گروه تعمیرکاران لپ تاپ

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اخبار دیجیتال

اخبار صرافی های ارز دیجیتال

کوین بیس می تواند برای خرید یا اجاره نامه های مشکل دار و طرح ذخیره سازی Omni اقدام نماید .دستیابی به  این امکانات یکی از جالب ترین  اخبار ارز دیجیتال بوده است. بنابر اظهارات  Tech Crunch ؛  دومنبع آشنا با شرایط موجود گفتگویی  با رسانه داشتند که کوین بیس با تعدادی از کارمندان  Omni مصاحباتی انجام داده تا از انها برای انجام کار بر Coinbase Earn استفاده کند که به منظور تکمیل برنامه های آموزشی آنلاین به  کاربران پاداش می دهد. Omni در سال گذشته 25 میلیون دلار افزایش بودجه سرمایه گذاری از ریپل دریافت کرده است .Bitfinex و شرکت صادر کننده کوین هایی با قیمت ثابت وابسته به تتر  می گویند که انها برای دادخواست بی کفایتی و پول دوستی  توسط  احزاب نامعلوم تحت پیگرد قرار دارند. در اخبار ارز دیجیتال، در بیانیه های جدا  از شرکت های Tetherو    Bitfinexs  این مطلب بیان شده که این دادخواست مبتنی بر تحقیقی از  اسناد جعلی  که شامل داده های گلچین و ناقص می باشد  و ادعا دارد ک از تتر برای دستکاری در بازارهای رمزنگاری شده استفاده شده است .این شرکت ها می گویند که با جدیت از خود در برابر آنچه پول نامشروع   می نامند،  دفاع خواهد کرد .
 بانک مرکزی چین مراحل نهایی طراحی و آزمایش‌ جامع ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) را که به زودی عرضه خواهد شد، به پایان رسانده است.

 

به گزاش کوین تلگراف و به نقل از گزارش‌های

 

رسانه‌های محلی که در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) منتشر شد، بانک خلق چین طراحی نهایی یوآن دیجیتال را به پایان رسانده، استانداردهای مربوطه را توسعه داده، مراحل تحقیق و توسعه را انجام داده و تست‌های جامع نهایی را تکمیل کرده است.این بانک جدیدترین تغییرات را در مقاله‌ای اختصاصی تشریح کرده است، همچنین برنامه‌هایی را برای بهبود امنیت سایبری صنایع مالی و تدوین قوانینی برای اعتباربخشی به زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی ارائه کرده است.در اواخر سال گذشته گزارش‌هایی درباره برنامه‌ریزی چین برای انجام اولین تست‌های CBDC در دنیای واقعی منتشر شد و قرار بود نسخه اولیه آن قبل از پایان سال میلادی در شهر شنزن (Shenzhen) آزمایش شود و در صورت امکان این آزمایش در سوژو (Suzhou) هم اجرا شود.در طی آزمایشات، انتظار می‌رفت ارز دیجیتال ملی چین از سیستم بانک مرکزی فراتر رفته و در خدماتی مانند حمل و نقل، آموزش و پزشکی به کار رود. اوایل ماه جاری، بانک مرکزی چین گزارشی از پیشرفت آرام یوآن دیجیتال در این زمینه ارائه داد.قانون مدیریت پسوردهای ایجاد شده با استفاده از فناوری رمزنگاری در چین به مرحله اجرا درآمده است و هدف از این قانون تعیین استانداردهایی برای استفاده از رمزنگاری و مدیریت پسوردهاست. «سیل لیلی» (Sale Lilly)، تحلیلگر سیاسی در امور چین و استاد فناوری بلاک چین در موسسه «رند» (Rand) در مصاحبه‌ای گفت این قانون، مکملی برای تلاش‌هایی است که جهت راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی چین انجام می‌شود.لیلی خاطرنشان کرد پیشرفت پروژه مربوط ارز دیجیتال ملی چین به سخت‌گیری در رمزنگاری در سطح هسته و سایر سطوح بستگی خواهد داشت.The post بانک مرکزی چین طراحی و آزمایش‌های نهایی ارز دیجیتال ملی را به پایان رساند appeared first on ارزدیجیتال.


در بررسی اخبار ارز دیجیتال

 

بنابر بیانات بلومبرگ ، لیبرا  مبتکر برنامه فیسبوک  ، پی پال با تایید گزارشات مربوط به موضوعی که هفته گذشته منتشر شد ، رسما به عضویت انجمن لیبرا پایان داد. ما می دانیم که ایجاد تغییر مشکل می باشد و هر سازمانی که وارد این سیستم ارزی شده باید ارزیابی خود را ازبروز خطرات  و همچنین پاداش های متعهد شده داشته باشد که این امر از طریق ایجاد تغییر وعده داده شده توسط لیبرا قابل مشاهده است.

با این حال ، آنچه از اخبار ارز دیجیتال مشخص شده ، شبکه های اجتماعی ادعا دارند که 1500 نهاد نسبت به عضویت در انجمن علیرغم غافل بودن شرکای اصلی از فشار نظارتی  ، تمایل دارند. به گزارش Financial Times در رابطه با  اخبار ارز دیجیتال ، هفته گذشته ، کمیسیون اروپا از فیسبوک و اتحادیه لیبرا خواسته است که به سوالاتی  در مورد ثبات مالی ، پول شویی و ریسک حریم خصوصی داده ها ی ایجاد شده توسط این پروژه ، پاسخ دهند.اخبار امنیتی Algo در سال ۲۰۲۰ روی کدام ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟ این سوالی است که پاسخ یکسانی ندارد و طبق قاعده اصلی سرمایه‌گذاری، هر کس باید خودش تحقیقات لازم را انجام دهد و به یک تصمیم نهایی برسد.
قیمت در زمان نگارش مطلب: ۱۶۸ دلارتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مطلب: ۲ملکه ارزهای دیجیتال، اتریوم، کمی از شور و اشتیاقی را که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پیرامونش وجود داشت، از دست داده است، اما هنوز هم به عنوان بزرگ‌ترین و قابل‌اعتمادترین پروژه موجود برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود.اتر از اوج قیمت خود (۱۴۰۰ دلار) که در سال ۲۰۱۸ به آن رسیده بود، فاصله زیادی دارد و قیمت فعلی حدود ۹۰ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت است. اگرچه شاید این کاهش قیمت ناامیدکننده به نظر بیاید، اما می‌تواند نشان‌دهنده جای رشد خیلی زیاد آن باشد. رقبای فعلی اتریوم، به‌خصوص ایاس و شاید ترون، طی دو سال اخیر نتوانستند آ‌ن‌طور که باید عملا به مقبولیت برسند، بنابراین اتریوم با توجه به پیشینه روشن خود و محبوبیتش در میان کاربران و شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، می‌تواند دوباره به روزهای خوبش بازگردد.
قیمت در زمان نگارش مطلب: ۰.۰۸ دلار


رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مطلب: ۹۴


مونیب علی (Munib Ali)، دانشمند کامپیوتر و کارآفرین آمریکایی – پاکستانی، بیش از شش سال است که روی ایده فوق‌‌العاده خود کار می‌کند: اینترنت غیرمتمرکز؛ یک کلمه عبور برای همه حساب‌ها.بلاک استک (Blockstack) می‌خواهد یک اینترنت غیرمتمرکز بسازد که در آن افراد بتوانند با ساخت فقط یک حساب کاربری، تمام نیازهای خود را در از طریق برنامه‌های غیرمتمرکز برطرف کنند. بلاک استک به دنبال ایجاد حریم خصوصی واقعی در تمام اینترنت است؛ جایی کاربران خودشان مالک اصلی اطلاعات و دارایی‌هایشان باشند.

این پروژه در سال ۲۰۱۹ از طریق پیش‌فروش توکن‌های خود و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، توانست بیش از ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و هم‌اکنون از حمایت خوب رسانه‌های حوزه ارزهای دیجیتال برخوردار است.
در حالی که قیمت بیت کوین دوباره به سطوح ۷,۰۰۰ دلار بازگشته است، حامیان بیت کوین همزمان با قصد دولت آمریکا برای ارائه یک بسته محرک بزرگ دیگر هشدار می‌دهند این کار باعث می‌شود که پول ارزش خود را به‌ کلی از دست بدهد.

طبق گزارش کوین تلگراف، آمریکا قصد دارد با پیروی از طرح جدید دولت برای پرداخت ماهانه ۲,۰۰۰ دلار به هر فرد بالغ آمریکایی، مبلغ ۴۰۰ میلیارد دلار را به‌عنوان یک بسته محرک اقتصادی جدید، هزینه کند.
تحلیل‌گر برجسته توییتر، با نام «The Moon»، ضمن ابراز ابهامات خود درباره وسعت (اجرای) این پروژه، هشدار داد که «وقتی دولت می‌گوید «موقت»، مطمئن باشید که همیشگی خواهد بود.»

بیت کوین توانست در میان بهت و حیرت سرمایه‌گذاران از وضعیت اقتصاد فیات، ضررهای ناگهانی ماه قبل خود را جبران کند. چند هفته قبل، یکی از نمایندگان بانک مرکزی آمریکا آشکارا به این موضوع اعتراف کرد که این بانک هیچ محدودیت پولی ندارد.
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین  
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین منبع:  Coin360

  • دو نماینده دموکرات مجلس آمریکا در طی یک برنامه زنده در تاریخ ۱۴ آوریل
  • (۲۶ فروردین)، «قانون کمک مالی اضطراری برای مردم» را به مجلس تسلیم کردند.
  • قانونی که پرداخت یک درآمد پایه همگانی به تمام افراد بالای ۱۶ سال
  • را برای مدت حداقل شش ماه تضمین می‌کند.
  • دیجیاتو - محسن خشنود : تصور دنیای موسیقی دیجیتال بدون فرمت محبوب
  • MP۳ تقریبا محال است. این فرمت در موسسه «Fraunhofer»، و با کمک دانشگاه
  • «Friedrich-Alexander» در آلمان غربی توسعه یافت و تبدیل به عامل اصلی دسترسی
  • عمومی به موزیک، خصوصاً از طریق دانلودهای غیر مجاز، از دهه ۹۰ میلادی به بعد شد.
  • حالا موسسه مدارهای مجتمع فرانهوفر، اعلام کرده بخشی از پتنت های مربوط به
  • تکنولوژی MP3 را از بین برده است؛ به بیان دیگر آنها معتقدند در سال 2017 روش های بهتری
  • برای ذخیره فایل های صوتی وجود دارد و لزومی نمی بینند تا ابد از فرمت MP3 پشتیبانی کنند.
  • برنارد گریل مدیر موسسه فرانهوفر، فرمت AAC را استاندارد روز دنیا معرفی می کند

فرانهوفر که از طریق فروش لیسانس MP3 تا کنون درآمد قابل توجهی کسب کرده، بیان می کند فرمت «Advanced Audio Coding «AAC، که موسسه مذکور در توسعه آن هم نقش داشته، استاندارد حال حاضر موسیقی و ویدئو برای تلفن های همراه است؛ این فرمت بهینه تر و با کیفیت تر از MP3 بوده و کارکردهای بیشتری ارائه می دهد.

در زمان معرفی، MP3 تقریباً 10 درصد فضای فایل اصلی را اشغال می کرد که در آن زمان دستاورد بزرگی بود. البته سنگ اندازی های شرکت های بزرگ، که به خاطر دسترسی غیر قانونی کاربران به محتواها از طریق فرمت MP3 متحمل ضررهای بزرگی شده بودند، و همچنین بعضی مشکلات فنی، فرمت مذکور را با خطر نابودی مواجه کرد که با آزادسازی حق استفاده از آن توسط موسسه سازنده، از بحران جدی نجات یافت.

تا پایان دهه 90، MP3 تبدیل به سلطان بلامنازع دنیای اشتراک غیر مجاز موسیقی شده بود و کاربران می توانستند با یک کلیک و بدون پرداخت هزینه به صاحب اثر، آخرین موزیک های روز را به راحتی دانلود کنند. البته بازار قانونی فرمت مورد بحث تحت سلطه اپل با دستگاه iPod و سرویس iTunes قرار داشت که موسیقی را به صورت مجاز و با پرداخت حقوق هنرمندان، در اختیار کاربران قرار می داد.

به هر حال MP3 به عنوان فرمتی که پتانسیل اصلی اشتراک گذاری در اینترنت را به دنیا معرفی کرد، جایگاه ویژه ای در تاریخ دنیای دیجیتال خواهد داشت.
رو خانا (Ro Khanna)، نماینده مجلس آمریکا، در این برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت ک «ما باید به مردمی که درآمد خود را از دست داده‌اند پول پرداخت کنیم» و افزود:و ما لایحه‌ای داریم که می‌گوید مبلغ ۲۰۰۰ دلار را دریافت خواهید کرد. نه یک‌بار، بلکه برای شش ماه.این اقدام با پرداخت اولین دوره پول‌های اهدایی آمریکا به حساب‌های بانکی همزمان شده است. چک‌های مرحله اول ۱,۲۰۰ یا ۵۰۰ دلاری (برای بچه‌ها) که به اصرار رئیس‌جمهور نام دونالد ترامپ بر روی آنها ثبت شده است، اکثر شهروندان آمریکا را پوشش خواهند داد.البته این نکته که بانک‌ها می‌توانند در صورت مقروض بودن دریافت‌کننده، چک او را ضبط کنند در روزهای اخیر بحث‌برانگیز بوده است.کاربران بیت کوین همین حالا هم این طرح‌ها را که به نظر خیلی‌ها دخالت‌های اقتصادی دولت را تقویت می‌کند، هدف حملات خود قرار داده‌اند. بعضی‌ها معتقدند که بحران کرونا وسیله‌ای برای شروع مداخلات شده است.دن تپریو (Dan Taperio) یک از بنیان‌گذاران سازمان بین‌المللی شمش طلا، در توئیت خود در روز سه‌شنبه نوشت که «ما دیگر وارد مهلکه غیرقابل بازگشت شده‌ایم. این (بسته‌ها) حتی مرا هم که طرفدار سرسخت واکنش‌های سیاسی قدرتمندانه و نامحدود در زمان بحران‌های اقتصادی هستم، غافلگیر کرد.»به نظر می‌رسد که بلاک استک (STX) پتانسیل این را داشته باشد که به جایگاه‌های بالاتری در جدول ارزهای دیجیتال برسد.طرف‌های قابل اعتماد نیست دارند.این موضوع همیشه همین‌طور خواهد ماند: مهم نیست که بلاک چین تا چه اندازه پیشرفت خواهد کرد، این فناوری همچنان در مسیر اشتباه پیش می‌رود.در ماه دسامبر ۲۰۱۷، مقاله‌ای منتشر کردم که در آن به تفصیل درباره ناکارامدی بلاک چین و بلااستفاده بودن آن برای همه مشکلات واقعی توضیح دادم. یک سری افراد به آن اعتراض کردند، البته نه به خاطر خود فناوری، بلکه بیشتر به این دلیل که می‌گفتند تمرکززدایی می‌تواند نوعی صداقت و شفافیت در این سیستم به وجود آورد.حالا بیایید با این شروع کنیم: خدمات سیستم وِنمو (venmo) برای انتقال دلار رایگان است، اما انتقال بیت کوین رایگان انجام نمی‌شود. با این حال وقتی در مقاله‌ای نوشتم بیت کوین هیچ کاربردی ندارد، فردی در واکنش به آن این‌طور پاسخ داد: ونمو و پی‌پل دارند پول‌های مردم را جارو می‌کنند و بنابراین باید هر چه زودتر به سمت بیت کوین رفت.چه تضاد عجیبی بین بی‌فایده بودن، عدم پذیرش بلاک چین و اعتقاد طرفدارانش به آن وجود دارد! شواهدی هست که نشان می‌دهد این شخص بعدها از طرفداران بیت کوین نشد. زیرا آنها خودشان به دنبال روشی رایگان و راحت برای انتقال پول از شخصی به شخص دیگر بودند و بنابراین بیت کوین را پیدا کردند، اما دیدند که بیت کوین رایگان نیست. در حقیقت ادعای من این بود که هیچ فردی وجود ندارد که با تصور اینکه بلاک چین بهترین راه‌‌حل است، از بلاک چین برای حل مشکلی استفاده کرده باشد و بعدها به یکی از طرفداران آن تبدیل شده باشد.

در حال حاضر، تعداد خرده‌فروشانی که ارز دیجیتال را به عنوان شکلی از پرداخت پذیرفته‌اند هم رو به کاهش است. بزرگترین حامیان آن مانند آی‌بی‌ام، نزدک، فیدلیتی، سوییفت و والمارت مدت‌هاست در مطبوعات اعلام می‌کنند که می‌خواهند این کار را انجام دهند، اما در عمل هنوز کاری نکرده‌اند. حتی برجسته‌ترین شرکت بلاک چینی یعنی ریپل، در محصولش از بلاک چین استفاده نمی‌کند. درست خواندید: شرکت ریپل تشخیص داد بهترین روش برای انتقال پول به شکل بین‌المللی این است که از ریپل (XRP) استفاده نکند.

پروژه‌های بزرگ در دست توسعه


بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۰سال ۲۰۲۰، سال پروژه‌های بزرگ بلاک چینی است و ده‌ها پروژه عظیم قرار است امسال راه‌اندازی شود. در اینجا به طور مختصر از ۶ پروژه‌ای نام می‌بریم که سرمایه‌گذاران زیادی برای آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند.

 

۱. گرام (Gram)


ارز دیجیتال تلگرام یا همان گرام پس از جذب سرمایه رقم چشم‌گیر ۱.۷ میلیارد دلار، قرار بود در اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) به صرافی‌ها عرضه شود که به علت اختلاف کمیسیون بورس آمریکا با تلگرام، تاکنون این اتفاق رخ نداده است و هنوز روند قانونی آن ادامه دارد. ارز دیجیتال تلگرام، ارز داخلی شبکه بلاک چینی TON است که توسعه آن تقریباً به اتمام رسیده است و به گفته توسعه‌دهندگان قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد.
به احتمال فراوان در تابستان ۲۰۲۰، فاز صفر اتریوم ۲.۰ (ETH 2.0) عملیاتی می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ این شبکه است. این به‌روزرسانی شامل حرکت به سمت اثبات سهام می‌شود که بر اساس آن، افراد برای تأیید تراکنش‌ها به جای خرید سخت‌افزار ماینینگ، باید اتر خریداری کرده، به شبکه اختصاص بدهند و در قبال آن پاداش دریافت کنند. همچنین شاهد بهبود مقایس‌پذیری (سرعت و کارمزد تراکنش‌ها) خواهیم بود.پلتفرم «جاب ویژن» مانند سال‌ گذشته، آماری از میانگین درآمد برنامه‌نویسان در سال 98 منتشر کرده است. این گزارش نشان از آن دارد که آمار فریلنسرها (آزادکاران) در این حرفه، روز به روز بیشتر می‌شود.برنامه‌نویسی جزو مشاغلی است که این روزها از همه جا شنیده می‌شود که جزو کارهای آینده‌دار و پردرآمد است. بسیاری از جوانان و نوجوانان امروزی به دنبال یادگیری این حرفه در حوزه‌های مختلف هستند و کدنویسی را مسیر آینده شغلی خود تعریف کرده‌اند. اما میزان درآمد برنامه‌نویسان ایرانی در حوزه‌های مختلف، با سابقه‌ کاری‌های گوناگون چقدر است؟پاسخ سوال بالا را در آماری می‌یابیم که توسط جاب‌ویژن از یک جامعه آماری 4405 نفره به دست آمده است؛ آماری که از گزارش سال گذشته ۴ برابر بیشتر است و طبعا با توجه به این موضوع می‌توان ادعا کرد که سندها و گزارشات منتشر شده حالا رنگ و بوی بیشتری به واقعیت بازار کار پیدا کرده‌اند. باید توجه داشت در گزارش جاب ویژن برخی از زبان‌های برنامه نویسی و فعالیت‌های این حوزه به علت کمبود نیرو در آنها لحاظ نشده است، تخصص‌هایی چون Oragcle Data Base. Xamarin. Blockchain. Nosql و تخصص‌های مربوط به موتورهای بازی سازی و گیمینگ.نکته جالب این است که بیشتر افراد جامعه آماری جاب ویژن (بیش از ۴۳ درصد) سابقه کاری زیر دو سال داشته و این موضوع نشان می‌دهد که شغل برنامه‌نویسی، به تازگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. تنها 8.7 درصد از این جامعه آماری سابقه کاری بالای ده سال دارند و به طور کلی ۴۰ درصد جامعه آماری مورد نظر، در سطح Mid-Level (متوسط) قرار دارند.


 

  • قیمت در زمان نگارش مطلب: ۰.۱۸ دلار
  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مطلب: ۳
  • افزودن XRP به سبد سرمایه‌گذاری در کنار دارایی‌هایی مثل بیت کوین معقول ب
  • ه نظر می‌رسد و می‌تواند به متنوع‌سازی سبد دارایی کمک کند، چراکه ریپل با بسیاری
  • از ارزهای دیجیتال فرق دارد؛ در حالی که بیت کوین قاتل بانکداری است، شرکت
  • ریپل بیشتر با بانک‌ها کار می‌کند.
  • قدمت شرکت ریپل به سال ۲۰۰۴ یعنی ۴ سال قبل از معرفی بیت کوین باز می‌گردد،
  • اما فعالیت اصلی این شرکت برای ساخت محصولات مالی مبتنی بر دفتر کل توزیع‌شده
  •  از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. ریپل توکن‌های خود را با عنوان XRP در ژانویه سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.
  • XRP در ۲۰۱۳ با قیمت هر واحد ۰.۰۰۵ دلار به صرافی‌ها عرضه شد و در ژانویه سال ۲۰۱۸
  • با به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۳.۸ دلار رسید که نشان دهنده بیش از ۷۰,۰۰۰ درصد افزایش
  • قیمت است. پس از رسیدن به اوج، قیمت ریپل طی یک سقوط آزاد طولانی‌مدت بیش از ۹۴
  • درصد ارزش خود را از دست داد. با این حال، شرکت ریپل از زمان شروع به کار خود تاکنون
  • بسیار باثبات و با برنامه جلو رفته و قراردادهای همکاری زیادی را با بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگ
  • از جمله مانی‌گرام (MoneyGram)، به امضا رسانده است.
  • ریپل به جهش‌های ناگهانی قیمتش معروف است. اگرچه این ارز دیجیتال هم با بیت کوین همبستگی

زیادی دارد، اما این همبستگی بسیار کمتر از سایر ارزهای دیجیتال شاخص است. طبق داده‌های وب‌سایت «Cryptowatch»، همسبتگی XRP با بیت کوین در بازه یک‌ساله حدود ۵۹ درصد است، در حالی که اتر و بیت کوین کش هر کدام حدود ۷۷ درصد با بیت کوین همبستگی دارند. این یعنی قیمت XRP نسبت به اتر و بیت کوین کش، بسیار کمتر همگام با بیت کوین بالا و پایین می‌شود.با وجود این‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند ریپل شبکه‌ای متمرکز است و نباید در زمره ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز قرار بگیرد، تاریخچه قیمت XRP، نشان می‌دهد که این دارایی گزینه بدی برای اضافه شدن به سبد سرمایه‌گذاری نیست. اگر ساختار ریپل را دوست دارید اما فلسفه آن‌ رانمی‌پسندید، استلار گزینه بهتری برای شماست.
با این حال، پس از چند روز تحقیق و بررسی پروژه‌های مختلف قصد دارم در این مقاله ۱۰ ارز دیجیتال را که به نظر خودم می‌توان در سال ۲۰۲۰ بهآن‌ها امیدوار بود، معرفی کنم.سعی کرده‌ام که تا حد امکان ارزهای دیجیتال مختلف با رتبه‌های گوناگون در بازار را بررسی کنم تا بتوانید با پروژه‌های کمتر شناخته‌شده و با پتانسیل رشد بالا، بیشتر آشنا شوید. قطعاً پروژه‌های موفقی مثل چین‌لینک، بت (BAT)، ایاس و …. می‌توانستند در این مقاله جای داشته باشند، اما به دلیل محدودیت نوشته و تا حدی هم سلیقه شخصی، در این مطلب نامی از آن‌ها به چشم نمی‌خورد. به عنوان نمونه، از آنجایی که اتریوم و ایاس دو رقیب جدی برای یکدیگر هستند و به این علت که از نظر شخص خودم، اتریوم پیروز این رقابت است، ایاس در این فهرست جایی ندارد. با این حال، خودتان می‌توانید رقبای هر پروژه را بررسی کرده و در پروژه دلخواه خود سرمایه‌گذاری کنید.

توجه / سلب مسئولیت: تأکید می‌شود که این مقاله به هیچ عنوان پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و تمام محتوای آن فقط نظر شخصی نویسنده است. بنابراین در تصمیم‌گیری‌های خود تنها به مطالب این مقاله اتکا نکنید.Capital, یک شرکت سرمایه گذاری با محوریت بر بلاکچین Algorand ، که اخیرا یک سود 200 میلیون دلاری داشته  ، مبلغ نامشخصی به دلار - برخی ادعا دارند این مبلغ  بین 1 تا 3 میلیون دلار بوده است-  را از دست داد . طبق اظهارات  Coindesk  پس از تماس تلفنی مدیر ارشد ALGO  ، پابلو یابو ،  توکن های ALGO  نقض شده و   احتمالا هکرها موفق به  دسترسی کنترل بر یک  کیف پول داغ  می شوند . در حالیکه ارائه بیانیه رسمی بزودی مورد انتظار می باشد ، شرکت این تخلف را تایید کرده اما  ادعا میکند که بیش از 99% از Algos ها در کیف پول سرد ذخیره ای حفاظتی کوین بیس قرار دارند و این مسئله  تاثیر منفی بر سرمایه گذاران ندارد .

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

آشنایی با دنیای دیجیتال

 

باز کردن گوشی با صورت یکی از کاربردی‌ترین و امن‌ترین روش‌های باز کردن قفل گوشی‌هاست. پیکسل ۴ هم با قابلیتی به نام فیس آنلاک معرفی شد که به کاربران اجازه می‌داد گوشی خود را با اطلاعات چهره باز کنند. مشکلی که این روش داشت، نیاز نداشتن آن به باز بودن چشم‌ها بود که عملا آن را به روشی ناامن تبدیل می‌کرد. این مشکل همانطور که گوگل وعده داده بود، برطرف شده و کاربران پس از نصب آپدیت ماه آوریل، می‌توانند با خیال راحت از این ویژگی استفاده کنند.

 

آپدیت فوق قابلیتی تحت نام «نیاز به باز بودن چشم‌ها»

 

را معرفی می‌کند که به صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران پیکسل ۴ (XL) فعال شده است. از این پس دیگر نیاز نیست نگران این باشید که فرزند شرور شما با نگه‌داشتن گوشی جلوی صورتتان، خرید‌های درون‌برنامه‌ای را تایید کند، زیرا پس از نصب این آپدیت برای تایید و باز کردن گوشی، حتما باید چشم‌های خود را باز نگه داشته باشید.پیکسل ۴ترافیک داخلی ما این ایام به خارج میرود و دوباره به داخل برمیگردد و همین مسئله کار ما را چند برابر کرده است. درصورتی که این اختیار برای رفع فیلترینگ در دست من بود حتماً آنرا انجام می دادم.جهرمی در مورد عملکرد پیام رسان های داخلی ادامه داد: پیام رسان های داخلی تمام این مدت سرکار بودند و تلاش زیادی کردند تا ظرفیت کاربری رشد خوبی به همراه داشته باشد. برعکس دفعات قبل که به محض اینکه به آنها فشاری می آمد متوقف می شدند، این بار پای کار ماندند و خدمات خود را اریه کردند.
بهترین ردیاب های تناسب اندام سال 2016: Fitbit، Garmin، Misfit و چند برند دیگر
انتخاب بهترین ردیاب تناسب اندام کار بسیار پیچیده ایست. پیش از این ردیاب های Fitbit و Jawbone برترین تکنولوژی های پوشیدنی تناسب اندام به شمار می آمدند. گذر زمان باعث شده تا افراد، عملکردهای متفاوتیاز رداو افزود: در این مدت فقط یکی از پیام رسان ها دچار مشکل شد که آن هم به اشتباهات فنی خودشان در طراحی زیرساخت برمی گشت و مقداری از آن هم به کم بود تجهیزات.


بلوتوث نسخه 5 (Bluetooth v5) در راه است!


بلوتوث نسخه ۵ فاصله ارتباط را چهار برابر، سرعت انتقال داده را دو برابر و ظرفیت پخش داده را تا 800 برابر افزایش می دهد!بلوتوث، یک استاندارد بی سیم  برای انتقال داده در فواصل کم است که در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت اریکسون ابداع شد. در حال حاضر فنآوری بلوتوث توسط گروه SIG یا Special Interest Group که متشکل از بیش از ۲۵۰۰۰ شرکت عضو است، مدیریت می شود. فن آوری بلوتوث توسط موسسه IEEE...
ترافیک داخلی ما این ایام به خارج میرود و دوباره به داخل برمیگردد و همین مسئله کار ما را چند برابر کرده است. درصورتی که این اختیار برای رفع فیلترینگ در دست من بود حتماً آنرا انجام می دادم.
«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد که استفاده از فرکانس خالی صداوسیما در جلسه آتی ستاد مبارزه کرونا مطرح و بررسی خواهد شد.وزارت ارتباطات در روزهای گذشته اعلام کرده که رفع مشکل سرعت و کیفیت اینترنت موبایل منوط به آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ است که در حال حاضر در... ادامه مطلبپیش‌تر در خبرها خواندید که به خاطر خانه نشینی و قرنطینه مردم سراسر دنیا، فشار بر شبکه های اینترنتی در کشورهایی نظیر ایتالیا، ایران، فرانسه، اسپانیا و انگلستان که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند از بقیه کشورها بیشتر شده و

