گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات دیجیتال را برای درک بهتر دیجیتال مارکتینگ بررسی و ارائه دهیم یکی از دلایلی که باعث شد به فکر نگارش یا ترجمه این مبحث باشم حضور تعداد کثیری از متخصصین این حوزه در بازار است که ادعای دیجیتال مارکتینگی می کنند ولی در عمل وقتی به سوابق و مهارت هایشان نگاه می کنید بیشتر دیجیتال ادورتایزر هستند و حتی در مواردی صرفا فقط با ابزارهای دیجیتال مارکیتنگ یا دیجیتال ادورتایزنگ آشنا هستند برای شفافیت موضوع باید بگم که کسی که متخصص شبکه های اجتماعی است دیجیتال مارکتر نیست یا کسی که با ابزارهای سئو یا تبیلغات آنلاین آشنا هست دیجیتال مارکتر نیست برای باز شدن و شفافیت موضوع شما را به خواندن ادامه متن دعوت می کنم.از دوران بازاریابی و تبلیغات سنتی همیشه بین تبلیغات و بازاریابی ابهامات زیادی وجود داشته است و هیچ وقت مرز بین قالب سیلیکونی این دو کاملا مشخص نبوده و این مورد در عصر دیجیتال هم کاملا به چشم می خورد و حتی در مواردی بازاریابی آنلاین را با تبلیغات آنلاین یکی در نظر می گیرند ولی این دو تفاوت های خیلی زیادی با هم دارند که در اینجا به این تفاوت ها خواهیم پرداخت. اینجا یکسری سوالات مطرح میشه که تفاوت این دو اصطلاح چیست؟ و این دو چه مقدار از هم متفاوت هستند؟ یا اینکه آیا ما به استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارمان نیاز داریم یا استراتژی تبلیغات دیجیتال؟ یا برای انتخاب آژانس جهت رشد مجموعه باید آژانس دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنیم یا آژانس تبلیغات دیجیتال؟ در ادامه به این سوالات به ترتیب پاسخ خواهیم داد.

 

دیجیتال ادورتایزینگ یا تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات آنلاین چیست؟

 

ویکی پدیا تبلیغات دیجیتال را به عنوان نوعی از بازاریابی و تبلیغات تعریف می کند که در آن پیام ها از طریق اینترنت به مخاطبان هدف تحویل داده می شوند. و همچنین به تبلیغات دیجیتال به عنوان تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی اشاره شده است.

چرون (Chron) تبلیغات دیجیتال را به عنوان رسانه ای از بازاریابی که به صورت دیجیتال نمایش می دهد تعریف کرده است. یا مارک اسلوتسکی (Marc Slutsky) آن را کمپین تبلیغاتی رسانه ای تعریف می کند که در یک دوره زمانی مشخص برای تبلیغ محصول، خدمات یا یک رویداد استفاده می شود. بنابراین تبلیغات دیجیتال در حالت ساده اش، یک آگهی تبلیغاتی در اینترنت است.

  • بنابراین زمانی که شما تبلیغات آنلاین را برای پروموت کردن
  • محصولات، خدمات، کسب و کار یا برای ایجاد برند اورنس استفاده می کنید
  • شما پس تبلیغ آنلاین انجام می دهید. به طور کلی سه نوع تبیلغات دیجیتال داریم که عبارتند از:
  • تبلیغات کلیک محور که به PPC هم معروف هستند مانند تبیلغات
  • از طریق گوگل ادوردز یا تبلیغات نیتیو در سایت ها و غیره
  • اول اینکه شاید مشتریان از وجود ما خبر ندارند و دلیل دوم اینکه
  • خبر دارند ولی به هر علتی از ما خوششان نمی‌آید!
  • پس با همه این‌ها دو راهکار مطرح می‌شود:
  • ۱. بازاریابی دیجیتال و محتوا: که باعث می‌شود ما دیده شویم.

۲. رفتار مناسب و خدمات مشتریان: که باعث نزدیک‌تر شدن itbazar به مشتری برای فهمیدن نیازها و خواسته‌های او و تبدیل مخاطب به مشتری شود.

در این مقاله شما را با مفهوم بازاریابی دیجیتال آشنا می‌کنیم که به کمک آن علاوه بر دیده شدن کسب‌ و‌ کارتان می‌توانید مشتریان خود را هم افزایش دهید.


تعریف بازاریابی دیجیتال


نیل پتل (Neil Patel) واژه دیجیتال مارکتینگ را اینگونه تعریف می‌کند:«دیجیتال مارکتینگ به تمامی فعالیت‌های بازاریابی می­‌گویند که از طریق ابزارهای الکترونیکی (وب، اینترنت، موبایل و...) انجام می‌­شود.».

 

انواع بازاریابی دیجیتال


در ادامه قصد داریم شما را با ۹ زیرمجموعه از بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم. اینکه کدام یک از روش‌های زیر را برای انجام تبلیغات بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید با توجه به اهداف شما مشخص می‌شود. اکنون به لیست روش‌های بازاریابی دیجیتال نگاهی بیاندازیم:در WordPress ، ویرایش لینک یکتا وب سایت شما بسیار آسان است.به جای داشتن آدرس اینترنتی پر از کاراکترهای زشت ، شما چیزی شبیه به این دریافت می کنید:

 

۱۰ دلیل اینکه WordPress بهترین CMS برای SEO است

 

زیبایی این که بتوانید لینک یکتا مقاله خود را ویرایش کنید این است که می توانید کلمه کلیدی خود را به URL وصل کنید.این بدان معنی است که لینک یکتا شما فقط زیبا و آموزنده به نظر نمی رسد ، می تواند به رتبه بندی جستجوی شما نیز کمک کند.WordPress مدیریت فرا داده ( Metadata ) را آسان می کندعناوین و فرا داده های سئو نحوه تفسیر موتورهای جستجو مثل گوگل از اهمیت سایت شما را بهبود می بخشد.فرا داده ها به ابزارهای موتور جستجو ، به درک آنچه که در صفحات و محتوای صفحه های وب شما مربوط می شوند کمک می کند.وقتی کلمات کلیدی مرتبط را به فوق داده خود اضافه می کنید ، سایت شما برای این کلمات کلیدی رتبه بیشتری پیدا می کند.

 

بنابراین چگونه وردپرس به شما در فرا داده ها کمک می کند؟

 

هنگامی که از WordPress استفاده می کنید ، می توانید افزونه ای مانند Yoast SEO دریافت کنید. این افزونه به شما امکان می دهد تا چند دقیقه بعد به تمام پست های خود فرا داده ها اضافه کنید.

 

بهینه سازی تصاویر برای SEO در WordPress

 

  • تصاویر برای پست های وبلاگ شما ضروری هستند.
  • یکی یا دو مورد از آنها به موقع و درجای مناسب استفاده شوند
  • وبلاگ شما را به بخش های جالب و خواندنی تقسیم می کند.
  • اما تصاویر فقط خوانندگان را به قلب متن شما سوق نمی دهند.
  • ۱.بهینه سازی موتور جستجو(SEO)
  •  بهینه سازی موتور جستجو
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • سئو همان چیزی است که باعث می‌شود وقتی شما کلمه خرید لپ‌تاپ

را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید سایت دیجی کالا یا zoomit در رتبه‌های اول باشند. شما به کمک سئو می‌توانید روی کلمات کلیدی مختلف مربوط به کسب و کارتان در موتورهای جستجو مثل گوگل جایگاه داشته باشید و بعد از جستجو این کلمات توسط مخاطبان دیده‌‌ شوید.

 

۲.بازاریابی محتوا(تولید و اشتراک محتوا)


بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که با ارائه محتوای رایگان به مخاطب و در مقابل فروش یک محصول یا خدمت به او همراه بوده. به عنوان نمونه هنگامی که شما کلمه "آموزش بورس" را در گوگل جستجو می‌کنید با مقاله ۲۰۰۰ کلمه‌ای در یک سایت روبرو می‌شوید که به طورکلی مفاهیم را به شما آموزش می‌دهد و در نهایت پیشنهاد خرید یک محصول آموزشی در این زمینه را برای شما دارد.http://tamirkaran.blog.ir/1399/02/22/%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

 

۳.تبلیغات کلیکی(PPC)


تبلیغات کلیکی به معنای پرداخت به ازای هر کلیک مخاطب روی تبلیغات وب سایت شما است.این تبلیغات در بسترهای مختلفی انجام می‌شود به عنوان نمونه درگوگل با هربار کلیک بر روی آگهی تبلیغ کننده و هدایت بازدیدکننده به وب سایتش مبلغ مشخصی به موتور جستجوگر پرداخت می‌کند و در سایتها اینگونه است که وقتی دارای یک سایت کم بازدید هستیم و در مقابل سایت‌هایی را می‌شناسیم که دارای ترافیک بالایی هستند. بر اساس یک قرارداد همکاری که با آنها می‌بندیم یا به صورت اجاره ماهانه یا بر اساس هر بار کلیک، هزینه ای پرداخت و از این سایت‌های پربازدید می‌خواهیم برای ما تبلیغ کنند.

 

۴.همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ

 

  • تبلیغات نمایشی مانند تبلیغات بنری، ویدیویی، موبایلی، پاپ آپ و غیره
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و غیره
  • دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟
  • براساس ویکی پدیا، دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلیدی برای بازاریابی
  • با استفاده از تکنولوژی دیجیتال است.
  • دیکشنری تجاری همچنین آن را به پروموت کننده محصول یا خدمات
  • از طریق انواع رسانه الکترونیکی معرفی می کند.
  • دیو چفی (Dave Chaffey) بازاریابی دیجیتال را تدوین استراتژی،
  • پیاده سازی و عملیاتی کردن آن جهت رسیدن به اهداف بازاریابی
  • از طریق به کاربردن تکنولوژی و رسانه های دیجیتال تعریف می کند.

با توجه به HubSpot، بازاریابی دیجیتال هر گونه بازاریابی است که آنلاین انجام می شود.به طور خلاصه، بازاریابی دیجیتال بازاریابی است که در اینترنت و یا از طریق فن آوری های دیجیتال انجام می شود. برای درک کامل بازاریابی دیجیتال، شناخت بازاریابی مهم است.بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا به صورت زیر تعریف شده است:"بازاریابی، مجموعه‌ی فعالیت ها و فرآیندهایی است که به دنبال ایجاد، برقراری ارتباط، ارائه و تبادل پیشنهاداتی است که برای مشتریان، شرکایتجاری و در مقیاس بزرگتر جامعه دارای ارزش باشد".همیشه از 4P بازاریابی یا آمیخته بازاریابی شنیده اید؟ حقیقت این است که این چیزی است که در مورد بازاریابی وجود دارد فرآیند قرار دادن محصول در جای مناسب در قیمت مناسب و در زمان مناسب است.

درآمد حاصل از خدمتی مانند انتقال وجه در سال ۳ام، بخواهید به سراغ اندازه بازار انتقال وجه در ایران بروید تا بر اساس «کل اندازه بازار انتقال وجه، سهم انتقال وجه آنلاین، سهم بانک‌ها از انتقال وجه آنلاین، سهم فعلی رقبای استارتاپ و…» دستیابی به پیش بینی‌ها را از نظر امکان پذیری چک کنید.پس احتمالا به سراغ یکی از مهم‌ترین منابع برای بررسی اندازه بازار انتقال وجه در شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی خواهید رفت: بولتن ماهانه نظام های پرداخت که توسط بانک مرکزی و متأسفانه فقط تا مهر ماه سال ۱۳۹۵ تهیه و منتشر شده است.احتمالا مثل ما ناگزیر به تنظیم جلسه‌ای تلفنی/حضوری با یکی از افرادِ دخیل در تهیه این گزارش باشید. اتفاقی که در واقعیت می افتد این است:

 

زمانیکه موفق به صحبت با این فرد می‌شوید

 

شما را به شخصی ارجاع می‌دهد که «تنها» فرد مطلع از «اطلاعات این چنینی» ست. باز اگر مثل تیم ما اصرار داشته باشید که حتما با ایشان صحبت کنید بایستی روزها تماس بگیرید و پیگیری کنید که آیا ایشان از سفر طولانی خود بازگشته‌اند یا خیر…

 

استارتاپ داده‌های تاریخی اندک و غیر قابل اتکایی دارد.


پیش بینی های مالی مبتنی بر عملکرد مالی ۱ تا ۲ ساله استارتاپ چندان قابل اتکا نیستند. برای مثال فرض کنید در پیش بینی های درآمد، نرخ تبدیل کاربران نسخه رایگان به پولی اپلیکیشن بر پایه نرخ‌های تبدیل در ۱۵ ماه اخیر تعیین شده باشد و این نرخ‌ها به هر دلیلی (سیستماتیک/غیر سیستماتیک) نتوانند مبنای درستی از نرخ تبدیل واقعی استارتاپ باشند.تأثیر این فرضیات پس از معامله و با گذشت زمان مشخص خواهد شد. بنابراین پس از ۱ سال و با نزدیک شدن این نرخ به مقدار واقعی خود، فروش استارتاپ کاهش/افزایش می یابد. حال آنکه در پیش بینی های مالی در پایان سال اول مقدار فروش کمتر/بیشتر در نظر گرفته شده بود.

  • ۹۹/۰۲/۲۴
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی