گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

دنیای ارزهای دیجیتالی


سقوط دوباره‌ی ارزش بیت‌کوین در شب گذشته

سبب شد تا قیمت این رمزارز تا ۴٬۶۷۹ دلار کاهش یابد.پس از یک روز پرتلاطم در بازار معاملات که با سقوط ۲۸٫۳۵ درصدی قیمت بیت‌کوین همراه بود و باعث شد تا قیمت این رمزارز از ۷٬۶۵۰ دلار به ۵٬۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند، این روند نزولی با همان شدت از ساعت ۱۱ دیشب به‌وقت گرینویچ از سرگرفته شد. در بازه‌ی زمانی یادشده، قیمت بیت‌کوین با کاهش دوباره‌ی ۲۴ درصدی، تا ۴٬۶۷۹ دلار سقوط کرد؛ کاهشی که از ماه  آوریل سال ۲۰۱۹ سابقه نداشته است.تغییرات قیمت در این روز، به‌معنی نابودی تمامی دستاوردهای بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ و ۵۸٫۰۷ درصد کاهش قیمت ارز دیجیتال یادشده در کمتر از یک‌ماه درقیاس‌با بالاترین قیمت در سال ۲۰۱۹ است؛ بالاترین قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰٬۵۰۰ دلار بود. همچنین، داده‌های به‌دست آمده از وب‌سایت Coin360 نشان می‌دهد، حجم بازار بیت‌کوین تنها در عرض یک‌روز با کاهش ۴۸٫۳ میلیارد دلاری، از ۱۳۷٫۸ میلیارد دلار به ۸۹٫۵ میلیارد دلار رسیده و شدیدترین افت را از سال ۲۰۱۳ میلادی تجربه کرده است.

 

  • بهره‌برداری یک نیروگاه گاز طبیعی در نیویورک از انرژی مازاد خود برای استخراج بیت‌کوین
  • ارزش بیت کوین با سقوط ۱۷ درصدی به ۶ هزار دلار رسید
  • بازارهای آتی نیز رو به سقوط هستند و هنگام نگارش این مطلب، شاخص دائوجونز و اس‌اند‌پی
  • ۵۰۰ (S&P)، هرکدام با کاهش یک‌درصدی روبه‌رو بودند. به‌همین‌ترتیب، معاملات آتی طلا نیز ۰٫۸۷
  • درصد کاهش داشته‌اند و درهمین‌حال، ارزش بازار نقره، کاهشی ۱٫۵۶ درصدی را تجربه کرده است.
  • باتوجه‌به وضعیت نامعلوم اقتصادی ناشی‌از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، اعتماد سرمایه‌گذاران
  • به بازار سهام ازبین رفته است و آن‌ها تمایلی به ریسک روی دارایی‌هایشان ندارند.

همان‌گونه که پیش‌تر وب‌سایت Cointelegraph گزارش کرده است، بانک مرکزی ایالات متحده با امید جلوگیری از ریزش بیشتر سهام و دارایی‌ها، قصد دارد ۱٫۵ تریلیون دلار به بازار تزریق کند؛ بااین‌حال، تزریق ۵۰۰ میلیارد دلار که اولین بخش از این مبلغ است، با موفقیت اندکی همراه بود و شاخص دائوجونز در پایان معاملات دیروز با ثبت رکوردی تاریخی، ۱۰ درصد سقوط را تجربه کرد. چندین رسانه معتبر گزارش کردند که تقریبا ۵۰ درصد از ایالت‌های آمریکا باتوجه‌به هرج‌و‌مرجی که دیروز حاکم بود، اشکال مختلفی از شرایط اضطراری را اعلام کردند که منجربه‌ تعطیلی گسترده‌ی مدارس و تعلیق تمامی رویدادهای ورزشی حرفه‌ای شده است. با درنظر گرفتن وضعیت فعلی بازارها، به‌نظر می‌رسد سقوط ارزش سهام و قیمت رمزارزها در معاملات آغازین روز جمعه نیز ادامه یابد.

 

شرح ساده ارزهای دیجیتال

  •  
  • اگر بخواهیم یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین را با ساختار فعلی
  • پول و سیستم بانکی شرح دهیم، می‌توان گفت:
  • کیف پول بیت‌کوین معادل حساب بانکی شماست. کیف پول ارز دیجیتال،
  • یک نرم‌افزار است که می‌توان روی موبایل یا کامپیوتر نصب کرد.
  • آدرس بیت‌کوین معادل شماره حساب بانکی یا شماره کارت‌تان است.
  • آدرس بیت‌کوین را از کیف پول می‌گیرید.
  • بلاک‌چین، معادل سیستم بانکی است که تراکنش‌ها در آن نگهداری و مدیریت
  • می‌شوند. بلاک‌چین را می‌توان یک دیتابیس (پایگاه داده) بزرگ دانست.
  • با این حساب برای ارسال بیت‌کوین، باید کیف پول‌تان را باز کنید، وارد بخش ارسال شوید،
  • آدرس بیت‌کوین طرف مقابل را وارد فیلد گیرنده کنید، رقم را وارد کنید و ارسال را بزنید، به همین سادگی!
  • برای دریافت بیت‌کوین، باید کیف پول‌تان را باز کنید، وارد بخش دریافت شوید، آدرس
  • بیت‌کوین را بردارید و آنرا به شخص یا سایتی که قصد دارد برای شما بیت‌کوین بفرستد بدهید.

در سیستم بانکی، کار پردازش تراکنش‌ها، نگهداری موجودی و همه کارهای مرتبط را سیستم بانکی و بانک مرکزی انجام می‌دهد.اما بیت‌کوین دارای چنین سیستمی نیست. بیت‌کوین شبیه یک سیستم خودمختار است. شبکه بیت‌کوین شامل هزاران کامپیوتر و دستگاه ماینر است که در سرتاسر دنیا پراکنده هستند. تایید تراکنش‌ها و بروزرسانی موجودی‌ها توسط این سیستم انجام می‌شود.در شبکه بیت‌کوین، همه کامپیوترهای متصل به شبکه یک نسخه از داده‌ها (بلاک‌چین بیت‌کوین) را دارا هستند.زمانی که یک تراکنش بیت‌کوین به شبکه ارسال می‌شوند و توسط ماینرها (استخراج‌کنندگان) تایید می‌شود، این تراکنش در بلاک‌چین ذخیره می‌شود و غیرقابل تغییر باقی می‌ماند.بنابراین بلاک‌چین را می‌توان یک پایگاه داده دانست که در هزاران دستگاه در سرتاسر دنیا ذخیره شده و برای اینکه تغییری در این دیتابیس ایجاد شود باید همه کامیپوترهای وصل شده به شبکه آنرا تایید کنند.

همین ساختار فوق‌العاده باعث شده تا سیستمی ایجاد شود که نیاز به بانک یا نهاد مرکزی برای پردازش و نظارت وجود نداشته باشد.

بیت‌کوین از سال 2009 توسط فرد یا گروهی ناشناس ایجاد شده که هنوز هویت واقعی آن مشخص نیست.

  • مطالب مرتبط:
  • بیت‌کوین چیست (شرح کاملتر)
  • نحوه کارکرد بلاک‌چین (شرح فنی)
  • این تعریف، ساده‌ترین شرح از شیوه کارکرد بیت‌کوین و بلاک‌چی
  •  آن بود ولی جزییات بسیار ریز و فنی وجود دارد که در بخش
  • استخراج در ادامه می‌توانید آنها را بخوانید.
  •  

چرا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شد؟

 


شاید مهمترین دلیل ایجاد ارزهای دیجیتال این باشد که نیاز به وجود سیستمی بهتر و کارآمدتر برای پرداخت‌ها، مدیریت پول و بطور کلی سیستم مالی احساس می‌شد.

 

وقتی همه‌چیز در حال دیجیتال شدن است، چرا یک پول و ارز، به شکل دیجیتال درنیاید؟

 

در واقع می‌توان دیجیتال شدن پول را سیر تکامل طبیعی پول دانست.

قرن‌ها پیش پول به شکل کنونی وجود نداشت و انسان رفته رفته از مبادله کالا در ازای کالا، به سکه، به اسکناس، به کارت بانکی و سپس به ارز دیجیتال رسیده است.

  • بسیاری از چیزها این سیر تکامل را طی می‌کنند.
  • مهم این است که ما آماده تغییر و پذیرش باشیم تا از سایرین جا نمانیم.
  • در کتاب ارزهای دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول به طور عمیق درباره ارزهای
  • دیجیتال و شکل‌گیری آنها توضیح داده‌ایم. از اینجا بطور رایگان می‌توانید این کتاب PDF را دانلود کنید و بخوانید.
  • چگونه از ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟
  • اولین قدم برای شروع استفاده از ارزهای دیجیتال این است که ابتدا نحوه کارکرد
  • آنها را بدانید، با جنبه‌های مختلف آشنا شوید و ریسک‌ها را بشناسید.
  • در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت.
  • اما اگر از مباحث تئوری خسته شدید و می‌خواهید با شیرجه زدن در این دنیا اولین
  • تجربیات را بدست آورید، اولین قدم این است که یک کیف پول نصب کنید.

با کیف پول، می‌توانید این ارزهای دیچیتال را دریافت کنید، نگهداری کنید و یا برای دیگران بفرستید. (بخش کیف پول را در ادامه ببینید)از ارزهای دیجیتال می‌توان برای پرداخت، سرمایه‌گذاری و معامله‌گری استفاده کرد. با این حال، فروشگاه‌های کمی در دنیا و اینترنت هستند که این ارزها را به عنوان روش پرداخت قبول می‌کنند.آیا می‌توان مثلا با بیت‌کوین یک ماشین خرید؟ از نظر تئوری بله ولی همه‌چیز به این بستگی دارد که طرف مقابل شما بیت‌کوین قبول می‌کند یا نه! وقتی شخص مقابل حتی tamir مفهوم بیت‌کوین را نداند، پس شما نیز چنین پیشنهادی نمی‌کنید.اگر بیت‌کوین را مانند دلار، یک ارز در نظر بگیرید، بسیاری از مفاهیم برای شما ساده‌تر خواهد بود. اگر بخواهید با دلار معامله کنید، باید شخص مقابل شما دلار را به عنوان روش پرداخت بپذیرد.از طرف دیگر، وقتی بیت‌کوین یک ارز است، نمی‌توان انتظار داشت آنرا بدون هیچ بدست آورد. البته سایت‌هایی هستند که مقادیر خیلی کمی بیت‌کوین (مثلا 0.0000002 بیت‌کوین) را با هربار درخواست کردن می‌توانید بدست آورید. ولی آنها نیز در ازای این کار، تبلیغات زیادی به شما نمایش می‌دهند و برخی از آنها شما را تشویق می‌کنند با همین مقادیر کم وارد شرط‌بندی شوید.

پس بیت‌کوین رایگان وجود دارد ولی ارزش ندارند وقت خود را برای آن تلف کنید. اگر بخواهید بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال ارزشمند دیگری را داشته باشید یا باید آنرا بخرید یا استخراج کنید. برخی از ارزها قابل استخراج نیست ولی بیت‌کوین را می‌توان استخراج کرد.استخراج بیت‌کوین در ابتدای راه‌اندازی آن در سال‌های 2009 و 2010 ساده بود و سرمایه‌ای لازم نداشت ولی امروزه دیگر فقط با دستگاه‌هایی که چندده میلیون قیمت دارند می‌توان آنرا استخراج کرد.البته می‌توانید سیستم‌های زیرمجموعه‌گیری بیابید که شما را تشویق می‌کنند با معرفی افراد دیگر، بیت‌کوین بدست آورید. اینکه بتوانید از طریق این سیستم‌ها به بیت‌کوین برسید به مهارت شما در جذب افراد بستگی دارد که همه دارای این مهارت نیستند.استفاده از ارزهای دیجیتال بحثی بسیار مفصل است. اگر در مورد این ارزها علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید با خواندن مطالب بیشتری از بورسینس به نحوه کارکرد این ارزها پی ببرید.

 

کوین و توکن


کریپتوکارنسی‌ خود دارای دو دسته توکن (Token) و کوین (Coin) است، اساسی‌ترین تفاوت این دو این است که توکن‌ها دارای بلاک‌چین اختصاصی نیستند و بر پایه یک بلاک‌چین دیگر همانند اتریوم (ethereum) ایجاد می‌شوند، اما کوین‌ها بلاک‌چین اختصاصی خود را دارند. با این حال برخی از افراد هستند که این دو مفهوم را برای ارزهای مختلف بکار می‌برند.

 

به هر حال، وقتی حرف از کوین و توکن می‌شود، منظور ما ارز دیجیتال است.

 

هر کریپتوکارنسی، چه توکن باشد و چه کوین، در واقع چیزی بیش از یک رشته کد روی بلاک‌چین نیست.نکته جالب درباره کریپتوکارنسی‌ها این است که وقتی گفته می‌شود شخصی 1 بیت‌کوین دارد، این بیت‌کوین به شکل فایل موجود نیست. شما نمی‌توانید به یک شی فیزیکی یا حتی یک فایل اشاره کنید و بگویید “این یک بیت‌کوین است”.بلکه فقط سوابق تراکنش‌ها و آدرس‌ها هستند که روی بلاک‌چین وجود دارند که موجودی‌شان کم یا زیاد شده است. با خرید بیت‌کوین از شخص دیگر یا هر انجام هر تراکنش، اطلاعات در یک دفتر کل عمومی که همان نام بلاک‌چین نام دارد نگهداری می‌شود.بیشتر بخوانید: بلاک‌چین چگونه کار می‌کندموضوعات مختلف ارزهای دیجیتال
بسته به اینکه قصد دارید از ارزهای دیجیتال چه استفاده‌ای ببرید، مباحث مختلفی در خصوص این ارزها مطرح می‌شود.

 

پرش به بخش مرتبط


گرچه بیت‌کوین صرفا به عنوان یک ارز دیجیتال کاربردی مشابه پول دارد ولی بلاک‌چین اتریوم همانند یک شبکه محاسباتی جهانی است.

بلاک‌چین اتریوم مانند یک کامپیوتر غیرمتمرکز است که می‌توان اپلیکیشن‌های مختلف را روی آن توسعه داد. 

قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم دارای پتانسیلی عظیم برای ساخت انواع اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هاست. قراردادهای هوشمند صرفا چند خط کد برنامه‌نویسی شده هستند که روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شوند.پبا وجودیکه قراردادهای هوشمند یک تکنولوژی بسیار جدید محسوب می‌شوند، هم‌اکنون اپلیکیشن‌های مختلفی برای رای‌گیری، زنجیره تامین جهانی، ثبت سوابق پزشکی، سیستم‌های مالی و فین‌تک و… با استفاده از این تکنولوژی شکل گرفته‌اند.

 

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم کیست؟

 

اتریوم (ethereum) چیست؟

 

مفهومی با نام ICO


برخی از پروژه‌های بلاک‌چین برای پیشبرد برنامه‌های خود و ارائه یک محصول یا سرویس خاص، اقدام به جذب سرمایه از طریق فروش توکن ارز دیجیتال می‌نمایند. به این فرایند ICO گرفته می‌شود و از طریق ICO ها طی سال‌های 2017 و 2018 میلیاردها دلار سرمایه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها سرمایه جمع‌آوری شده است.بسیاری از ICO ها بر پایه بلاک‌چین اتریوم ایجاد می‌شود.بیشتر بخوانید: ICO چیست؟

به خاطر اینکه اغلب ICO ها در سطح جهانی و روی پلتفرم اتریوم اجرا می‌شوند، اغلب سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف می‌توانند روی این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.امنیت ارزهای دیجیتالرشد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال با هیجان زیادی همراه بود. نوآوری‌های حوزه تکنولوژی و پارادایم‌های جدید معامله‌گری، جمعیت زیادی را به سمتاین بازار کشاند. وقتی چنین اتفاقی در یک حوزه رخ می‌دهد معمولا کلاهبرداران و افراد سوءاستفاده‌گر نیز جذب بازار می‌شوند.از شکل‌گیری بیت‌کوین در سال 2009 تا نیمه اول سال 2018 جمعا بیش از 1.1 میلیارد دلار ارز دیجیتال دزدیده شده است!کلاهبرداری‌ها و دزدی‌های بسیار زیادی در ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، بنابراین اطلاع از ریسک‌ها و توجه به توصیه‌های امنیتی بسیار مهم است.یک اشتباه کوچک می‌تواند سرمایه شما را از بین ببرد. پس به دلیل ویژگی‌هایی که این ارزها دارا هستند، باید به امنیت آنها توجهی ویژه داشت.متخصصان خودرو عقیده دارند در هر وضعیتی باید حداقل یک‌چهارم ظرفیت باک سوخت داشته باشد. مسلما با رعایت این اصل ساده، خطر تمام‌شدن بنزین و ماندن در مسیر به حداقل کاهش می‌یابد؛ اما این تنها دلیل برای پر نگه‌داشتن باک خودرو نیست. رانندگی با باک به‌اصطلاح خالی یا دقیق‌تر زمانی‌که میزان سوخت کمتر از یک‌چهارم ظرفیت باک است، می‌تواند سبب بروز صدمات به بخش‌های مختلف خودرو شود.

اگرچه خودرو تا قبل از اتمام کامل بنزین موجود در باک می‌تواند مسافت زیادی طی کند، در لحظاتی که خودرو در تلاش است آخرین قطره‌های سوخت را از باک بمکد و به پیشرانه برساند، بخش‌های مختلفی از خودرو زیرفشار قرار می‌گیرد. اولین بخش کاتالیزور است که کاهش میزان سوخت در باک خودرو می‌تواند وضعیتی را رقم بزند که به‌دلیل نوسان در سوخت‌رسانی به پیشرانه، عمل احتراق به‌طوراستاندارد انجام نشود و درنتیجه کاتالیزور موجود در اگزوز دچار آسیب شود. آسیب کاتالیزور به‌تنهایی می‌تواند هزینه‌ی هنگفتی به راننده تحمیل کند.

مشکل شایع دیگر که ناشی از کاهش سطح سوخت در باک است، گیرکردن پمپ سوخت‌رسانی و ازکارافتادن آن و گرفتگی فیلتر سوخت است. با کاهش میزان سوخت باک، پمپ تلاش می‌کند آخرین قطرات سوخت موجود را بمکد و به پیشرانه پمپاژ کند. در این حالت، ذرات ته‌نشین‌شده‌ی آلوده‌کننده‌ای مکیده می‌شود که همراه سوخت به باک خودرو راه ‌یافته‌اند. اگر میزان این ذرات به‌قدر کافی بزرگ باشد یا راننده بارها خودرو را در حالت مشابه قرار دهد، درنهایت به ازکارافتادن یا سوختن پمپ و گرفتگی زودتر از موعد فیلتر سوخت منجر می‌شود.


کلاهبرداری‌ها، بدافزارها و حملات فیشینگ سه تهدید عمده در حوزه امنیت ارزهای دیجیتال هستند.


برای ساخت کیف پول از سایت‌های مشکوک که از آنها شناختی ندارید استفاده نکنیدکیف پول‌های نرم‌افزاری و موبایلی راهی برای برگشت موجودی ارز دیجیتال ندارند. بنابراین باید حتما از کیف پول بک‌آپ (پشتیبان) بگیرید تا در صورت حذف شدن نرم‌افزار یا خراب شدن دستگاه، ارز دیجیتال شما از بین نرود.سایت‌های مهمی مثل صرافی‌ها، سایت کیف پول‌ها را در مرورگر خود Bookmark کنید تا وارد صفحات جعلی فیشینگ (صفحاتی که اطلاعات شمارا می‌دزدند) نشوید.کلید خصوصی کیف پول‌تان را به هیچ‌کس ارسال نکنید.کیف پول‌هایی بسازید که امکان خروجی گرفتن از کلید خصوصی یا عبارت بازیابی را داشته باشند.به وعده‌هایی که برخی ICO ها یا سایت‌ها برای سود تضمین‌شده و بسیار بالا می‌دهند توجه نکنید. سود بالا و تضمین شده برای سرکیسه‌کردن افراد طماع است، طماع نباشید!به پیشنهادات سرمایه‌گذاری با سود عجیب و غریب، ارزهای دیجیتال گمنام، سایت‌هایی که ادعا دارند بدون هیچ‌کاری ارز دیجیتال دریافت می‌کنید توجه نکنید. اغلب آنها به دنبال کلاهبرداری یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شما هستند.

 

  • کیف پول ارزهای دیجیتال
  • استخراج ارزهای دیجیتال
  • معاملات ارزهای دیجیتال
  • کاربرد ارزهای دیجیتال
  • امنیت ارزهای دیجیتال
  • کیف پول ارزهای دیجیتال (Wallets)


همانطور که شما اسکناس و پول‌هایتان را در یک کیف پول جیبی نگهداری می‌کنید، نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال نیز نیاز به یک کیف پول دارد. بنابراین اولین قدم برای استفاده از ارزهای دیجیتال این است که یک کیف پول مناسب، امن و مطابق نیازهای خودتان ایجاد کنید.یکی از ویژگی‌های تکنولوژی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکزسازی و تسهیل دسترسی همه افراد کره زمین به خدمات مالی است. به همین دلیل کیف پول ارزهای دیجیتال همانند یک حساب بانکی نیست که نیاز باشد فرمی پر کنید یا اینکه حداقل موجودی داشته باشید و یا اینکه کسی بر حساب شما نظارت کند.این آزادی اما بهایی نیز دارد: مسئولیت شما بسیار بیشتر می‌شود. زیرا والت‌ها کلید خصوصی (Private key) شما را نگهداری می‌کنند و اگر این کلید خصوصی گم شود، به سرقت برود و به هر دلیلی از دسترس شما خارج گردد، موجودی ارز دیجیتال شما دیگر قابل بازیابی نخواهد بود. بنابراین در دنیای ارزهای دیجیتال، بسیاری از اشتباهات غیرقابل برگشت هستند.

بیشتر بخوانید: کلید خصوصی ارز دیجیتال چیست؟

با این حال در صورت دانستن نکات اساسی و رعایت چند نکته که در ادامه مطرح می‌کنیم، هیچ مشکلی برای شما به

در زمان نگارش مطلب پیش‌رو، قیمت بیت‌کوین با اندکی جهش به ۵٬۱۰۰ دلار رسیده است؛ اما در بلندمدت، چشم‌انداز روشنی درباره‌ی ارزش این ارز دیجیتال وجود ندارد و نمودار روزانه، تغییرات احتمالی قیمت بیت‌کوین را مشخص نمی‌کند. کاهش خرید و افزایش غیرمنتظره‌ی فروش رمزارزها که درنتیجه‌ی سرعت بالای کاهش قیمت‌ها حاصل شده است، نشان می‌دهد در شرایط کنونی دلال‌ها تمایلی به خرید بیت‌کوین ندارند.

طی چند سال گذشته، بیت‌کوین باعناوینی همچون طلای دیجیتال شناخته می‌شد و بسیاری از کاربران رمزارز یادشده را به‌عنوان گاوصندوقی امن برای ذخیره‌ی پول در هنگام آشفتگی بازار می‌دانستند. بااین‌حال، اکنون که بیت‌کوین تمامی دستاوردهایش در یک‌سال گذشته را از دست داده و شاخص‌های مربوط‌به آن منفی هستند، بیشتر شبیه‌به یک دارایی پُرریسک و موجودی معمولی است.

بیت کوین
ریزش ازهای دیجیتال تا چند هفته گذشته ادامه داشت اما با کنترل کرونا در چین و بازگشایی برخی بازارهای مالی قیمت ارزهای دیجیتال نیز شروع به بالا رفتن کرد به گونه ای که قیمت این ارز امروز به ۶ هزار و ۹۷۳ دلار رسید.

قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش است به گونه ای که قیمت لایت کوین طی چند روز اخیر نزدیک به ۳ دلار افزایش یافته است و قیمت این ارز دیجیتال امروز به ۴۱.۵۸ دلار رسیده است.

قیمت اتریوم نیز با شروع سال جدید میلادی وارد کانال ۱۳۰ دلار شد و با خبر شیوع بیماری کرونا قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷۰ دلار رسید اما گسترش هرچه بیشتر این بیماری و سقوط قیمت نفت نیز به این ارز دیجیتال امان نداد به گونه ای که قیمت این ارز دیجیتال را به ۱۲۳ دلار رساند اما با بهبود شرایط بازارهای مالی وضعیت این ارز دیجیتال نیز تا حدودی بهبود یافته است و قیمت آن طی چند روز اخیر تا ۱۳۴ دلار بالا آمد اما طولی نکشید که مسیر حرکت این ارز دیجیتال نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال بازار تغییر کرد و قیمت آن با ۳ دلار کاهش به ۱۳۱ دلار رسید و امروز نیز قیمت اتریوم با رشد ۱۶ دلاری به ۱۴۷.۵۲ دلار رسید.
سایر رمزارزها نیز در روز جمعه افت ارزش را تجربه کردند؛ اتریوم ۴۹ درصد و XRP درحدود ۴۲ درصد از ارزشش را از دست داد. قیمت بیت‌کوین کش (BCH) نیز ۴۲٫۸۵ درصد افت کرد. درحال حاضر، حجم کل بازار رمزارزها ۱۳۵٫۸ میلیارد دلار است که ۶۳٫۷ درصد از این مقدار را بیت‌کوین به خودش اختصاص می‌دهد.

  • بیشتر بخوانید:
  • تصاویری که نشان می‌دهد ساخت اخبار جعلی چقدر آسان است
  • وضعیت کرونا در خوزستان بحرانی است
  • تئوری توطئه جدید ویروس کرونا در فضای مجازی جنجال به‌پا کرد
  • آنتی‌بادی لاما؛ سلاح جدید برای مبارزه با ویروس کرونا
  • فیسبوک به کارمندان خود اجازه می‌دهد تا پایان سال دورکاری کنند
  • بیت کوین پس از دو بار تلاش ناموفق برای شکستن کانال ۹۵۰۰ دلاری موفق
  • به عبور از آن شد و حتی در مقطعی به بالای ۱۰ هزار دلار نیز رسید. این برای نخستین

بار از فوریه امسال است که بیت کوین به چنین سطحی می رسد و برخی از معامله گران فنی امیدوارند دستیابی به این سطح زمینه را برای صعودهای بعدی این ارز دیجیتالی فراهم کند.  

صعود اخیر باعث شد دارندگان ارزهای دیجتالی ۱۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شوند که از این میزان، ۲۶۸ میلیون دلار مربوط به بیت کوین بوده است. از مارس سال گذشته تاکنون بهای بیت کوین ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. در روزهای اخیر، خبر راه اندازی آزمایشی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین به صورت محدود در چهار شهر این کشور جان تازه ای به معاملات بخشیده است.  

متیو دیب، بنیان گذار موسسه استک گفت: ما شاهد یک افزایش محسوس در ورود جریان سرمایه ای جدید به بازار ارزهای دیجیتالی بوده ایم و بسیاری از بازارهای ارز دیجیتالی و پلتفرم های دیجیتالی شاهد افزایش جریانات سرمایه‌ای بوده‌اند.  

  • ۹۹/۰۲/۲۰
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی