گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

دارند رویدادی متفاوت و البته با محدودیت‌های مختلف

برگزار شود و تنها تعداد محدودی حق ورود به نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها یا شرکت در کنفرانس‌های خبری را داشته باشند.گویا ترس از ابتلای شرکت‌کنندگان در رویداد بزرگ برلین به بیماری کرونا باعث شده است که برگزارکنندگان نمایشگاه IFA 2020 تمامی جوانب را در نظر گرفته و تصمیم به اعمال محدودیت در نوع برگزاری رویداد امسال کنند. یکی از سران برگزاری رویداد IFA در مصاحبه‌ای گفت:پس از لغو شدن نمایشگاه‌های مختلف، صنعت ما نیازی ضروری به پلتفرمی دارد که در آنجا شرکت‌ها بتوانند نوآوری و خلاقیت در محصولات جدیدشان را نشان دهند.در آوریل، برگزارکنندگان نمایشگاه IFA اعلام کردند که روشی خلاقانه برای برگزاری رویداد در نظر گرفته‌اند که با وجود چالش‌های بیماری همه‌گیر کرونا، شرکت‌ها و سازندگان محصولات مختلف حوزه فناوری امکان معرفی محصولاتشان به علاقه‌مندان را داشته باشند.

 

تنها افرادی در نمایشگاه IFA 2020 حضور خواهند یافت که دعوت‌نامه دریافت کنند


چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که شهردار شهر برلین محدودیت‌های گسترده‌ای در برگزاری نمایشگاه و رویدادهای مختلف اعمال کرده است؛ به‌نحوی‌که رویدادها تنها اجازه‌ی میزبانی کمتر از ۵،۰۰۰ نفر شرکت‌کننده را دارند. مقامات برگزارکننده نمایشگاه IFA نیز با درنظرگرفتن قوانین جاری شهر برلین در نظر گرفته‌اند که رویداد امسال کمی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.اولین محدودیت در نوع پذیرش شرکت‌کنندگان خواهد بود که گویا تنها افرادی که به نمایشگاه دعوت شده باشند، امکان حضور در نمایشگاه IFA 2020 و بازدید از غرفه‌ها یا شرکت در کنفرانس‌ها را خواهند داشت. همچنین گفته شده است که هر روز تنها ۱،۰۰۰ نفر امکان حضور در نمایشگاه را خواهند داشت.درکنار آن، هرساله نمایشگاه IFA در یکی از بزرگ‌ترین مراکز کنفرانس شهر برلین برگزار می‌شد؛ اما امسال نمایشگاه به ۴ قسمت تقسیم شده است که بخش اصلی نمایشگاه IFA همراه‌با دو یا سه کنفرانس خبری با حضور بیش از ۸۰۰ خبرنگار برگزار می‌شود. گویا یکی از کنفرانس‌ها نیز متعلق به شرکت کوالکام خواهد بود و احتمالا از محصولات جدید این شرکت رونمایی خواهد شد.http://tamirkaran.blog.ir/

  • و محبوبش نظیر اپ استور،‌ iCloud، اپل پادکستس و اپل
  • آرکید در ۲۰ کشور جدید در دسترس قرار گرفته‌اند. افزون
  • بر این موضوع، اپل در پی راه‌اندازی سرویس اپل موزیک
  • برای ۵۲ کشور جدید در سراسر دنیا است. به‌روزرسانی امروز
  • نشان می‌دهد که از این پس اپ استور در مجموعا ۱۷۵ کشور
  • و منطقه‌ی دنیا راه‌اندازی شده و کاربران بسیار زیادی امکان دسترسی به آن را دارند. 
  • کشورهایی که اپل سرویس‌هایش را به‌تازگی در آن‌ها راه‌اندازی کرده 
  • نوع بالایی دارند و مربوط به قاره‌های مختلف دنیا هستند. برخی از این
  • کشورها متعلق به آفریقا، برخی دیگر متعلق به آسیا-اقیانوسیه،
  • برخی دیگر اروپا و برخی نیز متعلق به آمریکای لاتین و منطقه‌ی
  • کارائیب هستند. همچنین شماری از کشورها در خاورمیانه و شماری دیگر در اقیانوسیه قرار دارند. 

اپ استور از این پس در ۱۷۵ کشور دنیا در دسترس قرار دارد


به‌لطف اقدام جدید اپل، هم‌اکنون سرویس اپل موزیک در ۷۲ کشور مختلف سراسر دنیا قابل‌دسترس است. کاربران کشورهای جدیدی که فهرست آن‌ها را می‌توانید در مقاله ببینید، می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی ویژه‌ی وب‌سایت رسمی اپل به‌مدت ۶ ماه به‌صورت کاملا رایگان از اپل موزیک استفاده کنند که پیشنهادی بسیار عالی به‌شمار می‌آید. اپل به‌طور معمول در دیگر نقاط دنیا، اپل موزیک را برای کاربران جدید به‌مدت ۳ ماه رایگان می‌کند. اپل با این تصمیم، کاری کرده است افراد بسیار بیشتری در سراسر دنیا امکان دسترسی به سرویس‌های متنوع این شرکت را داشته باشند. در دسترس نبودن اپ استور برای برخی کشورها باعث شده بود افراد ساکن در آن‌ها نتوانند آیفون‌های اپل را تهیه کنند. بااین‌حال گسترش شمار کشورهای تحت پشتیبانی اپ استور، باعث می‌شود از این پس پتانسیل فروش آیفون‌ها در دیگر مناطق دنیا نیز بالا برود. 

اپ استور اپل / Apple App Store

در ادامه می‌توانید شاهد فهرست رسمی کشورها و مناطقی باشید که سرویس‌های اپ استور، اپل آرکید، اپل موزیک، اپل پادکستس و iCloud به‌تازگی در آن‌‌ها آغازبه‌کار کرده‌اند:

  1. فهرست کشورها و مناطق جدید که اپ استور، اپل آرکید، اپل پادکستس و iCloud در آن‌‌ها راه‌اندازی شده‌اند
  2. نام قاره / منطقه    کشورها
  3. آفریقا    کامرون، ساحل عاج، جمهوری جمهوری دموکراتیک کنگو، گابون، لیبی، مراکش، رواندا و زامبیا
  4. آسیا-اقیانوسیه    مالدیو و میانمار
  5. اروپا    بوسنی و هرزگوین، گرجستان،‌کوزوو، مونته‌نگرو و صربستان
  6. خاورمیانه    افغانستان (به‌همراه سرویس اپل موزیک) و عراق
  7. اقیانوسیه    نائورو (به‌همراه سرویس اپل موزیک)، تونگا و وانواتو
  8. اپل همچنین فهرست کامل کشورهایی را که سرویس اپل موزیک
  9. به‌تازگی در آن‌ها آغاز به‌کار کرده، منتشر کرده است که در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گرشان باشید:
  10. فهرست کشورها و مناطق جدید که اپل موزیک در آن‌‌ها راه‌اندازی شده‌اند
  11. نام قاره / منطقه    کشورها
  12. آفریقا    الجزایر، آنگولا، بنین،‌ چاد، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی،موریتانی
  13. ، موزامبیک، نامیبیا، جمهوری کنگو، سنگال، سیشل، سیرالئون، تانزانیا و تونس

آسیا-اقیانوسیه    پادشاهی بوتانبیش از ۸۴ درصد از نمای مقابل آنر ۲۰ را نمایشگر ۶٫۲۶ اینچی آن در اختیار دارد؛ نمایشگر تمام‌صفحه‌ای با گوشه‌های گرد و لبه‌های مسطح که از دو ضلع کناری و بالایی فاصله‌ی اندکی دارد، اما حاشیه‌ی پایینی آن به ۳ میلی‌متر می‌رسد. طراحان آنر دوربین سلفی را درون روزنه‌ای در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر جای داده‌اند؛ قطر این روزنه‌ نسبت به پرچم‌داران گران‌قیمت سامسونگ اندکی بیشتر است. شکاف بین فریم و نمایشگر دستگاه را نواری پلاستیکی می‌پوشاند که در ضلع بالایی خود از اسپیکر مکالمه میزبانی می‌کند.فریم آلومینیومی آنر ۲۰ در دو نسخه‌ی آبی و مشکی هم‌رنگ بدنه است؛ اما در نسخه‌ی سفید ظاهری براق و مشابه استیل دارد. در ارتفاع مناسبی از لبه‌ی سمت راست فریم، کلیدهای پاور/حسگر اثر انگشت و کنترل صدا به‌چشم می‌خورند؛ کلیدهایی که اندکی لقی دارند و بازخوردشان نیز چندان رضایت‌بخش نیست. لبه‌ی پایین فریم از پورت USB 2.0 Type-C و دریچه‌ی اسپیکر تک‌کاناله‌ی گوشی میزبانی می‌کند؛ درحالی‌که لبه‌ی سمت چپ و بالا نیز به‌ترتیب درگاه دو سیمکارت و ماژول IR Blaster را در بطن خود دارند. متأسفانه آنر ۲۰ درگاهی برای کارت حافظه در اختیار کاربر نمی‌گذارد.
اروپا    کراوسی، ایسلند و مقدونیه‌ی شمالی


آمریکای لاتین و کارائیب    باهاما، گویان، جامائیکا، مونتسرات، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سورینام، جزایر تورکس و کایکوس، و 
فهرست بالا شامل کشورهای بسیار زیادی است و این موضوع نشان می‌دهد اپل به راه‌اندازی سرویس‌هایش در مناطق بیشتری از دنیا علاقه‌ی وافری دارد. در بین هیچ یک از کشورهای بالا متأسفانه نام ایران به‌چشم نمی‌خورد که البته اتفاقی دور از انتظار نبود.
شرکت کانادایی دامون (دِیمون :Damon) موتورسیکلتی برقی به‌نام هایپراسپرت دارد. این محصول، قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. هدف اصلی برند سازنده، تولید انبوه موتورسیکلت‌های الکتریکی نیست و برای عرضه‌ی یک پلتفرم و فناوری قابل استفاده جهت تولید انواع مدل‌های برقی، تلاش می‌کند. با این ابتکار، شرکت‌های مختلف می‌توانند از پلتفرم دامون برای تولید محصولات متنوع در کلاس‌های متفاوت استفاده کنند تا محل نشستن سرنشینان، پدال‌ها، فرمان و دیگر اجزا را به خواست خود طراحی کنند. قیمت و مشخصات فنی دقیق دامون هایپراستار، هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

 

شرکت تازه‌تأسیس لایتنینگ در تلاش است تا نقشی مشابه

 

تسلا در صنعت موتورسیکلت‌های برقی داشته باشد. مدل LS-218 با پیشرانه الکتریکی، ۲۰۰قدرت  اسب‌بخار و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند که البته در نسخه‌های جاده‌ای، بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. شتاب‌گیری موتورسیکلت لایتنینگ با جعبه‌دنده‌ی تک سرعته، فراتر از مدل‌های بنزینی توصیف شده است؛ ضمن اینکه با تغییر نرم‌افزاری می‌تواند قدرت ۲۴۸ اسب‌بخار تولید کند. لایتنینگ LS-218 با آستانه قیمت ۳۸ هزار دلار تولید می‌شود.سوپربایک پرچم‌دار یاماها با کد R1 از سال ۱۹۹۸ تولید می‌شود. این مدل با نام کامل YZF-R1 در سال ۲۰۲۰، مجهز به پیشرانه‌ی هزار سی‌سی، ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد تا مشابه رقبای هم‌کلاس خود، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم کند. قیمت ارزان‌ترین نسخه از سری ۲۰۲۰ YZF-R1 به ۱۷,۴۰۰ دلار می‌رسد.سوزوکی GSX-R1000؛ قدرت ۲۰۲ اسب‌بخارsuzuki GSX-R1000با اتمام تولید هایابوسا و پیشرانه‌های ۱/۳ لیتری سوزوکی، GSX-R1000 همراه موتور هزار سی‌سی به‌عنوان سوپربایک پرچم‌دار شرکت سازنده اهمیت بیشتری پیدا کرد. این محصول از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ با قدرت ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب‌بخار تولید می‌شد اما از سال ۲۰۱۷، به نسخه‌ی ۲۰۲ اسب‌بخار ارتقا یافت. سوزوکی GSX-R1000 با وزن ۲۰۱ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی دارد و همراه آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته می‌شود.


 

نخستین سوپربایک بی‌ام‌و در سال ۲۰۰۹ معرفی شد.

 

این موضوع برای یکی از قدیمی‌ترین سازندگان موتورسیکلت جهان، عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما حضور دیرهنگام بی‌ام‌و در کلاس سوپراسپرت‌های دوچرخ، با محصولی چشم‌گیر و قدرتمند همراه شد. از سال ۲۰۲۰، بی‌ام‌و S1000RR با امکانات سری M و چرخ‌های فیبرکربن نیز قابل خرید است تا همکاری بی‌ام‌و و M مشابه خودروهای اسپرت در موتورسیکلت‌ها نیز عملی شود.مشکل دیگری که ممکن است در خودروهای پیشرفته به‌وجود آید، سوختن پمپ به‌دلیل افزایش دمای بیش‌از‌حد است. در اغلب این خودروها، پمپ سوخت‌رسانی درون باک تعبیه شده است و سوخت موجود در باک خنک‌کاری آن را انجام می‌دهد. با کاهش میزان سوخت و افزایش فشار بر پمپ برای مکش قطرات پایانی سوخت موجود در باک، دمای آن افزایش می‌یابد و می‌تواند به ازکار‌افتادن آن منجر شود.

حال که با مضرات و آسیب‌های احتمالی ناشی از رانندگی در وضعیت کمبود سوخت آشنا شدیم، بهتر است به این پرسش مهم اغلب رانندگان پاسخ دهیم: پس از روشن‌شدن چراغ هشدار کاهش میزان سوخت، چند کیلومتر دیگر می‌توان طی کرد؟ پاسخ کلی به این پرسش امکان‌پذیر نیست. حقیقت این است نوع خودرو، بازدهی آن، شرایط جاده، ترافیک و سبک رانندگی شما بر پاسخ این پرسش تأثیرگذار است؛ اما در اغلب خودروهای سواری سدان، چراغ هشدار زمانی‌ روشن می‌شود که ۷/۵ تا ۱۱ لیتر سوخت در باک باقی ‌مانده است و این عدد در خودروهای شاسی‌بلند و بزرگ‌تر به ۱۵ لیتر افزایش می‌یابد. بعضی خودروهای مدرن‌تر به‌کمک پردازنده مرکزی خودرو می‌توانند مسافت قابل‌پیمایش باتوجه‌به سوخت موجود در باک را تخمین بزنند؛ اما نباید فراموش کرد این ارقام تخمینی باتوجه‌به متغیرهای گوناگون می‌تواند تغییر کند.

مطالب این مقاله، تنها با هدف جلوگیری از تکرار عادت به رانندگی در وضعیت باک خالی ذکر شده است و حتما در مواردی جلوگیری از این موقعیت اجتناب‌ناپذیر است. امکان وقوع آسیب یا خرابی با یک یا دوبار رانندگی در این حالت بسیار بعید است؛ اما اگر به رانندگی در این وضعیت عادت دارید، بهتر است بیش‌ازپیش به سلامت خودروتان اهمیت دهید.
نسل سوم  S1000RR امسال همراه پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی، ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و با آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

کاوازاکی نینجا؛ قدرت ۲۰۷ تا ۳۱۰ اسب‌بخار


نینجا، ستاره‌ی درخشان موتورسیکلت‌های قدرتمند ژاپنی در زمان ما است. نسخه‌ی هزار سی‌سی نینجا، پیش از ظهور هایابوسا در سال ۱۹۸۶ معرفی شد. سوپربایک‌های کاوازاکی در مدل‌های مختلف، دهه‌ی ۱۹۹۰ را با موفقیت‌های مختلف تجاری و مسابقه‌ای به پایان رساندند. از سال ۲۰۰۴، نسل جدید موتورسیکلت‌های هزار سی‌سی کاوازاکی با نام نینجا ZX-10R تولید شدند.

فرانت پیج تک (Front Page Tech) را در یوتیوب راه‌اندازی کرد. این افشاگر که پیش‌تر تمامی اطلاعات گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را فاش کرده به‌تازگی در اقدامی غیرمنتظره به‌سراغ عینک واقعیت افزوده‌ی اپل رفته است.

سال‌ها است که رسانه‌های مختلف به بررسی احتمال عرضه‌ی هدست یا عینک واقعیت افزوده ازسوی اپل می‌پردازند. شایعه‌های مختلف درمورد عینک AR اپل همواره ضد و نقیض بوده‌اند، اما جان پراسر اخیرا شایعه‌ها را وارد مراحل جدیدی کرده است. عینک واقعیت افزوده را می‌توان یکی از مرموزترین محصولاتی به‌حساب آورد که اپل روی آن کار می‌کند؛ در نظر داشته باشید که ساخت عینک واقعیت افزوده هنوز به‌تأیید رسمی اهالی کوپرتینو نرسیده‌ است، اما میزان شایعه‌ها به‌حدی زیاد هستند که می‌توانیم تولید این محصول را تا حد زیادی قطعی بدانیم. تاکنون هیچ افشاگری نتوانسته است اطلاعات دقیق و قابل‌اتکا از عینک اپل فاش کند، بااین‌حال جان پراسر می‌گوید ازطریق منابعش توانسته به اطلاعاتی مهم دست یابد.

اپل گلس نام احتمالی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل خواهد بود


جان پراسر از عینک موردبحث با نام تجاری اپل گلس (Apple Glass) یاد می‌کند. شمار درخورتوجهی از کارشناسان گفته‌اند انتظار دارند عینک واقعیت افزوده‌ی اپل بالای هزار دلار و حتی نزدیک‌به دو هزار دلار قیمت داشته باشد، اما جان پراسر در ادعایی غیرمنتظره اعلام می‌کند قیمت اپل گلس از ۴۹۹ دلار شروع خواهد شد.جان پراسر می‌گوید ۴۹۹ دلار، قیمت خود عینک است و کاربر برای تهیه‌ی عدسی آن که با شماره‌ی چشمش سازگار باشد، باید مبلغی جداگانه پرداخت کند. به‌عبارتی دیگر، مدل پایه‌ی قاب اپل گلس ۴۹۹ دلار قیمت دارد و کاربر درصورت تمایل می‌تواند عدسی مختص‌به شماره چشمش را نیز به عینک اضافه کند. این یعنی فردی که چشمش ضعیف نباشد نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافی مربوط به عدسی ندارد. 

افشاگر کانال فرانت پیج تک در ادامه‌ی ادعاهایش اعلام می‌کند تمامی داده‌های مربوط به اپل گلس قرار است ازطریق آیفون پردازش شود؛ این ادعا با برخی اخباری که پیش‌تر درمورد اپل گلس شنیده بودیم مطابقت دارند. درواقع اپل تلاش کرده است اپل گلس را تا حد امکان جمع‌و‌جور و سبک‌وزن نگه دارد. ناگفته نماند اهالی کوپرتینو برای نسل اول اپل واچ نیز رویکردی مشابه اتخاذ کرده بودند. ممکن است در ابتدا از شنیدن این خبر متعجب شوید، اما ادعای پراسر در این زمینه تا حد زیادی با منطق جور درمی‌آید.

شماری از مردم انتظار دارند گجت موردبحث اپل عینکی با قابلیت‌هایی شبیه به هولولنز مایکروسافت باشد و بتواند قابلیت‌هایی بسیار ویژه و انقلابی ارائه دهد. بااین‌حال اگر جزو این کاربران هستید جان پراسر می‌گوید بهتر است کمی انتظارات خود را پایین بیاورید. اپل گلس قرار است نسل اول عینک‌های اپل باشد؛ به‌همین دلیل اپل نمی‌تواند چندان روی آن ریسک کند. اپل گلس نسل اول به قابلیت‌هایی انقلابی شبیه به آنچه در ذهن بسیاری از کاربران است مجهز نخواهد بود و اپل به‌مرور زمان در نسل‌های آینده، عینک واقعیت افزود‌ه‌ی خود را از جوانب زیادی بهبود خواهد بخشید. به‌علاوه قیمت ۴۹۹ دلاری محصول تاحدی می‌تواند ادعاهای پراسر را برای پردازش داده‌ها روی آیفون، تأیید کند. اپل تلاش کرده است تا حد امکان قیمت نهایی را پایین بیاورد

قیمت پایه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل ۴۹۹ دلار اعلام شده است


اپل شعاری معروف با عنوان One More Thing دارد که به‌طور معمول در پایان کنفرانس‌هایش از آن استفاده می‌کند؛ محصولاتی که با شعار One More Thing معرفی می‌شوند همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌اند. جان پراسر می‌گوید اپل قصد دارد در یکی از رویدادهایی که برگزاری آن‌ها برای سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ یا سه‌ماهه‌ی آغازین ۲۰۲۱ تعیین شده است، پس از گفتن شعار One More Thing از اپل گلس پرده‌برداری کند.

با درنظرگرفتن شرایط فعلی به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس مربوط به رونمایی اپل گلس نامشخص است. اپل تمایل دارد به‌هنگام برگزاری کنفرانس رونمایی اپل گلس، حتما اصحاب رسانه در محل همایش حضور داشته باشند؛ زیرا معرفی اپل گلس اتفاقی بسیار مهم خواهد بود و باید به‌شکلی ویژه توسط رسانه‌ها پوشش داده شود و افراد مختلف شانس کار با آن را پیدا کنند. پراسر می‌گوید اپل طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین قصد داشته به‌طور قطع عینک واقعیت افزوده‌ی خود را در جریان برگزاری رویداد معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ رونمایی کند؛ اما شیوع ناگهانی کروناویروس رخداد این اتفاق را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اگر ویروس کرونا تا اواخر شهریور مهار نشود، احتمالا اپل نمی‌تواند اصحاب رسانه را به محل برگزاری کنفرانس رونمایی آیفون‌های جدید دعوت کند. بر این اساس پراسر می‌گوید احتمال دارد اپل عینک واقعیت افزوده‌ی خود را در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) معرفی کند. اپل طی سال‌های اخیر هر گاه محصولی کاملا جدید رونمایی کرده، آن را به‌شکل فوری دردسترس مشتریان قرار نداده است. این اتفاق برای اپل گلس نیز خواهد افتاد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اپل عینک خود را ماه‌ها بعد، احتمالا در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ یا حتی اوایل ۲۰۲۲، روانه‌ی بازار کند. 

طبق گفته‌های جان پراسر مشکلات اخیر باعث بروز تأخیر در عرضه‌ی آیفون ۱۲ شده‌اند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اپل کنفرانس مربوط به رونمایی آیفون ۱۲ را به‌جای سپتامبر در ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) برگزار کند. احتمال می‌رود تا آن زمان اوضاع کمی به‌حالت عادی برگردد و اصحاب رسانه شانس حضور در محل برگزاری کنفرانس اپل را پیدا کنند. بااین‌حال هیچ‌چیز قطعی نیست.

اپل گلس احتمالا قرار نیست دوربین داشته باشد
جان پراسر می‌گوید با چشم خودش ویدئوی مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ی اپل گلس را دیده است و احتمالا اگر مجوزهای لازم را از منابعش دریافت کند، به‌زودی آن را با همه به‌اشتراک می‌گذارد. پراسر می‌گوید آن‌چه که دیده مجموعه‌ای از فریم‌های پلاستیکی بوده است، بااین‌حال احتمال دارد اپل نسخه‌ی نهایی را با بدنه‌ای فلزی تولید کند. نمونه‌ای که پراسر مشاهده کرده به مدتی قبل برمی‌گردد و ممکن است تاکنون بهبودهایی متنوع به‌خود دیده باشد. مجددا تأکید می‌کنیم گفته‌های جان پراسر به نمونه‌ی اولیه‌ی اپل گلس مربوط می‌شود و محصول نهایی ممکن است با این گفته‌ها تفاوت‌هایی عمده داشته باشد. 

جان پراسر می‌گوید در نزدیکی شیشه‌ی سمت راست عینک اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) جای گرفته است. نمونه‌ی مشاهده‌شده توسط پراسر به‌دلایل مربوط به عدم نقض حریم شخصی، به هیچ‌گونه دوربینی مجهز نبوده است. با همه‌ی این‌ها احتمال دارد اپل با اعمال محدودیت‌هایی خاص، نسخه‌ی نهایی عینک خود را به دوربین هم مجهز کند. همچنین پراسر می‌گوید اپل به‌همراه عینکش نوعی پایه‌ی پلاستیکی عرضه می‌کند که ازطریق آن می‌توان اپل گلس را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. برای شارژ کردن اپل گلس به‌وسیله‌ی پایه‌ی موردبحث باید عینک را به‌صورت برعکس روی آن قرار دهید. همچنین عینک به‌صورتِ بسته‌شده روی پایه‌ی شارژر قرار نمی‌گیرد. 

براساس ادعاهای دیگر پراسر، هر دو عدسی عینک می‌توانند داده‌های مدنظر شما را ازطریق رابط کاربری به‌نمایش بگذارند؛ پراسر می‌گوید اپل قصد دارد رابط کاربری عینک خود را استاربورد (Starboard) بنامد. جالب است بدانید خود اپل از رابط کاربری سیستم‌عامل iOS با عبارت اسپرینگ‌بورد (SpringBoard) یاد می‌کند، بنابراین نام استاربورد منطقی به‌نظر می‌آید. امکان کار کردن با رابط کاربری ازطریق ژست‌های حرکتی وجود خواهد داشت؛ ژست‌های حرکتی موردبحث باید روی قاب خود عینک یا در جلوی آن ازطریق حرکت‌دادن دست انجام شوند.https://www.itbazar.com/p_69939.aspx

مقاله‌های مرتبط:
عینک واقعیت افزوده اپل احتمالا دست‌کم تا سال ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود
آیا عینک‌های اپل جایگزین آیفون می‌شوند؟

ظاهرا اپل گلس تمرکزی ویژه روی اسکن کردن دارد (حضور حسگر لایدار هم مهر تأییدی بر این موضوع می‌زند). بر این اساس عینک موردبحث خواهد توانست کدهای QR اختصاصی اپل را برای اهداف مختلف اسکن کند. همچنین اگر از بیرون به فردی که از عینک اپل استفاده می‌کند نگاه کنید، نمی‌توانید تشخیص دهید که شیشه‌ی عینک درحال نمایشِ اطلاعات به آن فرد ازطریق رابط کاربری استاردبورد است.

پراسر می‌گوید اپل برنامه‌ای برای تولید عینک آفتابی هوشمند ندارد؛ زیرا صفحه‌نمایش به‌کاربرده‌شده در شیشه‌ی عینک با لنزهایی که روی آن‌ها رنگ وجود داشته باشد کار نمی‌کند. لازم است باری دیگر تأیید کنیم این ادعاها به نمونه‌ی اولیه مربوط می‌شوند و شاید اپل طی ماه‌های پیش‌رو بتواند عینک آفتابی هوشمند هم بسازد. پراسر می‌گوید احتمالا عینک آفتابی هوشمند در نسل دوم به فهرست عینک‌های واقعیت‌ افزوده‌ی اپل اضافه خواهد شد. اپل مدتی پیش نسل جدید آیپد پرو را معرفی کرد. آیپد پرو ۲۰۲۰ ضمن بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمندتر تغییری مهم به‌خود دیده که به پنل پشتی مربوط می‌شود. در پنل پشتی آیپد پرو جدید از حسگر لایدار استفاده شده است که تمرکزی ویژه روی بهبود فناوری واقعیت افزوده دارد. شایعه‌ها می‌گویند آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هم قرار است از حسگر لایدار بهره‌مند باشند. پراسر به بهره‌مندی اپل گلس هم از حسگر لایدار اشاره کرده است.

شمار درخورتوجهی از کسانی که آیپد پرو را خریدند معتقد بودند این تبلت نسبت‌به نسل گذشته تغییر محسوسی به‌خود ندیده و حسگر لایدار نمی‌تواند قابلیت‌های چندان متنوعی به‌همراه بیاورد. اما از قرار معلوم اپل در حال دنبال کردن نوعی استراتژی هوشمندانه است؛ زیرا پراسر می‌گوید تمامی داده‌هایی که کاربر در حال حاضر ازطریق حسگر لایدار آیپد پرو ثبت می‌کند دردسترس تیم سازنده‌ی اپل گلس قرار می‌گیرد. بر این اساس تیم سازنده قصد دارد با اتکا بر تمامی داده‌های ثبت‌شده از سوی کاربران، درنهایت تجربه‌ی کاربری عینک واقعیت افزود‌‌ه‌ی اپل را به بهترین حد ممکن برسانند. 

کاوازاکی برخلاف سوزوکی، پیشرانه‌های حجیم‌تر از یک لیتر را کنار نگذاشته و موتور ۱۴۴۱ سی‌سی برای ZX-14R استفاده می‌کند. با چنین موتورسیکلتی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌شود. همچنین، می‌توان با ZX-14R در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت رسید. نکته‌ی جالب اینکه، کاوازاکی از سال ۱۹۸۶ تاکنون، موتورسیکلت‌های متنوعی با پیشرانه‌ی ۱۴۰۰ سی‌سی تولید کرده است. مدل ۲۰۲۰ از ZX-14R حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارد.کاوازاکی در سال ۲۰۱۵، ابرموتورسیکلت نینجا H2 و H2R را رونمایی کرد و خبرساز شد. مدل R، از یک پیشرانه‌ی هزار سی‌سی همراه سوپرسارژر بهره می‌برد تا قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر را برای موتورسیکلتی با وزن خالص ۲۱۶ کیلوگرم فراهم کند. تاکنون موتورسواران متعددی در دنیا، نینجا H2R را به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت رسانده‌اند اما چند فیلم غیررسمی نشان داده‌ است که این موتورسیکلت، در زمانی حدود ۲۶ ثانیه از سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. چنین آماری از نظر تئوری توسط شرکت سازنده باتوجه به شرایط فنی و آیرودینامیک H2R تأیید شده است. در بازار جهانی، مدل H2 با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار، به قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود؛ درحالی‌که H2R به جهت استفاده از سوپرشارژر و بدنه فیبرکربن، ۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

 

دوکاتی استریت فایتر و پانیگاله؛ ۲۰۸  تا ۲۳۴ اسب‌بخار


پیشرانه‌های حجیم و قدرتمند برای موتورسیکلت‌ها، منحصر به کلاس سوپراسپرت نیست. دوکاتی و هوندا از دهه‌ی ۱۹۵۰ روی محصولات کلاس کافه‌ریسر (اسپرت خیابانی)، پیشرانه‌های هزار سی‌سی نصب می‌کردند. این نوع امروزه انواع مختلفی دارند و تقریبا توسط تمامی غول‌های صنعت موتورسیکلت در سراسر جهان، تولید می‌شوند.افراد ساکن در کشورهای بالا می‌توانند انتظار در دسترس قرار گرفتن برخی محتوای اختصاصی را برای خودشان داشته باشند که به‌طور ویژهبراساس منطقه‌ی جغرافیایی آن‌ها تولید شده است. در همین راستا اپل موزیک به‌تازگی میزبان قابلیتی جدید شده است که با اتکا بر آن، پلی‌لیست‌های خاصی را صرفا برای قاره‌ها و مناطق مختلف در دسترس قرار می‌دهد. از بین این پلی‌لیست‌های جدید می‌توانیم به Africa Now و Ghana Bounce اشاره کنیم.ایران در هیچ‌ یک از فهرست‌ها حضور ندارد؛ اتفاقی که به‌هیچ‌وجه دور از انتظار نبود
آمار نشان می‌دهد درآمدزایی بخش «خدمات» اپل ماه‌به‌ماه افزایش پیدا می‌کند. این شرکت نیز طی چند وقت اخیر نشان داده که توجهی ویژه به بخش خدمات دارد و در پی گسترش هرچه‌بیشتر آن است. بخش اعظم درآمد اپل از بخش خدمات، از طریق اپ استور به‌دست می‌آید؛ طبق آمار، این شرکت ۳۰ درصد از فروش اپلیکیشن‌های اپ استور را از آن خود می‌کند.

در همین راستا اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند با راه‌اندازی خدمات مختلف‌شان در کشورهای بیشتری در سراسر دنیا، درآمد خودشان را نیز بالاتر ببرند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جدیدترین گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که بخش خدمات توانسته‌ است بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ، برای اپل درآمدزایی کند. تا سال گذشته سرویس‌های اپل محدود به اپل موزیک و آیتونز استور بودند؛ اما درآمد بخش خدمات به‌دنبال راه‌اندازی سرویس‌های اپل TV پلاس، اپل نیوز پلاس و اپل آرکید در سال گذشته، به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کرد.

کارشناسان متعددی مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد شمار سرویس‌های خود را طی سال‌های آتی بیشتر کند و بر تنوع آن‌ها بیفزاید. درضمن گفته می‌شود اپل در پی راه‌اندازی نوعی سرویس اشتراکی ویژه است تا کاربران با تهیه‌ی آن بتوانند به‌صورت یک‌جا به تمامی سرویس‌ها شامل اپل موزیک، اپل نیوز پلاس، اپل TV پلاس و اپل آرکید دسترسی پیدا کنند. هزینه‌ی این سرویس اشتراکی کمتر از هزینه‌ی تهیه‌ی تمامی سرویس‌های دیگر به‌صورت جداگانه خواهد بود.
بخش دوم شامل IFA SHIFT و IFA NEXT می‌شود که به‌صورت لایو استریم منتشر خواهند شد و شاهد معرفی خدمات یا محصولات شرکت‌های مطرح حوزه فناوری خواهیم بود. بخش سوم IFA Global Markets نام دارد که مختص شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است تا فرصتی برای عقد قراردادهای تجاری با یکدیگر داشته باشند.بخش آخر نیز Virtual IFA Experience نام دارد که درواقع برای علاقه‌مندان به حوزه فناوری طراحی شده است. چنین بخشی به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد که به‌صورت واقعیت مجازی از غرفه‌های نمایشگاه دیدن کنند.در شرایطی که بیشتر رویدادهای بزرگ سال ۲۰۲۰ لغو شده، اقدام برگزارکنندگان نمایشگاه IFA 2020 ستودنی است. زومیت تمامی اتفاقات مهم رویداد بزرگ برلین را پوشش خواهد داد.

  • ۹۹/۰۲/۳۱
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی