گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

آن است که شخصا تجربه‌اش کنید

سید ابوالحسن فیروزآبادی در این مراسم با بیان اینکه با یک تحول اساسی مواجهیم که غربی‌ها از آن به عنوان تحویل دیجیتال یاد می‌کنند، گفت: شاید تحول دیجیتال، عنوان قاصری باشد برای تحولی که رخ می‌دهد، اما با توجه به شکل گرفتن این تحول در فضای مجازی، مجازا آن را می‌پذیریم، اما این تحول دیجیتال در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دولت‌ها در حال شکل‌گیری است.در سال ۱۹۸۵ سیسکو اولین محصول خود که یک کارت رابط شبکه بود را به فروش رساند. اولین موفقیت بزرگ آن، روتری که چندین پروتکل شبکه را ارائه می‌داد، سال بعد عرضه شد. این زوج برای برقراری ارتباط شبکه‌های جداشده در دو ساختمان جداگانه در دانشگاه، در حال آزمایش بودند. پس از وصل و راه‌اندازی کابل‌های شبکه بین دو ساختمان و اتصال آن‌ها با bridge و سپس روترها، متوجه شدند که برای ایجاد شبکه‌های متناسب با یکدیگر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، به یک فناوری نیاز بود که بتواند پروتکل‌های مختلف محلی را کنترل کند. بنابراین Bosack و Lerner مسیریاب چند پروتکلی (Multi Protocol Router) را اختراع کردند که در سال ۱۹۸۶ به بازار عرضه شد.

  1. بنیانگذاران برای گسترش کسب‌وکار خود به پول نقد
  2. نیاز داشتند و در نتیجه به شرکت سرمایه‌گذاریSequoia Capital روی آوردند
  3. سکویا در اواخر سال ۱۹۸۷ کنترل مؤثر شرکت را به دست آورد و جان مورگریج
  4. عنوان رئیس و مدیر عامل در سال ۱۹۸۸ منصوب کرد. او موفق به مدیریت شد
  5. اما با بنیانگذاران همراه نشد. تا سال ۱۹۸۹، درآمد سیسکو تنها با
  6. سه محصول و ۱۱۱ کارمند، مبلغی در حدود ۲۷ میلیون دلار بود.

 

در سال ۱۹۹۰، اندکی پس از آن که سیسکو اولین سهام خود را به عموم فروخت، لرنر از این شرکت اخراج شد و بوساک نیز در اعتراض به اخراج او استعفا داد. این زن و شوهر با ۱۷۰ میلیون دلار از سیسکو جدا شدند که ۷۰٪ از این مقدار را به امور خیریه اختصاص داده‌ بودند. سیسکو سیستم در اوایل دهه ۱۹۹۰ به سرعت رشد پیدا کرد. بین سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۴، سیسکو چندین شرکت در زمینه Ethernet switching را به دست آورد، مانند Kalpana، Grand Junction و مهم‌ترین آن‌هاMario Mazzola’s Crescendo Communications که در کنار هم واحد تجاری Catalyst را تشکیل دادند. شرکت سیسکو در سال ۱۹۹۳ مدل بهبود یافته روتر ۷۰۰۰ را معرفی کرد و در همان سال شروع به خرید شرکت‌های دیگر کرد. اولین خرید آن، Crescendo Communications، باعث شد تا Cisco قاطعانه وارد حوزه دستگاه‌های سوئیچینگ شبکه شود. در سال ۱۹۹۴ این شرکت دفتر مرکزی خود را از Menlo Park کالیفرنیا، به سان خوزه منتقل کرد و سال بعد John T. Chambers جایگزین مورگریج به عنوان مدیرعامل شد.

 

در سال ۱۹۹۸ سیسکو Selsius Systems، شرکتی را با تخصص در زمینه تلفن اینترنتی خریداری کرد که به سیسکو کمک کرد

تا در فناوری VoIP جایگاه مهمی داشته باشد.

 

رشد شگفت آور اینترنت در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ چشم‌انداز ارتباطات را به سرعت تغییر داد. با گسترش پروتکل اینترنت(IP)، اهمیت مسیریابی چند پروتکلی کاهش یافت. با این وجود، سیسکو موفق به گرفتن موج اینترنت شد، محصولاتی از دسترسی مودم (AS5200) گرفته تا روترهای اصلی GSR که به سرعت برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت حیاتی شد. در اواخر مارس ۲۰۰۰، سیسکو با سرمایه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در بازار با ارزش‌ترین شرکت در جهان شد.https://www.respina.net/blog/category/%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87/

 

  • در سال ۲۰۰۶ سیسکو TelePresence را معرفی کرد که امکان
  • کنفرانس ویدیویی را برای افراد در مکان‌های مختلف فراهم می‌کند.
  • به عنوان بخشی از یک کمپین گسترده تبلیغاتی در آن سال، سیسکو سیستم
  • نام کوتاه شده “سیسکو” را اتخاذ کرد و کمپین تبلیغاتی “شبکه انسانی” را ایجاد کرد.
  • این تلاش‌ها برای تبدیل سیسکو به یک برند “خانگی” بود، استراتژی طراحی شده
  • برای پشتیبانی از محصولات کم مصرف و محصولات مصرفی آینده (مانند دوربین فیلمبرداری فلیپ که توسط سیسکو در سال ۲۰۰۹ بدست آمد).

 

سیسکو با کمپین های تبلیغاتی “فردا از اینجا شروع می شود” و “اینترنت همه چیز”، برای اولین بار طی شش سال، اولین کمپین خود در زمینه برندسازی مجدد جهانی را راه‌اندازی کرد تا برای ده سال آینده به‌عنوان پیشرو تجهیزات ارتباطی و پردازش ابری شناخته شود. تخصص سیسکو در شبکه، آن را به یک پیشرو در ارائه محصولات برای اینترنت اشیاء تبدیل کرد، مفهومی که اغلب با نام سیسکو شناخته می شود. کریگ فدریگی، مدیر ارشد واحد نرم‌افزار اپل می‌گوید که همه‌چیز در سیستم‌عامل macOS Big Sur برای سازگاری با اپل سیلیکون به‌روز شده‌اند. نر‌م‌افزارهای حرفه‌ای اپل از جمله Logic Pro X و Final Cut Pro X از روز نخست دراختیار کاربران مک‌های مبتنی‌بر اپل سیلیکون خواهند بود.

براساس ادعای فدریگی، بسیاری از توسعه‌دهندگان «تنها در چند روز» می‌توانند اپلیکیشن‌هایشان را با اپل سیلیکون سازگار سازند. از سوی دیگر کوپرتینونشین‌ها با شرکت‌های مایکروسافت و ادوبی برای سازگارسازی نرم‌افزارهای مهم‌شان با Apple Silicon وارد همکاری شده‌اند.اپل همچنین کیت مخصوص توسعه‌دهندگان اپل برای تسریع روند مهاجرت به دنیای آرم را معرفی کرد. این کیت که Dveloper Transition Kit نام دارد، شامل یک مک‌مینی مجهز به پردازنده‌ A12Z اپل (پردازنده‌ی به‌کار رفته در آیپد پرو ۲۰۲۰) با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی SSD است.

علاوه بر این، سیسکو با توسعه فناوری‌هایی که امکان شبکه‌سازی اطلاعات

بهداشتی و ایجاد شبکه‌های مراقبت‌های بهداشتی منطقه‌ای و ملی را فراهم می‌کند، در مدرن‌سازی سیستم مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند. سیسکو از طریق نوآوری خود، دانش آموزان را در بیش از ۱۶۰ کشور جهان قادر می‌سازد که رویاهای آموزشی و حرفه‌ای خود را دنبال کنند. برنامه آکادمی شبکه‌سازی سیسکو دانش‌آموزان را برای طراحی، ساخت و نگهداری شبکه‌ها آموزش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای آموزش عالی و مشاغل مرتبط با IT را بدست آورند.
محل قرارگیری روتریکی دیگر از عواملی که می‌تواند موجب کندی سرعت پهنای باند سازمانی شود، محل قرارگیری روتر است. برای به حداقل رساندن تداخل بهتر است روتر در یک مکان مرکزی قرار بگیرد. همچنین از عدم وجود موانع فیزیکی در بین روتر و دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند مطمئن شوید. اگر روتر در فاصله‌ی دوری نسبت به دستگاه‌های هوشمند قرار بگیرد، احتمال اینکه دامنه سیگنال و نفوذ آن به‌شدت ضعیف شود وجود دارد و تشخیص سیگنال WiFi به سختی صورت می‌گیرد.
پیش می‌رود. یکی از این راهکارها دفاتر کار مجازی است.
نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل tvOS همچنین به کاربران امکان می‌دهد ازطریق رابط کاربری جدید بخش کنترل سنتر (Control Center) به کنترل مستقیم لوازم جانبی پلتفرم HomeKit بپردازند. کنترل سنتر اضافه‌شده به tvOS شباهت‌های زیادی به منوی مشابه در iOS و iPadOS دارد.

اپل همچنین با نمایش تریلر سریال Foundation برای اپل TV پلاس

اعلام کرد سرویس استریم این شرکت اکنون روی حدود یک میلیارد دستگاه در جهان قرار داردازآنجایی‌که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل دسکتاپ اپل با نام macOS Big Sur برای اولین‌بار بعد از مدت‌ها از شماره نسخه‌ی ۱۰ استفاده نمی‌کند، می‌توان آن را پایانی بر macOS X دانست. «مک او اس ۱۱ بیگ سر» که تغییر بصری بسیار قابل توجهی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته، بیش‌ازپیش به سیستم‌عامل‌های موبایل اپل یعنی iOS و iPadOS شبیه و نزدیک شده است.دفتر کار مجازی سرویسی است که به کسب‌وکارها و افراد این امکان را می‌دهد تا با پرداخت اشتراک ماهیانه یا خرید بسته‌ از امکاناتی مانند شماره تلفن سازمانی، منشی تلفنی و … برخوردار شوند. این امکانات باعث می‌شوند تا کسب‌وکار بدون نیاز به اجاره یک محل فیزیکی، شماره ثابت داشته باشد و اعتبار بیشتری کسب کند. همچنین این سرویس به کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها این امکان را می‌دهد تا به صورت دورکار با افراد همکاری کنند و در صورت نیاز به راحتی جابجا شوند.

همانطور که گفتیم، دفتر کار مجازی به هر کسب‌وکاری یک سرشماره سازمانی می‌دهد تا بتوانند با مشتریان خود در ارتباط بوده و همچنین اطلاعات شخصی آن‌ها محفوظ بماند. اما این سرویس محدودیت‌هایی نیز دارد. برای مثال هزینه‌های تماس با سرویس تلفن دفاتر کار مجازی اغلب چند برابر سرویس‌های تلفن ثابت است و افراد مالکیت سرشماره خود را نیز نخواهند داشت و در نتیجه با بزرگتر شدن سازمان سرشماره خود را از دست خواهند داد. بعلاوه هزینه دایورت روی خط موبایل و هزینه‌های دیگری که بابت تلفن گویا ، همزمانی و دیگر امکانات دریافت می‌شود می‌تواند هزینه کسب‌وکارهای کوچک را به تدریج افزایش دهد.برای دیدن اطلاعات فناوری اینجا کلیک کنید.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا

  • فناوری یو تی جی یا همان فناوری شیشه بسیار باریک است
  • تاکنون تنها در گلکسی Z Flip استفاده شده است.
  • اکنون هواوی و شیائومی اعلام کردند که در آینده نزدیک
  • از این فناوری در گوشی‌های تاشدنی خود استفاده خواهند کرد.
  • پنل نمایش در گوشی های مورد نظر از جنس پلیمر شیشه ای ساخته
  • شده است که در مقایسه با شیشه های استفاده شده در گوشی های

دیگر از دوام پذیری بسیار بالاتری برخوردار است.اکنون هواوی و شیائومی قصد دارند تا از این فناوری در صفحات نمایشی اطراف گوشی و یا گوشه های تا شدنی استفاده کنند. احتمالاً این فناوری در گوشی می میکس آلفا شیائومی که نمایشگر آن در اطراف گوشی قرار دارد استفاده خواهد شد. البته قابل ذکر است که شیائومی نمونه اولیه این محصول را با نمایشگر مورد نظر تهیه کرده است. ممکن است این اطلاع رسانی مربوط به هواوی در مورد عرضه دستگاه های مشابه گوشی شیائومی می میکس آلفا باشد. در هر صورت فناوری UTG در مقایسه با شیشه های معمولی خمیده مقاومت کمتری دارد و استفاده از آن تنها در گوشیهای با قابلیت تا شدن مناسب است.

 

به دلیل همین محدودیت‌ها، در کشورهای پیشرفته راهکاری جدید به نام تلفن ثابت ابری مورد استقبال قرار گرفته است. تلفن‌های ابری به دلیل عدم نیاز به سرور و تجهیزات کلیه امکانات دفتر کار مجازی را با هزینه‌ای پایین تر در اختیار سازمان‌ها قرار‌ می‌دهند. این سرویس‌ها به راحتی بر روی اپلیکیشن موبایل و پنل وب قابل استفاده است و در نتیجه نیازی به دایورت تماس‌ها نیست. در ضمن کلیه امکانات نظیر ضبط تماس‌ها، تلفن گویا، صف تماس، گزارش‌گیری و … نیز به رایگان در اختیار کسب‌وکارها و مشترکین قرار می‌گیرد.

در همین راستا شرکت رسپینا برای اولین بار در ایران راهکار نکسفون پرو را که یک تلفن مبتنی بر ابر است، ارائه نموده است. به دلیل ابری بودن این سرویس، به هیچ سرور و تجهیزات فیزیکی در سمت مشترک نیازی نیست و از طریق پنل وب یا اپلیکیشن نکسفون، به راحتی می‌توان تماس‌ها را مدیریت نمود و به آن‌ها پاسخ داد. برخلاف سرویس دفتر کار مجازی، مالکیت خط ثابت سازمانی نکسفون دائمی است و همیشه به نام آن برند شناخته خواهد شد.

استفاده از سرویس تلفن ابری نکسفون، علاوه بر اعتباربخشی به کسب‌وکارها، به افرادی که به صورت فریلنس یا دورکار فعالیت می‌کنند نیز این امکان را می‌دهد که تلفن ثابت مختص خود را داشته باشند و اعتبار بالاتری به کسب‌وکار خود دهند. همچنین به دلیل ابری بودن این سرویس و عدم نیاز به خرید تجهیزات و استخدام نیروی متخصص برای راه‌اندازی و نگهداری آن و تعرفه‌های مکالمه بسیار پایین آن (مکالمه رایگان بین خطوط نکسفون)، هزینه‌های ارتباطی کسب‌وکار تا ۷۰% کاهش می‌یابد.
گاهی ممکن است ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سازمان‌ها، با انجام عمل ISP throttling باعث کند شدن برخی وبسایت‌ها یا خدمات اینترنتی شوند. این عمل به منظور مدیریت تراکم پهنای باند توسط ISP انجام می‌شود.  وقتی میزان پهنای باند مصرفی سازمان‌ شما از یک حدی بیشتر شود، شرکت ارائه‌دهنده خدمات برای کنترل آن و به‌جای قطع کردن دسترسی شما به اینترنت، سرعت آن را کاهش می‌دهند. این‌ کاهش سرعت می‌تواند برای کسب‌وکارهای آنلاین خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار آورد.

پهنای باند به صورت اشتراکی و اختصاصی عرضه می‌شود. در سرویس اشتراکی، میزان پهنای باند بین تعدادی کاربر تقسیم می‌شود و با توجه به شلوغی، سرعت متغیری خواهند داشت. اما سرویس پهنای باند اختصاصی به‌طور ۱۰۰٪ به یک کسب‌وکار اختصاص می‌یابد و سرعت اینترنت در تمام ساعات شبانه‌روز پایدار و بدون افت‌ خواهد بود. سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که به اینترنتی پرسرعت، پایدار و کم‌تاخیر نیاز دارند، بهتر است از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کنند.
 
خاب DSL به‌جای پهنای باند کابلی، به منطقه‌ای که در آن هستید بستگی دارد. ممکن است در جایی که مستقر هستید، DSL قیمت پایین‌تری داشته باشد یا دارای ویژگی‌های بهتری باشد. از طرف دیگر، راه‌اندازی و نصب DSL به خطوط تلفن ثابت نیاز دارد و در صورت نداشتن تلفن ثابت به پرداخت هزینه‌های اضافی برای راه‌اندازی خطوط تلفن نیاز دارید.

  1. کابل، ماهواره و فناوری اینترنت بی‌سیم متفاوت عمل می‌کنند
  2. ، اما هر کدام نوعی از پهنای باند هستند. کابل اینترنت برای ارائه اینترنت
  3. به مشتریان از زیرساخت‌های کابل تلویزیون با پهنای باند بالا استفاده می‌کند.
  4. ماهواره‌ها و پهنای باند بی‌سیم از سیگنال‌های رادیویی برای انجام همان کارها
  5. استفاده می‌کنند و سرویس فیبر نوری که به عنوان FiOS
  6. شناخته می شود از خطوط فیبر نوری استفاده می‌کند.

آیا وای‌فای و اینترنت به یک معنی هستند؟


وقتی افراد درباره Wi-Fi صحبت می‌کنند ، معمولاً منظورشان یکی از این دو مورد است: دسترسی به اینترنت در خانه یا سازمان، یا ارائه اینترنت بی‌سیم. در هر دو مورد، Wi-Fi یک روش استفاده از امواج رادیویی برای ارسال و دریافت داده‌ها است.Wi-Fi به افراد امکان دسترسی به اینترنت باند پهن و بدون اتصال فیزیکی به شبکه را می‌دهد. در گذشته تنها راه برای اتصال دستگاه‌ها به شبکه، اتصال آن‌ها به یکدیگر با استفاده از کابل‌ها بود. اما امروزه روترها یا ترکیب مودم و روتر به دستگاه‌های شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اتصال بی‌سیم با برد کوتاه، به دستگاه‌های دیگر در شبکه متصل شوند. یا به عبارت ساده تر، Wi-Fi روشی برای دسترسی به اینترنت است که ISP‌ها بدون نیاز به کابل به دستگاه‌ها ارائه می‌دهند. Wi-Fi مستقل از اینترنت عمل می‌کند و ممکن است در مواقعی وای‌فای وصل باشد اما دسترسی به اینترنت و آنلاین شدن ممکن نباشد.

 

آیا پهنای باند موبایل و وای‌فای (Wi-Fi) یکسان هستند؟


شبکه Wi-Fi یک شبکه محلی است که به‌صورت بی‌سیم دسترسی به اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. از طرف دیگر پهنای باند موبایل به یک اینترنت قابل‌حمل گفته می‌شود که با سرویس اینترنت سلولار دسترسی به اینترنت را برای دستگاه شما فراهم می‌کند. اما به دلیل اینکه پوشش‌دهی اینترنت موبایل در همه مناطق یکسان و پایدار نیست و با افت سرعت مواجه می‌شود، کسب‌وکارها و افراد از این نوع سرویس به عنوان سرویس اصلی استفاده نمی‌کنند.سیسکو از معتبرترین برندها در زمینه تجهیزات شبکه‌ای است که از پرکاربردترین محصولات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تلفن ویپ سیسکو IP Phone

یکی از پرکاربردترین تجهیزات در بین کسب‌وکارها تلفن ویپ (VoIP) است. با فراگیر شدن اینترنت و ترجیح سازمان‌ها به استفاده از تلفن‌های اینترنتی به جای روش‌های سنتی، تلفن‌های ویپ سیسکو از تجهیزات لازم برای هر کسب‌وکاری است و انواع مختلفی از این تلفن‌ها به بازار عرضه شده است. سیستم تلفن ثابت سازمانی نکسفون بر بستر اینترنت بوده و امکان مدیریت تماس‌ها را از طریق IP Phone ها، کامپیوتر شخصی و اپلیکیشن نکسفون برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

سوئیچ سیسکو

سوئیچ سیسکو انواع مختلفی دارد و متناسب با نیاز سازمان‌ها، از پرکاربردترین سوئیچ‌های شبکه در دیتاسنترها و سازمان‌ها است. انواع مختلف این سوئیچ برای کسب‌وکارهای مختلف مناسب است و با توجه به تنظیمات خاص موردنیاز هر سازمان، می‌توان از انواع مدیریتی و غیر مدیریتی آن استفاده کرد.

روتر سیسکو

  1. روتر دو یا چند شبکه جدا از هم که IPهای متفاوتی دارند
  2. یکدیگر وصل کرده و بین آن‌ها مسیریابی می‌کند.
  3. شرکت سیسکو روترهای متنوعی را برای کاربردهای مختلف
  4. در رده‌های Branch، WAN aggregation و Service Providerها
  5. ارائه کرده است. روترهای سیسکو از بهترین و پرفروش‌ترین روترهای بازار
  6. هستند که به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد با وجود قیمت بالا، از پرطرفدارترین روترها هستند.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی بنا به تدبیر مقام معظم رهبری تاسیس شده و روسای سه قوه در این شورا حضور دارند، اظهار کرد: شش وزیر، هشت نفر از نخبگان و اعضایی از سایر موسسان فرهنگی کشور در این شورا حضور دارند و به تحول دیجیتال، نگاه ویژه داریم. در این تحول ابتدا توجه ما به زیرساخت‌هاست و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، شبکه ملی اطلاعات است.دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تحول در شبکه ملی اطلاعات می‌تواند از لایه کاربران شروع شود، افزود: برای اینکه تحولی ملی داشته باشیم، باید شبکه را طوری طراحی و اجرا کنیم که بخش عمده‌ای از این تحول بر زیر ساخت‌های ملی کشور صورت گیرد و به همین دلیل شبکه ملی اطلاعات تعریف شده و روی آن شبکه ملی ارتباطات، به‌عنوان اولویت کشور شناخت شده است.


گوگل در راستای همین موضوع به تازگی از ویژگی

جدیدی به نام ماشین تعلیم‌پذیر رونمایی کرده است. Teachable Machine در حقیقت یک خلاصه دو دقیقه‌ای از همه آن‌چیزی است که سیستم‌های هوش مصنوعی مدرن می‌توانند انجام دهند. البته ماشین تعلیم‌پذیر بیشتر روی مواردی تمرکز دارد که AI نمی‌توند انجام‌شان دهد.
ماشین تعلیم‌پذیر به شما امکان می‌دهد که با استفاده از وب‌کم، با یک برنامه هوش مصنوعی کار کنید. کافی است بر روی گزینه‌های «Train Green» یا «Train Purple» یا «Train Orange» کلیک کنید و شی‌ء خاصی را در جلوی وب‌کم بگذارید تا این ماشین آن را ببیند. وقتی که ماشین تعلیم‌پذیر به اندازه کافی اطلاعات در مورد آن شیء کسب کرد، هر آن‌چه در موردش می‌داند را رو می‌کند (ممکن است خروجی به شکل یک فایل گیف، یک صدا یا حتی بیان برخی جملات باشد). من گیاهان آپارتمانی‌ام را روبه‌روی وب‌کم گذاشتم و به این ماشین «یاد دادم» که آنها را شناسایی کرده و پاسخ قابل‌قبولی ارائه دهد.


به کمک ماشین تعلیم‌پذیر می‌توان برای دقایقی کوتاه سرگرم شد

 

؛ اما نکته‌ای که باید بدانید این است که چنین ابزاری می‌تواند در قالبی سرگرم‌کننده، برخی از ویژگی‌های اساسی مربوط به هوش مصنوعی را به ما نشان دهد؛ اول، چنین ماشین‌هایی می‌توانند «یاد بگیرند» و حتی رفتارها را به خاطر بسپارند؛ این ماشین‌ها می‌توانند اشیا را ببینند، الگوها را پیدا کنند و آنها را به خاطر بسپارند. دوم، این ماشین‌ها برای یادگیری نیاز به نمونه‌های زیادی دارند و مهم‌تر از همه این‌که درک آنها از دنیا، بسیار سطحی است و می‌توان به سادگی آن را دست‌خوش تغییر کرد.
در بالا گفتم که من به ماشین تعلیم‌پذیر «یاد دادم» کاری انجام دهد

اما حقیقت چیز دیگری است. واقعیت این است که تنها چیزی که من به آن یاد داده‌ام، شناسایی یک دسته پیکسل سبزرنگ و نامفهوم است. این ابزار مثل من نمی‌تواند یک سرخس اسپاراگوس را دیده و با خود بگوید «چنین گیاهی را باید دور از نور مستقیم خورشید نگه‌داری کرد». در حقیقت تمامی ماشین‌های این چنینی، تنها پیکسل‌ها را می‌بینند و برای داشتن هر گونه اطلاعات اضافی، باید انسان آنها را برنامه‌نویسی کند.
دفعه بعدی که در مورد فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به مطالعه پرداختید.

حتما مواردی که ذکر شد را به خاطر بیاورید.

طی چند سال اخیر، گام‌های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی برداشته شده است؛ اما هنوز یک موضوع اساسی و تامل‌برانگیز مطرح است. این‌که الگوریتم‌هایی که ایجاد می‌شوند، اصلا به آن هوشمندی نیستند که ما می‌خواهیم باشند. به عبارت دیگر، تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است؛ اما این ماشین‌ها هنوز فاصله زیادی تا هوشمند شدن دارند. آنها باید همچنان به یادگیری ادامه دهند.

  • ۹۹/۰۴/۰۸
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی