت والای انسانی دانسته‌اند. به‌گفته لئو تولستوی: هنر، صرفاً تولید آثار دلپذیر نیست. مهم‌تر از همه، لذّت نیست؛ بلکه وسیله ارتباط انسان‌هاست برای دوام حیات بشر و برای سیر به سوی سعادت فرد و جامعه انسانی. پس ضروری و لازم است؛ زیرا افراد بشر را با برانگیختن احساساتی یکسان، به‌یکدیگر پیوند می‌دهد». [۳]
هنرمند، با ذهن پویای خویش، آثاری تازه می‌آفریند تا دریچه‌ای از دنیایی متفاوت را در مقابل چشم بینندگان بگشاید. هر جامعه‌ای می‌تواند از طریق بهره‌گیری از هنر خوب و سالم، با وجود تفاوت‌های زبانی و فرهنگی، با همه مردم دنیا و در همه زمان‌ها، ارتباط و پیوند برقرار کند و با زبان هنر (که زبان مشترک و قابل فهم همگان است)، به زندگی در جهان هستی (که جلوه‌ای از ذات حق است)، معنا و مفهومی عمیق ببخشد.
تولستوی، هنر و ادبیات را از عالی‌ترین تجلیات جمال الهی و به‌وجود آورنده عالی‌ترین لذّت‌های روحی و معنوی برای انسان، تعریف می‌کند.[۴]
نظامی (شاعر نامدار ایرانی)، شاعران را پیشرو و راهنمای عالم بشریت دانسته و مرتبه والایی به آنان نسبت داده و مقام آنان را پس از پیامبران خدا می‌داند و می‌گوید:

 

پیش و پَسی یافت صفِ کبریا پس، شعرا باشد و پیش، انبیا.

 

کانت، شاعری را والاترینِ هنرها می‌پندارد و می‌گوید: شعر، غذای روح و فکر آدمی و آموزنده است». [۵]


در پایان، می‌توان چنین گفت که هنر و ادبیات، در تمامی اهداف و رسالت‌ها، دارای ویژگی‌های مشترک و یکسانی هستند و هیچ حدّ و مرزی، آنها را از هم جدا نمی‌کند و شاید بتوان گفت که در اصل، ادبیات، بخشی از هنر است؛ امّا آن بخشی است که به‌خاطر گستردگی زیاد، تا حدّی استقلال یافته و در نهادهای رسمی آموزش (مدارس، دانشگاه‌ها و...) ، جدا بررسی می‌شود، در حالی که از نظر ماهیت، (چنان که ارسطو تصریح کرده است) در شمار هنرهاست. ادبیات، هنر کلامی است، در برابر هنرهای دستی، تصویری ـ تجسّمی، صوتی و....واژه ی استتیک را زیباشناسی معنا کرده اند و بحث زیباشناسی همواره توسط دو گروه پی گیری می شود .

1 . فلاسفه، که در خصوص شناخت هنر و ارایه ی تفسیری از آن به صورت عام و کلی به مباحث نظری و ارایه ی تئوری و سبک شناسی در مورد آن می پردازند .

2 . هنرمندان و منتقدان، که همیشه سعی می کنند به هنر به صورت موردی و در مصادیق خاص و منحصر به فرد بپردازند .

موضوع اصلی علم زیباشناسی، دادن پاسخ به این سؤال است که

 

«هنر چیست؟»

 

عده ای می گویند: «هنر زیبایی است » و از ویژگی های عامی که همه برای هنر نام می برند، «ویژگی زیبایی آن است » یا «هر چیز که ساخته ی آدمی و زیبا باشد» . سؤال دیگری که مطرح می شود، این است که «زیبایی چیست؟»زیبایی هر چیزی است که آدم را به خود جذب می کند و انسان خواهان تکرار دیدن یا شنیدن آن است . زشتی در مقابل زیبایی . زشت هر چیزی است که از دیدن دوباره ی آن دوری می کنیم و کراهت داریم .اشکال این تعریف از هنر این است که تمام ماهیت و چیستی هنر را به واکنش مخاطب واگذار می کند . واکنش مخاطب موضوع مهمی است، اما تنها عامل ارزش گذاری یک اثر هنری نیست .گروهی دیگر معتقدند که هنر هر آن چیزی است که وسیله ی پالایش، والایی و اعتلای روح آدمی بشود; یعنی هنر را صرفا هنر اخلاق گرا می دانند و هنر خود را هنری می دانند که به اثر گذاری های مثبت اجتماعی، اخلاقی، آموزشی، تربیتی و . . . منجر شود . طرفداران این نظریه از شعار «هنر برای اجتماع » جانب داری می کنند .

 

اشکال این تعریف نیز این است که اخلاقیات و مسایل اجتماعی

 

در همه ی هنرها به یک اندازه کاربرد ندارد که بتوان از آن به عنوان یک معیار جامع برای سنجش آثار هنری استفاده کرد . مثلا در شعر یا رمان یا سینما، میزان اخلاق گرایی با هنری مثل خط یا معرق بسیار متفاوت است .تعریف دیگری از هنر وجود دارد که می گوید: هنر نسخه برداری از اصل طبیعت است و هر چه در طبیعت وجود دارد، می تواند در هنر هم مصداق داشته و ارزشمند باشد . مثلا هوی و هوس، هوای نفس، میل به جنایت و خون ریزی و دیگر صفات زشت و ناپسند چون وجود دارند، می توانند آزادانه به تصویر کشیده شوند و عینا مثل یک هنر مقدس قابل احترام و تحسین باشند، چون آیینه ی تمام نمای حقیقت و واقعیت ها هستند .

  • تعریف چهارم می گوید: هنر بیان احساس و عاطفه ی آدمی و برداشت
  • او از زندگی و جهان هستی است .
  • اشکال کلیه ی این تعاریف این است که یک وجه یا صفت از هنر
  • را در نظر می گیرند و از باقی مسایل چشم پوشی می کنند
  • . هنر در واقع ترکیبی از تمام این معانی است و تعریفی عام را شامل می شود .
  • پس از موضوع تعریف هنر، بحث دیگری که مطرح می شود
  • تاریخ فلسفه ی هنر است . این بحث از یونان باستان و افلاطون
  • آغاز و با آرا و عقاید ارسطو ادامه می یابد . بسیاری از اصول امروزی
  • هنرهای مختلف و قاعده و قانونمندی ها در این باره از کتاب بوطیقای ارسطو گرفته شده است .
  •  

چرا به هنر گرایش پیدا می کنیم؟


مردم در اوقات فراغت کتاب می خوانند، داستان و رمان می خوانند، فیلم می بینند، سینما می روند، به سفر و دیدن مناظر طبیعی می روند و یا به موزه ها و آثار هنری، تئاتر یا موسیقی روی می آورند . واقعا چرا مردم این کارها را انجام می دهند؟ ! چون از انجام دادن این کارها لذت می برند و برای این کار حاضرند وقت و سرمایه ی خود را هزینه کنند و علاوه بر دیدن و احساس عاطفه ی شخصی، مایلند راجع به آن حرف بزنند و نظر خود را به صاحب اثر یا دیگران بگویند .

 

در خصوص زیبایی شناسی آثار هنری چهار نظریه ی اصلی وجود دارد:

 

1 . ویژگی خاص شاه کارهای هنری; 2 . نسخه برداری و اقتباس جالب از طبیعت; 3 . زیبایی در فرم و تکنیک; 4 . زیبایی در مفهوم و محتوا .

گاه کسی در اثر جوشش یک استعداد درونی شاه کار خاصی را در شرایطی که تحت الهام و حالات خاص روحی و روانی بوده خلق کرده، به نحوی که امکان تجربه ی مجدد آن، نه برای دیگران که حتی برای خود او نیز وجود ندارد .در تعریف دوم، نسخه برداری در داستان نویسی به این صورت است که ما عینا شخصیت و الگوی رفتاری کسی را در داستان کپی کنیم، به نحوی که حتی با وجود تغییر نام و بعضی تغییرات جزیی، دیگر همه بدانند که این تیپ یا شخصیت یادآور کیست و از روی چه کسی الگوبرداری شده است .در آثار هنری معمولا هنرمندان در ترسیم چهره و رفتار این فرد تغییرات زیادی می دهند، به نحوی که مردم فریب می خورند و رد شخصیت واقعی را گم کرده و وجود و حضور این شخص را باور می کنند و این نیست مگر با تمرین و ممارست بسیار و پرداختن بسیار به جزییات و خاص کردن شخصیت، به نحوی که نتوان برای او مشابهی پیدا کرد، اگر چه نماینده ی تیپ خاصی از افراد اجتماع باشد .لذت مطالعه ی یک اثر هنری، لذتی است که از کشف و شهود به خواننده دست می دهد . نویسنده یک نقال و روایتگر صرف نیست که مخاطب را به جادوی کلام افسون کند و راه را برتخیل و تعقل او ببندد و تمام عقاید و نظریات و فلسفه ی خاص خود را به ذهن مخاطب تحمیل کند و مستقیما به او خط بدهد و بایدها و نبایدها را به او تاکید کند و او را در منگنه ی بسته ای تحت فشار عقاید و آرای خود و شست و شوی مغزی قرار دهد . تنها در صورت برانگیختن حس کنجکاوی و برانگیختن توجه و احساس هم ذات پنداری با شخصیت هاست که یک اثر را تا آخر ادامه داده و از خواندن آن لذت می بریم و کار را به دیگران نیز معرفی می کنیم .

 

اگر زندگی شخصیت ها و الگوبرداری هنرمند

 

از زندگی انسان های واقعی، باورپذیر، منطقی و جذاب نباشد، به نظرمان داستان ضعیف و ناقص خواهد بود . همین طور اگر بتوانیم از اول داستان، منظور نویسنده را بخوانیم و بتوانیم آخر و عاقبت کار شخصیت ها و ماجرای داستان را حدس بزنیم .در زندگی حقیقی، آدم های خسیس، حسود، دروغ گو، متقلب و ریاکار وجود دارند . دختران زیبایی که قربانی فقر خانواده می شوند، زن های جوانی که برای بهبود زندگی و امرار معاش بهتر خانواده، خود را به آب و آتش می زنند و کودکان یتیمی که می کوشند از آینده برای خود یک قصه ی امیدوارکننده بسازند . همه ی ما این نوع داستان ها را به چشم خود دیده و با قهرمان های اصلی آن حرف زده و حتی گاه موضوع را برای یک همکار یا دوست نیز تعریف کرده ایم، اما دو روز بعد دیگر هیچ خاطره ای از آن نداشته ایم .

تفاوت یک هنرمند با یک انسان عادی شاید در همین جا باشد . هنرمند از حادثه الگو می گیرد، آن را با عواطف بسیار رقیق و احساسات و مکنونات قلبی خود پرورش می دهد و داستانی از آن می سازد که وقتی آن را می خوانیم از درک و دریافت احساس و تجربه ی یک زندگی تازه و آشنایی با شخصیتی منحصر به فرد لذت می بریم و به یاد نمی آوریم که ما هم با آن فرد برخورد کوچکی داشتیم . در این جاست که هنر انواع و اقسام گوناگونی پیدا می کند . اگر دوست نویسنده ی ما یک هنرمند راستین، اخلاق گرا و آرمان طلب باشد، داستان را به نحوی خاص خواهد نوشت که دل هر انسان صاحب دردی در سینه بلرزد و تا آخر عمر هر وقت با چنین شخصی مواجه شد، به وظیفه و تکلیف انسانی و شرعی خود عمل کند . اما یک نویسنده ی بازاری و نویسنده ی کارهای عامه پسند، تجاری و سرگرم کننده فقط درحدی به داستان خواهد پرداخت که به نیاز اولیه ی او در مورد دانستن پاسخ دهد و برایش سرگرمی ایجاد کند . این نوع کتاب ها شاید حتی ارزش یک بار خواندن را نیز نداشته باشند و به زحمت بتوان آن ها را تحمل کرد .

هنرها عواطف را برمی انگیزند و در بسیاری موارد ما خود را به جای قهرمان ماجرا احساس کرده با او هم دردی یا هم ذات پنداری می کنیم و در ساعاتی از کتاب به جایش زندگی می کنیم . درد و رنج او ما را محزون می کند و نمی توانیم از چکیدن اشک ها خودداری کنیم .

عواطف و حالات روحی ما معمولا در رفتارهای خاصی نمود پیدا می کنند . مثلا یک آدم افسرده با قدم های نامنظم و شانه های آویخته و بی حال، بی هدف قدم می زند، یا یک آدم سوگوار غم و رنج خود را با گریستن، خود آزاری و شور و سر و صدا نشان می دهد .

احساسات و عواطف و کلمات مربوط به آن ها اغلب جا به جا می شوند و به اشتباه به کار برده می شوند . دوست داشتن، محبت، مهربانی، نرم خویی، عشق و وفاداری اغلب دچار این مساله می شوند . ابراز علاقه یا احترام، به عشق تعبیر می شود و یا . . . .
 

  • ۱. ادبیات چیست؟، ژان پل سارتر، مترجم: ابوالحسن نجفی و مصطفی رحیمی، تهران: کتاب زمان، ۱۳۷۰.
  • ۲. معنی ادبیات، علیرضا حافظی، تهران: نیلوفر، ۱۳۷۰.
  • ۳. معنی زیبایی، اریک نیوتن، مترجم: پرویز مرزبان، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب، ۱۳۵۰.
  • ۴. معنی هنر، هربرت رید، مترجم: نجف دریا بندری، تهران: کتاب‌های جیبی، ۱۳۵۸.
  • ۵. چشم‌اندازی از ادبیات و هنر، رنه ولک و آستین وارِن و ادوارد مورگان فوستر، مترجم: غلامحسین یوسفی و محمّدتقی (امیر) صدقیانی، تهران: معین، ۱۳۷۰.

هنر چیست اثر تولستوی از جمله آثار کلاسیک در فهم معنا و چیستی هنر است. علی چنگیزی در وبلاگ جامعه کهنه گزیده هایی از این کتاب را آورده است. برای آنانکه مجال یا حوصله مطالعه کامل این اثر را ندارند خواندن این گزیده خود نعمتی است. کاش خلاصه ای از تمام آثار بزرگ در شبکه اینترنت به زبان فارسی موجود بود تا می توانستیم دانشجویان را به راحتی ترغیب به خواندن این آثار کنیم. بخصوص اینکه امروز وقت هم محدود است و نوشته های خوب بسیار و نامحدود. آنان که دستی بر قلم دارند تهیه اینگونه خلاصه را کار کم ارزشی ندانند و بخصوص به جنبه های آموزشی آن بیناندیشند. کاش برخی وبلاگ نویسان که وقت خود را صرف نوشتن چیزهای کم ارزش می کنند به اینکار می پرداختند که متن های خلاصه ای از اثار بزرگ تهیه می کردند. البته اگر توان اینکار را دارند.
 

برای این که هنر را دقیقا تعریف کنیم، پیش از همه لازم است که به آن، همچون یک وسیلة کسب لذت ننگریم، بلکه هنر را یکی از شرایط حیات بشری بشناسیم.

(زیرا اگر هنرها «فراهم آورندة لذت برای آفریننده و تاثیر لذت بخش جهت بینندگان و شنوندگان باشند، و برای آن‌ها متضمن هیچگونه سود شخصی نباشد، شعبده‌بازی و حرکات ژیمیناستیک و فعالیت‌های دیگر را که سازندة هنر نیستند، می‌توان هنر شمرد و برعکس، بسیاری از موضوعات دیگر را که از آن‌ها تاثرات ناگوار می‌گیریم. –مثلا منظرة غم‌انگیز و آمیخته به‌شقاوتی را که در توصیفی شاعرانه می‌ینیم...و بی‌گفت و گو اثری هنری است- بایستی هنر نشمرد.»)

آنگاه که به زندگی این چنین نگریستیم، ناگزیریم که هنر را یکی از وسایل ارتباط میان انسان‌ها بدانیم.

هریک از محصولات هنر، این نتیجه را دارد که گیرندة تاثیر آن محصول هنری، با به‌وجود آورندة هنر، و با تمام کسانی که در عصر او، پیش او، و یا بعد از او همان تاثیر هنری را گرفته‌اند و یا خواهند گرفت، رابطة خاصی پیدا می‌کند.

به همان‌سان که سخن افکار و تجربیات انسان‌ها را انتقال می‌دهد و برای اتحاد و همبستگی افراد و تجربیات انسان‌ها را انتقال می‌دهد و برای اتحاد و همبستگی افراد وسیله‌ای به‌شمار می‌رود، هنر نیز چنین کاری را انجام می‌دهد. صفت ویژة این وسیلة ارتباط که آن را از وسیلة دیگر، یعنی سخن، متمایز می‌سازد، این است که انسان به یاری «کلام» افکار خویش و توسط هنر احساسات خود را به دیگری انتقال می‌دهد.

فعالیت هنر، بر بنیاد این استعداد انسان قرار دارد که انسان، با گرفتن شرح احساسات انسان دیگر، از راه شنیدن یا دیدن، می‌تواند همان احساسی را که شخص بیان کننده و شرح دهنده تجربه کرده بود، وی نیز همان احساس را تجربه نماید.

بر این خاصیت انسان‌ها، یعنی پذیرفتن سرایت احساسات انسان‌های دیگر است که فعالیت هنر بنیان دارد.

هنر آنگاه آغاز می‌گردد که انسانی، با قصد انتقال احساسی که خود آن را تجربه کرده است، آن احساس را در خویشتن برانگیزد و به یاری علائم معروف و شناخته شدة ظاهری، بیانش کند.

لحظه‌ای که به بینندگان و شنوندگان، همان احساسی که به مصنف دست داده است، سرایت می‌کند، همان لحظه هنر را در اختیار خود داریم.

فعالیت هنر یعنی: انسان احساسی را که قبلا تجربه کرده است، در خود بیدار کند و با برانگیختن آن به وسیلة حرکات و اشارات و خط‌ها و رنگ‌ها و صداها و نقش‌ها و کلمات؛ به نحوی که دیگران نیز بتوانند همان احساس را تجربه کنند، آن را به سایرین منتقل سازد.

هنر یک فعالیت انسانی و عبارت از این است که: انسانی آگاهانه و یه‌ یاری علائم مشخصة ظاهری، احساساتی را که خود تجربه کرده است، به دیگران انتقال دهد، به طوری که این احساسات به ایشان سرایت کند و آن‌ها نیز آن احساسات را تجربه نمایند و از همان مراحل حسی که او گذشته است، بگذارد.https://dailies.gov.af/anis/%D9%87%D9%86%D9%80%D9%80%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D9%80%D8%AA/

هنر...لذت نیست، بلکة وسیلة ارتباط انسان‌هاست. برای حیات بشر و برای سیر به سوی فرد و جامعة انسانی، موضوعی ضروری و لازم است، زیرا افراد بشر را بااحساساتی یکسان به یکدیگر پیوند می‌دهدبه جای آن فعالیت هنر که هدفش انتقال احساسات عالی‌تر بود،...فعالیتی پدید آمده است که مقصودش اعطای بزرگترین لذت، به جماعت معینی از انسان‌هاست. و بر همین اساس، از حوزة عظیم هنر، تنها آن قسمت مجزا شد و عنوان هنر یافت که به گروه مخصوصی لذت می‌بخشید.

  • ...این مسخ هنر، خود هنر را نیز تضعیف کرد و تقریبا تا سرحد انهدام تحلیل برد.
  • نخستین نتیجة تجزیة هنر این بود: هنر از مضامین اختصاصی و بی‌حد متنوع و عمیق (انسانی) خویش محروم شد.
  • نتیجة دوم این بود: هنر که به هیچ کس جز دستة کوچکی از مردمان، توجه نداشت،
  • زیبایی شکل را از دست داد و مصنوعی و پیچیده و مبهم شد.
  • نتیجة سوم، یا نتیجة بزرگ آن این بود که: خلوص و بی‌ریایی خود را از دست داد و فرضی و استدلالی شد.
  • محصول حقیقی هنر، فقط آن است که احساسات نو را، آن چنان احساساتی را که تاکنون انسان‌ها تجربه‌اش ننموده‌اند انتقال دهد.

 

 

هنر...هر اندازه که بیشتر به محدودیت و انحصار گراییده است، در همان حال بغرنج‌تر و مبهم‌تر و مصنوعی‌تر شده است.مضامین این هنر [منحط] که روز به روز محدوتر شده است، سرانجام به مرحله‌ای رسیده است که در نظر هنرمندان طبقات ممتاز، همه چیز گفته شده است و چیز تازه‌ای باقی نمانده است تا گفته شود. از این رو، برای آن که هنر را تازگی بخشد، در جست و جوی شکل‌ها و قالب‌های تازه برمی‌آیند.هنر فاسد ممکن است برای عده‌ای قابل فهم باشد، ولی هنر خوب، همیشه برای همة مردم قابل درک است..اظهار می‌دارند برای فهمیدن آثار هنری لازم است آنها رابارها، بخوانیم و ببینیم و بشنویم. ولی معنی این کار، توضیح دادن و بیان کردن نیست، بلکه تربیت است و مردم را برای بدترین کارها نیز می‌توان تربیت کرد.ممکن است نطقی که به زبان چینی بیان شده است، زیبا باشد، ولی برای من، اگر زیان چینی ندانم، نامفهوم خواهد بود. لیکن محصول هنر را این حقیقت مسلم، از دیگر کوشش‌های معنوی ممتاز ساخته است که زبان آن را همه می‌فهمند و به همه بی‌تفاوت، سرایت می‌کند.

سرشک و خندة مرد چینی، به اندازة اشک و خندة مرد روسی به من سرایت می‌کند.

...موضوعات بزرگ هنری، فقط به این دلیل بزرگ است که قابل فهم و ادراک همگان است.

کار هنر این است: آنچه را که ممکن است در قالب استدلال و تعقل، نامفهموم و دور از دسترس باقی بماند، مفهوم سازد و در دسترس همة مردم قرار دهد. معمولا، وقتی انسان تاثیری را که حقیقتا هنری است، می‌گیرد، تصور می‌کند این حالت را قبلا در خود احساس می‌کرده، اما از بیان آن عاجز بوده است.

 

11

هنر ملی، فقط به وجود می‌آید که انسانی از زمرة تودة مردم، ضرورت انتقال احساس نیرومندی را که خود تجربه کرده است، دریابد.

لیکن ایجاد هنر طبقات دولتمند، نه به این جهت است که هنرمند ضرورت آن را احساس می‌کند، بلکه سبب اصلی پیدایش آن این است که افراد طبقات عالیه، خواستار سرگرمی و تفریح‌اند و برای این کار مزد کافی نیز می‌دهند.

افراد طبقات ثروتمند از هنر خواستار انتقال احساساتی هستند که مورد پسند ایشان باشد و هنرمندان نیز می‌کوشند این خواست‌ها را برآورند. ولی ارضای این خواهش‌ها بس دشوار است. زیرا دولتمندان که عمر خویش را با تن پروری و عشرت به سر می‌برند، پیوسته از هنر، سرگرمی‌های تازه می‌طلبند. این را نیز باید گفت که آفریدن هنر، گرچه از نوع پست‌ترین هنرها باشد، به خواهش دل امکان‌پذیر نیست.

از این‌رو، هنرمندان برای اقناع تمایلات افراد طبقات عالیه، ناگزیر از ابداع شیوه‌هایی بودند که به یاری آن‌ها موضوعاتی شبیه هنر به وجود آورند.

...لیکن «تاثیر هنری» یعنی «سرایت» فقط آنگاه به وجود می‌آید که نویسنده با روش مختص به خود، احساسی را که آزمایش و تجربه کرده باشد...به دیگران انتقال دهد....برای به وجود آوردن موضوع حقیقی هنری، شرایط بسیار لازم است:مرد هنرمند باید بر سطح رفیع‌ترین جهان‌بینی عصر خویش جای داشته باشد و احساسی را تجربه کرده باشد و رغبت و اشتیاق و فرصت انتقال آن را داشته باشد و نیز در یکی از انواع هنر، خداوند استعداد باشد.هنر در جامعة ما، تا آن حد تباه شده است که هنر بد، نه تنها هنر خوب به شمار می‌رود، بلکه مفهوم خود هنر نیز از میان رفته است. از این رو، برایآن که سخن از هنر جامعة خود گوییم، پیش از همه لازم است که هنر حقیقی را از تقلبات هنری جدا کنیم.

علامتی که هنر واقعی را از تقلبات هنری تفکیک می‌کند، این شاخص تردید ناپذیر است: مسری بودن هنر.

اگر انسانی به هنگام خواندن و دیدن و شنیدن اثر انسان،... حالت روحی خاصی را دریابد که او را با سازندة اثر و افراد دیگری که مانند او، موضوع هنر را دریافته‌اند، متحد سازد، موضوعی که چنین حالتی را به وجود می‌آورد، موضوع هنری است.

خصوصیت اساسی احساسی هنری این است که دارندة آن به حدی با هنرمند متحد می‌شود که موضوع مورد ادراک خود را ساخته و پرداختة خود می‌پندارد و دیگری را سازندة آن نمی‌داند. در نظر وی، آنچه این موضوع بیان می‌کند، همان است که او از مدت‌ها پیش، خود می‌خواسته است بیان کند.محصول حقیقی هنر، این تاثیر را دارد که در شعور ادراک کننده، حد فاصل میان او و هنرمند، نه تنها بین او و هنرمند، بلکه بین او و همة کسانی که در حال ادراک همان محصول هنر هستند، از میان برمی‌خیزد. در این آزادی شخصیت، یعنی رهایی شخصیت انسان منفرد از قید عزلت و تنهایی و در این اختلاط و اتحاد شخصیت فرد با شخصیت افراد دیگر است که نیروی اساسی جذبه و صفت برجستة هنر نهفته است.http://tamirkaran.blog.ir/

هنرمند بایستی برای بیان احساسی که انتقال می‌دهد، یک ضرورت باطنی احساس کند.

از لحاظ محتوا، هنر خوب یا بد، کدام است؟

هنر...یکی از وسایل ارتباط انسان‌ها با یکدیگر و از موجبات ترقی، یعنی: پیشرفت به سوی کمال است.

...هنر به افراد نسل هر عصر امکان می‌دهد تا احساساتی را که انسان‌های پیشین دریافته‌اند و احساساتی را که هم اکنون بهترین و پیشروترین افراد تجربه می‌کنند، دریابند.

همچنان که در کار دانش، تکاملی تدریجی صورت می‌پذیرد، یعنی همان‌گونه که علم صحیح‌تر و ضروری‌تر، دانش ناقص و غیر ضروری را از راه خویش می‌راند و به جایش می‌نشیند، در مورد احساسات نیز، به وسیلة هنر، تکاملی تدریجی رخ می‌دهد و این تکامل، احساسات نسبتا بد و پست را که برای به‌روزی آدمیان کمتر مورد لزوم‌اند، از میان برمی‌دارد تا راه احساسات بهتری را که به کار این نیک‌بختی بیشتر می‌خورند، بگشاید. این است رسالت هنر. از این رو، هر اندازه هنر از نظر محتوا بهتر باشد، به همان نسبت نیز این رسالت را بهتر انجام می‌دهد.

...در هر زمان تاریخی مشخص و در هر یک از جوامع بشری، ادراک عالی‌تری از معنای حیات وجود دارد که افراد جامعه، به آن دست یافته‌اند واین ادراک عالی‌تر، بزرگ‌ترین سعادتی را که جامعه در تکاپوی تحصیل آن است، تعیین می‌کند. این ادراک، شعور دینی یک عصر و جامعة معین است.

شعور دینی عصر ما، از نظر مصداق کلی و عمومی آن، آگاهی بر این واقعیت است که سعادت ما، یعنی سعادت مادی و معنوی و فردی و عمومی و موقت و دائم ما، در زندگی برادرانة همة انسان‌ها و در اتحاد محبت‌آمیز آن‌هاست.
تا به حال شده برای دیدن یک نمایشگاه عکس، از عکّاسی تازه کار، به یک گالری بروید و چند نفر از آشنایان و دوستانتان را آن جا ببینید؟ یا تا به حال شده آوازه یک تئاتر خوب از کارگردانی قوی، به گوشتان برسد و روزی که برای تماشای آن می روید، باز همان دوستانتان را به طور اتّفاقی در آن جا ببینید؟ حالا اگر در گالری، سالن تئاتر، موزه، سینما و هر جای دیگر که می روید، مدام با آنها روبه رو بشوید، چه فکری به ذهنتان می رسد؟ همه تان بیکار هستید و خوش حال؟ مسلماً این طور نیست. پس علّت ماجرا چیست؟

شاید در نگاه اوّل، مسئله، چیز چندان مهمّی نباشد. یعنی شما به عنوان خواننده، از خود بپرسید: خب که چی؟ امّا با کمی عمیق تر نگاه کردن، متوجّه یک موضوع می شوید: مخاطبانِ اتّفاقاتِ هنری شهر، محدود شده اند به تعدادی خاص از آدم ها.

ممکن است برای کسانی این سؤال ایجاد شود که: این تعداد خاص از آدم ها چه کسانی هستند؟ و این که چرا فقط این افراد خاص، مخاطب آثار هنری اند؟ یا حتّی می توان در فضایی فانتزی به این مسئله فکر کرد که: ایا این افرادِ خاص، با همدیگر نیز ارتباطی دارند؟ یعنی اماکنِ هنری، عامل دوستی هم شده اند؟

برای رسیدن به پاسخ تمام این سؤال ها، تصمیم گرفتم گشتی در مکان هایی که رکن اصلی آن را هنر تشکیل می دهد، بزنم و گزارشی سریالی تهیه کنم از پاهای ثابتِ» اتّفاقات هنری.

قسمت اوّل
هدیه را در یکی از گالری های موزه هنرهای معاصر تهران» می بینم. با دوستانش، کنار چیدمانی از کامبیز صبری ایستاده اند و مشغول تحلیل آن هستند. هدیه می گوید: دانشجوی عکّاسی هستم. خبر نمایشگاهی تازه در موزه هنرهای معاصر، باعث شد که با دوستانم به این جا بیاییم».

از هدیه می پرسم که: ایا همیشه به موزه می اید؟ او در پاسخم می خندد و می گوید: موزه برای من، پر از آرامش است. اگر هر چند وقت یک بار به این جا نیایم و از نمایشگاهی که دارد، بازدید نکنم، انگار چیزی کم دارم».

کمی که در نمایشگاه گشت می زنم، چهره های آشنا می بینم. چیزی که توجّهم را به خود جلب می کند، کثرت دانشجویان هنر در این نمایشگاه است. با لبخند، از یکی از چهره های آشنایی که یادم نمی آمد کجا دیده ام، همان سؤالی را که از هدیه پرسیدم، می پرسم. در پاسخ می گوید: من بیشتر اوقات، به نمایشگاه های هنری سر می زنم. فکر می کنم که این، یکی از ملزومات تحصیل من در دانشگاه هنر باشد». و اشاره می کند که در دانشگاه آزاد، تئاتر می خوانَد. با تعجب می پرسم: تئاتر چه ارتباطی با نمایشگاه آثار هنرمندان تجسّمی دارد؟ پاسخش جالب بود: به هر حال، یک دانشجوی تئاتر هم باید در جریان اتّفاقات هنری باشد. فرق نمی کند که این هنر، تجسّمی (؟؟؟؟) باشد یا دراماتیک (؟؟؟).

ماجرا برایم جالب شد. به نظر می رسد که می توان این مسئله را به خیلی از دانشجو های هنر، تعمیم داد؛ امّا عجیب است که در این بین، تعداد دانشجویان و جوانان، خیلی بیشتر از افراد میان سال و سن بالاتر است. برای پیگیری بیشتر پاسخ سؤال هایم، سر به مجموعه های تئاتری می زنم.

قسمت دوم
مجموعه تئاتر شهر» تهران، به دلیل تعمیرات، فعلاً تعطیل است. امّا تجربه قبلی ام از حضور در این فضا، فرضیه پاهای ثابتِ» اماکن هنری را تایید می کند. به همین دلیل، برای پیدا کردن این افراد باید به سالن های اجرایی ای که اکنون فعال هستند، سر بزنم. تالار مولوی»، یکی از آنهاست.

لیلی نیکونظر، روزنامه نگار هنری را در همین جا می بینم. لیلی در این باره می گوید: مخاطبان جامعه هنری ما افراد محدودی شده اند؛ قابل شمارش. این تعداد افراد را همه جا می توان دید: در صف یک تئاتر خوب، یا حتّی یک فیلم خوب در جشنواره های سینمایی. حضور این افراد را حتّی در شمارگان ثابت کتاب نیز می توان دید».

لیلی معتقد است که این افراد، اغلب کسانی اند که یا در حوزه فرهنگ و هنر کار می کنند یا درس می خوانند. او ادامه می دهد: حتّی اگر به کافی شاپ ها و رستوران هایی که پاتوق هنری ها شده هم سر بزنید، این افراد را می بینید. علّتش را هم می توان از یک منظر بررسی کرد. این آدم ها در خودشان رقابت دارند. رقابت هم فقط بین این افراد است. مثلاً اگر کنسرت موسیقی باشد یا کتاب معروفی منتشر بشود، یا حتّی تئاتر خوبی از یک کارگردان قدرتمند اجرا شود، رقابت برای دیدن و تهیه بلیط، بین این افراد است؛ به این خاطر که برای مردم عادی جامعه ما ـ که نه هنری هستند و نه کارشان در این حوزه است ـ ، هنر و فرهنگ، در سبد خرید ماهیانه شان نیست. در ایران، مثل کشورهای پیشرفته، مردم، سبد خرید فرهنگی ندارند؛ چون کالای فرهنگی، گران است و اگر هم گران نباشد، از نظر کیفیت، آن قدر دندانگیر نیست که در وضعیت اقتصادی نامناسب مردم، در اولویت قرار بگیرد. برای همین، مردم، هنر را جزئی از زندگی روزمره شان نمی دانند و طبعاً برای آن، بودجه ای را هم در نظر نمی گیرند».

به صف مشتاقان تئاتر که ایستاده اند، نگاه می کنم. مثال عینی حرف های لیلی در بین این افراد هست: جوان هایی با ظاهری خاص. باید برای پیگیری بیشتر، به اماکن دیگری هم سر بزنم.

قسمت سوم
خانه هنرمندان ایران»، تا سی ام آبان ماه 1386، مهمان مخاطبان جشن تصویر سال است. بعدازظهرها، جمعیت زیادی برای شرکت در برنامه های مختلف این اتّفاق هنری، در خانه هنرمندان ایران، حضور پیدا می کنند.

مونا محبوب (دانشجوی گرافیک)، یکی از آنهاست. از او می پرسم: چه طور از این برنامه ها اطلاع پیدا کرده است؟ او می گوید: جشن تصویر سال برای کسانی که به عکّاسی، گرافیک و حتّی فیلم سازی علاقه دارند، اتّفاق مهمّی است. از این جهت که خیلی از کسانی که از نظر حرفه ای، به هم مرتبط می شوند، در این جا حضور دارند و می توان از تجربه های آنها استفاده کرد».

مونا، در حوزه تبلیغات هم فعّالیت دارد. وقتی کمبود تبلیغاتی اتّفاقات هنری را از او می پرسم، با هیجان می گوید: یکی از مشکلات کم مخاطب بودن اتّفاقات هنری، تبلیغات هم هست. وقتی برای نمایشگاه یا جشنواره ای تبلیغ نمی شود، نمی توان انتظار داشت که مردم عادی ـ که با هنر ارتباط روزانه ندارندـ ، از آن آگاه شوند و شرکت کنند. به همین خاطر است که وقتی نمایشگاه هنری برپا می شود، هنری هایی می ایند که از طریق دوستانشان یا محل کار و تحصیلشان ـ که با هنر مرتبط است ـ ، مطّلع شده اند و همین، باعث شده که مخاطبان هنر، افرادی خاص بشوند. نمی توان از خانواده هایی که هیچ ارتباطی با هنر ندارند، توقّع داشت که از برپایی نمایشگاهی با خبر شوند که برایش، هیچ تبلیغی نشده است!».

حرف مونا را می توان قبول کرد. به هر حال، تبلیغات هم نقش مهمّی در جذب مخاطب دارند. تصمیم می گیرم که این موضوع را با کس دیگری در میان بگذارم. و به همین دلیل، باید این بار، دنبال شخصی بگردم که حداقل از نظر ظاهری، تناسبی با بقیه بازدیدکنندگان نداشته باشد.

محمدرضا نیکویی، همان کسی است که دنبالش می گردم. مردی جاافتاده، که وقتی از او درباره ضعف تبلیغاتی در عرصه هنر سؤال می پرسم، پاسخی متفاوت می دهد. آقای نیکویی می گوید: مسئله هنر، چیزی ا ست که در جامعه ای اسلامی، نمی توان انتظار داشت که برای آن، زیاد تبلیغ شود. این جا باید هنر را دو قسمت کرد؛ قسمتی که با باورهای سنّتی و اسلامی جامعه ما همخوانی دارد، و قسمتی که همخوانی ندارد. این عدم همخوانی هم بیشتر از این که متوجّه باورها و دین ما باشد، متوجّه همان جامعه هنری است. من معتقدم که جامعه هنری، خودش مقصّر این اتّفاق هستند. برای اثبات این موضوع هم، می توان به خانواده های معتقدی اشاره کرد که اجازه تحصیل یا فعالیت در زمینه هنر را به فرزندان خود نمی دهند. این پدیده، نه تقصیر دین است و نه خانواده ها؛ بلکه تقصیرِ خود جامعه هنر است که مفهوم هنرِ آزاد و آزادی در هنر را به درستی متوجّه نشده اند. پس نمی توان توقّع داشت که با این باور، دستگاه های تبلیغاتی ای که اصول سنّت و اسلام در آنها رعایت می شود، برای چیزی که قابل پذیرش جامعه اسلامی نیست، تبلیغات وسیع کنند. در نتیجه، این دودستگی در هنر نیز ایجاد می شود».

صحبت های آقای نیکویی، دریچه ای تازه را برایم در این گزارش باز می کند. تصمیم می گیرم برای این موضوع، سراغ دانشجویان تئاتر بروم. در نظرسنجی ای که از چند خانواده کردم، بازیگری، جزو آن دسته از هنرهاست که اغلب، اجازه نمی دهند فرزندانشان به خاطر محیط آن، واردش شوند. سری به دانشگاه هنر و گروه تئاتر آن می زنم.

سارا کرمی، دانشجوی سال اوّل تئاتر است. او می گوید: نمی توان انتظار داشت با فضایی که در جامعه هنری ماست، خانواده های معتقد، رغبت چندانی به حضور در این فضا داشته باشند. به هر حال، چه بخواهیم، چه نخواهیم، این فضا ایجاد شده و خود به خود، این تضاد، باعث می شود که مخاطبان هنر، کسانی باشند که از نظر اعتقادی، همسوی هم باشند. من برای تحصیل در این رشته، خیلی سختی کشیدم و با خانواده ام مقابله کردم؛ امّا در نهایت، حالا که وارد آن شدم، می بینم که حرف خانواده ام، چندان هم دور از واقعیت نبوده است».

بعد از شنیدن حرف های سارا، به دنبال موضوعی دیگر می روم. فکر می کنم که حالا بتوان با تکیه بر یک هنر، از منظری دیگر به این مسئله نگاه کرد. گاهی اوقات، هنر، مخاطب خاص پیدا می کند. آن جا که هنر مفهومی، خلق می شود، در واقع، مخاطب عام خود را ـ که می تواند از مردم عادی باشدـ ، را از دست می دهد، مثلاً در هنرهای تجسّمی یا حتّی تئاتر و سینما. در این شرایط، مخاطب عام، وقتی نمی تواند با هنر ارتباط برقرار کند، به ناچار، از آن دوری می کند. در این بین، برخورد خالقِ اثر هم خیلی اهمیت دارد. وقتی مخاطب عام، در نمایشگاه هنر مفهومی شرکت می کند و با برخورد بدِ خالق اثر، روبه رو می شود، نمی توان انتظار داشت که جذب آن هنر شود. دور از انتظار یا تصوّر است؟

قسمت چهارم
سوژه ام را در یکی از گالری های معروف مرکز شهر پیدا می کنم؛ هنرمندی که با یک چیدمان»، نمایشگاهی برپا کرده است. به عنوان مخاطبی عام، امّا علاقه مند، وارد گالری می شوم. انصافاً درک مفهوم چیدمان، کمی سخت است. طبیعی ا ست که اِلِمان های(؟؟؟؟) آن را اغلب، کسانی متوجّه شوند که درس آن را خوانده اند یا درگیر این نوع کار بوده اند. تصمیم می گیرم به جای آن که مثل بعضی ها، در سکوت، نظاره گر باشم و در سکوت، آن جا را ترک کنم، نظر خالق اثر را بپرسم و از او بخواهم که کمی در مورد کارش برایم توضیح بدهد. پاسخ روشنی نمی گیرم. در واقع، خالق اثر، تصمیم ندارد که توضیح مشخّصی درباره کارش به مخاطب عام بدهد. بنا بر این، بیرون می ایم و موضوع را با یکی از مخاطبان خاص گالری، در میان می گذارم.

مصطفی حسینی در پاسخم می گوید: مخاطبان هنر جامعه ای، محدود هستند. قبول دارم که نداشتن مخاطب عام، بخشی اش تقصیر خودمان است که آنها را ترغیب به حضور در این فضاها نمی کنیم؛ امّا نمی توان منکر این اتفاق شد که به هر حال، هر حوزه ای، تعدادی مخاطب خاص دارد و تعدادی مخاطب عام. از نظر مخاطب سنجی هنری، ایران را نمی توان با کشورهای دیگر مقایسه کرد. چون ما فرهنگ خاص خودمان را داریم. تفاوت فرهنگی بین ما و کشورهای دیگر، باعث می شود که نتوانیم مقایسه کنیم. با وضعیت اقتصادی ای که مردم دارند، درست و طبیعی، این است که با توجّه به فرهنگ اسلامی، هزینه ای را که در ماه، یک خانواده متوسط می تواند صرف خرید کالای هنری یا حتّی حضور در فضای هنر داشته باشد، خرج کاری بکند که به آن بیشتر اعتقاد دارد. هزینه کردن مردم برای رفتن به اماکن زیارتی، طبیعی تر از خرج همان هزینه برای شرکت در جشنواره ای هنری است. این، به معنای ردّ دین یا نفی هنر نیست؛ بلکه اگر باورهای جامعه را قبول کنیم، از این مسئله نباید دلگیر بشویم.

در کنار اینها، باید به کمبود امکانات هنری هم دقت بکنیم. هنر باید آن قدر جذّاب و دندانگیر باشد که مخاطب را جذب کند. وقتی یک سالن تئاتر یا سینما، گنجایش کافی برای مخاطبان را ندارد، نمی توان انتظار داشت که از همه طیف علاقه مند را در خود جای دهد. چه برسد به هنرهای دیگر!».

با صحبت هایی که با این افراد کردم، به این نتیجه رسیدم که مشکل کمبود مخاطب در حوزه هنر، معضلی ست که یک مقصّر ندارد؛ بلکه عوامل زیادی در آن دخیل هستند؛ چه جوان هایی که از هنر و هنری بودن، فقط نوع لباس پوشیدن عجیب و غریب و آرایش نامناسب مو را انتخاب کرده اند، و چه آنها که خالق هنر هستند و آزاد بودن در هنر را با مفاهیم دیگر اشتباه گرفته اند. آسیب شناسی این معضل، قطعاً فضایی دیگر می خواهد که می توان این گزارش را پیش زمینه گزارشی دیگر تصوّر کرد که مجالی دیگر نیز می طلبد.
هنر لذت و سرگرمی نیست، هنر موضوع بزرگی است. هنر یک عضو حیات انسانی است که شعور معقول انسان‌ها رابه حوزة احساس منتقل می‌کند.

...رسالت هنر در زمان ما عبارت از این است که از حوزة عقل، این حقیقت را که سعادت انسان‌ها در اتحاد آن‌ها با یکدیگر است، به حوزة احساس انتقال دهد و به جای زور و تعدی کنونی... سلطنت محبت را مستقر سازد. همان محبتی که در نظر همة ما عالی‌ترین هدف حیات بشری است.

شاید در آینده، علم راه آرمان‌های نو و عالی‌تر را به روی هنر بگشاید و هنر آن‌ها را تحقق بخشد، لیکن در عصر ما رسالت هنر روشن و مشخص است: رسالت هنر...تحقق اتحاد برادرانة انسان‌هاست.

تولستوی در بین هنرمندان بخصوص واگنر و بتهوون را به عنوان مثال‌هایی از هنرمندان تفکرگرا که دچار کمبود احساسات واقعی هستند، محکوم می‌کند. علاوه بر این او معتقد است سمفونی شماره ۹ بتهوون نمی‌تواند آنگونه که ادعا می‌کند دعوی تأثیرگذاری بر شنونده و ایجاد احساس وحدت بر او را داشته باشد و بنابراین نمی‌تواند «هنر خوب» تلقی شود. سرودهای بچه‌ها و داستان‌های عامیانه آثاری به مراتب برتر از کارهای واگنر و بتهوون هستند (چنانکه در توضیح هنر خوب بیان شد)

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

یک نیرو دهنده ی  تجاری ، لپ تاپ 15.6 اینچی

 

Dell Latitude E5570 ترکیبی قانع کننده از عملکرد ، امنیت و قابلیت استفاده را ارائه می دهد.لپ تاپ دل E5570 با داشتن یک پردازنده Intel Skylake نسل 6th و اوج گرفتن تا بالاترین درجه (از 779 دلار شروع شده و تا 2،096 دلار) ، E5570 با سرعت چشمگیر ، صفحه Ful HD تمام رنگی کامل و صدای صوتی قوی آرزو ی ما را برآورد می کند.این لپ تاپ دارای قابلیت  لولای 180 درجه می باشد .مدل ما با یک پردازنده Core i7-6280 HQ ، 16 گیگابایت رم و یک حافظه 128 گیگابایتی باتری لپ تاپ از نوع SSD و یک حافظه ی 500 گیگا بایتی از نوع   HDD  عرضه شده است که می تواند در هر بار کاری را برای شما انجام دهد. فقط آرزو می کنیم این سیستم  کمی سبک تر باشد و کمی خنک تر عمل کند.

 

حال به بررسی تخصصی این محصول دیجیتال می رسیم


با سلام خدمت کاربران و دوستان همراه ویرگولی

 

  1. لپ تاپ استوک در انگلیسی استوک (stock) به معنای ذخیره شده است
  2. ولی در فارسی و کشور ما ایران این کلمه به معنی لپ تاپ دست دوم
  3. معنا شده است، و اینطور است که در جایی حرفی از لپ تاپ استوک پیش می‌آید
  4. فکر ما به لپ تاپ دست دوم می‌رود، در ادامه به موضوع چگونگی واردات لپ تاپ
  5. استوک و محصولات استوک خارجی بیشتر خواهیم پرداخت همراه ما باشید
  6. وقتی کالایی درخارج به فروش نمیرود، از رده خارج می‌شود و یا کارخانه بیش
  7. از تعداد مورد نظر تولید کرده است این کالا به کشور های جهان سوی ارسال میشود.
  8. پس از ارسال در دبی جمع آوری شده و سپس وارد ایران میشود، این کالا پس از برسی

و فروش عمده به دست مصرف کنندگان می‌رسد

 

تبلت یا رایانه دستی نوعی دستگاه می باشد که در ابتدا برای افزودن قابلیت های تلفن همراه به یک رایانه شخصی به بازار عرضه شد. در ابتدا این دستگاه ها دارای سیستم عامل های رایانه ای (مانند ویندوز، یونیکس، مکینتاش و غیره) بودند. اما امروزه این رایانه های دستی نیز مانند تلفن های همراه قابلیت نصب سیستم عامل اندروید و IOS را دارا می باشند که امکانات سخت افزاری دیگری نیز مانند دوربین فیلم برداری، سنسورهای شناسایی موقعیت جغرافیایی و امنیتی به همراه خشاب سیم کارت را نیز دارا می باشند. در واقع تبلت ها به عنوان یک تلفن همراه با ابعاد بزرگ تر در بازار کنونی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً رایانه های دستی itbuy دارای صفحه نمایش 5 اینچ به بالا می باشند که این صفحه نمایش به راحتی می تواند عملیات گرافیکی زیادی را مانند رایانه های شخصی انجام دهد. با وجود اینکه نرم افزارهای تحت ویندوز که از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشند، بر روی پلتفرم تبلت نیز قابل اجرا می باشند، این دستگاه ها برای انجام فعالیت های روزانه در بیرون از محیط کار کارایی خوبی دارند.
حال یک نوع دیگر هم استوک داریم٬ فرض کنید شرکت بزرگی برای ۱۰۰ نفر از کارکنانش یک مدل لپ تاپ را از شرکتی مثل اچ پی سفارش میدهد٬ حتما این شرکت در نظر میگیرد که شاید به کارمندانش افزوده خواهد شد یا شاید تعدا لپ تاپ ها بر اثر استفاده خراب شونددر نتیجه برای تعداد مورد نیاز کارمندانش سفارش میدهد حال به این موضوع با فرض سفارش ۱۵۰ عدد لپ تاپ چند عدد ب کارمندان و ۵۰۰ عدد به انبار شرکت میفرستد.


در تمام شرکت های بزرگ چیزی تحت عنوان چرخه جایگزینی

 

اغلام فرسوده وجود دارد به این معنی که هر سال ۳۳ درصد از ارزش کالا مورد استفاده کم میشود در نتحیه در سال سوم ۹۹ درصد از ارزش آن ۱۵۰ لپ تاپ کاسته میشود این شرکت ها برای تداوم تولید سازنده اقلام و همچنین بروزرسانی اقلام فرد مورد نیاز کارمندان خود هر ساله یکبار سفارش جدید به شرکت تولید کننده می دهد. با این اوصاف با فرض کارکرده بودن ۱۰۰ لپ تاپ در ابتدا و ۵۰ لپ تاپ انبار شده ( فرض بر اینکه مورد استفاده قرار نگیرد) تعداد ۱۵۰ لپ تاپ برای فروش وجود خواهد داشت و طبق روال فرایند فروش به کشور های جهان سوم وارد کشور ما میشود که باز هم در این مورد ۱۰۰ لپ تاپ استفاده شده و ۵۰۰ لپ تاپ در حد اکبند در ایران فروخته خواهد شد.البته تمام سعی مجموعه طاها استوک این است که از بین این ۱۵۰ لپتاپ فرضی با الویت ۵۰ عدد کارنکرده تمیز ترین موارد برای تامیین و فروش به عزیزان هموطن است٬ ما مفتخر هستیم تا بهترین محصولات را برای شما جمع آوری کنیم و با ضمانت ۷ روزه تعویض و ۲ ماه گارانتی رایگان خدمتون تقدیم کنیم.این شرکت های در جهان یک ترفند ساده برای فروش این سبک کالا ها دارند٬ آن ها این کالا هارا از طریق فرایند های مختلف به کشور های جهان سومی میفروشند که خیلی از این سبک کالا ها با عنوان استوک به ایران وارد میشوند. وقتی که به کشور ما وارد می شوند همواره این محصولات به صورت دستچین شده در فروشگاه هایی مانند طاها استوک به فروش میرسند در لپ تاپ استوک واقع این محصولات حتما می بایست دارای هارد و باتری نو باشند چرا که هارد و باتری محصولات در مرور زمان فروسوده میشوند.

 


لپ تاپ استوک چیست؟


کلمه استوک معمولا برای کالاهایی استفاده میشه که به هر نحوی برای یک مدت کوتاه ازشون استفاده شده و الان به فروش گذاشته میشن.

 

لپ تاپ استوک چیست؟


کلمه استوک معمولا برای کالاهایی استفاده میشه که به هر نحوی برای یک مدت کوتاه ازشون استفاده شده و الان به فروش گذاشته میشن. حالا این استفاده تو کالاهای مختلف متنفاوته. تو حوزه لپ تاپ و کیس و کالاهای کامپیوتری به این معنیه که مثلا لپ تاپ استوک، لپ تاپ کارکرده شرکتی، نمایشگاهی ، مرجوعی و اجاره ای است.تو کشورهای اروپایی و آمریکایی شرایطی وجود داره که شرکت های مختلف رو به نوسازی تجهیزات ترغیب میکنه. معمولا هر سه سال یکبار این کار رو انچام میدن. شرکت های سازنده بعد سه سال خدمات پس از فروش خود را متوقف میکنند و در ازای مابه تفاوت قیمت، کالاهای جدید رو جایگزین کالاهای قدیمی میکنند.راهنمای خرید لپ تاپ بازی برای آن دسته از کاربرانی که از لپ تاپ به طور حرفه ای برای گیم و گیمینگ استفاده می کنند، بسیار مفید خواهد بود؛ همه ما می دانیم برای اینکه یک لپ تاپ بتواند به خوبی در بازی های سنگین تاب بیاورد و عملکرد خوبی داشته باشد، باید قدرت بالایی داشته باشد. چند سالی است که لپ‌تاپ‌های گیمینگ با استقبال روز افزون گروهی از کاربران روبه رو شده است. لپ‌تاپ‌ها در کنار قابلیت جابجایی، ویژگی‌های دیگری هم دارند که در پی‌سی‌ها وجود ندارد یا در صورت وجود اهمیت کمتری دارند.

یکپارچه بودن نمایشگر، صفحه کلید و خنک‌کننده با شاسی دستگاه در فضایی محدود، از بارزترین تفاوت‌های لپ‌تاپ با پی‌سی‌های رومیزی است. میزانِ حرارتِ تولیدی، نویز تولید شده از سیستم خنک کننده، راندمان دستگاه در صورت کار مداوم، کیفیت ساخت و دوامِ نمایشگر و بدنه، ارگونومی صفحه کلید و تاچ‌پد همگی برخی از ملاک‌های اختصاصی مدنظر در بررسی لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند. قدرت باتری در لپ‌تاپ هم خصوصیت دیگری است که مدت زمان قابل استفاده بودن دستگاه در هنگام عدم دسترسی به برق شهری را تعیین می‌کند.

 

برای خرید لپ تاپ بازی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

 

راهنمای خرید لپ تاپ بازی به شما می گوید که در خرید یک لپ تاپ گیمینگ به چه نکاتی باید توجه کنید و چه ویژگی هایی را برای خرید باید در نظر بگیرید.


تراشه‌ی گرافیک

 

هرچند تعیین بودجه برای خرید یک دستگاه مسئله ای جدا و مستقل است، اما پس از اینکه تعیین بودجه را انجام دادید، باید به سراغ فاکتور های مهم منطبق با بودجه خود بروید. اولین فاکتور تراشه گرافیکی است. باید روی گزینشِ مدلِ تراشه‌ گرافیکی دستگاه خود تمرکز کنید. تراشه‌ گرافیکی در هر رده‌ بودجه‌ای معمولا گران‌ترین قطعه‌ به کار رفته در لپ‌تاپِ مخصوص بازی است و بعد از آن پردازنده در جایگاهِ بعدی قرار دارد. به گفته کارشناسان گرافیک های Nvidia قدرت بیشتری نسبت AMD ارائه می دهند، اما قیمت بیشتری هم دارند؛ با این حال می توان روی گرافیک های AMD نیز حساب باز کنید.

 

پردازنده لپ تاپ مناسب گیمینگ

 

مطلب دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ بازی به آن اشاره شده است، پردازنده است. لپ تاپ انتخابی شما باید از یک پردازنده یا CPU جدید و قوی استفاده کند. سی پی یو های اینتل معمولا قوی تر از AMD شناخته می شوند با این حال AMD ارزانتر از رقیب خود است. اگر از پردازنده های i5 و i7 اینتل یا R5 و R7 AMD استفاده کنید، قدرت مناسبی را در دستگاه خود تجربه خواهید کرد. پردازنده ها انواع مختلفی مانند کم مصرف، قدرت بالا و.. دارند که معمولا از قوی ترین آنها در لپ تاپ های گیمینگ استفاده می شود.

 

RAM مناسب

 

نکته دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ بازی به آن اشاره شده است، میزان RAM مناسب برای یک لپ تاپ مخصوص گیم است. در لپ تاپ های گیمینگ، حداقل به ۸ گیگابایت رم نیاز دارید. کمتر از این مقدار به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. توجه کنید که نسل DDR4 نیز ارجحیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. در بعضی از لپ تاپ ها امکان ارتقای رم وجود دارد؛ این ویژگی یک مزیت محسوب می شود.

 

سایز لپ تاپ

 

در راهنمای خرید لپ تاپ بازی توجه به اندازه و سایز دستگاه نیز توصیه شده است. اگر می خواهید لپ تاپ خود را در خانه و روی میز نگه دارید، سایز های ۱۷ یا ۱۸ گزینه های مناسبی برای شما هستند. لپ تاپ های در این اندازه به دلیل فضای بیشتر، معمولا قدرتمند تر هم هستند، اما اگر قابلیت حمل برایتان مهم است و به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ ارزان تر هستید،، از سایز ۱۵ اینچ استفاده کنید.

صفحه نمایش

انتخاب صفحه نمایش مناسب برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ خوب نیز بسیار با اهمیت است. در راهنمای خرید لپ تاپ بازی به این نکته نیز اشاره شده است که اگر سیستم قوی داشته باشید، اما تصویر مناسب نباشد، تجربه یک بازی شیرین را نخواهید داشت. برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ صفحه نمایشی مناسب با حداقل رزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ گزینه مناسبی است. صفحه نمایش های QHD (2560 x 1440) و 4K (3840 x 2160) نیز به گزینه هایی محبوب تبدیل شده اند که قطعا گزینه بهتری در صورت داشتن بودجه خرید هستند.

هارد دیسک

با توجه به اینکه بازی های ویدیویی معمولا حجم سنگینی دارند و به حافظه کافی روی هارد دیسک نیازمند هستند، بهتر است حافظه بالاتری را خریداری کنید تا در آینده با کمبود فضا روبه رو نشوید.

 

  1. خرید لپ تاپ بازی
  2.  
  3. بهترین لپ تاپ گیمینگ 2019
  4.  
  5. بهترین لپ تاپ برای بازی با قیمت مناسب

دو­ هفته از شروع ترم نگذشته ­بود که مهمانی ناخوانده­ و مزاحم «کرونا» وارد مملکت شد. دانشگاه و خوابگاه را تعطیل کرد و مجبور­مان کرد خود را در خانه حبس کنیم. بساط آموزش مجازی در لپ­‌تاپ­‌هایمان گسترده ­شد. از جزوه و صوت و تمرین‌های ‌TA بگیرید تا تخمه‌شکستن‌های کلاس آنلاین. کلاس­‌هایی که هر­کدام عیب و مزیت خود را دارند و برگزاری آن‌ها چالشی پیش روی استاد­ها بود. تصمیم گرفتیم که وضعیت آموزش مجازی را از زبان خودتان جویا­ شویم، پای صحبت صنفی دانشکده و دغدغه­‌هایشان بنشینیم و در­نهایت نگاهی گذرا به دانشکده‌­های دیگر بیاندازیم. با ما همراه باشید.

 

آموزش مجازی از نگاه شما

 

مثل اکثر پرونده‌ها آمدیم سراغ شما دانشجویان تا ببینیم چه نظراتی راجع‌به کلاس‌های مجازی داشته‌اید. ۱۰۶ نفر در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند که میزان مشارکت مهندسین شیمی بسیار بالاتر بوده(۸۹درصد) و ورودی‌های ۹۶ و ۹۷ مشارکت بیشتری داشته‌اند.


چقدر درگیر کلاس‌ها هستید؟

 

تعداد کلاس‌هایی که برای دانشجویان به صورت مجازی برگزار شده، اعداد خوبی را نشان نمی‌دهد. به صورت مجموع ۶۵ نفر از شرکت‌کنندگان اذعان کرده‌اند که تنها ۲۵ درصد کلاس‌هایشان به صورت مجازی برگزار شده یا اصلا نشده است. تنها حدود ۱۵ نفر، به بالای ۵۰ درصد رای داده‌اند.

از دانشجویان پرسیدیم که چند درصد کلاس‌هایتان به بعد از عید موکول شده است. حدود نیمی از جواب‌ها بالای پنجاه درصد بود. اگر این احتمال را بدهیم که هر دانشجو حداقل یک یا دو درسش به بعد از عید موکول شود، مشکلات زیادی به‌وجود خواهد آمد. استادها کلاس‌های جبرانی بسیار فشرده برگزار خواهند کرد و احتمال زیاد روزهای پنجشنبه دانشجویان نیز با کلاس‌های جبرانی پر خواهد شد. این نکته را هم باید درنظر بگیریم که با توجه به این‌که دانشجویان رضایت زیادی از آموزش نداشته‌اند(در بخش‌های بعدی این موضوع را مطرح می‌کنیم)، ممکن است استادهایی که کلاس آنلاین نیز برگزار کرده‌اند، درصدد این باشند که کلاس‌های جبرانی برگزار کنند؛ دانشجو می‌ماند و هفته‌ای پر از کلاس‌های جبرانی! در ضمن ما تنها دروس داخل دانشکده را بررسی کرده‌ایم. اگر این اتفاق برای دروس بیرون از دانشکده نیز بیفتد، مشکلات دوچندان خواهد بود.

همه این‌ها در حالی است که دانشجو باید حداقل زمان را در دانشگاه سر کند تا احتمال گرفتارشدن به کرونا را کم کند. اما از قرار معلوم، ساعت‌های زیادی را در دانشگاه سپری خواهد کرد. از طرفی دیگر در خانه ‌ماندن هم برای دانشجویان آموزش نمی‌شوداز طرفی شرکت هایی وجود دارند که کالاها رو به کاربران اجاره می دهند. دانشجویان به جای اینکه لپ تاپ بخرند اون رو از شرکت های اجاره ای میگیرن. و این کالا هم بعد سه سال وارد بازار کالاهای استوک میشن.

 

"در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتونن کالای خریداری شده" 

 

را یک ماه بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنن. کالای برگشتی به خاطر باز بودن کارتن کالای نو شناخته نمیشه و مستقیما به انبار فرستاده می شه.در نتیجه این شرکت ها تمام تجهیزات قدیمی را برای فروش به مزایده میذارن. شرکت هایی مثل شرکت ما و سایر همکارامون از طریق رابط اون تجهیزات رو به مناسبترین قیمت خریداری میکنیم. یه مقدار زمان میبره تا به دستمون برسن. بعد از اینکه لپ تاپ و کیس ها رسید نوبت به تست اونها میرسه . تیم فنی کارهای لازم از جمله تست مانیتور،هارد، رم ، مادربورد، سی پی یو، نصب درایور و تست نرم افزار را انجام میده و برای اطمینان از کیفیت این پروسه دو هفته طول میکشه.

  • یک شخصیت خنده بر لب، یک سفر فانتزی و یک عاشقانه آرام
  • امیلی، با بازی محشر و لذت بخش آدری توتو یک فیلمی است
  • که در سخت ترین لحظات عمرتان حکم دیازپام را خواهد داشت.
  • البته یک موسیقی به شدت دلنشین و آرام در فیلم جریان دارد که لذت فیلم را صدبرابر کرده است.
  • این لیست ده تایی بنده تمام شد... میدانم فیلم های زیادی است که نگفته‌ام
  • بر اساس فیلم هایی که فعلا دیده‌ام نوشته ام. اگر فیلم دیگری مد نظرتان است
  • ذکر کنید یا انتقادی در راستای بهتر شدن کار بنده هست.
  •  

چرا لپ تاپ استوک؟


جوابش سادست. شما می تونید با هزینه کمتر محصولی که میخواید را بخرید. مثلا اگه قرار باشه یک لپ تاپ با پردازنده I7 و رم 16 و هارد 500 با گرافیک اینتل ده میلیون قیمت داشته باشه ، شما میتونید با 6 میلیون استوک اون رو بخرید. البته این مقایسه برای انواع لپ تاپ و لوازم کامپیوتری صدق میکنه.دلیل محبوبیت لپ تاپ های استوک این است که این لپ تاپ ها نسبت به سایر نمونه های موجود در داخل ایران ازکیفیت ساخت به مراتب بالاتری برخوردار هستند زیرا فرآیند ساخت آنها کاملا به سفارش کشور های اروپایی که استاندارد های سختی برای محصولات خود در نظر میگیرند انجام شده است.دسته بندی ظاهریدسته بندی را بر اساس ظاهر آنها که نشان دهنده میزان کارکردشان میباشد دسته بندی یا گرید بندی میکنند .در این گرید بندی ها از  اعداد انگلیسی استفاده شده است که در سه گروه A,B,C گرید بندی میشوند .گرید A لپ تاپ های بسیار کم کار و تمیز میباشند و گرید B لپ تاپ های بازیافتی و تعمیری هستند

  1. و گرید C به لپ تاپ های اوراقی گفته میشود.
  2. بغیر از این سه دسته بندی اصلی:
  3. دسته بندی فرعی A+ و A++  هم وجود دارد
  4. که نشان دهنده ی کارکرد بسیار کم محصول میباشد.
  5. آیا لپ تاپ استوک یعنی لپ تاپی که تعمیر شده؟


این سوالی است که بسیاری از کاربران قبل از خرید  در ذهنشان ایجاد میشود.باید گفت که  مانند هرکالای دست دوم دیگری احتمال این را دارد که تعمیر شده باشد . بهترین راه برای اطمینان از این موضوع بهتر است از فروشگاه معتبر و با سابقه که کیفیت محصول را ضمانت میکنند خرید نمایید.راه دیگر برای تشخیص این موضوع توجه به گرید بندی محصول میباشد لپ تاپ های گرید A و A+ معمولا با توجه به کارکرد کم آنها میتوان گفت که بدون مشکل هستند.اکثر مارک های استوک موجود در ایران برند های شرکت های معروف HP , DELL , LENOVO ,ACER ,APPLE میباشد که از این میان HP و DELL اکثریت لپ تاپ های استوک را شامل میشوند.یک تخته بزرگ سیاه و مات ، Latitude E5570 ظاهراً آماده است تا کارها را انجام دهد.این لپ تاپ قوی ساخته شده است، با تقویت فیبر کربن، یک صفحه کلید مقاوم در برابر نشت و یک صفحه نمایش صفحه نمایش Full HD همراه با  شیشه ای مقاوم در برابر خراش، بلندگوهای E5570 در زیر لبه جلوی لپ تاپ  پنهان شده است و یک لولا 180 درجه به شما امکان می دهد تا درب آن را خم کنید تا صاف آن روی یک میز قرار بگیرد.

شرکت دل می گوید E5570 برای گذراندن تست های دوام MIL-STD-810G ساخته شده است. این بدان معناست که شما می توانید این دستگاه را در دمای 140 درجه فارنهایت و همچنین منفی 20.2 درجه کار کنید. این لپ تاپ همچنین می تواند در حالت شن و ماسه و گرد و غبار در آن تا 12 ساعت و در ارتفاعات تا 15000 پا کار می کند.

دو پورت USB 3.0 در سمت راست به همراه یک خواننده حافظه SD ، یک جک هدفون و یک درگاه قفل قرار دارند. پورت های اترنت ، VGA و HDMI با یک درگاه USB 3.0 سوم و یک سینی میکرو سیم در قسمت پشتی لپ تاپ قرار دارند .

این لپ تاپ دارای وزن 2.5 کیلوگرم  با ضخامت 1.5 سانتی متر است  و نسبت به ضخامت دارای وزن سنگینی است.

امنیت
لپ تاپ Latitude E5770 دارای چندین ویژگی امنیتی و قابلیت مدیریتی است که دپارتمانهای IT به آن نیاز دارند ، از جمله ماژول های FIPS 140-2 و TCG دارای گواهینامه TCG (که باید به TPM 2.0 قابل ارتقا پیدا کند . می توانید با یک خواننده کارت هوشمند (7 دلار) یا Smart Card Reader و با خواننده اثر انگشت (21 دلار) امنیت اضافه شده را استفاده کنید .

این لپ تاپ همچنین به فناوری حفاظت از داده های Dell اعم از نرم افزار Security Tools شرکت و محافظت از داده های محافظت شده در محل کار (که برای آن Dell شامل اشتراک یک ساله است) نیز می باشد. این ابزارها باید به بخش فناوری اطلاعات کمک می کند تا اطلاعات حساس را بدون توجه به محلی بودن آن ، در ابر یا در رسانه های خارجی ذخیره کنند.

صفحه کلید ، صفحه لمسی ، صفحه لمسی وجوی استیک
 

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع رزین

به دلیل وجود بافت ارگانیک چوب

 

در بافت رزین که حالت رازآلود صمغ درختان را به خاطرمی آورد، این دست از زیورآلات طرفداران خود را در میان هنردوستان به خوبی پیدا کرده است.رزین ترکیبی است طبیعی یا مصنوعی که در صنعت، معماری داخلی و هنرهای تجمسی کاربرد فراوان دارد. رزین به واسطه ماده هاردنر (سفت کننده) خودش را گرفته و سخت می شود. از آنجا که رزین در آب حل نمی شود به عنوان یک ماده ضد آب کننده در زمینه های مختلف کاربرد دارد. حلال رزین الکل و استون است.رزین های مصنوعی بسیار متنوع هستند. از جمله رزین های مصنوعی می توان به رزین پلی استر، رزین آپوکسی، رزین وینیل استر، رزین فنولیک و … اشاره کرد. در میان این تنوع، رزین اپوکسی  پلی استر و آپوکسی مواردی هستند که در کارهای هنری استفاده می شوند.

 

وسایل کار با رزین اپوکسی را چگونه تمیز کنیم؟


شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بعد از کار با رزین اپوکسی، وسایلتان را رها کرده‌اید و بعد از مراجعه مجدد با صحنه تکان دهنده روبرو شده‌اید!رزین به تمام وسایلتان چسبیده و وسایل هم به میز کارتان.

 

  • این وسایل دیگر به قابل استفاده نخواهند بود!
  • این مورد به مرور زمان هزینه های سنگینی
  • به کسب و کارتان وارد خواهد کرد که نیاز به مدیریت دارد!
  • تمیز کردن وسایل آغشته به رزین اپوکسی
  • تمیز کردن وسایل آغشته به رزین اپوکسی
  •  

در کار با رزین اپوکسی، کدام وسایل قابلیت استفاده مجدد دارند؟

  • همزن شیشه‌ای
  • اسپاتول (همزن استیل)
  • بشر (ظرف اختلاط)
  • لیسه تخت
  • کاردک شانه‌ای
  • ظروف رنگ و رزین
  • میز کار

چه ماده‌ای میتواند رزین اپوکسی را در خودش حل کند؟


رایج‌ترین حلال‌ها هنگام کار با رزین اپوکسی به شرح زیر است

 

  • استون صنعتی (استون با خلوص بالا)
  • بوتانولطور متوجه شوم که رزین به اندازه کافی مخلوط شده و آماده استفاده است؟
  • رزین اپوکسی دو قسمت دارد جزء اول رزین اپوکسی و دیگری هاردنر و وقتی
  • این دو قسمت با هم مخلوط می شوند واکنش شیمیایی شروع می‌شود
  • که در نهایت مخلوط مایع را به جامد تبدیل می کند.
  • مدت زمان مخلوط کردن اپوکسی و هاردنر اهمیت دارد؟
  • به طور کلی توصیه ما سه تا پنج دقیقه مخلوط کردن است

به شرط اینکه مواد چسبیده به جداره ها و کف ظرف به خوبی مخلوط شود .اگر رزین به اندازه کافی مخلوط نشده باشد نمی تواند پیوند کامل ایجاد کند و در نهایت به استحکام کافی نخواهد رسید.پس یا موسیقی مورد علاقه تان را پخش کنید!یا تایمر را روشن کنید..به هر حال ترتیبی بیاندیشید تا مطمئن شوید مخلوط کردن برای 3 تا 5 دقیقه ادامه خواهد یافتچگونه هم بزنیم؟بهتر است مواد را در یک جهت هم بزنید و از تغییر جهت بپرهیزید تا از ایجاد حباب بیشتر جلوگیری شود.سرعت همزدن چگونه باشد؟
اگر رزین اپوکسی و هاردنر را با دست مخلوط میکنید بهتر است سرعت 60 دور در دقیقه (یعنی هر ثانیه یک دور) را رعایت کنید. طبق تجربه هرچه این سرعت افزایش یابد حباب های داخل مخلوط هم بیشتر خواهد شد.از کجا بفهمیم اپوکسی و هاردنر به خوبی مخلوط شده‌اند؟
دقت کنید وقتی میخواهید شروع به همزدن کنید در ابتدا مخلوط کمی مات است و حالت صدفی دارد. هرچقدر همزدن را ادامه دهید مخلوط شفاف تر میشود. همزدن را تا جایی ادامه دهید که دیگر رد حرکت همزن را داخل مخلوط رزین نبینید.
پاک کردن رزین اپوکسی از روی سطوح مختلف یکی از دغدغه های اپوکسی کاران است. اپوکسی یک نوع چسبنده دائمی است که روی بسیاری از سطوح از جمله پلاستیک تا آهن کاربرد دارد. پاک کردن رزین بسیار دشوار است مخصوصاً زمانی که به طور کامل سخت شده باشد. اپوکسی در حالت عادی مایع است، هنگامی که رزین اپوکسی با هاردنر یا سخت کننده مخلوط می گردد، دمای مخلوط بالا می رود تا زمانی که سرد شده و سخت گردد.

برای پاک کردن اپوکسی، شما باید آن را به حالت مایع یا حداقل ژل مانند برگردانید تا بتوانید رزین را از روی سطح پاک کنید. پاک کردن اپوکسی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که شما همراه با رعایت موارد ایمنی و با اختصاص زمان کافی اقدام به انجام این کار نمایید. در این مقاله از سایت اپوکسی کار میخواهیم 3 روش پرکاربرد برای پاک کردن رزین اپوکسی را به شما معرفی کنیم.https://web.telegram.org/#/im?p=@itbazar_co

 

 

روش اول: استفاده از حرارت برای تمیز کردن اپوکسی



دستکش را دست کنید، عینک ایمنی را بر روی چشم خود قرار دهید و یک ماسک فیلتردار مخصوص بخارات شیمیایی بر روی دهان خود قرار دهید.
وقتی رزین اپوکسی را گرم می‌کنید، نوعی بخار تولید می‌شود که می‌تواند چشم‌ها، ریه‌ها و غشاء مخاطی را تحریک کند. برای محفاظت از خود از عینک ایمنی موم دار و یک ماسک تنفسی که می‌تواند گازها و بخار را فیلتر کند استفاده کنید.
همچنین باید از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید که حداقل 7 سانتی متر از مچ شما بالاتر را بپوشاند و دارای باند کشسان باشد تا به طور کامل از پوست شما محافظت کند. همیشه کیپ بودن ماسک را روی صورت تست کنید. اگر برای درزبندی ماسک مشکل دارید، ممکن است نیاز باشد که موهای صورت خود را اصلاح کنید و یا یک ماسک بهتر استفاده کنید.


مرحله دوم:


لباسی بپوشید که به طور کامل پوست شما را بپوشاند. یک شلوار چسبان و پیراهن آستین بلند چسبان استفاده کنید. اگر پیراهنتان دکمه ای است از بسته شدن همه آن ها اطمینان حاصل کنید. این بدان معناست که پوست شما در مقابل هر گونه بخار ناشی از حرارت دادن اپوکسی ایمن باشد .


مرحله سوم:


سطحی که رزین اپوکسی روی آن ریخته را به استون با خلوص بالا آغشته کنید. اگر اپوکسی به چوب چسبیده بود، محل را قبل از حرارت دادن، به مدت یک ساعت یا بیشتر با استون خیس کنید. در ضمن شما می توانید شیء مورد نظر را در استون قرار داده یا سطح را کاملا آغشته به استون کنید به طوریکه از آن چکه کند.وقتی شما اپوکسی را روی سطوحی مانند پلاستیک، سنگ مرمر، سیمان، پلاستیک های وینیلی یا فلز اعمال میکنید، رزین اپوکسی با سطح واکنش می دهد و معمولاً به درون لایه ها نفوذ نخواهد داشت از این جهت با چوب متفاوت است چون چوب جذب بالایی دارد و پاک کردن رزین اپوکسی از روی آن سخت تر خواهد بود.


مرحله چهارم:


محل را با سشوار صنعتی به مدت چند دقیقه داغ کنید. اگر دما به بالاتر از 200 درجه برسد اپوکسی نرم می شود. سشوار صنعتی را روی سطح حردکت دهید و روی یک نقطه ثابت نمانید. روی سطوح پلاستیکی و چوبی دقت بسیاری داشته باشید تا سطح مورد نظر از حرارت زیاد نسوزد.
علاوه بر سشوار صنعتی می توانید از هویه برقی نیز می توانید استفاده کنید. بعد از آنکه هویه داغ شد، مستقیما روی اپوکسی قرار داده و آن را نرم کنید.(این کار بخارات زیادی ساطع خواهد کرد و توصیه نمیشود). اگر اپوکسی روی شیء دیگری قرار داشت می توانید آن شیء را روی یک صفحه داغ قرار دهید. این روش همانند روش سشوار صنعتی عمل می کند و معمولاً در دسترس است.http://tamirkaran.blog.ir/1399/02/24/%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA#comments


مرحله پنجم:


کل محل مورد نظر را یک مرتبه حرارت ندهید زیرا حرارت به اندازه کافی بالا نمی رود. به جای این کار بر روی قسمت هایی به قطر 5 سانتیمتر کار کنید. بعد از آنکه یک بخش تمام شد، روی قسمت بعدی کار کنید. پاک کردن رزین اپوکسی با این روش بسیار راحت تر از قبل خواهد بود.
بعد از 3 تا 5 دقیقه بسته به دمای محیط و سرعت همزدن مخلوط کاملاً شفاف شده و قابل استفاده است.

 

میخواهم به مخلوط رنگ اضافه کنم، چکار باید بکنم؟


ابتدا هاردنر را داخل ظرف بریزید و سپس رنگ پودری و یا جوهری اپوکسی را داخل هاردنر بریزید. شروع به همزدن کنید و پس از مخلوط شدن کامل میتوانید اپوکسی را اضافه کنید. این بهترین راه برای مخلوط کردن رنگ است.اگر با رنگها آشنا نیستید پیشنهاد میکنم حتماً این مقاله را بخوانید
ریختن مواد داخل قالبقبل از ریختن مواد داخل قالب حدود 5 دقیقه به مخلوط اپوکسی و هاردنر استراحت بدهید البته دقت کنید اگر ژلتایم رزین شما کوتاه است این کار را نباید انجام دهید.موقع ریختن مخلوط داخل قالب، دیواره های ظرف مخلوط را پاک نکنید و نتراشید و قطرات آخر را دور بریزید. اگر مقدار جزئی از رزین و هاردنر مخلوط نشده(که معمولاً ته ظرف جمع میشوند) روی سطح کار هنری تان بریزد در نهایت نقاطی خیس و نرم باقی خواهد ماند.

 

رزین را چگونه اندازه گیری و مخلوط کنیم؟


برای اینکه مطمئن شویم رزین اپوکسی به طور مناسب کیور خواهد شد اندازه گیری دقیق و مخلوط کردن کامل و کافی بسیار مهم است.

سه گام ساده برای اندازه گیری و مخلوط کردن رزین اپوکسی


- مقدار مورد نیاز رزین اپوکسی و هاردنر را مشخص کنیم (مقاله محاسبه نسبت اختلاط را بخوانید)

- رزین و هاردنر را با دقت اندازه گیری کنید (استفاده از ترازوی دیجیتال)

- برای سه تا پنج دقیقه جداره ها و کف ظرف مخلوط را خوب بسابید و مخلوط کنید.


پیشنهاد ما استفاده از کدام مورد هنگام کار با رزین اپوکسی است؟ چرا؟


پیشنهاد میکنم از استون برای تمیز کردن رزین اپوکسی استفاده کنید، استون به دلیل دسترسی راحت‌تر و فرّار بودن (تبخیر سریع) میتواند عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.موارد دیگر به راحتی در دسترس نیستند، زایلن و بوتانول بوی بسیار بدی دارند و تحمل آن در محیط کار مشکل است.تینرها به دلیل چرب بودن باعث ایجاد یک لایه چربی مانند روی وسایلتان میشوند و شما باید این چربی را نیز از بین ببرید چون چربی با رزیناپوکسی ایجاد ناسازگاری خواهد کرد.آیا از استون آرایشی میتوان استفاده کرد؟خیر، استون آرایشی به دلیل ناخالصی هایی که دارد نمیتواند رزین اپوکسی را به خوبی پاک کند و وسایلتان همچنان آلوده باقی خواهند ماند.حتمابخوانید! علت خشک نشدن رزین اپوکسی چیست؟استون صنعتی از کجا تهیه کنم؟اگر به استون صنعتی دسترسی ندارید میتوانید از فروشگاه آنلاین اپوکسی کار اقدام به خرید استون صنعتی با خلوص بالا نمایید:

محلول پاک کننده رزین اپوکسی (استون صنعتی)


کار با ماشین وکار با قدرت عضله چیست؟


داستانی در این مورد ذکر میشه که شاید شنیده باشید بنده هم در این مقاله میخواهم تاکیدی در این داستان داشه باشم:سالهای قبل دو تا کوه بود که در بالای یکی از آن آب بسیاری جمع شده بود و در بالای دیگر کوه هم روستایی بود که مرد در آنجا زندگی میکردند،یک روز یک تاجری به این شهر آمد و به دو نفر کاری پیشنهاد داد ، پیشنهاد تاجر این بود که برای هر کوزه آبی که از این کوه به روستا خواهید برد از من یک سکه میگیرید،دو فردی که انتخاب شده بودند یکی بسیار قدرتمند و با هیکل بود و دیگری هم از لحاظ جسمی ضعیفتر بود، فردای آن روز هردو شروع به کار کردند که هر یک از آنها با دو کوزه آب شروع کردند و تو کل روز چهار بار میتوانستند حمل کنند یعنی درآمد هردوشون 8 سکه بود،پس از مدتی فردی که هیکل کوچکی داشت در حقیقت مقاومت کمتری نسبت به این کار نشان میداد و تصمیم گرفت یک راه حل دیگری برای این کار پیدا کند و به همین خاطر کار را رها کرد و یک راه حلی برای این کار پیدا کرد و شروع کرد به کار کردن روی ایده خودش.پس از 3 سال مردی که هیکل بزرگی داشت دیگر ضعیفتر شده بود و توان کاری خودش نیز به حداقل رسیده بود ولی فردی که هیکل ضعیفی داشت به هدف خودش رسیده بود، این فرد از کوهی به کوه دیگر لوله آب کشیده بود .در نتیجه فرد قوی روزانه 6 سکه در آمد داشت در حالی که مرد جوان درهر دقیقه 6 سکه دریافت میکرد حتی زمانی که دستش در جیبش بود و هیچ کاری انجام نمیداد.

 

مزایا و معایب این کار چیست؟


بدی کار با ماشین در این بود که شما مستقیما مزد خویش را نمیگیرید همانطور که فرد عاقل 3 سال طول کشید تا به مزد کار خویش برسد و در این مدت سختیهای زیادی تحمل کرد.خوبی این کار، همچنان که خود شما هم میتوانید حدث بزنید در این است که این فرد الان بدون کار میتواند در هر دقیقه درآمدی داشته باشد حتی زمانی که دستانش در جیبش است.(درست مثل آقای بیل گیتس که میگن در هر ثانیه 200 دلار درآمد داره حتی زمانی خوابیده!)خب این داستان چه ربطی به موضوع مقاله ما داره؟امروزه اینترنت در کسب و کارها همانند لوله کشی آن فرده که باعث میشه هر ثانیه درآمد داشته باشه!برای مثال شما فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا آمازون را در نظر بگیرید، صاحب این فروشگاه های اینترنتی در هر دقیقهبرای خود پولی در می آورند که البته این حاصل تلاش فراوان آن هاست.این فروشگاه ها در هر ثانیه چندین هزار مشتری دارند بدون اینکه اختلالی در فروش داشته باشند.حالا بیایید تصور کنیم که این فروشگاها در دنیای واقعی میبودند ، بنظرتون چقدر مساحت زمین برای این فروشگاه باید در نظر بگیریم؟ راستی میدانستید که فروشگاه آمازون بیش نیم میلیون کارمند داره؟

 

چگونه میتوانستیم این همه انسان رو در یک فروشگاه جا دهیم؟

 

چگونه از اینترنت در کسب و کارمان استفاده کنیم؟


برای استفاده از اینترنت در کسب و کارتان یا باید خودتان اینترنت را بخوبی بشناسید و یا اینکه با فردی که اینترنت را بخوبی میشناسد همکاری کنید. راستش امروزه شناخت اینترنت نود و نه درصد اهمیت دارد، و یک درصد هم نوع کسب و کار شماس تپس نتیجه میگیریم که برای یک کسب و کاراینترنتی خوب باید روی اینترنت سرمایه گذاری کنیم و اینترنت را بخوبی بشناسیم.

رزین پلی استر

رزین پلی استر مایعی است  که با درصد مشخصی هاردنر ترکیب شده و پس از گذشت زمان معین خشک می شود. البته با اضافه کردن  چند قطره کاتالیزور می توان زمان خشک شدن را کاهش داد. رزین پلی استر برای سفت شدن باید در کوره پخته شود. میزان هاردنر و کاتالیزور در کیفیت، دوام و رنگ آن تاثیر دارد.رفتار جنسیت‌زده دقیقا در همین بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد. این‌قدر کلیشه‌های جنسی ذهن آدم‌ها را از اعماق و اطراف پر کرده که هیچ‌کس به ذهنش نمی‌رسد که شاید پشت این اکانت‌های کسب‌وکار که زیر توییت من نوشته‌اند یک «زن» نشسته باشد. همه یکصدا و با حالت علامه دهر واری فریاد می‌زنند چون یک زن توییت کرده این‌ برندها دارند سر و دست می‌شکنند. کمی آرام‌تر عزیزان من! آٰرام‌تر! باور کنید یک زن هم می‌تواند درباره روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی استراتژی بدهد و حتی فراتر از این مسائل، اگر به کاراکتر یک برند بخواهیم جنسیتی نگاه کنیم، یک زن هم می‌تواند کاراکتر برند باشد. پس این داستان که برندهایی با جنسیت مرد برای مالِنا فندک روشن کرده‌اند، صرفا زاده ذهن شماست که باید ریشه‌یابی‌اش کنید و هرچه زودتر یک کلنگ بردارید و به جان آجر به آجر کلیشه‌های جنسیتی ذهن‌تان بیفتید که این کوته‌بینی جایی کار دست‌تان می‌دهد؛ به خصوص در مقابل نسل آینده که این چیزها سرش نمی‌شود و آن‌وقت مجبورید تن بدهید به انزوا و متهم شوید به نادانی.

دوم این‌که خوشبختانه در توییتر الی ماشالله مردانی داریم که به قول معروف فیواستارخورشان ملس است و اتفاقا خیلی هم محبوب هستند و بارها شده که در جریانات مختلف برای برندها نوشته‌اند و مورد استقبال هم قرار گرفته. اما هیچ‌کس نگفته فلانی چون پسر است، این‌طوری شده. چرا؟ چون باز ذهن جنسیت‌زده خلاقیت و بامزگی را مختص مردان می‌داند و اگر دختری این وسط چیزی بگوید، بلاشک از زنانگی‌اش استفاده کرده. از ترول‌های شبکه‌های اجتماعی که انتظاری نمی‌رود اما من از آدم‌های شناخته‌شده و موجه در عرصه‌های مختلف تعجب می‌کنم که «مردسالاری» چطور این‌چنین محکم روی مسیر ذهن تا خروجی فکر‌شان ایستاده و هرچیزی که به آن خطور می‌کند را به عنوان وحی مُنزل بیان می‌کنند. این وسط دُمِ خروس دوستان و آشنایانی که اتفاقا خوب هم شعار برابری می‌دهند، از فرط هیجان‌زدگی نمایان شد و چپ و راست می‌گفتند: «هی فلانی! چون دختر بودی اینجوری شد.» یا از آن بدتر که «خودت از زنانگی‌ت استفاده کردی و داری حال می‌کنی که همه جا دارن ازت صحبت می‌کنن.» از حرف‌های رکیک ترول‌ها هم نگویم که دست آخر سبب شد که صفحه را ببندم تا از حملات‌شان در امان بمانم.
رزین پلی استر بادوام بوده و در مجسمه سازی، کارهای صنعتی و تولید سنگ tabiyan مصنوعی کاربرد دارد. بخارات آن بسیار سمی است و باید در محیطی با تهویه کامل و البته همراه با ماسک و دستکش استفاده شود. پلی استر بعد از بستن غیر سمی است و قابلیت سمباده زدن و سوراخ کردن با مته را نیز دارد. رزین های پلی استری بسیار ارزان تر از رزین های آپوکسی هستند که علت آن فروش به صورت عمده و در حجم های بالا است. برای رنگ آمیزی مجسمه های پلی استری از جوهر رنگ استفاده می شود. جوهر رنگ را  با تینر فوری یا استون مخلوط کرده و با قلمو، رنگ آمیزی انجام می شود. همچنین از رنگ های فوری مخصوص رنگ آمیزی ماشین نیز میتوان بهره برد.


مواد شیمیایی میتسویی(شرکت صنایع شیمیایی ژاپنی است، که در زمینه تولید مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کند) با هدف تبدیل رزین بازیافت شده به فیلم رو به جلو می رود. توکیو / ژاپن در سال 2017، موسسه مدیریت پسماندهای پلاستیک PWMI  را منتشر کرد که جریان مواد برای پلاستیک را در ژاپن نشان می دهد و کل زباله های پلاستیکی تولید شده در این کشور را در حدود 9 میلیون تن در سال قرار می دهد. کاهش این رقم مسئله اصلی کشور خواهد بود. با یک پروژه جدید، شرکت میتسوی مواد شیمیایی به طور خاص روی بازیافت مواد بسته بندی انعطاف پذیر، که بزرگترین کاربرد تجارت این شرکت در رزین ها و فیلم های پلی الیفین است، متمرکز شده است. این گروه تخمین می زند که مواد بسته بندی انعطاف پذیر تقریباً 2 میلیون تن از تقریباً 9 میلیون تن عنوان شده توسط PWMI را تشکیل می دهند. بنابراین این شرکت در تلاش است تا میزان ضایعات پلاستیکی تولید شده در بخش مواد بسته بندی انعطاف پذیر را کاهش دهد. به عنوان یک تلاش اولیه، این شرکت در حال شروع آزمایش تظاهرات برای سیستمی است که قصد دارد زباله های پلاستیکی ایجاد شده از فرآیندهای تولید و چاپ فیلم را بگیرد، سپس این ماده را دوباره در فیلم جدید بازیافت کند تا به عنوان یک ماده بسته بندی انعطاف پذیر مورد استفاده قرار گیرد.

با شروع ژانویه سال 2020، میتسویی شیمیایی فناوری رول به رول را نیز ارائه می دهد که تمیز کردن فیلم چاپی و حذف چاپ از فیلم مذکور را تسهیل می کند. سپس این شرکت توانایی این فناوری را برای بازیافت فیلم در رزین بازسازی شده با کیفیت پایدار آزمایش می کند و می توان از آن به عنوان ماده اولیه شیمیایی برای بسته بندی های انعطاف پذیر استفاده کرد.با پیشروی، شرکت ژاپنی قصد دارد تجارت این مدل را برای بازیافت مواد در نظر بگیرد و همچنین دامنه خود را گسترش دهد تا ضایعات پلاستیکی از لمینیت را تا کیسه های تولید، پر کردن و مصرف آن نیز گسترش دهد. در عین حال، توسعه بسته بندی یک ماده ای که به بهبود بازیافت و کیفیت محصول کمک می کند، دنبال می شود. علاوه بر این، برای توسعه فن آوری های سازگار برای کمک به امنیت بیشتر رزین احیا شده با کیفیت بالاتر، کار خواهد کرد.
رزین آپوکسی:

 

رزین های آپوکسی در جهان به عنوان رزین های مناسب

 

برای کارهای هنری و دست ساخت دسته بندی شده اند، چرا که عوارض سمی بسیار کمتری داشته و در اتاق کارهایی با تهویه مناسب به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. از رزین های آپوکسی برای ساخت زیورآلات مصنوعی استفاده می شود. یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان سفت شدن رزین است که با دقت در نسبت تخلیط هاردنر و آپوکسی برطرف می شود. رزین های اپوکسی برای سفت شدن به کوره (پخته شدن) نیاز ندارند، بلکه در مجاورت هوا به تدریج سفت می شود.رزین آپوکسی از دو ماده تشکیل شده است؛ رزین و  هاردنر (سخت کننده). این دو بخش باید با نسبت دقیقی، که توسط تولید کننده مشخص می شود، مخلوط شوندرزین آپوکسی نسبت به رزین پلی استر بسیار گرانتر است اما به همان دلیل سمی بودن، رزین اپوکسی برای پروژه های خانگی بسیار مناسب تر است. رزین را همیشه با دقت زیاد استفاده کنید و به توصیه های ایمنی و نکات بهداشتی ارائه شده توسط کارخانه های تولیدی توجه کنید.بعد از اینکه رزین اپوکسی روی یک سطح ریخته و خشک شود، سطحی شفاف، شیشه ای و صیقلی روی کار ایجاد می شود.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات دیجیتال را برای درک بهتر دیجیتال مارکتینگ بررسی و ارائه دهیم یکی از دلایلی که باعث شد به فکر نگارش یا ترجمه این مبحث باشم حضور تعداد کثیری از متخصصین این حوزه در بازار است که ادعای دیجیتال مارکتینگی می کنند ولی در عمل وقتی به سوابق و مهارت هایشان نگاه می کنید بیشتر دیجیتال ادورتایزر هستند و حتی در مواردی صرفا فقط با ابزارهای دیجیتال مارکیتنگ یا دیجیتال ادورتایزنگ آشنا هستند برای شفافیت موضوع باید بگم که کسی که متخصص شبکه های اجتماعی است دیجیتال مارکتر نیست یا کسی که با ابزارهای سئو یا تبیلغات آنلاین آشنا هست دیجیتال مارکتر نیست برای باز شدن و شفافیت موضوع شما را به خواندن ادامه متن دعوت می کنم.از دوران بازاریابی و تبلیغات سنتی همیشه بین تبلیغات و بازاریابی ابهامات زیادی وجود داشته است و هیچ وقت مرز بین قالب سیلیکونی این دو کاملا مشخص نبوده و این مورد در عصر دیجیتال هم کاملا به چشم می خورد و حتی در مواردی بازاریابی آنلاین را با تبلیغات آنلاین یکی در نظر می گیرند ولی این دو تفاوت های خیلی زیادی با هم دارند که در اینجا به این تفاوت ها خواهیم پرداخت. اینجا یکسری سوالات مطرح میشه که تفاوت این دو اصطلاح چیست؟ و این دو چه مقدار از هم متفاوت هستند؟ یا اینکه آیا ما به استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارمان نیاز داریم یا استراتژی تبلیغات دیجیتال؟ یا برای انتخاب آژانس جهت رشد مجموعه باید آژانس دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنیم یا آژانس تبلیغات دیجیتال؟ در ادامه به این سوالات به ترتیب پاسخ خواهیم داد.

 

دیجیتال ادورتایزینگ یا تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات آنلاین چیست؟

 

ویکی پدیا تبلیغات دیجیتال را به عنوان نوعی از بازاریابی و تبلیغات تعریف می کند که در آن پیام ها از طریق اینترنت به مخاطبان هدف تحویل داده می شوند. و همچنین به تبلیغات دیجیتال به عنوان تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی اشاره شده است.

چرون (Chron) تبلیغات دیجیتال را به عنوان رسانه ای از بازاریابی که به صورت دیجیتال نمایش می دهد تعریف کرده است. یا مارک اسلوتسکی (Marc Slutsky) آن را کمپین تبلیغاتی رسانه ای تعریف می کند که در یک دوره زمانی مشخص برای تبلیغ محصول، خدمات یا یک رویداد استفاده می شود. بنابراین تبلیغات دیجیتال در حالت ساده اش، یک آگهی تبلیغاتی در اینترنت است.

  • بنابراین زمانی که شما تبلیغات آنلاین را برای پروموت کردن
  • محصولات، خدمات، کسب و کار یا برای ایجاد برند اورنس استفاده می کنید
  • شما پس تبلیغ آنلاین انجام می دهید. به طور کلی سه نوع تبیلغات دیجیتال داریم که عبارتند از:
  • تبلیغات کلیک محور که به PPC هم معروف هستند مانند تبیلغات
  • از طریق گوگل ادوردز یا تبلیغات نیتیو در سایت ها و غیره
  • اول اینکه شاید مشتریان از وجود ما خبر ندارند و دلیل دوم اینکه
  • خبر دارند ولی به هر علتی از ما خوششان نمی‌آید!
  • پس با همه این‌ها دو راهکار مطرح می‌شود:
  • ۱. بازاریابی دیجیتال و محتوا: که باعث می‌شود ما دیده شویم.

۲. رفتار مناسب و خدمات مشتریان: که باعث نزدیک‌تر شدن itbazar به مشتری برای فهمیدن نیازها و خواسته‌های او و تبدیل مخاطب به مشتری شود.

در این مقاله شما را با مفهوم بازاریابی دیجیتال آشنا می‌کنیم که به کمک آن علاوه بر دیده شدن کسب‌ و‌ کارتان می‌توانید مشتریان خود را هم افزایش دهید.


تعریف بازاریابی دیجیتال


نیل پتل (Neil Patel) واژه دیجیتال مارکتینگ را اینگونه تعریف می‌کند:«دیجیتال مارکتینگ به تمامی فعالیت‌های بازاریابی می­‌گویند که از طریق ابزارهای الکترونیکی (وب، اینترنت، موبایل و...) انجام می‌­شود.».

 

انواع بازاریابی دیجیتال


در ادامه قصد داریم شما را با ۹ زیرمجموعه از بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم. اینکه کدام یک از روش‌های زیر را برای انجام تبلیغات بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید با توجه به اهداف شما مشخص می‌شود. اکنون به لیست روش‌های بازاریابی دیجیتال نگاهی بیاندازیم:در WordPress ، ویرایش لینک یکتا وب سایت شما بسیار آسان است.به جای داشتن آدرس اینترنتی پر از کاراکترهای زشت ، شما چیزی شبیه به این دریافت می کنید:

 

۱۰ دلیل اینکه WordPress بهترین CMS برای SEO است

 

زیبایی این که بتوانید لینک یکتا مقاله خود را ویرایش کنید این است که می توانید کلمه کلیدی خود را به URL وصل کنید.این بدان معنی است که لینک یکتا شما فقط زیبا و آموزنده به نظر نمی رسد ، می تواند به رتبه بندی جستجوی شما نیز کمک کند.WordPress مدیریت فرا داده ( Metadata ) را آسان می کندعناوین و فرا داده های سئو نحوه تفسیر موتورهای جستجو مثل گوگل از اهمیت سایت شما را بهبود می بخشد.فرا داده ها به ابزارهای موتور جستجو ، به درک آنچه که در صفحات و محتوای صفحه های وب شما مربوط می شوند کمک می کند.وقتی کلمات کلیدی مرتبط را به فوق داده خود اضافه می کنید ، سایت شما برای این کلمات کلیدی رتبه بیشتری پیدا می کند.

 

بنابراین چگونه وردپرس به شما در فرا داده ها کمک می کند؟

 

هنگامی که از WordPress استفاده می کنید ، می توانید افزونه ای مانند Yoast SEO دریافت کنید. این افزونه به شما امکان می دهد تا چند دقیقه بعد به تمام پست های خود فرا داده ها اضافه کنید.

 

بهینه سازی تصاویر برای SEO در WordPress

 

  • تصاویر برای پست های وبلاگ شما ضروری هستند.
  • یکی یا دو مورد از آنها به موقع و درجای مناسب استفاده شوند
  • وبلاگ شما را به بخش های جالب و خواندنی تقسیم می کند.
  • اما تصاویر فقط خوانندگان را به قلب متن شما سوق نمی دهند.
  • ۱.بهینه سازی موتور جستجو(SEO)
  •  بهینه سازی موتور جستجو
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • سئو همان چیزی است که باعث می‌شود وقتی شما کلمه خرید لپ‌تاپ

را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید سایت دیجی کالا یا zoomit در رتبه‌های اول باشند. شما به کمک سئو می‌توانید روی کلمات کلیدی مختلف مربوط به کسب و کارتان در موتورهای جستجو مثل گوگل جایگاه داشته باشید و بعد از جستجو این کلمات توسط مخاطبان دیده‌‌ شوید.

 

۲.بازاریابی محتوا(تولید و اشتراک محتوا)


بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که با ارائه محتوای رایگان به مخاطب و در مقابل فروش یک محصول یا خدمت به او همراه بوده. به عنوان نمونه هنگامی که شما کلمه "آموزش بورس" را در گوگل جستجو می‌کنید با مقاله ۲۰۰۰ کلمه‌ای در یک سایت روبرو می‌شوید که به طورکلی مفاهیم را به شما آموزش می‌دهد و در نهایت پیشنهاد خرید یک محصول آموزشی در این زمینه را برای شما دارد.http://tamirkaran.blog.ir/1399/02/22/%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

 

۳.تبلیغات کلیکی(PPC)


تبلیغات کلیکی به معنای پرداخت به ازای هر کلیک مخاطب روی تبلیغات وب سایت شما است.این تبلیغات در بسترهای مختلفی انجام می‌شود به عنوان نمونه درگوگل با هربار کلیک بر روی آگهی تبلیغ کننده و هدایت بازدیدکننده به وب سایتش مبلغ مشخصی به موتور جستجوگر پرداخت می‌کند و در سایتها اینگونه است که وقتی دارای یک سایت کم بازدید هستیم و در مقابل سایت‌هایی را می‌شناسیم که دارای ترافیک بالایی هستند. بر اساس یک قرارداد همکاری که با آنها می‌بندیم یا به صورت اجاره ماهانه یا بر اساس هر بار کلیک، هزینه ای پرداخت و از این سایت‌های پربازدید می‌خواهیم برای ما تبلیغ کنند.

 

۴.همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ

 

  • تبلیغات نمایشی مانند تبلیغات بنری، ویدیویی، موبایلی، پاپ آپ و غیره
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و غیره
  • دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • براساس ویکی پدیا، دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلیدی برای بازاریابی
  • با استفاده از تکنولوژی دیجیتال است.
  • دیکشنری تجاری همچنین آن را به پروموت کننده محصول یا خدمات
  • از طریق انواع رسانه الکترونیکی معرفی می کند.
  • دیو چفی (Dave Chaffey) بازاریابی دیجیتال را تدوین استراتژی،
  • پیاده سازی و عملیاتی کردن آن جهت رسیدن به اهداف بازاریابی
  • از طریق به کاربردن تکنولوژی و رسانه های دیجیتال تعریف می کند.

با توجه به HubSpot، بازاریابی دیجیتال هر گونه بازاریابی است که آنلاین انجام می شود.به طور خلاصه، بازاریابی دیجیتال بازاریابی است که در اینترنت و یا از طریق فن آوری های دیجیتال انجام می شود. برای درک کامل بازاریابی دیجیتال، شناخت بازاریابی مهم است.بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا به صورت زیر تعریف شده است:"بازاریابی، مجموعه‌ی فعالیت ها و فرآیندهایی است که به دنبال ایجاد، برقراری ارتباط، ارائه و تبادل پیشنهاداتی است که برای مشتریان، شرکایتجاری و در مقیاس بزرگتر جامعه دارای ارزش باشد".همیشه از 4P بازاریابی یا آمیخته بازاریابی شنیده اید؟ حقیقت این است که این چیزی است که در مورد بازاریابی وجود دارد فرآیند قرار دادن محصول در جای مناسب در قیمت مناسب و در زمان مناسب است.

درآمد حاصل از خدمتی مانند انتقال وجه در سال ۳ام، بخواهید به سراغ اندازه بازار انتقال وجه در ایران بروید تا بر اساس «کل اندازه بازار انتقال وجه، سهم انتقال وجه آنلاین، سهم بانک‌ها از انتقال وجه آنلاین، سهم فعلی رقبای استارتاپ و…» دستیابی به پیش بینی‌ها را از نظر امکان پذیری چک کنید.پس احتمالا به سراغ یکی از مهم‌ترین منابع برای بررسی اندازه بازار انتقال وجه در شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی خواهید رفت: بولتن ماهانه نظام های پرداخت که توسط بانک مرکزی و متأسفانه فقط تا مهر ماه سال ۱۳۹۵ تهیه و منتشر شده است.احتمالا مثل ما ناگزیر به تنظیم جلسه‌ای تلفنی/حضوری با یکی از افرادِ دخیل در تهیه این گزارش باشید. اتفاقی که در واقعیت می افتد این است:

 

زمانیکه موفق به صحبت با این فرد می‌شوید

 

شما را به شخصی ارجاع می‌دهد که «تنها» فرد مطلع از «اطلاعات این چنینی» ست. باز اگر مثل تیم ما اصرار داشته باشید که حتما با ایشان صحبت کنید بایستی روزها تماس بگیرید و پیگیری کنید که آیا ایشان از سفر طولانی خود بازگشته‌اند یا خیر…

 

استارتاپ داده‌های تاریخی اندک و غیر قابل اتکایی دارد.


پیش بینی های مالی مبتنی بر عملکرد مالی ۱ تا ۲ ساله استارتاپ چندان قابل اتکا نیستند. برای مثال فرض کنید در پیش بینی های درآمد، نرخ تبدیل کاربران نسخه رایگان به پولی اپلیکیشن بر پایه نرخ‌های تبدیل در ۱۵ ماه اخیر تعیین شده باشد و این نرخ‌ها به هر دلیلی (سیستماتیک/غیر سیستماتیک) نتوانند مبنای درستی از نرخ تبدیل واقعی استارتاپ باشند.تأثیر این فرضیات پس از معامله و با گذشت زمان مشخص خواهد شد. بنابراین پس از ۱ سال و با نزدیک شدن این نرخ به مقدار واقعی خود، فروش استارتاپ کاهش/افزایش می یابد. حال آنکه در پیش بینی های مالی در پایان سال اول مقدار فروش کمتر/بیشتر در نظر گرفته شده بود.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

نگهداری از باتری

اما بعد از اینکه اولین شارژ را برای باتری های نو و یا کهنه انجام دادیم باید بتوانیم از آن ها به خوبی نیز نگهداری کنیم و این کار تنها با رعایت نکات مختلف قابل انجام شدن است. در ادامه به برخی از این نکات که باید به آن ها دقت کنید اشاره می کنیم.اول از همه تنظیماتبهتر است قبل از هر کار دیگر، نگاهی به تنظیمات مربوط به مصرف برق سیستم در زمان استفاده از باتری بیندازید. با توجه به این‌که بسیاری از لپ‌تاپ‌‌های امروزی از سیستم‌عامل ویندوز 7 استفاده می‌کنند، به آموزش انجام تنظیمات در این ویندوز می‌پردازیم. هرچند که کاربران ویندوز ویستا و اکس‌پی نیز می‌توانند به مراجعه به بخش Power Options در صفحه کنترل‌پنل، این تنظیمات را اعمال کنند. در ویندوز هفت کافی است روی علامت باتری که در کنار ساعت ویندوز قرار دارد یک بار کلیک کنید تا منوی آن باز شود. سپس با کلیک روی گزینه More Power Options وارد صفحه تنظیمات خواهید شد.در این صفحه عبارت Change Power Plan را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید یکی از دو حالت Entertainment یا Power Saving را انتخاب کنید. در مقابل آن‌ها بخشی با عنوان Change Plan Settings قرار دارد. وارد آن شوید. حال دو بخش جداگانه مربوط به حالت استفاده از برق و یا باتری به شما نمایش داده می‌شود. گزینه اول برای کم‌نور شدن صفحه نمایش، تعمیر دومی برای خاموش شدن نمایشگر و گزینه سوم برای قرار گرفتن در حالت خاموش موقت است.

 

۳- نور صفحه نمایشتان را کم کنید. امروزه اغلب لپ‌تاپ ها دارای قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش هستند. برخی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس میزان مصرف انرژی آنها را تا حداقل ممکن کاهش دهید، تا بالاترین میزان عمر باتری را داشته باشید.http://tamirkaran.blog.ir/1399/02/22/%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

۴- نرم افزارهایی را که در پس زمینه سیستم عامل‌تان اجرا می گردند خاموش کنید. همه این برنامه ها بر میزان کار پردازنده می افزایند و به سرعت شارژ باتری‌تان را کاهش می دهند. همچنین برنامه های غیر ضروری را که در نوار ابزار پایین دسکتاپ در حال اجرا هستند ببندید. برای این کار، به منوی Start بروید و گزینه Run را انتخاب کنید. در پنجره باز شده کلمه msconfig را تایپ کنید و اینتر را بزنید. حال تب Startup را انتخاب کنید. در اینجا تیک کنار برنامه هایی را که به لود شدن دائم آنها نیازی ندارید بردارید. مثلاً برنامه آنتی ویروس شما باید دائماً در حافظه لود شود، اما مثلاً برنامه Quick Time نیازی به باز بودن دائم ندارد.

۵- ابزارهای خارجی غیر ضروری را به لپ‌تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (موس، کول پد و …) باتری لپ‌تاپ‌تان را خالی می کنند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. مطمئناً شارژ دیگر وسایل از طریق لپ‌تاپ مانند (IPod) هنگامی که لپ‌تاپ از باتری استفاده می کند، سریعاً شارژ را خالی می کنند. اگر نیازی به کارت شبکه بیسیم و بلوتوث‌تان ندارید آنها را هم خاموش کنید. زیرا هنگام روشن بودن بصورت خودکار دائماً برای یافتن شبکه جستجو می کنند و این کار میزان بسیار زیادی انرژی باتری را مصرف می کند. رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد تا به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید. حافظه مجازی برای انجام پردازش ها از هارد استفاده می کند و کارایی مصرف انرژی آن بسیار پایین است. توجه داشته باشید که افزودن رم باعث افزایش مصرف انرژی می شود، اما کارایی آن بیشتر از برنامه های شبیه سازی است که حافظه مجازی را ایجاد می کنند.

۶- هارد درایو و ابزارهای سی دی / دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی/ دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است. حتی وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می‌گردد، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید که به جای درایو نوری از برنامه های درایو مجازی مانند Alcohol 120% استفاده کنید.

۷- اتصالات باتری را تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک‌بارپارچه ای را به الکل آغشته کرده و اتصالات فلزی باتری را تمیز کنید. این کار راندمان جابجایی انرژی بین باتری و لپ‌تاپ را بالا می برد.

۸- از باتری‌تان مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار که باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین، شارژ باتری های Li-On را هیچگاه کاملاً خالی نکنید. در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید که کاملاً خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رسانه های ایران گزارش داد که براثر شلیک یک موشک ایرانی در یک تمرین دریایی، یک شناور پشتیبانی مورد اصابت قرار گرفته که براثر آن ۱۹ ملوان کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس گزارش رسانه‌های ایران، کنارک یک شناور پشتیبانی کلاس هندیجان بود که در این رزمایش شرکت داشته و به طور «اشتباهی» مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

ساعاتی پیش رسانه‌های رسمی ایران شمار کشته شدگان این حادثه را تنها یک نفر اعلام کرده بودند که در بیانیه اخیر مقامات جمهوری اسلامی این آمار ۱۹ کشته گزارش شده است. رسانه‌های ایران نوشته بودند که «شلیک اشتباهی ناو جنگی جماران» به ناوچه کنارک در در محدوده آب‌های بندر جاسک موجب حادثه شد.

 

صدای آمریکا قادر نیست به طور مستقل آمار دقیق تلفات را تائید کند.

 

3-باتری هایی که عمر زیادی دارند و اینکه مدت زیادی از آنها استفاده نشده است را باید بوسیله یک ولتاژ بالاتر 3.6ولت و زیر 10 ولت شوک داد که در این حالت پایه مثبت تغذیه به پایه مثبت باتری متصل شده و پایه منفی تغذیه هر یک ثانیه یکبار به پایه منفی باتری وصل می شود عمل قطع و وصل را تا 20بار تکرار کنید.

در ردیف انتهایی نیز شفافیت تصویر نمایشگر که تاثیر مستقیمی در مصرف برق دارد قابل تنظیم است. شما می‌توانید زمان‌های مورد نظر برای هر کدام از این بخش‌ها را تغییر دهید. به عنوان مثال در ردیف آخر، شفافیت تصویر در حالت استفاده از باتری را کاهش دهید تا مدت زمان عملکرد باتری افزایش یابد.

لازم به توضیح است که تمامی این تنظیمات در بخشی دیگر نیز قابل تنظیم است. کافی است پس از کلیک روی More Power Options، گزینه Power4Gear Hybrid را که در نوار سمت راست دیده می‌شود، انتخاب کنید. این برنامه تمامی حالت‌های مختلف استفاده از سیستم را به شما معرفی کرده و امکان تغییر تنظیمات آن را برای شما فراهم می‌کند.

البته دقت داشته باشید که پس از کلیک روی آن، برنامه مربوطه باز شده و در Taskbar ویندوز مشخص می‌شود. باید روی آن کلیک کنید تا بتوانید برنامه را مشاهده کنید.


آیا لازم است باتری را حتما پس از تخلیه کامل شارژ، به شارژر وصل کنیم؟

بر اساس این باور اشتباه

 اگر شما پیش از شارژ مجدد باتری، لپ‌تاپ خود را کاملا تخلیه نکنید یا آن را پیش از شارژ کامل از برق بکشید به باتری آسیب وارد خواهد شد؛ بدین ترتیب که بخشی از ظرفیت باتری که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد فراموش شده و در نتیجه ظرفیت باتری کاهش می‌یابد. به‌بیان‌دیگر بر اساس این باور بهترین حالت شارژ کردن باتری این است که اجازه دهیم سطح شارژ تا ۰ درصد کاهش بیابد و سپس باتری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنیم. )در واقع این باور در مورد باتری‌های قدیمی نیکلی صحیح بوده ولی با ورود به نسل جدید لپ‌تاپ‌ها که تقریبا همه‌ی آن‌ها از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند نه‌تنها شارژ و دشارژ کامل بیهوده است بلکه حتی می‌تواند به باتری لپ‌تاپ آسیب بزند. باتری‌های مدرن لیتیومی را می‌توان فارغ از درصد باقیمانده‌ی آن‌ها شارژ کرد و این موضوع هیچ تاثیر منفی روی عملکرد و عمر مفید آن‌ها نخواهد داشت.

 

 آیا می توان از شارژرهای برندهای دیگر استفاده کرد؟

 

هیچ‌گاه از شارژرهای دیگر مدل‌ها و برندهای لپ‌تاپ استفاده نکنید، زیرا مقدار ولتاژ و شدت جریان آنها متفاوت است و به باتری و لپ‌تاپ شما صدمات جبران‌نا‌پذیری وارد می‌کند. باتری های لپ تاپ همان گونه که می دانید و اگر تجربه چند ساله در استفاده از لپ تاپ های مدرن داشته باشید، نسبت به گوشی های هوشمند و سایر لوازم الکتریکی، زودتر تمام می شود چرا که وظیفه سنگین تری دارد و در باتری های نسل قدیم، بعد از چند ماه استفاده از لپ تاپ، عمر باتری لپ تاپ کاهش پیدا می کرد و بجای آنکه 5 ساعت باتری نگه دارد، 1 ساعت و 30 دقیقه باتری نگه می داشت و این حس ناخوشایندی بود.اما خوشبختانه باتری های امروزی که از جنس لیتیوم یونی هستند، می توانند به بهترین شیوه ممکن از باتری مراقبت به عمل آورند. بطور کلی اگر شما بهترین لپ تاپ دنیا را هم داشته باشید، وقتی به اینترنت وصل می شوید، فیلم می بینید، نور صفحه را به حداکثر برسانید و... یقینا شارژ باتری لپ تاپ زودتر تمام خواهد شد و چنین چیزی قابل برطرف شدن نیست!

 

با این حال برخی راه و روش هایی وجود دارند که شما با انجام آنها می توانید میزان استفاده از باتری را کاهش دهید که در نهایت باتری شما به مرور زمان آسیب کمتری در طی فشار کمتر خواهد دید و می تواند توانایی خود را حفظ کند. به همین دلیل در این گزارش از نمناک ما قصد داریم برخی از روش های اصولی و بسیار ساده را به شما عزیزان آشنا کنیم. همراه ما باشید.

 

1- کاهش نور صفحه نمایش


چیزی که بیشترین میزان استفاده از باتری را در لپ تاپ دارد، صفحه نمایش می باشد و وقتی شما نور صفحه نمایش را به بیشترین میزان ممکن افزایش میدهید، عمر باتری لپ تاپ را کمتر می کنید. با این حال اگر شما میزان نور صفحه را به میزان عادی و متوسط قرار دهید، باتری لپ تاپ شما چیزی بیش از 30 دقیقه می تواند به شما خدمات رسانی کند!در لپ تاپ اگر شما بخواهید نور صفحه را کم و زیاد کنید با استفاده از کلید های بالای صفحه نمایشگر می توانید این کار را انجام دهید. اما اگر این کلید های کار نمی کنند، می توانید دو کلید Win+X را با یکدیگر بفشارید و سپس در منو پنهان ویندوز، گزینه Mobility Center را انتخاب کنید. به همین سادگی! این گونه شما می توانید نور صفحه را کم کنید.

 

2- تغییر Power settings


بطور پیش فرض ممکن است گاها لپ تاپ شما بجای اینکه بر روی حالت Power saver باشد، بر روی حالت Balanced و حالت High performance قرار گرفته باشد که در این دو حالت به نسبت حالت Power saver میزان برق و قدرت بیشتری از باتری استفاده خواهد شد که دلیل بر کاهش عمر باتری لپ تاپ خواهد بود و با درست کردن این مورد می توانید مشکل های ایجاد شده را برطرف کنید.این سوال بسیاری از کاربران لپ‌تاپ است و ما همین الان به آن پاسخ خواهیم داد. پاسخ این سوال بسته به شرایط می‌تواند هم آری و هم خیر باشد. به‌طورکلی متصل ماندن لپ‌تاپ به منبع برق هنگامی‌که باتری به‌طور کامل شارژ شده است هیچ ضرری ندارد؛ چراکه به‌محض رسیدن سطح شارژ باتری لپ‌تاپ به ۱۰۰ درصد، ورود الکتریسیته به آن متوقف شده و جریان برق به‌طور مستقیم به سیستم پاور لپ‌تاپ هدایت خواهد شد.

بااین‌حال باقی ماندن باتری در لپ‌تاپ هنگام استفاده از منبع برق شهری می‌تواند یک ایراد داشته باشد، آن هم رسیدن گرما به باتری هست، البته تنها درصورتی‌که سخت‌افزار لپ‌تاپ آن را در معرض حرارت بیش‌ازحد قرار دهد. بنابراین در شرایط استفاده‌ی معمولی که لپ‌تاپ بیش‌ازحد داغ نمی‌شود (دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه برای پردازنده و هارددیسک) مانعی برای باقی ماندن باتری در لپ‌تاپ وجود نخواهد داشت. ولی هنگام پردازش‌های سنگین نظیر بازی کردن (دمای بالای ۶۰ درجه) بهتر است باتری را در صورت امکان از لپ‌تاپ خارج کنید ( البته بالای 55 درصد شارژ داشته باشد ) و یا از کول پد برای خنک کردن لپ تاپ استفاده کنید. دشمن اصلی باتری‌های لیتیومی در زمانی که ۱۰۰ درصد شارژ شده‌اند باقی ماندن در برق نیست بلکه حرارت بیش‌ازحد است.
۱۲- از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هنگامی که بر روی یک صفحه گسترده کار می کنید، برنامه ایمیل تان هم در حال کار است؛ همزمان به موسیقی هم گوش می دهید. ذهن تان را بر روی یک کار متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، قبل از اینکه هیچ کاری به پایان برسد باتری‌تان خالی شده است.

۱۳- زمان کار با باتری لپ‌تاپ، بهتر است کارهای ساده را از لپ‌تاپ‌تان بخواهید. فعالیت هایی مانند چک کردن ایمیل و پردازش متن بسیار کمتر از بازی ها و پخش دی وی دی مصرف انرژی دارند. اگر در هنگام مسافرت تنها یک باتری شارژ شده دارید، در مورد نحوه کارتان عاقلانه‌تر فکر کنید.

۱۴- برای خودتان لپ‌تاپ های کاراتر بخرید. هم اکنون به جایی رسیده ایم که کارخانه های سازنده صحبت از باتری های یک روزکامل می کنند و لپ‌تاپ های کاربردی تری به بازار می آیند، سعی کنید که لپ‌تاپ قدیمی تان را با مدل های جدید تر و کاراتر جایگزین کنید.

۱۵- عملکرد ذخیره خودکار را خاموش کنید. قابلیت ذخیره خودکار مایکروسافت ورد و اکسل بسیار به درد بخورند، اما برای انجام منظم این کار هارد باید بیشتر کار کند و مصرف انرژی آن بالا می رود. البته اگر آن را خاموش کنید، بهتر است که هنگامی که باتری ضعیف است این قابلیت را دوباره روشن کنید تا قبل از اینکه سیستم تان بیهوش شود کارهایان ذخیره شوند. ضمناً درخصوص استفاده از این نکته دقت بیشتری به خرج دهید تا اطلاعات تان را از دست ندهید.

۱۶- میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با تغییر

رزولوشن صفحه نمایش و خاموش کردن قابلیت های تفننی گرافیک انجام دهید.

امروزه کارت های گرافیک هم اندازه و یا حتی بیشتر از هارد دیسک مصرف انرژی دارد.

۱۷- همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.

  • راه حل افزایش طول عمر و بازدهی باتری لپ تاپ در ویندوز ۷ و ۸
  • مرحله ۱: وارد منوی Start شده و CMD را در نوار جستجو تایپ کنید.
  • مرحله ۲: روی برنامه CMD کلیلک راست کرده و گزینه Run As Administrator را انتخاب کنید.
  • شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که منظم نبودن هارددیسک شما
  • می تواند باعث صدمه خوردن باتری لپ تاپ تان شود. در این مورد باید بگوییم
  • که هر چه هارددیسک شما کارش را به صورت سریع تری انجام دهد، تقاضای
  • کم تری برای باتری ارسال خواهد شد.
  • به ایـن ترتیب اگر یک هارددیسک مرتب داشته باشید، کارایـی باتری لپ تاپتان
  • تا بیشترین حد ممکن افزایش پیـدا خواهد کرد.
  • برای این منظور بهتر است که هر چنـد وقت یک بار عملیات «defragment»
  • را انجام دهید و حتمـا در حین انجام آن لپ تاپ خود را به برق وصل کنید.
  • اگر مصرف برق هارددیسک کمتر شود، باتری شما مدت زمان بیشتری شارژ نگه خواهد داشت.

 

از دیگر نکات حائز اهمیت در نگهداری باتری، دور نگه داشتن آن از شرایط آب‌وهوایی گرم است. دقت کنید که تهویه هوای داخلی سیستم به درستی انجام شود. در برخی از مدل‌ها که خروجی فن در قسمت کناری تعبیه شده است، مشکل استفاده از آن در شرایط متفاوت وجود ندارد. اما در استفاده از مدل‌هایی که هوای گرم داخلی از قسمت زیر لپ‌تاپ خارج می‌شود، باید دقت کنید که محل قرار گرفتن لپ‌تاپ مانع از خروج هوا نشود. گذاشتن لپ‌تاپ روی فرش و یا پتو مانع از انجام این کار خواهد شد.اما بعد از اینکه اولین شارژ را برای باتری های نو و یا کهنه انجام دادیم باید بتوانیم از آن ها به خوبی نیز نگهداری کنیم و این کار تنها با رعایت نکات مختلف قابل انجام شدن است. در ادامه به برخی از این نکات که باید به آن ها دقت کنید اشاره می کنیم.

 

اول از همه تنظیمات

 

بهتر است قبل از هر کار دیگر، نگاهی به تنظیمات مربوط به مصرف برق سیستم در زمان استفاده از باتری بیندازید. با توجه به این‌که بسیاری از لپ‌تاپ‌‌های امروزی از سیستم‌عامل ویندوز 7 استفاده می‌کنند، به آموزش انجام تنظیمات در این ویندوز می‌پردازیم. هرچند که کاربران ویندوز ویستا و اکس‌پی نیز می‌توانند به مراجعه به بخش Power Options در صفحه کنترل‌پنل، این تنظیمات را اعمال کنند. در ویندوز هفت کافی است روی علامت باتری که در کنار ساعت ویندوز قرار دارد یک بار کلیک کنید تا منوی آن باز شود. سپس با کلیک روی گزینه More Power Options وارد صفحه تنظیمات خواهید شد.در این صفحه عبارت Change Power Plan را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید یکی از دو حالت Entertainment یا Power Saving را انتخاب کنید. در مقابل آن‌ها بخشی با عنوان Change Plan Settings قرار دارد. وارد آن شوید. حال دو بخش جداگانه مربوط به حالت استفاده از برق و یا باتری به شما نمایش داده می‌شود.

  • گزینه اول برای کم‌نور شدن صفحه نمایش، دومی برای خاموش شدن
  • نمایشگر و گزینه سوم برای قرار گرفتن در حالت خاموش موقت است.
  • محل حادثه در نزدیکی جاسک بود.
  • محل حادثه در نزدیکی جاسک بود.
  • آسوشیتدپرس به نقل از رسانه های ایران نوشت که شناور کنارک
  • با ۴۷ مترطول و ۴۰ تن ظرفیت دو سال پیش به روز رسانی شده بود.
  • این خبرگزاری نوشت که ایران به طور مرتب در این منطقه که به تنگه
  • استراتژیک هرمز متصل می شود، تمرین می کند. این در حالی است
  • که حدود ۲۰درصد از نفت صادراتی کشورها از تنگه هرمز عبور می کند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که منطقه را رصد می کند، در این باره اظهار نظر نکرده است.آسوشیتدپرس نوشت که به ندرت رسانه های داخل ایران وقایع ناگوار مربوط به تمرین‌ها را گزارش می کنند و انتشار چنین خبری نشان از شدت این حادثه دارد. همچنین در ماه‌های اخیر تنش‌های شدیدی بین ایران و ایالات متحده رخ داده است.پنج ماه پیش نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک هواپیمای مسافربری اوکراینی با دست‌کم دو موشک حمله کرد که به مرگ همه مسافران و خدمه آن منجر شد. ابتدا جمهوری اسلامی از اعلام دلیل سقوط خودداری کرد اما سپس با فشار آمریکا و جامعه بین المللی، اعلام کرد این هواپیما توسط موشک‌‌های سپاه سرنگون شده است.
بااین‌حال باقی ماندن باتری در لپ‌تاپ هنگام استفاده از منبع برق شهری می‌تواند یک ایراد داشته باشد. البته تنها درصورتی‌که سخت‌افزار لپ‌تاپ آن را در معرض حرارت بیش‌ازحد قرار دهد. بنابراین در شرایط استفاده‌ی معمولی که لپ‌تاپ بیش‌ازحد داغ نمی‌شود (دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه برای پردازنده و هارددیسک) مانعی برای باقی ماندن باتری در لپ‌تاپ وجود نخواهد داشت. ولی هنگام پردازش‌های سنگین نظیر بازی کردن (دمای بالای ۶۰ درجه) بهتر است باتری را در صورت امکان از لپ‌تاپ خارج کنید. برخلاف باور عمومی دشمن اصلی باتری‌های لیتیومی در زمانی که ۱۰۰ درصد شارژ شده‌اند باقی ماندن در برق نیست بلکه حرارت بیش‌ازحد است.

 

آیا دشارژ شدن کامل باتری لپ‌تاپ برای آن مضر است؟


بهتر است از تخلیه شدن کامل شارژ باتری لپ‌تاپ (رسیدن به ۰ درصد یعنی جایی که لپ‌تاپ خاموش می‌شود) اجتناب کنید. این حالت به باتری لپ‌تاپ شوک زیادی وارد کرده و حتی ممکن است به آن آسیب بزند. اساسا توصیه می‌شود به‌جای رها کردن باتری تا دشارژ شدن کامل و سپس شارژ کردن کامل آن تا سقف ۱۰۰ درصد، از دشارژهای جزیی تا رسیدن به سطحی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و شارژ کردن‌های زودبه‌زود استفاده کنید.

 

راهنمای کامل نگهداری از باتری لپ‌تاپ

 

چرا باتری لپ‌تاپ میزان شارژ باقیمانده را اشتباه نمایش می‌دهد؟


باتری لپ‌تاپ به سنسوری مجهز است که میزان دقیق انرژی باقیمانده‌ی آن را نشان می‌دهد. البته معمولا این سنسور در اثر چرخه‌های مکرر شارژ و دشارژ به‌مرور زمان دقت خود را از دست می‌دهد. دقیق نبودن سنسور باتری می‌تواند منجر به نمایش میزان اشتباهی از شارژ توسط لپ‌تاپ شود. ممکن است لپ‌تاپ به شما نشان دهد که باتری هنوز ۱۰ درصد شارژ دارد درحالی‌که میزان واقعی شارژ بسیار کمتر است. خاموش شدن ناگهانی لپ‌تاپ می‌تواند نتیجه‌ی چنین خطایی باشد.

 

کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ به چه معنی است و چگونه انجام می‌شود؟


برخی از لپ‌تاپ‌ها به ابزارهایی برای کالیبره کردن مجدد سنسور باتری مجهز هستند که البته کاری بیشتر از انجام دادن یک دشارژ و شارژ کامل انجام نمی‌دهند. برای کالیبره کردن سنسور باتری بهتر است حدودا پس از هر ۳۰ چرخه‌ی شارژ یک بار باتری لپ‌تاپ را بدون وقفه به‌طور کامل دشارژ کرده و سپس آن را بدون وقفه به‌طور کامل شارژ کنید. راهنمای کامل نگهداری از باتری لپ‌تاپتوجه داشته باشید که یک چرخه‌ی شارژ کامل به معنی استفاده از کل (۱۰۰٪) ظرفیت باتری است ولی لزوما این اتفاق نباید یکجا صورت پذیرد. برای مثال ممکن است امروز نیمی از ظرفیت باتری را استفاده کرده و سپس آن را دوباره کاملا شارژ کنید و فردا همین کار را مجددا انجام دهید. مجموع این دو روز یک چرخه‌ی شارژ محسوب می‌شود. در نتیجه بسته به نحوه‌ی استفاده‌ی شما تکمیل شدن یک چرخه‌ی کامل شارژ ممکن است چند روز به طول انجامد. باتری‌های لیتیومی تعداد محدودی (معمولا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰) چرخه‌ی شارژ دارند و ظرفیت آن‌ها به‌مرور کاهش می‌یابد.

 

راهنمای کامل نگهداری از باتری لپ‌تاپ

 

صحیح‌ترین روش کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ شامل مراحل زیر است:


۱. باتری را به‌طور کامل (۱۰۰٪) شارژ کنید. راهنمای کامل نگهداری از باتری لپ‌تاپ

۲. پس از شارژ کامل حدودا دو ساعت به باتری استراحت دهید تا گرمای ناشی از پروسه‌ی شارژ شدن کاملا خارج شود. در طول این مدت می‌توانید با حفظ اتصال به منبع برق از لپ‌تاپ برای کاربردهای سبک استفاده کنید.

۳. لپ‌تاپ را از برق جدا کرده و با توجه به تصاویر زیر آن را برای رفتن خودکار به حالت هایبرنت هنگام رسیدن شارژ باتری به ۵٪ تنظیم کنید.

تنظیم روی ۵٪ وجود ندارد این مقدار را روی پایین‌ترین عدد ممکن بگذارید. توجه کنید که هرگز این مقدار نباید کمتر از ۵٪ باشد. برای بزرگ شدن تصاویر روی آن‌ها کلیک کنید.دولت پرزیدنت ترامپ با برشمردن ایرادات برجام، از توافق هسته ای خارج شد و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند.مقامات دولت آمریکا همچنین با اشاره به اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی، اعلام کردند فشار حداکثری بر رژیم جمهوری اسلامی تا هنگامی که مانند یک کشور عادی در منطقه رفتار نکند، ادامه خواهد یافت.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

مشخصات این سلول ها متفاوت است

1- منجمد کردن باتری لپ تاپ

اولین مسیری که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم،باتری لپ تاپ  کردن باتری لپ تاپ است که توجه داشته باشید اگر باتری لپ تاپ شما از نوع باتری نیکل–هیدرید فلز یا نیکل کادمیوم است می توانید آنرا منجمد کنید. با این وجود اگر باتری لپ تاپ شما از نوع لیتیوم یونی می باشد، این روش را به هیچ وجه امتحان نکنید.

جالب است بدانید که این روش از نظر علمی ثابت شده است که وقتی شما باتری را منجمد می کنید، حرکت الکترون های آزاد در آن کند می شوند که در نهایت الکترون های بیشتری به مسیر خواهند پیوست. برای استفاده از این ترفند شما باید ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و شارژر را از آن جدا نمائید. اینک باتری لپ تاپ را از قسمت پشتی جدا کنید.

 

احیای باتری لپ تاپ


در این مرحله شما باید باتری خارج شده را در کیسه پلاستیکی زیپ دار مقاوم در برابر آب قرار دهید و توصیه می شود در صورت نداشتن این نوع کیسه، به هیچ وجه باتری را در کیسه های دیگر قرار ندهید چرا که آب و رطوبت وارد آن خواهد شد. اینک کیسه را به مدت 10 ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از گذشت زمان، آنرا به بیرون بیاورید و اجازه دهید در دمای اتاق گرم شود و نباید به لپ تاپ متصل کنید.با این وجود طبق گفته کاربران این روش برای شارژ شدن سریعتر و بهبود عملکرد تاثیر بسزایی نخواهد گذاشت و تنها صرف زنده کردن باتری مرده لپ تاپ استفاده می شود.
ارز دیجیتال تلگرام یا همان گرام پس از جذب سرمایه رقم چشم‌گیر ۱.۷ میلیارد دلار، قرار بود در اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) به صرافی‌ها عرضه شود که به علت اختلاف کمیسیون بورس آمریکا با تلگرام، تاکنون این اتفاق رخ نداده است و هنوز روند قانونی آن ادامه دارد. ارز دیجیتال تلگرام، ارز داخلی شبکه بلاک چینی TON است که توسعه آن تقریباً به اتمام رسیده است و به گفته توسعه‌دهندگان قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد.


به احتمال فراوان در تابستان ۲۰۲۰، فاز صفر اتریوم ۲

.۰ (ETH 2.0) عملیاتی می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ این شبکه است. این به‌روزرسانی شامل حرکت به سمت اثبات سهام می‌شود که بر اساس آن، افراد برای تأیید تراکنش‌ها به جای خرید سخت‌افزار ماینینگ، باید اتر خریداری کرده، به شبکه اختصاص بدهند و در قبال آن پاداش دریافت کنند. همچنین شاهد بهبود مقایس‌پذیری (سرعت و کارمزد تراکنش‌ها) خواهیم بود.پلتفرم «جاب ویژن» مانند سال‌ گذشته، آماری از میانگین درآمد برنامه‌نویسان در سال 98 منتشر کرده است. این گزارش نشان از آن دارد که آمار فریلنسرها (آزادکاران) در این حرفه، روز به روز بیشتر می‌شود.برنامه‌نویسی جزو مشاغلی است که این روزها از همه جا شنیده می‌شود که جزو کارهای آینده‌دار و پردرآمد است. بسیاری از جوانان و نوجوانان امروزی به دنبال یادگیری این حرفه در حوزه‌های مختلف هستند و کدنویسی را مسیر آینده شغلی خود تعریف کرده‌اند. اما میزان درآمد برنامه‌نویسان ایرانی در حوزه‌های مختلف، با سابقه‌ کاری‌های گوناگون چقدر است؟پاسخ سوال بالا را در آماری می‌یابیم که توسط جاب‌ویژن از یک جامعه آماری 4405 نفره به دست آمده است؛ آماری که از گزارش سال گذشته ۴ برابر بیشتر است و طبعا با توجه به این موضوع می‌توان ادعا کرد که سندها و گزارشات منتشر شده حالا رنگ و بوی بیشتری به واقعیت بازار کار پیدا کرده‌اند. باید توجه داشت در گزارش جاب ویژن برخی از زبان‌های برنامه نویسی و فعالیت‌های این حوزه به علت کمبود نیرو در آنها لحاظ نشده است، تخصص‌هایی چون Oragcle Data Base. Xamarin. Blockchain. Nosql و تخصص‌های مربوط به موتورهای بازی سازی و گیمینگ.نکته جالب این است که بیشتر افراد جامعه آماری جاب ویژن (بیش از ۴۳ درصد) سابقه کاری زیر دو سال داشته و این موضوع نشان می‌دهد که شغل برنامه‌نویسی، به تازگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. تنها 8.7 درصد از این جامعه آماری سابقه کاری بالای ده سال دارند و به طور کلی ۴۰ درصد جامعه آماری مورد نظر، در سطح Mid-Level (متوسط) قرار دارند.


قیمت در زمان نگارش مطلب: ۰.۱۸ دلار

 

 

  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مطلب: ۳
  • افزودن XRP به سبد سرمایه‌گذاری در کنار دارایی‌هایی مثل بیت کوین معقول ب
  • ه نظر می‌رسد و می‌تواند به متنوع‌سازی سبد دارایی کمک کند، چراکه ریپل با بسیاری
  • از ارزهای دیجیتال فرق دارد؛ در حالی که بیت کوین قاتل بانکداری است، شرکت
  • ریپل بیشتر با بانک‌ها کار می‌کند.
  • قدمت شرکت ریپل به سال ۲۰۰۴ یعنی ۴ سال قبل از معرفی بیت کوین باز می‌گردد،
  • اما فعالیت اصلی این شرکت برای ساخت محصولات مالی مبتنی بر دفتر کل توزیع‌شده
  •  از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. ریپل توکن‌های خود را با عنوان XRP در ژانویه سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.
  • XRP در ۲۰۱۳ با قیمت هر واحد ۰.۰۰۵ دلار به صرافی‌ها عرضه شد و در ژانویه سال ۲۰۱۸
  • با به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۳.۸ دلار رسید که نشان دهنده بیش از ۷۰,۰۰۰ درصد افزایش
  • قیمت است. پس از رسیدن به اوج، قیمت ریپل طی یک سقوط آزاد طولانی‌مدت بیش از ۹۴
  • درصد ارزش خود را از دست داد. با این حال، شرکت ریپل از زمان شروع به کار خود تاکنون
  • بسیار باثبات و با برنامه جلو رفته و قراردادهای همکاری زیادی را با بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگ

2- ولتاژ بیش از حد


این روشی برای زنده کردن باتری مرده لیتیوم یونی لپ تاپ می باشد. به یاد داشته باشید باتری های لیتیوم یونی در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی مدت ممکن است از بین بروند. از این رو باید هر دو روز یکبار حداقل دستگاه هایی که مجهز به باتری لیتیوم یونی هستند را روشن و استفاده کنید.

هشدار : این روش موثر است، اما در عین حال خطرناک می باشد. در صورت ولتاژ بیش از حد و طولانی مدت، احتمال منفجر شدن باتری است. به همین دلیل توصیه می شود که از عینک مخصوص استفاده کنید و در جایی خالی و بدون هر گونه فرش و موکت که امکان آتش گرفتن وجود دارد، انجام دهید.

قبل از شروع شما به 3 آیتم که عبارتند از گیره کابل اتصال، سیم نازک و شارژر باتری لپ تاپ یا منبع تغذیه نیاز دارید. برای سیم نازک نیز حتی می توانید از سیم کابل ایترنت نیز استفاده کنید و پاسخگو خواهد بود. خب در قدم اول شما باید پین های مثبت و منفی باتری را بررسی کنید که از نظر تئوری شرکت تولید کننده باید برچسبی که نشان دهنده قطب مثبت و منفی است را روی باتری ایجاد کرده باشد.

 

گیره کابل اتصال


در این مرحله دو تکه سیم 7 سانتی متری برش دهید. توجه داشته باشید که یکی از آنها به عنوان سیم مثبت و دیگری به عنوان سی منفی بازی خواهد کرد. ابتدا و انتهای سیم مثبت را به اندازه یک سانتی متر از پوشش خالی کنید. سیم منفی را نیز از یک انتها 1 سانتی متر و از طرفی دیگر 2 سانتی متر از پوشش خالی کنید.

 

زنده کردن باتری لپ تاپ


اینک یک سر از سیم مثبت و قسمت سری 1 سانتی متری سیم منفی را به باتری لپتاپ متصل کنید. سپس انتهای دیگر سیم مثبت را به قسمت مثبت شارژر متصل کنید و انتهای دیگر سیم منفی که 2 سانتی متر خالی است را به قسمت منفی شارژر یا گیره منبع تغذیه متصل کنید. دو ساعت باتری خود را رها کنید و بعد از دو ساعت اقدام به جدا کردن باتری کنید و توصیه می شود احتیاط کنید چرا که در این حالت خطر انفجار وجود دارد. در نهایت باتری لپ تاپ را مجددا به لپ تاپ وصل کنید تا نتیجه کار خود را مشاهده کنید.https://www.beytoote.com/computer/mobile/whether-laptop2-battery.html

بسیاری از افراد فکر می کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول ها قابل حل خواهد بود، اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست

  • مطالب مرتبط با مقاله باطری لپ تاپ
  • استفاده از لپ تاپ بدون باتری
  • مدت زمان شارژ باتری لپ تاپ
  • تنظیمات باتری لپ تاپ
  • شارژ اولیه باتری لپ تاپ نو
  • آیا استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ ضرر دارد
  • تنظیمات باتری لپ تاپ در ویندوز 10
  • چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم
  • مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ
  • نحوه استفاده درست از باطری لپ تاپ
  • به عنوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجود پیروی نکنید
  • ممکن است در حین استفاده از لپتاپ، باتری آتش گرفته یا منفجر شود.
  • پس بهتر است به جای این که به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید،
  • به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید
  • با استفاده بهتر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید. مدام شارژ نکنید.
  •  

استفاده از لپ تاپ در محل کار

 

  • در حال حاضر بیشتر کاربران حتی در محیط های کاری هم ترجیح می دهند
  • که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند. اما شارژ باتری لپ تاپ یا
  • شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن یک معضل اساسی در میان کاربران شده است.
  • بررسی دقیق به آن رسیده ایم ، ادعای کمپانی ها را بررسی کنیم.
  • بیایید ببینیم که آیا واقعا این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند به خود ببالند؟
  • ما برای این مقایسه نیاز به لیست جامعی از لپ‌تاپ‌ها داریم. بنابراین
  • 10 مدل از آخرین مدل‌ها را بررسی کردیم. برخی از این مدل‌ها اولترابوک
  • هستند برخی desktop replacements و بقیه از نوع کامپیوترهای قابل حمل لوکس.

در اینجا لیستی از جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ به همراه عمر باتری‌شان که از سایت سازندگان آنها گرفته شده است، آورده‌ایم. البته همه لپ‌تاپ‌های موجود در بازار عمر باتری مشخص شده ندارند، ما فقط آنهایی را انتخاب کردیم که عددی مشخص را به عنوان عمر باتری خود اعلام کرده‌اند. اعداد در لیست زیر یا از طرف سازنده‌ها ذکر شده و یا در برگه تنظیمات خود دستگاه آورده شده است.

  1. · ASUS UX31 / هفت ساعت یا بیشتر
  2. · ASUS U36JC/ ده ساعت
  3. · HP Folio 13 / نه و نیم ساعت
  4. · HP dm1z / ده ساعت
  5. · Lenovo IdeaPad U400/ چهار ساعت
  6. · Lenovo ThinkPad T420 / پنج و نیم ساعت
  7. · Sony Vaio SE 15.5” / شش ساعت
  8. · Sony Vaio Z / هفت ساعت و 15 دقیقه
  9. · Toshiba Portege Z835 / هشت ساعت بدون وقفه در اینترنت بچرخید و لذت ببرید!
  10. · Toshiba Satellite P755 / هفت و نیم ساعت

اگر بخواهیم میانگین این اعداد را در نظر بگیریم می شود 7.3 ساعت ( البته عدد گرد شده). این میزان بسیار بالاست. اگر این لپ‌تاپ‌ها تا این حد قابل حمل هستند به این خاطر است که کارخانه‌ها معمولا این عدد را از بهترین نسخه نهایی بدست می‌آوردند نه از روی desktop replacements که کمترین حد این کیفیت را دارد اما با همه این احوال 7 ساعت شارژ نگه داشتن بسیار عالی است! حالا بیایید ببینیم که این ادعاها تا چه حد واقعیت دارد؟

در زیر عمر واقعی باتری‌ها آورده شده است

برای رسیدن به هدف از این مقایسه با یک دستگاه باتری خوان Battery Eater Reader’s Test این اعداد را امتحان کردیم. کار خیلی سختی نبود. فقط یک داکیومنت را باز و از اول تا آخرش را اسکرول کردیم.Wi Fi را روشن کردیم و روشنی صفحه را روی 70درصد گذاشتیم. حالت برق را هم بیشتر در وضعیت صرفه‌جویی قرار دادیم. این شرایط باید نتیجه‌ای را می داد که می‌توان از یک باتری جامد گرفت. در جدول زیر اعدادی که ما به دست آوردیم و تفاوت‌های آن با مقدار اعلام شده را آورده ایم. علاوه بر این مقدار تفاوت کلی هم آورده شده است. بیایید با هم نگاهی بیندازیم.زنده باتری ها معمولأ پس از ۱ تا ۲ سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند ۱ الی ۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.
برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!http://tamirkaran.blog.ir/

کافی است باتری را به مدت ۱۴ الی ۱۵ ساعت در داخل فریزر قرار دهید!

 

  1. تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
  2. سپس باتری را ۳ الی ۴ بار شارژ و دشارژ نمایید.
  3. اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب
  4. زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

 
خود به شما آدرس جایی که این فایل را ذخیره کرده است در همان CMD میدهد (معمولا جای فایل در پوشه User در درایور سیستم است):

 تمامی باطری لپ تاپ‌های مختلف دارای مشکلات از پیش تعریف شده‌ای هستند که کاملاً قابل پیش بینی خواهند بود. اینکه تا چه حد و چه موقع باطری لپ تاپ به این مشکلات بربخورد، بستگی به نوع کیفیت آن دارد. باطری لپ تاپ لنوو در حالت کلی ممکن است که به مشکلات زیر برخورد:

 

  • نشناختن باطری توسط دستگاه که ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.
  • باطری دستگاه را روشن می‌کند اما هیچ شارژی اتفاق نمی‌افتد.
  • ممکن است که چراغ شارژ روشن شود؛ اما دستگاه روشن نشود.
  • باطری تا یک حدی شارژ می‌شود.
  • چرا باطری لپ تاپ لنوو به چنین مشکلاتی برمی‌خورد؟
  • همانطور که در بالا گفتیم، باطری یک دستگاه مصرفی است
  • و دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه،
  • ه خاطر مصرف بیش از حد است. در واقع، شما هر چقدر هم با باطری
  • دستگاه خود به صورت دوستانه و خیلی عالی رفتار کنید، باز هم مشکلاتی
  • به وجود خواهد آمد که شما در آن هیچ تقصیری ندارید.

تمامی باطری لپ تاپ‌های مختلف دارای مشکلات از پیش تعریف شده‌ای هستند که کاملاً قابل پیش بینی خواهند بود. اینکه تا چه حد و چه موقع باطری لپ تاپ به این مشکلات بربخورد، بستگی به نوع کیفیت آن دارد. باطری لپ تاپ لنوو در حالت کلی ممکن است که به مشکلات زیر برخورد:تخلیه سریع باطرنشناختن باطری توسط دستگاه که ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.باطری دستگاه را روشن می‌کند اما هیچ شارژی اتفاق نمی‌افتد.ممکن است که چراغ شارژ روشن شود؛ اما دستگاه روشن نشود.باطری تا یک حدی شارژ می‌شود.چرا باطری لپ تاپ لنوو به چنین مشکلاتی برمی‌خورد؟همانطور که در بالا گفتیم، باطری یک دستگاه مصرفی است و دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه، به خاطر مصرف بیش از حد است. در واقع، شما هر چقدر هم با باطری دستگاه خود به صورت دوستانه و خیلی عالی رفتار کنید، باز هم مشکلاتی به وجود خواهد آمد که شما در آن هیچ تقصیری ندارید.

  1. مصرف بیش از حد از باتری
  2. متصل بودن دائم باطری به شارژر
  3. نوسان برق
  4. خیس شدن باطری
  5. خرید باطری لپ تاپ لنوو غیر اصلی و بی کیفیت
  6. ضربه به باطری
  7. نگهداری باطری در محیطی غیر استاندارند
  8. چگونه بفهمیم که باطری لپ تاپ لنوو دچار مشکل شده است؟
  9. باطری لپ تاپ لنوو 
  10. باطری لپ تاپ لنوو

بسیاری از کاربران در هنگام مراجعه به نمایندگی لپ تاپ لنوو همیشه این سؤال را از متخصصین می‌پرسند که چگونه متوجه اشکال در ساختار باطری لپ تاپ شویم. در حال کلی می‌توان گفت که سریع شارژ خالی کردن باطری و مشکل در اتصال باطری به دستگاه اولین عامل نشان دهنده خراب بودن این قطعه است؛ اما بررسی موارد زیر به شما در خاطر جمع شدن مشکل کمک بسیاری خواهد کردبه ظرفیت باطری که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد، دقت کنید. اگر هیچ گونه اتصالی مانند عکس پریز دو شاخه نشان داده نشد یا باطری کاملاً رنگی و پر نشود، می‌تواند نشان از وجود مشکل در این زمینه را بدهد.استفاده از نرم افزارهایی مانند Butterinfoview که به شما در خصوص ظرفیت باتری و چگونگی کارکرد صحیح آن اطلاعاتی می‌دهد و شما می‌توانید تا حدی متوجه ایراداتی در ساختار باتری شوید.نکات مهم در نگهداری باطری لپ تاپ لنوو
همانطور که گفتیم، باطری لپ تاپ خیلی خاص است و نیاز است توجه و مراقبت‌های ویژه‌ای به آن شود. از این رو نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی باطری لپ تاپ لنوو کمک بسیار زیادی می‌کند که این نکات شامل:لازم نیست که باطری لپ تاپ را همیشه تا آخر شارژ کنید، بلکه می‌توانید با ۵۰ درصد شارژ اولیه به ویژه برای مواقعی که قصد استفاده کامل از آن را نبسیاری از کاربران در هنگام مراجعه به نمایندگی لپ تاپ لنوو همیشه این سؤال را از متخصصین می‌پرسند که چگونه متوجه اشکال در ساختار باطری لپ تاپ شویم. در حال کلی می‌توان گفت که سریع شارژ خالی کردن باطری و مشکل در اتصال باطری به دستگاه اولین عامل نشان دهنده خراب بودن این قطعه است؛ اما بررسی موارد زیر به شما در خاطر جمع شدن مشکل کمک بسیاری خواهد کرد:به ظرفیت باطری که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد، دقت کنید. اگر هیچ گونه اتصالی مانند عکس پریز دو شاخه نشان داده نشد یا باطری کاملاً رنگی و پر نشود، می‌تواند نشان از وجود مشکل در این زمینه را بدهد.
استفاده از نرم افزارهایی مانند Butterinfoview که به شما در خصوص ظرفیت باتری و چگونگی کارکرد صحیح آن اطلاعاتی می‌دهد و شما می‌توانید تا حدی متوجه ایراداتی در ساختار باتری شوید.نکات مهم در نگهداری باطری لپ تاپ لنووهمانطور که گفتیم، باطری لپ تاپ خیلی خاص است و نیاز است توجه و مراقبت‌های ویژه‌ای به آن شود. از این رو نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی باطری لپ تاپ لنوو کمک بسیار زیادی می‌کند که این نکات شامل:لازم نیست که باطری لپ تاپ را همیشه تا آخر شارژ کنید، بلکه می‌توانید با ۵۰ درصد شارژ اولیه به ویژه برای مواقعی که قصد استفاده کامل از آن را ندارید، در افزایش طول عمر باطری کمک کنید.
هیچگاه باطری را چه به صورت کامل شارژ یا خالی نگهداری نکنید. این کار در دراز مدت باعث آسیب به قطعه و از کار افتادگی آن می‌شود.
یک تصور اشتباه وجود دارد و این که اجازه بدهید تا شارژ باطری لپ تاپ لنوو به طور کامل خالی شود و سپس شما اقدام به شارژ دوباره کنید؛ اما این دیدگاه کاملاً بر اساس آزمایش‌های انجام برعکس است. این اقدام با کارایی باطری شده و در نهایت شما زودتر از آن چه که تصور می‌کنید، مجبور به خرید یک نمونه دیگر خواهد کرد.
باطری را باید در محیط مناسب نگهداری کنید. محیط‌های مربوط شدیداً به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب جدی وارد می‌کنند و از این رو همیشه متخصصان توصیه می‌کنند که باطری در جای خشک و به دور از هر گونه آب نگهداری کنید.
هنگامی که قصد استفاده اولیه از باطری لپ تاپ را دارید، اجازه بدهید تا حدود ۱۲ ساعت و آن هم بدون استفاده شارژ شود. این روش باعث شروع کارکرد باطری شده و به نوعی یک تست برای سالم بودن باطری به حساب می‌آید.
هیچگاه در هنگام استفاده باطری خود را به برق برای شارژ شدن متصل نکنید.
اقداماتی در جهت افزایش طول عمر باطری لپ تاپ لنوو
تمامی برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید و فعال هستند را غیر فعال کنید

فعال بودن برنامه‌ها یعنی استفاده بیش از حد از مادربرد که خود این مسئله

باعث افزایش کارکرد باطری و در نتیجه کاهش بازدهی آن می‌شود.
نور صفحه را تنظیم کنید. زیاد بودن نور صفحه باعث افزایش استفاده از باطری لپ تاپ می‌شود.تمامی فلش های مورد استفاده را ببندید.دستگاه خود را هر چند وقت یک بار ویروس کشی کنید.نرم افزار و درایورها را به روزرسانی کنیدبه جای استفاده از حالت اسپلیت، حالت هایبرنت را به کار ببرید.ز آداپتور مناسب و با کیفیت استفاده کنید.نرم افزارهایی که باطری زیادی را مصرف می‌کنند، حذف کنید.
بهترین مکان برای خرید باطری لپ تاپ لنوو اصلی در نمایندگی است. در نمایندگی لنوو شما می‌توانید انواع باتری‌های اصل متناسب با نوع مدل لپ تاپ خود را پیدا کرده و با ضمانت ناحال به سراغ این فایل بروید و آن را بررسی کنید. قسمتی که برای فهمیدن وضعیت تعویض باتری باید به آن مراجعه کنید مقایسه Design Capacity باFull Charge Capacity است. اولی بیانگر وضعیت کلی شارژ باتری شما در حالت اصلی است و دومی نمایانگر وضعیت فعلی باتری. هر چه قدر این دو عدد
شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی ۲۷۳- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.
 

این موضوع توسط وب سایت پی سی ترفند عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HP تست شد ، باتری که پس ۱سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت ۱۰ دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست ۴۵ دقیقه و در دفعات بعدی تا ۱٫۵ تا ۲ ساعت شارژ را نگاه دارد.
از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که ۱۰ تا ۱۵ ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.
لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.
 

جالب توجه ترین بخش قضیه این بود که اعداد اعلام شده توسط سازنده های تا این حد پایین آمد!
لپ تاپ Asus ده درصد کمتر از عدد ادعا شده بود. لپ‌تاپ‌های HP شانزده و پانزده درصد کاهش را نشان می‌داد. لپ تاپ های سونی هم دقیقا 15درصد اشتباه کرده بودند. لپ تاپ‌های توشیبا و Lenovo تفاوت قابل توجهی را نشان می‌دادند اما در دو جهت مخالف، توشیبا خیلی کمتر از آنچه ادعا کرده بود و Lenovo بیشتر از میزان اعلام شده توسط سازنده اش کار کرد. Lenovo با توجه به عدد پایینی که کارخانه اش اعلام کرده بود یعنی 4 ساعت، اتفاق جالبی بود.

 

تحلیل و تفسیر نتایج


واریانس کلی منفی 11 درصد بود که اگر Lenovo را حذف کنیم به منفی 14 درصد افزایش می یابد. آیا این بدین معنی است که شما همیشه باید انتظار 14 درصد کمتر از آنچه سازنده ادعا کرده را داشته باشید؟ بله همین طور است. با وجودی که این 10 لپ تاپ تنها بخش کوچکی از بازار هستند اما تجربه ما نشان می دهد در هر شرایطی که از لپ تاپ استفاده شود خیلی کم پیش می آید که باتری به اندازه‌ای که ادعا شده کار کند.

14 درصد کمتر از آنچه ادعا شده هم بسیار امیدوار کننده است. اعدادی که در این مقاله آورده شده فقط در صورتی است که به همان شکل از لپ تاپ استفاده شود و در واقع کمترین حالت ممکن است. تحمیل بار بیشتر به پردازنده مسلما باتری را خیلی سریع تر از این خالی می کند. به عنوان مثال بازی کردن 50 درصد از عمر اعلام شده باتری کم می کند. سازندگان برای اینکه این تفاوت ها را توجیه کنند، همیشه در تبلیغاتشان از کلمه "تا” استفاده می‌کنند مثلا می‌نویسند تا 10 ساعت. اما برخی از کمپانی‌ها اعتماد به نفس‌شان خیلی بالاست! مثلا Asus در صفحه مربوط به مشخصات UX31 نوشته 7 ساعت یا حتی بیشتر! و توشیبا نوشته است با Z835 می‌توان 8 ساعت بدون وقفه کارکرد، در اینترنت چرخید و ایمیل زد و لذت برد! این ادعاها به وضوح نادرست است.
بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد.
استخراج زی‌کش با دستگاه‌های ای‌سیک (ASIC)


ای‌سیک مخفف (Application-specific integrated circuit) به معنای مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است. به عبارت دیگر، یک تراشه‌ی ای‌سیک، برای یک هدف یا استفاده خاص طراحی شده است. با توجه به این موضوع، یک ای‌سیک می‌تواند برای هر دستگاهی استفاده شود اما امروزه کاربرد اصلی این ایده را در دستگاه‌های استخراج می‌بینیم.ین دستگاه‌ها و تراشه‌ها، قدرتی چندین برابر کارت گرافیک دارند و از نظر میزان مصرف برق، فضا و گرمایش، بسیار کارآمد‌تر هستند. بنابراین استخراج‌کنندگان می‌توانند از این دستگاه‌ها برای ماینینگ و کسب سود استفاده کنند. دستگاه‌های ای‌سیک به سادگی قابل نصب و راه‌اندازی هستند.پس از اعلام شرکت بیت مین در ماه می ۲۰۱۸ مبنی بر تولید دستگاه ای‌سیکی که قابلیت استخراج با الگوریتم Equihash را دارد، اولین ای‌سیک برای استخراج زی‌کش در ماه ژوئن به بازار عرضه شد. این دستگاه Antminer Z9 Mini بود که قدرتی معادل 10KSol/S و مصرف برق ۳۰۰ وات داشت، یعنی با فراهم کردن دو ریگ قدرتمند هم به پای این دستگاه نمی‌توانستید برسید. پس از عرضه این دستگاه، دستگاه‌های قدرتمند دیگری نیز به بازار عرضه شدند که سبب کاهش قیمت Z9 mini شد.

پس از سال ۲۰۱۸ و پس از عرضه دستگاه‌های ای‌سیک، سختی شبکه زی‌کش تا ۱۰ برابر نیز افزایش پیدا کرد که موجب خارج شدن دستگاه‌های ای‌سیک اولیه مانند Z9 mini از سودآوری شد.

در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه ماینر عرضه شده برای الگوریتم Equihash، دستگاه ASICminer Zeon 180K است که قدرتی معادل 180Ksol/s داردمشاهده و بررسی دستگاه‌های استخراج زی‌کش (الگوریتم Equihash) می‌توانید پست «بهترین دستگاه‌های استخراج زی‌ کش در سال 2019» را مطالعه کرده یا از صفحه «دستگاه‌های استخراج زی کش» استفاده کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که ای‌سیک‌ها نیاز به نرم‌افزار ندارند و خود دستگاه دارای رابط کاربری برای پیوستن به استخر استخراج است.
بسیاری از کاربران در هنگام مراجعه به نمایندگی لپ تاپ لنوو همیشه این سؤال را از متخصصین می‌پرسند که چگونه متوجه اشکال در ساختار باطری لپ تاپ شویم. در حال کلی می‌توان گفت که سریع شارژ خالی کردن باطری و مشکل در اتصال باطری به دستگاه اولین عامل نشان دهنده خراب بودن این قطعه است؛ اما بررسی موارد زیر به شما در خاطر جمع شدن مشکل کمک بسیاری خواهد کرد:

به ظرفیت باطری که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد، دقت کنید. اگر هیچ گونه اتصالی مانند عکس پریز دو شاخه نشان داده نشد یا باطری کاملاً رنگی و پر نشود، می‌تواند نشان از وجود مشکل در این زمینه را بدهد.
استفاده از نرم افزارهایی مانند Butterinfoview که به شما در خصوص ظرفیت باتری و چگونگی کارکرد صحیح آن اطلاعاتی می‌دهد و شما می‌توانید تا حدی متوجه ایراداتی در ساختار باتری شوید.
نکات مهم در نگهداری باطری لپ تاپ لنوو
همانطور که گفتیم، باطری لپ تاپ خیلی خاص است و نیاز است توجه و مراقبت‌های ویژه‌ای به آن شود. از این رو نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی باطری لپ تاپ لنوو کمک بسیار زیادی می‌کند که این نکات شامل:لازم نیست که باطری لپ تاپ را همیشه تا آخر شارژ کنید، بلکه می‌توانید با ۵۰ درصد شارژ اولیه به ویژه برای مواقعی که قصد استفاده کامل از آن را ندارید، در افزایش طول عمر باطری کمک کنید.
هیچگاه باطری را چه به صورت کامل شارژ یا خالی نگهداری نکنید. این کار در دراز مدت باعث آسیب به قطعه و از کار افتادگی آن می‌شود.
یک تصور اشتباه وجود دارد و این که اجازه بدهید تا شارژ باطری لپ تاپ لنوو به طور کامل خالی شود و سپس شما اقدام به شارژ دوباره کنید؛ اما این دیدگاه کاملاً بر اساس آزمایش‌های انجام برعکس است. این اقدام با کارایی باطری شده و در نهایت شما زودتر از آن چه که تصور می‌کنید، مجبور به خرید یک نمونه دیگر خواهد کرد.
باطری را باید در محیط مناسب نگهداری کنید. محیط‌های مربوط شدیداً به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب جدی وارد می‌کنند و از این رو همیشه متخصصان توصیه می‌کنند که باطری در جای خشک و به دور از هر گونه آب نگهداری کنید.
هنگامی که قصد استفاده اولیه از باطری لپ تاپ را دارید، اجازه بدهید تا حدود ۱۲ ساعت و آن هم بدون استفاده شارژ شود. این روش باعث شروع کارکرد باطری شده و به نوعی یک تست برای سالم بودن باطری به حساب می‌آید.
هیچگاه در هنگام استفاده باطری خود را به برق برای شارژ شدن متصل نکنید.
اقداماتی در جهت افزایش طول عمر باطری لپ تاپ لنوو
تمامی برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید و فعال هستند را غیر فعال کنید. فعال بودن برنامه‌ها یعنی استفاده بیش از حد از مادربرد که خود این مسئله باعث افزایش کارکرد باطری و در نتیجه کاهش بازدهی آن می‌شود.
نور صفحه را تنظیم کنید. زیاد بودن نور صفحه باعث افزایش استفاده از باطری لپ تاپ می‌شود.
تمامی فلش های مورد استفاده را ببندید.
دستگاه خود را هر چند وقت یک بار ویروس کشی کنید.
نرم افزار و درایورها را به روزرسانی کنید.
به جای استفاده از حالت اسپلیت، حالت هایبرنت را به کار ببرید.
از آداپتور مناسب و با کیفیت استفاده کنید.
نرم افزارهایی که باطری زیادی را مصرف می‌کنند، حذف کنید.
بهترین مکان برای خرید باطری لپ تاپ لنوو اصلی در نمایندگی است. در نمایندگی لنوو شما می‌توانید انواع باتری‌های اصل متناسب با نوع مدل لپ تاپ خود را پیدا کرده و با ضمانت نامه معتبر خریداری کنید.
همچنین توجه داشته باشید که با عرضه‌ی دستگاه‌های قدرتمندتر اسیک، سختی شبکه تغییر زیادی خواهد کرد و قبل از خرید این دستگاه‌ها تاریخ

 

راه افزایش عمر باطری


هرچقدر از باطری کمتر استفاده کنید، عمر آن افزایش میاید. نکته بسیار مهمی که بعد از خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید

این است که آن را روشن بگذارید تا شارژ آن به صورت کامل به اتمام برسد، بعد از این که خاموش شد، لپتاپ خود را به مدت 12 ساعت به شارژ بگذاریدو در حین این مدت از آن استفاده نکنید. یادتان باشید اگر باتری شما مدام در حال استفده، دشارژ شدن و سپس شارژ باشد، از طول عمر آن به سرعت کاسته خواهد شد.عرضه دستگاه‌های جدید و تغییرات سختی شبکه را در نظر داشته باشید.جمع آوری ریگ استخراجبا توجه به سختی فعلی شبکه زی کش، استخراج با کارت گرافیک که در اوایل سال ۲۰۱۸ و قبل از آن انجام می‌شد، در حال حاضر دیگر هیچ سودآوری ندارد و هش ریت این شبکه تقریبا به طور کامل از طریق ای‌سیک‌ها تامین می‌شود.برای استخراج به صرفه زی‌کش از طریق کارت گرافیک باید یک ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه کنید. ریگ به معنای یک پک از سخت افزارهاست. ریگ کارت گرافیک در واقع مشابه با کیس کامپیوترهای خانگی اما با تعداد کارت گرافیک‌های بالاست.بهتر است در حین استفاده از لپ تاپ، از شارژر استفاده کنید که باطری در حالت استراحت قرار گیرد.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

دنیای دیجیتالی من

موقعی که گوشی داغ شده ، شارژش نکنید !

 


کار کردن با گوشی شارژش رو کم می کنه اینو همه می دونن اما چندتا کار هست که اگه با گوشی انجام بدید ، شارژ باتری گوشی زودتر خالی میشه و همین مسئله باعث میشه گوشی داغ بشه . بازی کردن ، وبگردی ، چرخیدن تو شبکه های اجتماعی مثل…
کالیبره کردن باتری گوشی موبایلکالیبره کردن باتری گوشی یا لپ تاپ یکی از کارهاییه که شاید واجب باشه انجام بدین . از اونجایی که باتری ها بر اثر مرور زمان ، خاصیت خودشونو  و همینطور قدرت نگهداری شارژ رو از دست میدن ، لازمه که هر از گاهی ، باتری رو کالیبره کنید . پس…
قدرت زمان با ساعت دوستدار محیط زیست  ساعتهای زیادی رو در علم فردا معرفی کردیم و هر کدام یک ویژگی خاصی داشتند چون در غیر این صورت چرا باید معرفی می شدند ؟ این ساعت هم ویژگی منحصر به فردی داره که خود من به شخصه با این ایده ساده اما کاربردی حال کردم . در…شارژ لپ تاپ ، روش صحیح شارژ کردن لپ تاپشارژ لپ تاپ یکی از دغدغه های اساسی افرادیه که لپ تاپ دارن . اینکه چجوری شارژش کنن چه کارهایی موقع شارژ کردن اشتباهه و مسائل دیگه . تو این پست میخوام یه سری نکات رو در مورد شارژ کردن لپ تاپ بهتون بگم که نکات مبهم توی ذهن تون…

  •  
  • لیست قیمت مانیتور - پرومیکس
  • دوره آموزش زبان انگلیسی علم فردا
  • بیش از 27 ساعت آموزش ویدیویی به زبان فارسی
  • ■ آموزش اصول تلفظ در زبان انگلیسی
  • ■ آموزش انواع واژه ها + کاربرد و طرز استفاده از اونا
  • ■ آموزش ساخت جملات پایه ای و مهم در زبان انگلیسی
  • ■ آموزش استفاده از صفت ها در انگلیسی
  • ■ آموزش زمان های مختلف
  • پس این کار مجاز نیست مگر شما مجبور باشید

(مثلا قصد مسافرت دارید و لازمه ک باتری شما %۱۰۰شارژ داشته باشه تا در راه بیشتر بتوانید از آن استفاده کنید)

اگر قصد شارژ دوباره رو داشتید صبر کنید تا باتری رو ب طور کامل مصرف کنید و شارژ باقی مونده رو هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید ک بعد از ۵۰۰بار شارژ باتری شما هنوز قابل استفاده بوده و فقط درصد شارژ دهی آن کاهش خواهد یافت

ب آزمایش زیر توجه کنید

تعداد دفعات شارژ باتری                     میزان شارژ دهی بعد از فول شارژ(حدودا)

۵۰۰بار                     ۱۰۰%

۱۵۰۰بار                       ۵۰%

۲۵۰۰بار                         ۲۵%

۴۷۰۰بار                     ۱۰%

نگهداری و استفاده نکردن، برای مدت طولانی(از یک ماه تا ۱۰سال…)
در این مرحله شما باید باتری خارج شده را در کیسه پلاستیکی زیپ دار مقاوم در برابر آب قرار دهید و توصیه می شود در صورت نداشتن این نوع کیسه، به هیچ وجه باتری را در کیسه های دیگر قرار ندهید چرا که آب و رطوبت وارد آن خواهد شد. اینک کیسه را به مدت 10 ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از گذشت زمان، آنرا به بیرون بیاورید و اجازه دهید در دمای اتاق گرم شود و نباید به لپ تاپ متصل کنید.با این وجود طبق گفته کاربران این روش برای شارژ شدن سریعتر و بهبود عملکرد تاثیر بسزایی نخواهد گذاشت و تنها صرف زنده کردن باتری مرده لپ تاپ استفاده می شود.

2- ولتاژ بیش از حد


این روشی برای زنده کردن باتری مرده لیتیوم یونی لپ تاپ می باشد. به یاد داشته باشید باتری های لیتیوم یونی در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی مدت ممکن است از بین بروند. از این رو باید هر دو روز یکبار حداقل دستگاه هایی که مجهز به باتری لیتیوم یونی هستند را روشن و استفاده کنید.هشدار : این روش موثر است، اما در عین حال خطرناک می باشد. در صورت ولتاژ بیش از حد و طولانی مدت، احتمال منفجر شدن باتری است. به همین دلیل توصیه می شود که از عینک مخصوص استفاده کنید و در جایی خالی و بدون هر گونه فرش و موکت که امکان آتش گرفتن وجود دارد، انجام دهید.قبل از شروع شما به 3 آیتم که عبارتند از گیره کابل اتصال، سیم نازک و شارژر باتری لپ تاپ یا منبع تغذیه نیاز دارید. برای سیم نازک نیز حتی می توانید از سیم کابل ایترنت نیز استفاده کنید و پاسخگو خواهد بود. خب در قدم اول شما باید پین های مثبت و منفی باتری را بررسی کنید که از نظر تئوری شرکت تولید کننده باید برچسبی که نشان دهنده قطب مثبت و منفی است را روی باتری ایجاد کرده باشد.

 

گیره کابل اتصال


در این مرحله دو تکه سیم 7 سانتی متری برش دهید. توجه داشته باشید که یکی از آنها به عنوان سیم مثبت و دیگری به عنوان سی منفی بازی خواهد کرد. ابتدا و انتهای سیم مثبت را به اندازه یک سانتی متر از پوشش خالی کنید. سیم منفی را نیز از یک انتها 1 سانتی متر و از طرفی دیگر 2 سانتی متر از پوشش خالی کنید.وزهای سختی را میگذرانیم. روزهای زیبای بهاری که مجبورهستیم صدای دلنشین قطرات باران روی شیشه ها را بشنویم ولی در خانه بمانیم و فقط نگاه کنیم. تعطیلاتمان را به دور از خانواده و عزیزانی که ممکن است در نقطه ی دیگری از شهر، یک سال برای این روزها انتظار کشیده باشند بگذرانیم. روزهای تعطیل را با اضطراب و تنش از ابتلا به کرونا میگذرانیم و هر روز نسبت به روز قبل افسرده تر میشویم؛ شاید تنها ویژگی که این روزها در ما تقویت شده، این باشه که قوه تخیل و خیال پردازیمان بهتر از همیشه عمل میکند و ما را زنده نگه میدارد. بدترین قسمت ماجرا شاید این باشد که تاریخ دقیقی برای پایان این سختی ها نداریم و ناچار به تحملیم.
با جملات بالا موافقید؟ در ناراحت کننده بودن و البته واقعیت این جملات شکی نیست. ولی همیشه زاویه دید دومی هم وجود دارد. میشود نیمه پر لیوان را نگاه کرد و بهترین استفاده را از بدترین شرایط کرد. تقریبا همه ما همیشه یک سری برنامه ها داریم ولی فرصتی برای اجرا پیدا نمیکنیم. به دوران قرنطینه به این دید نگاه کنید. طبق برنامه زیر پیش برید و از فرصتی که هیچوقت پیدا نمیکردید، بهترین استفاده رو کنید.

 

1.امروز کمی زودتر از همیشه از خواب بیدا شید.


کسانی که سحرخیز هستند، این قسمت را با سختی کمتری تحمل میکنند. این مرحله مهم ترین مرحله برای داشتن یک روز شاد و پر انرژی است. پس تحت هیچ شرایطی حذفش نکنید. حدود ساعت 6 صبح پاشید و برای مراحل بعدی آماده بشوید. اگه خواب آلود بودید و هنوز عادت به سحرخیری نداشتید، میتونید از یک فنجون چای یا قهوه کمک بگیرید.

  • 2.خودتان را به یک پنکیک خوشمزه برای صبحانه دعوت کنید!
  • از قدیم گقتند:روزخوب با صبحانه خوب شروع میشود! تقریبا یکی
  • از دغدغه های همیشگی افراد هم این بوده که صبحانه خوب واقعا چیست؟
  • درست است که هیچی جای نان، پنیر و چای یا نمیرو، املت و حتی کله
  • پاچه رو نمیگیرد! ولی چون امروز قرار است یک برنامه جدید داشته باشید
  • ، بهتر است با یک صبحانه ای که نه گران است و نه لاکچری  شروع کنید.
  • پنکیک خیلی سریع آماده میشود. دلیل اینکه پنکیک رو توصیه میکنیم ایه
  • که کمتر پیش آمده در خانه برای خودتان از این جور صبحانه ها مثل کرپ،
  • وافل و.. درست کنید. ولی امروز یه روز متفاوت است.

قطعا توی کابینت هایتان، ارد، شکر، تخم مرغ و یه کم وانیل و بکینگ پودر پیدا میشه. خوب پس 50 درصد قضیه حل شده است. آسان ترین روش پخت به همراه عکس های مرحله به مرحله و حتی فیلم آموزشی پنکیک رو توی مجله اکالا ببینید. دلیلی که این سایت را معرفی کردیم این است که دیگر براتون جای هیچ بهانه ای نمیگذارد. یعنی حتی اگر اولین باری باشد که بخواهید پای گاز بروید، میتوانید با این آموزش خیلی راحت یک پنکیک خوشمزه درست کنیداین کار کلا شاید 10 دقیقه از شما وقت بگیرد ولی به شما قدرت یک شروع تازه رو میدهد. راستی درست است که میگویند:" پنککه و نوتلاش"! ولی شما سخت نگیرید و با مربا، شیره انگور، شیره توت، عسل یا هرچیز شیرین دیگه ای که دوست داشتید صبحونه خوشمزتونو میل کنید. 


3.کاری که برایش برنامه ریزی کرده بودید و شروع کنید.


بعد از صبحانه بلافاصله و بدون اینکه اجازه بدید چیزی حواستان را پرت کند، کارمورد نظرتان را شروع کنید! یادتان باشد نیازی نیست حتما برای انجام کاری سخت و مهم برنامه ریزی کنید. آشپزی ( درست کردن یک غذا یا دسر جدید)، خیاطی ( امتحان کردن یه الگوجدید برای طراحی و دوخت)، نقاشی ( یک عالمه مدل و طرح جدید توی اینترنت هست) موسیقی ( تمرین کردن یک نت معروف)، زبان ( شاید زبان خارجی واقعا بهترین انتخاب این روزا باشد) اگر علاقه ای به گزینه های قبلی ندارید، سراغ ورزش بروید. حواستان باشد برای اینکه توی این تصمیم مردد نشید، فیلم ها یا مقاله های آموزشی رو از روز قبل پیدا کنید و در روز موعد فقط برید سراغ مرحله اجرا.http://tamirkaran.blog.ir/1399/02/07/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF


4.برای ادامه برنامتان در روز بعد برنامه ریزی کنید.


برای روز دوم حجم کار را کمی بیشتر کنید و حتما به آن پایبند بمانید. فیلم آموزشی و تمرین روز بعد خود را آماده کنید.
اگر امروز نتوانستید ساعت 6 از خواب بیدار شوید، برای فردا هدف گذاری کنید که کمی زودتر از امروز بیدار شوید.


5.یک عصرانه مناسب عید نوروز


عصرانه معمولا لذت بخش ترین وعده است. برای زحمت هایی که امروز کشیدید، باید به خودتان جایزه دهید. پیشنهاد ما چای به همراه شیرینی کشمشی است. دلیل انتخاب این شیرینی این است که علاوه بر خوشمزگی، حال و هوای عید دارد و هم جز سالم ترین شیرینی جات است. سعی کنید این مدت از مواد شیرین مضر مثل شیرینی خامه ای پرهیز کنید. شیرینی  مواد اولیه ساده ای هم دارد؛ آرد، کره، تخم مرغ و وانیل که به احتمال 90 درصد توی هرخانه ای پیدا میشود. این شیرینی هم در مدت زمان کوتاهی درست میشود و هم ریسک بد از آب درامدنش خیلی کم است. وقتی که تخم مرغ اول مخلوط شد بعد از 30 ثانیه تخم مرغ بعدی را به آن اضافه می کنیمو به همراه آن وانیل را به مواد اضافه میکنیم. وانیل هایی که اصولا در بازار موجود می باشد به دو صورت وانیل های خالص و وانیل های شکری است که اگر از وانیل های شکری در این شیرینی استفاده می کنید حتما اندازه آن را دو برابر کنید در غیر این صورت نباید از وانیل بیشتری استفاده کنید چون باعث تلخی شیرینی می شود.اگر سراغ بقیه شیرینی های عید مثل شیرینی نارگیلی یا شیرینی پفکی برید، با مهارت و تجربه کم در شیرینی پزی ممکنه نتیجه خوبی نگیرید.
راز ترد شدن شیرینی کشمشی یکی از اصول مهم شیرینی پزی است!

 

زنده کردن باتری لپ تاپ


اینک یک سر از سیم مثبت و قسمت سری 1 سانتی متری سیم منفی را به باتری لپتاپ متصل کنید. سپس انتهای دیگر سیم مثبت را به قسمت مثبت شارژر متصل کنید و انتهای دیگر سیم منفی که 2 سانتی متر خالی است را به قسمت منفی شارژر یا گیره منبع تغذیه متصل کنید. دو ساعت باتری خود را رها کنید و بعد از دو ساعت اقدام به جدا کردن باتری کنید و توصیه می شود احتیاط کنید چرا که در این حالت خطر انفجار وجود دارد. در نهایت باتری لپ تاپ را مجددا به لپ تاپ وصل کنید تا نتیجه کار خود را مشاهده کنید.
وقتی ک برای مدت زمان طولانی از باتری استفاده نمی کنید.باید حتما حدود ۴۰%شارژ در باتری باقی مانده باشه و هر چه دمای فضایی ک باتری در آن نگهداری میشود کمتر باشد(بدون رطوبت) بهتر هست (نکته خیلی مهم: دمای پایین اما بالای صفر!!!). هر چه این دما ب صفر سانتیگراد نزدیکتر باشد عمر باتری افزایش بیشتری خواهد یافت(بهترین مکان برای نگهداری فضای یخچال(((نه یخدان یخچال)))است،اگر باتری را درون یک نایلون قرار دهید هم ک بهتر)در این دما و میزان شارژ در اصطلاح باتری ب خواب خواهد رفت .اصلا لازم نیست ک مثلا ب صورت ماهانه یا هفتگی آن را خارج کنید و دوباره استفاده کنید و دوباره شارژ کنید.وقتی ک یک سال از نگهداری گذشت باید اون رو خارج کنید و چند بار استفاده کنید و دوباره ذخیره کنید. (من ب این روش باتری لپ تاپی رو تا ۴سال هم نگه داشتم(حدود ۱۰۰بار استفاده طی ۴سال)و کمتر از ۲۰دقیقه کاهش شارژ دهی داشتم.شایدم کمتر(همیشه هم در یخچال نبوده،فقط جای خنک بوده) )در این مدت هر گاه نیاز ب باتری داشتید اون رو از مکان نگهداری خارج کنید و پس از هم دمایی با محیط مورد استفاده قرار دهید. پس حتی اگر برای چند هفته هم قصد استفاده از باتری را ندارید ب روش فوق عمل کنید و باتری رو ذخیره کنیدبااین‌حال باقی ماندن باتری در لپ‌تاپ هنگام استفاده از منبع برق شهری می‌تواند یک ایراد داشته باشد. البته تنها درصورتی‌که سخت‌افزار لپ‌تاپ آن را در معرض حرارت بیش‌ازحد قرار دهد. بنابراین در شرایط استفاده‌ی معمولی که لپ‌تاپ بیش‌ازحد داغ نمی‌شود (دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه برای پردازنده و هارددیسک) مانعی برای باقی ماندن باتری در لپ‌تاپ وجود نخواهد داشت. ولی هنگام پردازش‌های سنگین نظیر بازی کردن (دمای بالای ۶۰ درجه) بهتر است باتری را در صورت امکان از لپ‌تاپ خارج کنید. برخلاف باور عمومی دشمن اصلی باتری‌های لیتیومی در زمانی که ۱۰۰ درصد شارژ شده‌اند باقی ماندن در برق نیست بلکه حرارت بیش‌ازحد است.

 

آیا دشارژ شدن کامل باتری لپ‌تاپ برای آن مضر است؟


بهتر است از تخلیه شدن کامل شارژ باتری لپ‌تاپ (رسیدن به ۰ درصد یعنی جایی که لپ‌تاپ خاموش می‌شود) اجتناب کنید. این حالت به باتری لپ‌تاپ شوک زیادی وارد کرده و حتی ممکن است به آن آسیب بزند. اساسا توصیه می‌شود به‌جای رها کردن باتری تا دشارژ شدن کامل و سپس شارژ کردن کامل آن تا سقف ۱۰۰ درصد، از دشارژهای جزیی تا رسیدن به سطحی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و شارژ کردن‌های زودبه‌زود استفاده کنید.

 

روش صحیح شارژ کردن لپ تاپ

 

چرا باتری لپ‌تاپ میزان شارژ باقیمانده را اشتباه نمایش می‌دهد؟


باتری لپ‌تاپ به سنسوری مجهز است که میزان دقیق انرژی باقیمانده‌ی آن را نشان می‌دهد. البته معمولا این سنسور در اثر چرخه‌های مکرر شارژ و دشارژ به‌مرور زمان دقت خود را از دست می‌دهد. دقیق نبودن سنسور باتری می‌تواند منجر به نمایش میزان اشتباهی از شارژ توسط لپ‌تاپ شود. ممکن است لپ‌تاپ به شما نشان دهد که باتری هنوز ۱۰ درصد شارژ دارد درحالی‌که میزان واقعی شارژ بسیار کمتر است. خاموش شدن ناگهانی لپ‌تاپ می‌تواند نتیجه‌ی چنین خطایی باشد.

 

کالیبره کردن باتری لپ‌تاپ به چه معنی است و چگونه انجام می‌شود؟


برخی از لپ‌تاپ‌ها به ابزارهایی برای کالیبره کردن مجدد سنسور باتری مجهز هستند که البته کاری بیشتر از انجام دادن یک دشارژ و شارژ کامل انجام نمی‌دهند. برای کالیبره کردن سنسور باتری بهتر است حدودا پس از هر ۳۰ چرخه‌ی شارژ یک بار باتری لپ‌تاپ را بدون وقفه به‌طور کامل دشارژ کرده و سپس آن را بدون وقفه به‌طور کامل شارژ کنید.وجه داشته باشید که یک چرخه‌ی شارژ کامل به معنی استفاده از کل (۱۰۰٪) ظرفیت باتری است ولی لزوما این اتفاق نباید یکجا صورت پذیرد. برای مثال ممکن است امروز نیمی از ظرفیت باتری را استفاده کرده و سپس آن را دوباره کاملا شارژ کنید و فردا همین کار را مجددا انجام دهید. مجموع این دو روز یک چرخه‌ی شارژ محسوب می‌شود. در نتیجه بسته به نحوه‌ی استفاده‌ی شما تکمیل شدن یک چرخه‌ی کامل شارژ ممکن است چند روز به طول انجامد. باتری‌های لیتیومی تعداد محدودی (معمولا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰) چرخه‌ی شارژ دارند و ظرفیت آن‌ها به‌مرور کاهش می‌یابد.
ب آزمایش زیر توجه کنید

کاهش ظرفیت باتری هنگامی ک با شارژ۱۰۰%ذخیره شود       کاهش ظرفیت باتری هنگامی ک با شارژ۴۰%ذخیره شود         دمای نگهداری باتری

۶%کاهش در یک سال                           ۲%کاهش در یک سال                                     ۰c

20%کاهش در یک سال                       ۴%کاهش در یک سال                                 ۲۵c

35%کاهش در یک سال                                             ۱۵%کاهش در یک سال                               ۴۰c

40%کاهش در یک سال                                                 ۲۵%کاهش در یک سال       ۶۰
■آموزش جمله سازی با روش بسیار ساده!چرخه شارژ باتری یا Charge Cycle عبارتیه که شاید برای خیلی از شما ابهام برانگیز باشه که اصلا چرخه شارژ یا سیکل شارژ چی هست و به چه دردی می خوره . میگن چرخه شارژ باتری گوشی یا لپ تاپ تاپ ۵۰۰ باره یعنی چی ؟ امروز این مسئله رو بررسی می کنیم .تعریف چرخه شارژ  خب شاید خیلی از افراد فکر کنن چرخه شارژ یعنی تعداد دفعاتی که شما گوشی یا لپ تاپ رو به شارژر وصل می کنید . بعضی دیگه فکر می کنن چرخه شارژ یعنی تعداد دفعاتی که باتری تخلیه کامل و به طور کامل پر میشه . اینجوری نیست .

  • کلمه سیکل به انگلیسی Cycle با تلفظ سایکِل به معنی دور یا چرخه در زبان فارسی هست . به زبون ساده هر چیزی که از یه جا شروع بشه و دوباره به همون نقطه برگرده رو میگن سیکل . این رفت و برگشت شبیه به همه اما در طول زمان تعدادش تغییر میکنه . مثلا سیکل آب یا همون چرخه آب رو در نظر بگیرید . آفتاب به دریا می تابه ، آب دریا تبخیر میشه ابر درست میشه ابره بارون میباره تو دریا دوباره خورشید آبو تبخیر میکنه ... اگه این عمل ۴ بار تو روز اتفاق بیفته میگن ۴ سیکل یا چرخه آب کامل شد .
  • تعریفی که اپل از چرخه شارژ یا charge cycle میکنه ،
  • جمع مقادیر تخلیه شده از باتری در دفعات مختلف هست که
  • باید بشه ۱۰۰ درصد . به زبون ساده یعنی مثلا شما باتری
  • گوشی خودتون رو ۳ شنبه فول شارژ میکنید بعد ۷۵ درصد ازش
  • استفاده میکنید و باز دوباره شارژش می کنید و فرداش یعنی
  • ۴ شنبه ۲۵ درصد ازش استفاده میکنید . اینجوری شما یک سیکل
  • یا چرخه شارژ رو تشکیل دادید . یعنی جمع ۷۵ درصد تخلیه روز ۳ شنبه
  • + ۲۵ درصد تخلیه روز چهارشنبه میشه ۱۰۰ درصد استفاده از باتری 

واریانس کلی منفی 11 درصد بود که اگر Lenovo را حذف کنیم به منفی 14 درصد افزایش می یابد. آیا این بدین معنی است که شما همیشه باید انتظار 14 درصد کمتر از آنچه سازنده ادعا کرده را داشته باشید؟ بله همین طور است. با وجودی که این 10 لپ تاپ تنها بخش کوچکی از بازار هستند اما تجربه ما نشان می دهد در هر شرایطی که از لپ تاپ استفاده شود خیلی کم پیش می آید که باتری به اندازه‌ای که ادعا شده کار کند.

14 درصد کمتر از آنچه ادعا شده هم بسیار امیدوار کننده است. اعدادی که در این مقاله آورده شده فقط در صورتی است که به همان شکل از لپ تاپ استفاده شود و در واقع کمترین حالت ممکن است. تحمیل بار بیشتر به پردازنده مسلما باتری را خیلی سریع تر از این خالی می کند. به عنوان مثال بازی کردن 50 درصد از عمر اعلام شده باتری کم می کند. سازندگان برای اینکه این تفاوت ها را توجیه کنند، همیشه در تبلیغاتشان از کلمه "تا” استفاده می‌کنند مثلا می‌نویسند تا 10 ساعت. اما برخی از کمپانی‌ها اعتماد به نفس‌شان خیلی بالاست! مثلا Asus در صفحه مربوط به مشخصات UX31 نوشته 7 ساعت یا حتی بیشتر! و توشیبا نوشته است با Z835 می‌توان 8 ساعت بدون وقفه کارکرد، در اینترنت چرخید و ایمیل زد و لذت برد! این ادعاها به وضوح نادرست است.با اینکه ممکن است برخی از لپ‌تاپ‌ها به اندازه عدد ادعایی‌شان یا حتی بیشتر از آن کار کنند، شما نباید هرگز توقع چنین چیزی را داشته باشید. بلکه باید منتظر باشید لپ تاپ‌تان 14 درصد ( اگر بخواهیم خیلی واقع بینانه نگاه کنیم 25 درصد) کمتر از آنچه روی آن نوشته شده کار کند.


مطالبی که در بالا آورده شد کمی ناراحت کننده بود پس بگذارید مقاله با یک حرف خوشحال کننده به پایان برسانیم.

با اینکه ما متوجه شدیم لپ‌تاپ‌ها کمتر از آن چه روی‌شان نوشته شده کار می کنند اما باید توجه داشته باشیم که عمر واقعی آنها روند رو به رشدی داشته است.5 سال پیش اگر شما خیلی خوش شانس بودید شاید لپ‌تاپ‌تان می توانست 3 ساعت روشن بماند اما در مقایسه‌ای که ما انجام دادیم امروزه بدترین عمر باتری برای این دستگاه ها کمی بیش از 5 ساعت است. میزان متوسط خرید نشان می‌دهد که همین میزان هم رضایت بخش است. حتی اگر ادعای سازنده‌ها درست نباشد عمر واقعی باتری‌های لپ‌تاپ ها خیلی هم بد نیست.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

دنیای ارزهای دیجیتالی


سقوط دوباره‌ی ارزش بیت‌کوین در شب گذشته

سبب شد تا قیمت این رمزارز تا ۴٬۶۷۹ دلار کاهش یابد.پس از یک روز پرتلاطم در بازار معاملات که با سقوط ۲۸٫۳۵ درصدی قیمت بیت‌کوین همراه بود و باعث شد تا قیمت این رمزارز از ۷٬۶۵۰ دلار به ۵٬۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند، این روند نزولی با همان شدت از ساعت ۱۱ دیشب به‌وقت گرینویچ از سرگرفته شد. در بازه‌ی زمانی یادشده، قیمت بیت‌کوین با کاهش دوباره‌ی ۲۴ درصدی، تا ۴٬۶۷۹ دلار سقوط کرد؛ کاهشی که از ماه  آوریل سال ۲۰۱۹ سابقه نداشته است.تغییرات قیمت در این روز، به‌معنی نابودی تمامی دستاوردهای بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ و ۵۸٫۰۷ درصد کاهش قیمت ارز دیجیتال یادشده در کمتر از یک‌ماه درقیاس‌با بالاترین قیمت در سال ۲۰۱۹ است؛ بالاترین قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰٬۵۰۰ دلار بود. همچنین، داده‌های به‌دست آمده از وب‌سایت Coin360 نشان می‌دهد، حجم بازار بیت‌کوین تنها در عرض یک‌روز با کاهش ۴۸٫۳ میلیارد دلاری، از ۱۳۷٫۸ میلیارد دلار به ۸۹٫۵ میلیارد دلار رسیده و شدیدترین افت را از سال ۲۰۱۳ میلادی تجربه کرده است.

 

  • بهره‌برداری یک نیروگاه گاز طبیعی در نیویورک از انرژی مازاد خود برای استخراج بیت‌کوین
  • ارزش بیت کوین با سقوط ۱۷ درصدی به ۶ هزار دلار رسید
  • بازارهای آتی نیز رو به سقوط هستند و هنگام نگارش این مطلب، شاخص دائوجونز و اس‌اند‌پی
  • ۵۰۰ (S&P)، هرکدام با کاهش یک‌درصدی روبه‌رو بودند. به‌همین‌ترتیب، معاملات آتی طلا نیز ۰٫۸۷
  • درصد کاهش داشته‌اند و درهمین‌حال، ارزش بازار نقره، کاهشی ۱٫۵۶ درصدی را تجربه کرده است.
  • باتوجه‌به وضعیت نامعلوم اقتصادی ناشی‌از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، اعتماد سرمایه‌گذاران
  • به بازار سهام ازبین رفته است و آن‌ها تمایلی به ریسک روی دارایی‌هایشان ندارند.

همان‌گونه که پیش‌تر وب‌سایت Cointelegraph گزارش کرده است، بانک مرکزی ایالات متحده با امید جلوگیری از ریزش بیشتر سهام و دارایی‌ها، قصد دارد ۱٫۵ تریلیون دلار به بازار تزریق کند؛ بااین‌حال، تزریق ۵۰۰ میلیارد دلار که اولین بخش از این مبلغ است، با موفقیت اندکی همراه بود و شاخص دائوجونز در پایان معاملات دیروز با ثبت رکوردی تاریخی، ۱۰ درصد سقوط را تجربه کرد. چندین رسانه معتبر گزارش کردند که تقریبا ۵۰ درصد از ایالت‌های آمریکا باتوجه‌به هرج‌و‌مرجی که دیروز حاکم بود، اشکال مختلفی از شرایط اضطراری را اعلام کردند که منجربه‌ تعطیلی گسترده‌ی مدارس و تعلیق تمامی رویدادهای ورزشی حرفه‌ای شده است. با درنظر گرفتن وضعیت فعلی بازارها، به‌نظر می‌رسد سقوط ارزش سهام و قیمت رمزارزها در معاملات آغازین روز جمعه نیز ادامه یابد.

 

شرح ساده ارزهای دیجیتال

  •  
  • اگر بخواهیم یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین را با ساختار فعلی
  • پول و سیستم بانکی شرح دهیم، می‌توان گفت:
  • کیف پول بیت‌کوین معادل حساب بانکی شماست. کیف پول ارز دیجیتال،
  • یک نرم‌افزار است که می‌توان روی موبایل یا کامپیوتر نصب کرد.
  • آدرس بیت‌کوین معادل شماره حساب بانکی یا شماره کارت‌تان است.
  • آدرس بیت‌کوین را از کیف پول می‌گیرید.
  • بلاک‌چین، معادل سیستم بانکی است که تراکنش‌ها در آن نگهداری و مدیریت
  • می‌شوند. بلاک‌چین را می‌توان یک دیتابیس (پایگاه داده) بزرگ دانست.
  • با این حساب برای ارسال بیت‌کوین، باید کیف پول‌تان را باز کنید، وارد بخش ارسال شوید،
  • آدرس بیت‌کوین طرف مقابل را وارد فیلد گیرنده کنید، رقم را وارد کنید و ارسال را بزنید، به همین سادگی!
  • برای دریافت بیت‌کوین، باید کیف پول‌تان را باز کنید، وارد بخش دریافت شوید، آدرس
  • بیت‌کوین را بردارید و آنرا به شخص یا سایتی که قصد دارد برای شما بیت‌کوین بفرستد بدهید.

در سیستم بانکی، کار پردازش تراکنش‌ها، نگهداری موجودی و همه کارهای مرتبط را سیستم بانکی و بانک مرکزی انجام می‌دهد.اما بیت‌کوین دارای چنین سیستمی نیست. بیت‌کوین شبیه یک سیستم خودمختار است. شبکه بیت‌کوین شامل هزاران کامپیوتر و دستگاه ماینر است که در سرتاسر دنیا پراکنده هستند. تایید تراکنش‌ها و بروزرسانی موجودی‌ها توسط این سیستم انجام می‌شود.در شبکه بیت‌کوین، همه کامپیوترهای متصل به شبکه یک نسخه از داده‌ها (بلاک‌چین بیت‌کوین) را دارا هستند.زمانی که یک تراکنش بیت‌کوین به شبکه ارسال می‌شوند و توسط ماینرها (استخراج‌کنندگان) تایید می‌شود، این تراکنش در بلاک‌چین ذخیره می‌شود و غیرقابل تغییر باقی می‌ماند.بنابراین بلاک‌چین را می‌توان یک پایگاه داده دانست که در هزاران دستگاه در سرتاسر دنیا ذخیره شده و برای اینکه تغییری در این دیتابیس ایجاد شود باید همه کامیپوترهای وصل شده به شبکه آنرا تایید کنند.

همین ساختار فوق‌العاده باعث شده تا سیستمی ایجاد شود که نیاز به بانک یا نهاد مرکزی برای پردازش و نظارت وجود نداشته باشد.

بیت‌کوین از سال 2009 توسط فرد یا گروهی ناشناس ایجاد شده که هنوز هویت واقعی آن مشخص نیست.

  • مطالب مرتبط:
  • بیت‌کوین چیست (شرح کاملتر)
  • نحوه کارکرد بلاک‌چین (شرح فنی)
  • این تعریف، ساده‌ترین شرح از شیوه کارکرد بیت‌کوین و بلاک‌چی
  •  آن بود ولی جزییات بسیار ریز و فنی وجود دارد که در بخش
  • استخراج در ادامه می‌توانید آنها را بخوانید.
  •  

چرا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شد؟

 


شاید مهمترین دلیل ایجاد ارزهای دیجیتال این باشد که نیاز به وجود سیستمی بهتر و کارآمدتر برای پرداخت‌ها، مدیریت پول و بطور کلی سیستم مالی احساس می‌شد.

 

وقتی همه‌چیز در حال دیجیتال شدن است، چرا یک پول و ارز، به شکل دیجیتال درنیاید؟

 

در واقع می‌توان دیجیتال شدن پول را سیر تکامل طبیعی پول دانست.

قرن‌ها پیش پول به شکل کنونی وجود نداشت و انسان رفته رفته از مبادله کالا در ازای کالا، به سکه، به اسکناس، به کارت بانکی و سپس به ارز دیجیتال رسیده است.

  • بسیاری از چیزها این سیر تکامل را طی می‌کنند.
  • مهم این است که ما آماده تغییر و پذیرش باشیم تا از سایرین جا نمانیم.
  • در کتاب ارزهای دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول به طور عمیق درباره ارزهای
  • دیجیتال و شکل‌گیری آنها توضیح داده‌ایم. از اینجا بطور رایگان می‌توانید این کتاب PDF را دانلود کنید و بخوانید.
  • چگونه از ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟
  • اولین قدم برای شروع استفاده از ارزهای دیجیتال این است که ابتدا نحوه کارکرد
  • آنها را بدانید، با جنبه‌های مختلف آشنا شوید و ریسک‌ها را بشناسید.
  • در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت.
  • اما اگر از مباحث تئوری خسته شدید و می‌خواهید با شیرجه زدن در این دنیا اولین
  • تجربیات را بدست آورید، اولین قدم این است که یک کیف پول نصب کنید.

با کیف پول، می‌توانید این ارزهای دیچیتال را دریافت کنید، نگهداری کنید و یا برای دیگران بفرستید. (بخش کیف پول را در ادامه ببینید)از ارزهای دیجیتال می‌توان برای پرداخت، سرمایه‌گذاری و معامله‌گری استفاده کرد. با این حال، فروشگاه‌های کمی در دنیا و اینترنت هستند که این ارزها را به عنوان روش پرداخت قبول می‌کنند.آیا می‌توان مثلا با بیت‌کوین یک ماشین خرید؟ از نظر تئوری بله ولی همه‌چیز به این بستگی دارد که طرف مقابل شما بیت‌کوین قبول می‌کند یا نه! وقتی شخص مقابل حتی tamir مفهوم بیت‌کوین را نداند، پس شما نیز چنین پیشنهادی نمی‌کنید.اگر بیت‌کوین را مانند دلار، یک ارز در نظر بگیرید، بسیاری از مفاهیم برای شما ساده‌تر خواهد بود. اگر بخواهید با دلار معامله کنید، باید شخص مقابل شما دلار را به عنوان روش پرداخت بپذیرد.از طرف دیگر، وقتی بیت‌کوین یک ارز است، نمی‌توان انتظار داشت آنرا بدون هیچ بدست آورد. البته سایت‌هایی هستند که مقادیر خیلی کمی بیت‌کوین (مثلا 0.0000002 بیت‌کوین) را با هربار درخواست کردن می‌توانید بدست آورید. ولی آنها نیز در ازای این کار، تبلیغات زیادی به شما نمایش می‌دهند و برخی از آنها شما را تشویق می‌کنند با همین مقادیر کم وارد شرط‌بندی شوید.

پس بیت‌کوین رایگان وجود دارد ولی ارزش ندارند وقت خود را برای آن تلف کنید. اگر بخواهید بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال ارزشمند دیگری را داشته باشید یا باید آنرا بخرید یا استخراج کنید. برخی از ارزها قابل استخراج نیست ولی بیت‌کوین را می‌توان استخراج کرد.استخراج بیت‌کوین در ابتدای راه‌اندازی آن در سال‌های 2009 و 2010 ساده بود و سرمایه‌ای لازم نداشت ولی امروزه دیگر فقط با دستگاه‌هایی که چندده میلیون قیمت دارند می‌توان آنرا استخراج کرد.البته می‌توانید سیستم‌های زیرمجموعه‌گیری بیابید که شما را تشویق می‌کنند با معرفی افراد دیگر، بیت‌کوین بدست آورید. اینکه بتوانید از طریق این سیستم‌ها به بیت‌کوین برسید به مهارت شما در جذب افراد بستگی دارد که همه دارای این مهارت نیستند.استفاده از ارزهای دیجیتال بحثی بسیار مفصل است. اگر در مورد این ارزها علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید با خواندن مطالب بیشتری از بورسینس به نحوه کارکرد این ارزها پی ببرید.

 

کوین و توکن


کریپتوکارنسی‌ خود دارای دو دسته توکن (Token) و کوین (Coin) است، اساسی‌ترین تفاوت این دو این است که توکن‌ها دارای بلاک‌چین اختصاصی نیستند و بر پایه یک بلاک‌چین دیگر همانند اتریوم (ethereum) ایجاد می‌شوند، اما کوین‌ها بلاک‌چین اختصاصی خود را دارند. با این حال برخی از افراد هستند که این دو مفهوم را برای ارزهای مختلف بکار می‌برند.

 

به هر حال، وقتی حرف از کوین و توکن می‌شود، منظور ما ارز دیجیتال است.

 

هر کریپتوکارنسی، چه توکن باشد و چه کوین، در واقع چیزی بیش از یک رشته کد روی بلاک‌چین نیست.نکته جالب درباره کریپتوکارنسی‌ها این است که وقتی گفته می‌شود شخصی 1 بیت‌کوین دارد، این بیت‌کوین به شکل فایل موجود نیست. شما نمی‌توانید به یک شی فیزیکی یا حتی یک فایل اشاره کنید و بگویید “این یک بیت‌کوین است”.بلکه فقط سوابق تراکنش‌ها و آدرس‌ها هستند که روی بلاک‌چین وجود دارند که موجودی‌شان کم یا زیاد شده است. با خرید بیت‌کوین از شخص دیگر یا هر انجام هر تراکنش، اطلاعات در یک دفتر کل عمومی که همان نام بلاک‌چین نام دارد نگهداری می‌شود.بیشتر بخوانید: بلاک‌چین چگونه کار می‌کندموضوعات مختلف ارزهای دیجیتال
بسته به اینکه قصد دارید از ارزهای دیجیتال چه استفاده‌ای ببرید، مباحث مختلفی در خصوص این ارزها مطرح می‌شود.

 

پرش به بخش مرتبط


گرچه بیت‌کوین صرفا به عنوان یک ارز دیجیتال کاربردی مشابه پول دارد ولی بلاک‌چین اتریوم همانند یک شبکه محاسباتی جهانی است.

بلاک‌چین اتریوم مانند یک کامپیوتر غیرمتمرکز است که می‌توان اپلیکیشن‌های مختلف را روی آن توسعه داد. 

قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم دارای پتانسیلی عظیم برای ساخت انواع اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هاست. قراردادهای هوشمند صرفا چند خط کد برنامه‌نویسی شده هستند که روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شوند.پبا وجودیکه قراردادهای هوشمند یک تکنولوژی بسیار جدید محسوب می‌شوند، هم‌اکنون اپلیکیشن‌های مختلفی برای رای‌گیری، زنجیره تامین جهانی، ثبت سوابق پزشکی، سیستم‌های مالی و فین‌تک و… با استفاده از این تکنولوژی شکل گرفته‌اند.

 

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم کیست؟

 

اتریوم (ethereum) چیست؟

 

مفهومی با نام ICO


برخی از پروژه‌های بلاک‌چین برای پیشبرد برنامه‌های خود و ارائه یک محصول یا سرویس خاص، اقدام به جذب سرمایه از طریق فروش توکن ارز دیجیتال می‌نمایند. به این فرایند ICO گرفته می‌شود و از طریق ICO ها طی سال‌های 2017 و 2018 میلیاردها دلار سرمایه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها سرمایه جمع‌آوری شده است.بسیاری از ICO ها بر پایه بلاک‌چین اتریوم ایجاد می‌شود.بیشتر بخوانید: ICO چیست؟

به خاطر اینکه اغلب ICO ها در سطح جهانی و روی پلتفرم اتریوم اجرا می‌شوند، اغلب سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف می‌توانند روی این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.امنیت ارزهای دیجیتالرشد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال با هیجان زیادی همراه بود. نوآوری‌های حوزه تکنولوژی و پارادایم‌های جدید معامله‌گری، جمعیت زیادی را به سمتاین بازار کشاند. وقتی چنین اتفاقی در یک حوزه رخ می‌دهد معمولا کلاهبرداران و افراد سوءاستفاده‌گر نیز جذب بازار می‌شوند.از شکل‌گیری بیت‌کوین در سال 2009 تا نیمه اول سال 2018 جمعا بیش از 1.1 میلیارد دلار ارز دیجیتال دزدیده شده است!کلاهبرداری‌ها و دزدی‌های بسیار زیادی در ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، بنابراین اطلاع از ریسک‌ها و توجه به توصیه‌های امنیتی بسیار مهم است.یک اشتباه کوچک می‌تواند سرمایه شما را از بین ببرد. پس به دلیل ویژگی‌هایی که این ارزها دارا هستند، باید به امنیت آنها توجهی ویژه داشت.متخصصان خودرو عقیده دارند در هر وضعیتی باید حداقل یک‌چهارم ظرفیت باک سوخت داشته باشد. مسلما با رعایت این اصل ساده، خطر تمام‌شدن بنزین و ماندن در مسیر به حداقل کاهش می‌یابد؛ اما این تنها دلیل برای پر نگه‌داشتن باک خودرو نیست. رانندگی با باک به‌اصطلاح خالی یا دقیق‌تر زمانی‌که میزان سوخت کمتر از یک‌چهارم ظرفیت باک است، می‌تواند سبب بروز صدمات به بخش‌های مختلف خودرو شود.

اگرچه خودرو تا قبل از اتمام کامل بنزین موجود در باک می‌تواند مسافت زیادی طی کند، در لحظاتی که خودرو در تلاش است آخرین قطره‌های سوخت را از باک بمکد و به پیشرانه برساند، بخش‌های مختلفی از خودرو زیرفشار قرار می‌گیرد. اولین بخش کاتالیزور است که کاهش میزان سوخت در باک خودرو می‌تواند وضعیتی را رقم بزند که به‌دلیل نوسان در سوخت‌رسانی به پیشرانه، عمل احتراق به‌طوراستاندارد انجام نشود و درنتیجه کاتالیزور موجود در اگزوز دچار آسیب شود. آسیب کاتالیزور به‌تنهایی می‌تواند هزینه‌ی هنگفتی به راننده تحمیل کند.

مشکل شایع دیگر که ناشی از کاهش سطح سوخت در باک است، گیرکردن پمپ سوخت‌رسانی و ازکارافتادن آن و گرفتگی فیلتر سوخت است. با کاهش میزان سوخت باک، پمپ تلاش می‌کند آخرین قطرات سوخت موجود را بمکد و به پیشرانه پمپاژ کند. در این حالت، ذرات ته‌نشین‌شده‌ی آلوده‌کننده‌ای مکیده می‌شود که همراه سوخت به باک خودرو راه ‌یافته‌اند. اگر میزان این ذرات به‌قدر کافی بزرگ باشد یا راننده بارها خودرو را در حالت مشابه قرار دهد، درنهایت به ازکارافتادن یا سوختن پمپ و گرفتگی زودتر از موعد فیلتر سوخت منجر می‌شود.


کلاهبرداری‌ها، بدافزارها و حملات فیشینگ سه تهدید عمده در حوزه امنیت ارزهای دیجیتال هستند.


برای ساخت کیف پول از سایت‌های مشکوک که از آنها شناختی ندارید استفاده نکنیدکیف پول‌های نرم‌افزاری و موبایلی راهی برای برگشت موجودی ارز دیجیتال ندارند. بنابراین باید حتما از کیف پول بک‌آپ (پشتیبان) بگیرید تا در صورت حذف شدن نرم‌افزار یا خراب شدن دستگاه، ارز دیجیتال شما از بین نرود.سایت‌های مهمی مثل صرافی‌ها، سایت کیف پول‌ها را در مرورگر خود Bookmark کنید تا وارد صفحات جعلی فیشینگ (صفحاتی که اطلاعات شمارا می‌دزدند) نشوید.کلید خصوصی کیف پول‌تان را به هیچ‌کس ارسال نکنید.کیف پول‌هایی بسازید که امکان خروجی گرفتن از کلید خصوصی یا عبارت بازیابی را داشته باشند.به وعده‌هایی که برخی ICO ها یا سایت‌ها برای سود تضمین‌شده و بسیار بالا می‌دهند توجه نکنید. سود بالا و تضمین شده برای سرکیسه‌کردن افراد طماع است، طماع نباشید!به پیشنهادات سرمایه‌گذاری با سود عجیب و غریب، ارزهای دیجیتال گمنام، سایت‌هایی که ادعا دارند بدون هیچ‌کاری ارز دیجیتال دریافت می‌کنید توجه نکنید. اغلب آنها به دنبال کلاهبرداری یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شما هستند.

 

  • کیف پول ارزهای دیجیتال
  • استخراج ارزهای دیجیتال
  • معاملات ارزهای دیجیتال
  • کاربرد ارزهای دیجیتال
  • امنیت ارزهای دیجیتال
  • کیف پول ارزهای دیجیتال (Wallets)


همانطور که شما اسکناس و پول‌هایتان را در یک کیف پول جیبی نگهداری می‌کنید، نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال نیز نیاز به یک کیف پول دارد. بنابراین اولین قدم برای استفاده از ارزهای دیجیتال این است که یک کیف پول مناسب، امن و مطابق نیازهای خودتان ایجاد کنید.یکی از ویژگی‌های تکنولوژی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکزسازی و تسهیل دسترسی همه افراد کره زمین به خدمات مالی است. به همین دلیل کیف پول ارزهای دیجیتال همانند یک حساب بانکی نیست که نیاز باشد فرمی پر کنید یا اینکه حداقل موجودی داشته باشید و یا اینکه کسی بر حساب شما نظارت کند.این آزادی اما بهایی نیز دارد: مسئولیت شما بسیار بیشتر می‌شود. زیرا والت‌ها کلید خصوصی (Private key) شما را نگهداری می‌کنند و اگر این کلید خصوصی گم شود، به سرقت برود و به هر دلیلی از دسترس شما خارج گردد، موجودی ارز دیجیتال شما دیگر قابل بازیابی نخواهد بود. بنابراین در دنیای ارزهای دیجیتال، بسیاری از اشتباهات غیرقابل برگشت هستند.

بیشتر بخوانید: کلید خصوصی ارز دیجیتال چیست؟

با این حال در صورت دانستن نکات اساسی و رعایت چند نکته که در ادامه مطرح می‌کنیم، هیچ مشکلی برای شما به

در زمان نگارش مطلب پیش‌رو، قیمت بیت‌کوین با اندکی جهش به ۵٬۱۰۰ دلار رسیده است؛ اما در بلندمدت، چشم‌انداز روشنی درباره‌ی ارزش این ارز دیجیتال وجود ندارد و نمودار روزانه، تغییرات احتمالی قیمت بیت‌کوین را مشخص نمی‌کند. کاهش خرید و افزایش غیرمنتظره‌ی فروش رمزارزها که درنتیجه‌ی سرعت بالای کاهش قیمت‌ها حاصل شده است، نشان می‌دهد در شرایط کنونی دلال‌ها تمایلی به خرید بیت‌کوین ندارند.

طی چند سال گذشته، بیت‌کوین باعناوینی همچون طلای دیجیتال شناخته می‌شد و بسیاری از کاربران رمزارز یادشده را به‌عنوان گاوصندوقی امن برای ذخیره‌ی پول در هنگام آشفتگی بازار می‌دانستند. بااین‌حال، اکنون که بیت‌کوین تمامی دستاوردهایش در یک‌سال گذشته را از دست داده و شاخص‌های مربوط‌به آن منفی هستند، بیشتر شبیه‌به یک دارایی پُرریسک و موجودی معمولی است.

بیت کوین
ریزش ازهای دیجیتال تا چند هفته گذشته ادامه داشت اما با کنترل کرونا در چین و بازگشایی برخی بازارهای مالی قیمت ارزهای دیجیتال نیز شروع به بالا رفتن کرد به گونه ای که قیمت این ارز امروز به ۶ هزار و ۹۷۳ دلار رسید.

قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش است به گونه ای که قیمت لایت کوین طی چند روز اخیر نزدیک به ۳ دلار افزایش یافته است و قیمت این ارز دیجیتال امروز به ۴۱.۵۸ دلار رسیده است.

قیمت اتریوم نیز با شروع سال جدید میلادی وارد کانال ۱۳۰ دلار شد و با خبر شیوع بیماری کرونا قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷۰ دلار رسید اما گسترش هرچه بیشتر این بیماری و سقوط قیمت نفت نیز به این ارز دیجیتال امان نداد به گونه ای که قیمت این ارز دیجیتال را به ۱۲۳ دلار رساند اما با بهبود شرایط بازارهای مالی وضعیت این ارز دیجیتال نیز تا حدودی بهبود یافته است و قیمت آن طی چند روز اخیر تا ۱۳۴ دلار بالا آمد اما طولی نکشید که مسیر حرکت این ارز دیجیتال نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال بازار تغییر کرد و قیمت آن با ۳ دلار کاهش به ۱۳۱ دلار رسید و امروز نیز قیمت اتریوم با رشد ۱۶ دلاری به ۱۴۷.۵۲ دلار رسید.
سایر رمزارزها نیز در روز جمعه افت ارزش را تجربه کردند؛ اتریوم ۴۹ درصد و XRP درحدود ۴۲ درصد از ارزشش را از دست داد. قیمت بیت‌کوین کش (BCH) نیز ۴۲٫۸۵ درصد افت کرد. درحال حاضر، حجم کل بازار رمزارزها ۱۳۵٫۸ میلیارد دلار است که ۶۳٫۷ درصد از این مقدار را بیت‌کوین به خودش اختصاص می‌دهد.

  • بیشتر بخوانید:
  • تصاویری که نشان می‌دهد ساخت اخبار جعلی چقدر آسان است
  • وضعیت کرونا در خوزستان بحرانی است
  • تئوری توطئه جدید ویروس کرونا در فضای مجازی جنجال به‌پا کرد
  • آنتی‌بادی لاما؛ سلاح جدید برای مبارزه با ویروس کرونا
  • فیسبوک به کارمندان خود اجازه می‌دهد تا پایان سال دورکاری کنند
  • بیت کوین پس از دو بار تلاش ناموفق برای شکستن کانال ۹۵۰۰ دلاری موفق
  • به عبور از آن شد و حتی در مقطعی به بالای ۱۰ هزار دلار نیز رسید. این برای نخستین

بار از فوریه امسال است که بیت کوین به چنین سطحی می رسد و برخی از معامله گران فنی امیدوارند دستیابی به این سطح زمینه را برای صعودهای بعدی این ارز دیجیتالی فراهم کند.  

صعود اخیر باعث شد دارندگان ارزهای دیجتالی ۱۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شوند که از این میزان، ۲۶۸ میلیون دلار مربوط به بیت کوین بوده است. از مارس سال گذشته تاکنون بهای بیت کوین ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. در روزهای اخیر، خبر راه اندازی آزمایشی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین به صورت محدود در چهار شهر این کشور جان تازه ای به معاملات بخشیده است.  

متیو دیب، بنیان گذار موسسه استک گفت: ما شاهد یک افزایش محسوس در ورود جریان سرمایه ای جدید به بازار ارزهای دیجیتالی بوده ایم و بسیاری از بازارهای ارز دیجیتالی و پلتفرم های دیجیتالی شاهد افزایش جریانات سرمایه‌ای بوده‌اند.  

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

ریکاوری

نمایندگی تعمیر لپ‌تاپ در شیراز


مجموعه ما قادر به رفع تمامی مشکلات لپ‌تاپ شما می‌باشدلپ‌تاپ‌ها به دلیل نحوه عملکرد و شیوه قرارگیری قطعات، بیشتر مستعد خرابی بوده و  این مشکلات دارای حالت‌های مختلفی می‌باشندجام جم برای مشخص شدن ایرادها و بطرف کردن آن‌ها، با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص و  همچنین مجهز به کارگاهی با تجهیزات بروز دنیا و با در اختیار داشتن آرشیوی کامل از قطعات مصرفی و لوازم اورجینال لپ‌تاپ، می‌تواند تمــــامی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ‌تاپ شما را با بهترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کند ساخت بلاک به زیر ده دقیقه برسد، برای همین در این مواقع سختی کاهش می‌یابد تا دوباره به همان ده دقیقه برسیم.
ای نگرانی نیست! کارشناسان تعمیرات لپ تاپ شرکت نواندیشان 

  • در کلیه موارد در کنار شما خواهند بود
  • سرمابه ما رضایت 20000 نفر از هموطنان عزیز طی
  • 15 سال فعالیت تخصصی شرکت نواندیشان
  • مرکز فوق تخصصی تعمیرات لپ تاپ نواندیشان
  • با تاکید بر اصول زیر فعالیت می کند
  • ارائه مشاوره کاملا تخصصی و مورد اطمینان 
  • با تکیه بر دانش متخصصین و تکنولوژی
  • کمپانی های تولید کننده لپ تاپ

عیب یابی و آنالیز تخصصی و جزء به جزء قطعات اصلی و جانبی لپ تاپ و تهیه گزارش فنی از وضعیت لپ تاپ با استفاده از ۱۵ سال تجربه و تخصص کارشناسان شرکت نواندیشان انجام سرویس جامع و تعمیرات لپ تاپ در سریعترین زمان و با بالاترین کیفیتلپ تاپ شما در زمان تحویل به واحد کارشناسی شرکت نواندیشان ، از لحاظ هر گونه آسیب ظاهری و عملکرد کنترل می شود ، ما مراقب کلیه جزئیات کار هستیم و اطلاعات آنها را از جمله شماره سریال دستگاه ها ثبت و ضبط می کنیم. نتیجه اینکار اینست که ما همیشه قطعات مناسب را در صورت نیاز برای لپ تاپ شما تهیه می کنیم تا به دلیل اشتباه در نوع قطعه مورد نیاز لپ تاپ ، آسیبی به لپ تاپ شما در حین تعمیرات و پس از آن وارد نشود.
ما برای نگهداری و محافظت از لپ تاپ شما محفظه امنی را طراحی و ساخته ایم تا لپ تاپ شما از آسیب های غیر مترقبه به دور باشد.
همچنین، هر چهار سال یکبار طی رویدادی به نام «هاوینگ» (halving)، میزان بیت کوین‌های تولیدشده به شکل ناگهانی نصف می‌شود و این باعث می‌شود که کمیابیِ بیت کوین افزایش یابد.

  • تعداد بیت کوین‌هایی هم که استخراج می‌شوند، محدود به ۲۱ میلیون
  • واحد است و پس از آن دیگر بیت کوینی تولید نخواهد شد.
  • در حال حاضر هر ده دقیقه ۱۲.۵ بیت کوین تولید می‌شود که
  • پس از هاوینگ بعدی در می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) به ۶.۲۵ کاهش می‌یابد.
  • تاکنون بیش از ۱۸ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده است. پیش‌بینی می‌شود
  • که استخراج تمام واحدهای بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به مقاله
  • «فرایند استخراج بیت کوین چگونه است؟» مراجعه کنید.
  • فراموش نکنید که برای آغاز استخراج بیت کوین، نیاز به دانستن مفاهیم
  • تئوری ماینینگ ندارید و توضیحاتی که داده شد بیشتر برای کمک به درک شما از ماینینگ بود.
  • بیت کوین ماینر Antminer S9 13THpS
  • یک ماینر خانگی بیت کوین با توانایی استخراج 13 میلیارد هش کد در ثانیه

حال با توجه به همه این موارد و واقف بودن به این امر که دستگاه های ماینر بیت کوین از مصرف برق و انرژی زیادی برخوردارند، شاید بتوان گفت که استخراج بیت کوین امری ساده و کم هزینه نبوده و نمی توان به سادگی با یک ماینر بیت کوین، به هر آنچه می خواهید دست یابید. یک ماینر بیت کوین معمولی می تواند بیش از 1500 وات برق مصرف کند. مصرف برق کامپیوتر متصل به آن، پاور های تامین کننده برق و فن های خنک کننده را نیز اگر محاسبه نماییم هر ماینر به طور متوسط بین 2000 تا 2500 وات برق مصرف خواهد نمود. با توجه به هزینه بالای برق در کشور، این کار ممکن است نه تنها به صرفه نباشد بلکه به ضرر شما نیز تمام شود.

همچنین بخوانید  آیین نامه استخراج رمزارزها در ایران + نرخ برق ماینینگنمایندگی تعمیرات لپ تاپ شیراز در انواع برند ها : :تعمیرات لپ تاپ در شیراز و انواع بردهای الکترونیکی در با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن همچون Bga Machine Ersa 550 ، Clean Room ، PC3000 ، TEXAS INSTRUMENTS EV 2300 و دیگر تجهیزات تعمیراتی و ابزارآلات لحیم کاری روز جهان جهت رفع مشکل انواع لپ تاپ ( نوت بوک ) به صورت تخصصی و ۱۰۰% تضمینی .

  • تعمیر لپ تاپ شیراز|تعمیرات لپ تاپ شیراز
  • تعمیر لپ تاپ شیرازشما در زمان تحویل به واحد کارشناسی شرکت نواندیشان ،
  • از لحاظ هر گونه آسیب ظاهری و عملکرد کنترل می شود ، ما مراقب کلیه
  • جزئیات کار هستیم و اطلاعات آنها را از جمله شماره سریال دستگاه ها ثبت
  • ضبط می کنیم. نتیجه اینکار اینست که ما همیشه قطعات مناسب را در صورت
  • نیاز برای لپ تاپ شما تهیه می کنیم تا به دلیل اشتباه در نوع قطعه مورد نیاز لپ تاپ ،
  • آسیبی به لپ تاپ شما در حین تعمیرات و پس از آن وارد نش
  • ود. تعمیر مادربورد لپ تاپ شیراز
  • ما برای نگهداری و محافظت از لپ تاپ شما محفظه امنی را طراحی و ساخته ایم
  • تا لپ تاپ شما از آسیب های غیر مترقبه در حد امکان به دور باشد.

تعویض انواع چیپ
تعویض انواع چیپ در شیراز ( Northbridge , Southbridge , VGA ) ، رفع مشکلات مدار SOUND و مدار LAN ، رفع مشکلات مدار RTC و مدار CLOCK ، رفع مشکلات مدار POWERING ، رفع مشکلات مدار PWM و مدار تامین کننده ولتاژ CPU ، رفع مشکلات مدار باک شارژر ، گرافیگ ، چیپ شمالی و چیپ جنوبی و همچنین جریان کشی

شرط دوم : فرد استخراج کننده می بایست اولین نفری باشد که پاسخ صحیح یک سوال عددی را به دست می آورد. حتما می پرسید این جمله به چه معناست. دوستان توجه کنید که هیچ محاسبات ریاضی در کار نیست، بلکه منظور این است که، ماینر می بایست اولین فردی باشد که به عدد 64 رقمی هگزادسیمال(هش) می رسد که برابر یا کمتر از هش هدف مورد نظر است. هش هدف عبارتست از دسته ای از تعداد نامعلوم اعداد مشابه. آنچه که استخراج کنندگان پس از انجام پردازش های عظیم انجام می دهند، حدس زدن حش هدف است. آنان هش هدف را به صورت تصادفی حدس می زنند. اما یک ماینر چطور می تواند شانس خود را برای حدس درست هش هدف بالا ببرد؟ برای این منظور ماینر باید از تجهیزات سریع برای کاوش استفاده کند، در غیر این صورت بهتر است که به یک ماینینگ پوول (mining pool) بپیوندد.
نکاتی برای خرید دستگاه استخراج مناسب
به طور کلی مهمترین عواملی که برای خرید دستگاه‌های استخراج بیت کوین باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
استخراج ارز دیجیتال کاری بس دشوار و گران است و فقط در صد کمی از موارد نتیجه بخش است. با این وجود بسیاری از استخراج کنندگان علاقه و کشش خاصی به سرمایه گذاری در این زمینه دارند؛ شاید دلیلش این است که آن ها معادن ارز دیجیتال را قطعه ای از بهشت می دانند. شما چطور؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ارز دیجیتال استخراج کنید؟ آیا ماین کردن مثلا بیت کوین برای شما جذاب است؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است پس در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص استخراج یا ماین کردن بیت کوین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

ماین کردن بیت کوین یعنی چه و منظور از استخراج بیت کوین چیست؟


چندین روش مختلف برای به دست آوردن ارز دیجیتال وجود دارد، اما با استفاده از ماینینگ، شما می توانید ارز دیجیتال به دست آورید بدون اینکه هزینه ای برای آن بپردازید. در واقع ماین کردن ارز دیجیتال، راهی است برای به دست آوردن یک ارز دیجیتال جدید و ورود آن به چرخه ی کریپتوکارنسی ها. همانطور که می دانید، تا کنون حدود 17 میلیون بیت کوین استخراج شده و موجود می باشد و برای به دست آوردن بیت کوین جدید لازم است تا عملیات ماینینگ انجام شود و کلا بر آورد شده است که تعداد بیت کوینی که می شود با استفاده از ماین کردن به دست آورد، 21 میلیون می باشد. اما بعد از اینکه همه ی بیت کوین ها ماین شدند، چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟ این سوالی است که به ذهن بسیاری از ماینرها خطور می کند.

 

درآمد حاصل از ماین کردن بیت کوین چقدر است؟


واحد استخراج بیت کوین، واحدی به نام "بلوک" است و پاداش تکمیل هر بلوک 12.5 بیت کوین می باشد. که می شود حدود 10000 دلار برای هر بیت کوین. این یعنی در آمد شما چیزی حدود 125000 دلار خواهد بود.


قدرت دستگاه


دستگاه استخراج بیت کوین مورد نظر شما چند هش در ثانیه تولید می‌کند؟ هش بیشتر برابر است با قدرت بیشتر.
مانند برندهای گوشی، برندهای تولیدکننده دستگاه استخراج هم از نظر اعتبار و محبوبیت متفاوت هستند. در حال حاضر پنج تولیدکننده برتر دستگاه ماینر به ترتیب عبارتند از:

  • بیت مین (Bitmain) – تولیدکننده دستگاه‌های انت‌ماینر (Antminer)
  • کنان (Cannan) – تولیدکننده دستگاه‌های آوالون (Avalon)
  • اینوسیلیکون (Innosilicon) – تولیدکننده دستگاه‌های ترمیناتور (Terminator)
  • میکرو بی‌تی‌ (MicroBT) – تولیدکننده دستگاه‌های واتس‌ماینر (Whatsminer)
  • ای‌بنگ (Ebang) – تولیدکننده دستگاه‌های ای‌بیت (Ebit)
  • در جدول زیر بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید
  • که البته در زمان نگارش این مطلب، بعضی از آن‌ها هنوز به بازار عرضه نشده‌اند.

مصرف برق


مصرف برق یک دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به طور مستقیم بر سوددهی تأثیر می‌گذارد. هر چقدر که مصرف برق کمتر و قدرت دستگاه بیشتر باشد، سوددهی دستگاه بیشتر است.قیمتاین عامل هم نسبت به سرمایه شما باید مورد توجه قرار گرفته شود. زمان بازگشت سرمایه به‌طور مستقیم با قیمت دستگاه گره خورده است.
وجه پرداختی سریعا بازگردانده خواهد شد . همچنین با خرید لپ تاپ دست دوم | استوک از این شرکت ، از مزایای تخفیف و هدایای زمان خرید برخواردار شوید .
برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره برای خرید لپ تاپ دست دوم | استوک با شماره های 09178080450 و 09178935070 تماس حاصل فرمائید .

نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم در شیراز باید مد نظر داشت

 

در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم یا همان لپ تاپ استوک حتما به کارکرد لپ تاپ توجه کنید و بدون خط و خش بودن و یا آسیب فیزیکی اولین شرط لازم است لازم به ذکر است که این گونه دستگاه ها از لحلظ تمیزی و نزدیک بودن به نو به چند دسته : گرید B و گرید A و گرید A+ دسته بندی میشوند در مرحله بعد باید با توجه به نیاز و یا کاربرد خود به قطعات لپ تاپ از قبیل هارد و رم و سی پی یو و یا نسل سی پی یو توجه کرد

خرید لپ تاپ دست دوم Asus در شیراز | خرید لپ تاپ دست دوم Lenovo در شیراز | خرید لپ تاپ دست دوم Fujitsu در شیراز | خرید لپ تاپ دست دوم Acer در شیراز | خرید لپ تاپ Dell در شیراز | خرید لپ تاپ دست دوم Apple در شیراز | خرید لپ تاپ دست دوم Hp در شیراز
دستگاه استخراج را فقط بر اساس قیمت یا فقط قدرت تهیه نکنید. بهترین دستگاه ASIC، کارآمدترین آن است. پربازده‌ترین دستگاه‌ استخراج دستگاهی است که قدرت هش بیشتر و مصرف برق کمتری دارد و به طور کلی زمان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر است.

همچنین برخی از دستگاه‌های ماینینگ سودآوری بالایی را نمایش می‌دهند اما بسیار بی‌کیفیت هستند و طول عمر پایینی دارند. همیشه سعی کنید دستگاه‌هایی با برندهای معتبر را در تهیه کنید که به صورت انبوه استفاده می‌شوند و امتحان خود را پس داده‌اند.
استخراج بیت کوین به نکات لازم در هنگام بروز مشکلات هارد
با توجه به حساسیت بسیار بالای هارد اگر متوه شدید که هارد دستگاه شما یا هارد اکسترنال شما به خوبی کار نمیکند بلا فاصله برای دریافت راهنمایی با کارسناسان بخش تعمیرات هارد شرکت تماس بگیرید.

 

تعمیر هارد لپ تاپ در شیراز


زمانیکه هارد لپ تاپ شما بطور ناگهانی خراب میشود و شما توانایی دسترسی به فایلهای خود را ندارید ، نیاز به مشاوره با متخصص بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد لپ تاپ دارید. همیشه بخاطر داشته باشید اکثر کارشناسان تعمیرات لپ تاپ ، تجهیزات و تخصص لازم را در بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد لپ تاپ ندارند و ممکن است ناخواسته باعث آسیب زدن به هارد لپ تاپ شما بشوند و دیگر اطلاعات به دست شما نرسد!!!
نگران نباشید کارشناسان متخصص ما با مجهزترین ابزارهای لازم آماده کمک رسانی به شما هستند.

 

تعمیر هارد اکسترنال در شیراز


امروزه هارد اکسترنال وسیله ای شخصی شده و هر فرد با توجه به میزان اطلاعات آرشیو شده مورد نیاز ممکن است یک یا چند عدد از این کالای پر استفاده را داشته باشد. هارد اکسترنال به دلیل قابلیت حمل آسان از یک سو و بکارگیری تکنولوژی هارد دیسک های مکانیکی و فوق العاده ظریف و حساس از سوی دیگر ، از ریسک خرابی بالایی برخوردار است. معمولا کاربران اطلاعات مورد نیاز و مهمی را بر روی هارد اکسترنال خود نگهداری و با خود جابجا می کنند اما عمدتا از آسیب هایی که در پیش رویشان است نا آگاهند. اما جای نگرانی نیست ، کارشناسان تعمیر هارد اکسترنال رادسیستم آماده خدمت رسانی به شماست. :

تعمیر هارد دیسک درایو
عمده فعالیت روزانه کاربران کامپیوترها نیازمند وجود هاردد یسک می باشد. ماموریت هارد درایو ها ذخیره اطلاعات بر روی کامپیوتر ، سرور و یا تجهیزات خاصی مانند DVR و پخش کننده های MP3 Player می باشد. فرض کنید بطور اتفاقی هارد دیسک شما خراب می شود و این خرابی برای شما گران تمام می شود. کارشناسان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد دیسک رادسیستم می توانند به شما کمک کنند.

  •  
  • تعمیرات هارد لپ تاپ asus در شیراز | تعمیرات هارد لپ تاپ lenovo در شیراز
  • تعمیرات هارد لپ تاپ sony در شیراز | تعمیرات هارد لپ تاپ fujitsu در شیراز
  • تعمیرات هارد لپ تاپ samsung در شیراز | تعمیرات هارد لپ تاپ dell در شیراز
  • تعمیرات هارد لپ تاپ msi در شیراز|تعمیر هارد اکسترنال شیرازابری
  • روش دیگری نیز برای استخراج بیت کوین وجود دارد که با استفاده از محاسبات

ابری صورت می پذیرد. در این روش استخراج بیت کوین ، نیازی به خرید دستگاه های ماینر و یا استفاده از سیستم های قدرتمند ندارید و تنها نیاز است که به یک سایت دهنده خدمات استخراج بیت کوین مراجعه کرده و سپس بخش از تجهیزات آن را برای مدتی دلخواه اجاره نمایید. در واقع با استفاده از این روش، شما می توانید به وسیله سایر سیستم های قدرتمند موجود در دنیا، به ماین کردن بیت کوین بپردازید. تنها مشکلی که در این روش استخراج ممکن است پیش بیاید، این است که ممکن است به دلیل بالا بودن میزان اجاره، استفاده از تجهیزات شرکت مربوطه، چندان به صرفه نباشد. پس باید در نظر داشته باشیم که استخراج بدین صورت، دارای سود کمتری نسبت به استخراج با استفاده از ماینرهای شخصی می باشد.

  • digi tamir