  • در نتیجه این کشورها با افت کیفیت و سرعت اینترنت روبرو هستند.
  • در ایران شیوع کرونا و خانه‌نشینی بسیاری از مردم و همچنین برگزاری
  • کلاس‌های آنلاین به صورت مجازی در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های متفاوت
  • ، باعث شده که حجم استفاده از اینترنت خانگی کشور چند برابر شود
  • و این مساله باعث افت و کندی سرعت اینترنت بسیاری از کاربران
  • شده است. وزارت ارتباطات به همراه شرکت‌های عرضه کننده اینترنت
  • خانگی تاکنون اقداماتی نظیر اعطای ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان را برای
  • جلب رضایت مشترکین انجام داده‌اند و حالا قصد ارتقای سرعت کلیه
  • مشترکین را دارندارتقای سرعت اینترنت و عملیاتی شدن واقعی آن

بسته به موارد گوناگونی نظیر سیم‌کشی مخابراتی منازل و دیگر مسائل فنی دارد، به عنوان مثال این عکس نشان دهنده سرعت یک کاربر دارای سرعت اینترنت خانگی ۸ مگابیت است که کیفیت لازم را دریافت نمی‌کند و نه قبلا و نه پس از دستور وزیر ارتباطات این موضوع بهبود نیافته است.
وزیر ارتباطات تاکید کرده که افزایش سرعت به ۱۶ مگابیت منجر به رشد ۷ درصدی پهنای باند کشور شده است. صحبت وزیر ارتباطات مبنی بر افزایش سرعت کاربران تا ۱۶ مگابیت در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کاربرانی که هم‌اکنون هم دارای همین سرعت هستند، کیفیتی معادل نصف آن را دریافت می‌کنند و تماس‌ها با ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی و ۵۵۰۰ واحد صنفی در پویش «از خانه بخریم» شرکت کردند


نوشتهآرش پارساپور ۰۱۸ ساعت پیش


رییس مرکز تجارت الکترونیکی از فعالیت موفق آمیز ۳۱۹ فروشگاه در جشنواره فروش اینترنتی «پویش از خانه بخریم» در کنار بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین خبر داد.«علی رهبری» در نشست خبری این پویش که به صورت آنلاین و با حضور جمعی از خبرنگاران، و البته با قطع و وصل مکرر این ارتباط برگزار شد، اعلام کرد... ادامه مطلبجهرمی در مورد عملکرد پیام رسان های داخلی ادامه داد: پیام رسان های داخلی تمام این مدت سرکار بودند و تلاش زیادی کردند تا ظرفیت کاربری رشد خوبی به همراه داشته باشد. برعکس دفعات قبل که به محض اینکه به آنها فشاری می آمد متوقف می شدند، این بار پای کار ماندند و خدمات خود را اریه کردند.او افزود: در این مدت فقط یکی از پیام رسان ها دچار مشکل شد که آن هم به اشتباهات فنی خودشان در طراحی زیرساخت برمی گشت و مقداری از آن هم به کم بود تجهیزات.آن ها کمبود تجهیزات را اعلام کردند ولی وزارت ارتباطات اجازه قانونی ندارد که به آن ها تجهیزات بدهد. برای کمک به پیام رسان های داخلی از اپراتورها خواستیم ترافیک آن ها را خریداری کنند تا بتوانند سود حاصل ازآن را برای تجهیزات هزینه کنند.
آن ها کمبود تجهیزات را اعلام کردند ولی وزارت ارتباطات اجازه قانونی ندارد که به آن ها تجهیزات بدهد. برای کمک به پیام رسان های داخلی از اپراتورها خواستیم ترافیک آن ها را خریداری کنند تا بتوانند سود حاصل ازآن را برای تجهیزات هزینه کنند.


البته این قابلیت هنوز کمی با ویژگی Face ID اپل تفاوت دارد.

 

کمپانی کوپرتینویی نه تنها از کاربران می‌خواهد چشم‌های خود را باز نگه دارند، بلکه کاربر را ملزم می‌کند به صورت مستقیم به نمایشگر گوشی نگاه کند. اینگونه سیستم تشخیص چهره مطمئن می‌شود نیت کاربر واقعا باز کردن قفل گوشی است. در هر صورت به جز ویژگی فوق، آپدیت ماه آوریل چند مشکل دیگر پیکسل ۴ را نیز برطرف کرده است.در واقع به نظر می‌رسد دستوری که از سوی وزیر ارتباطات صادر شده تنها شامل ۱۶ درصد از مشترکین اینترنت ثابت با جمعیتی تقریبا ۸.۸ میلیون نفر بشود چرا که خطوط مسی و دیگر مشکلات فنی این اجازه را به کاربران نمی‌دهد که سرعت‌های ۸ تا ۱۶ مگابیت را در هر حالتی بتوانند تجربه نمایند. (البته توجه به این نکته هم لازم است که

  • وزیر ارتباطات این آمار را در بهار سال ۹۸ داده بود.)باید
  • گفت پروژه‌ ارتقای اینترنت از ADSL به VDSL در استان
  • تهران و قم که پیش‌تر توسط وزیر ارتباطات اعلام شده بود
  • ، پروژه جالب توجه‌تری خواهد بود و باید دید که بر اساس
  • وعده او آیا ثبت نام VDSL از امروز آغاز خواهد شد یا خیر.
  • برای مثال یکی از مشکلات کاربران با کارایی بلوتوث د
  • ر حین تماس بود که باعث می‌شد صدای شما به صورت

رسا به گوش مخاطب نرسد. گوگل این مشکل را به همراه یک مشکل در مدیریت مموری که مشکلات دیگری با بلوتوث LE به وجود می‌آورد را هم برطرف کرده است. در صورتی که برای نصب این آپدیت عجله دارید، گوگل کل ایمیج این آپدیت به همراه فایل زیپ OTA را منتشر کرده است. با این حال اگر با فلش کردن و باز کردن بوت لودر آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم چند روزی صبر کنید تا آپدیت راهش را به گوشی شما نیز باز کند.

 

سخن آخر

 

 

شرکت هوآوی پیش از این دستیار صوتی دیگر خود را با نام «ژیایی» (Xiaoyi) را ارائه کرده بود، اما مسئولان این شرکت همواره تاکید داشته‌اند که نسخه بین‌المللی دستیار صوتی هوشمند هوآوی جهت استفاده در بازارهای جهانی نیز به زودی ارائه خواهد شد.

«سیلیا» (Celia) نام این دستیار صوتی هوشمند است که همزمان با رونمایی از پرچمدار هوآوی یعنی سری Huawei P40 در شش کشور از بازار جهانی ارائه شده و آماده استفاده توسط علاقه‌مندان به این فناوری نوین است. هوآوی طبق برنامه‌ریزی انجام شده در آینده‌ای نزدیک این محصول را در کشورهای بیشتری نیز ارائه خواهد کرد اما در حال حاضر کاربران در کشورهای بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، شیلی، مکزیک و کلمبیا می‌توانند از «سیلیا» به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی استفاده کنند.
همان‌طور که پیش از این و در دستیارهای هوشمند دیجیتالی مشابه نیز دیده بودیم، «سیلیا» نیز با گفتن جمله “Hey Celia” فعال می‌شود. البته کاربران می‌تواننفشردن و نگه‌داشتن کلید «پاور» (Power) گوشی به مدت یک ثانیه نیز این دستیار هوشمند را فعال کنند. بعد از به کار بردن جمله “Hey Celia” می‌توان درخواست‌های متفاوتی نظیر برقراری تماس صوتی، ارسال پیام، تنظیم هشدار، خاموش و روشن کردن بلوتوث، تنظیم یک قرار ملاقات در تقویم، مشاهده وضعیت آب و هوا و موارد مشابه بسیاری را به «سیلیا» اعلام و پاسخ مورد نیاز را دریافت کرد.

در سال 1998 یاهو اولین نسخه از مسنجر قدیمی اش را با عنوان yahoo pager ارائه داد و برای سالیان سال، یاهو مسنجر فقط امکان نصب روی ویندوز، مک و لینوکس را داشت.

در اوایل سال 2000، این نرم افزار به طور گسترده تری در بین عموم رایج شد و به رقابت با skype برخاست. با اینکه یاهو مسنجر قدیمی کاربران زیادی را به خود اختصاص داد، اما در سال های اخیر با به روی کار آمدن سایت هایی مثل فیسبوک و توییتر و فراگیر شدن نرم افزارهای ارسال پیام در گوشی های موبایل، محبوبیت و استفاده ی گسترده ی سابقش را از دست داد.

با این حال، در دسامبر سال 2015، یاهو نسخه ی مدرن تری از نرم افزارش را برای گوشی های موبایل، به منظور رقابت با نرم افزارهایی مثل whatsapp ،snapchat ،viber و سرویس چت گوگل ارائه داد که قابلیت های زیادی مثل گفتگوی گروهی و اشتراک عکس ها با وضوح بالا داشت.

 با توجه به اینکه از تاریخ 5 آگوست سال 2016 به بعد حمایتی از مسنجر قدیمی از طرف این شرکت صورت نمی گیرد، یاهو در تلاش است تا ارتباطی بین این دو مسنجر برقرار کرده و بدین وسیله کاربران را به استفاده از مسنجر جدید تشویق نماید. 

آخرین بروز رسانی : June 21, 2016

«سیلیا» با قابلیت لنز هوش مصنوعی هوآوی (Huawei AI Lens) هم سازگار است. این فناوری بسیار پیشرفته قابلیت‌های محاسباتی قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند اینکه کاربر می‌تواند با گرفتن دوربین گوشی به سمت یک غذا و گفتن جمله‌ای مانند «سلیا، این غذا چقدر کالری دارد؟» البته به زبان‌های پشتیبانی شده «سیلیا»، می‌تواند پاسخ خود را دریافت کند.
هوآوی وعده داده تا «سیلیا» را برای پشتیبانی از قابلیت‌ها و زبانهای جدید ارتقا داده و در کشورهای جدیدی نیز عرضه کند. علاوه بر این و بر اساس برنامه‌ریزی‌ گسترده‌ی هوآوی، این دستیار صوتی دیجیتالی در آینده‌ای نه چندان دور در طیف متفاوتی از دستگاه‌های الکترونیکی از جمله اسپیکرها، تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
هوآوی پیش از اعمال محدودیت‌های ایالات متحده آمریکا نیز قصد داشت دستیار صوتی دیجیتالی خود را برای عرضه در بازارهای بین‌المللی آماده کند، اما به نظر می‌رسد شرایط فعلی باعث سرعت گرفتن اجرای این برنامه شده است.

  • digi tamir