گروه تعمیرکاران لپ تاپ

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع مادربدر

کنترل آسان و گرافیکی فن


تنظیم دقیق هر یک از فن‌ها فقط با کشیدن یک نیم دایره با ماوس.


EZ XMP


تنها با یک کلیک عملکرد DRAM خود را بهبود ببخشید.


اطلاعات SATA


برای شناسایی آسان دستگاه های خود، اطلاعات درگاه SATA را مشاهده کنید.


تنظیم سریع ساعت


از ماوس برای تغییر ساعت و تاریخ استفاده کنید.

 

نشانه های خرابی در مادبرد

لازمه تعمیر مادربرد این است که شما با علائم خرابی این قطعه به خوبی آشنا باشید. در این صورت می توانید ایرادات آن را به موقع تشخیص داده و اقدامات تعمیری لازم را انجام دهید. یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی مادربرد، کار نکردن کامپیوتر یا لپ تاپ است. به این معنی که دستگاه روشن می شود و صدای کار کردن فن نیز به گوش می رسد، اما نمایشگر روشن نمی شود. گاهی هم صدای هارد به وضوح شنیده می شود که در این صورت نیز به احتمال زیاد ایراد از مادربرد است.اگر هریک از این موارد را به صورت مکرر در سیستم مورد استفاده خود مشاهده کردید، بلافاصله اقدام به تعمیر مادربرد کنید. در این حالت، معمولا چیپ های مادربرد دچار ایراد شده اند و یا اسلات های هارد و سایر قطعات دچار شکستگی یا خمیدگی شده اند. فراموش نکنید که عدم تعمیر مادربرد در زمان مناسب و تداوم مشکلات این قطعه، می تواند زمینه ساز بروز ایراداتی در سایر بخش های دستگاه شود.بسیاری از سازندگان مشهور مادربرد محصولات ویژه ای برای گیمینگ ارائه کرده اند که لپ تاپ بهار پسوندهای Gaming را یدک می کشند. اما برای بسیاری این سوال وجود دارد که تفاوت آنها با مادربرد های معمولی چیست و آیا ارزش صرف هزینه بیشتر را دارند؟ در مطلب پیش رو ما به بررسی همین مسئله می پردازیم تا شما به آسانی خود بتوانید به این سوال پاسخ دهید. با شهرسخت افزار همراه شوید.

 

مادربدر سازگار با لپ تاپ

تعمیر مادربرد از جمله خدمات مرکز سخت افزار ایران است که با حضور برترین متخصصین این حوزه انجام می شود. برای تکنسین های این مرکز فرقی ندارد که مادربرد اختصاصا در چه دستگاهی تعبیه شده است. کارشناسان ارشد و تکنسین های با تجربه و متخصص با شناخت کافی از همه اجزای مادربرد و همه انواع مادربرد، هر آنچه را که تعمیر مادربرد نیاز داشته باشد در اختیار دارند و هیچ محدودیتی ندارند. کیفیت برتر خدمات رسانی این مرکز و رضایت مشتری نقطه قوت انگیزه کارکنان ماست.

 

لپ تاپ شما به چه مادربرد نیاز دارد

بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی(RAM) و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس (BIOS) در آن قرار گرفته‌اند. در کامپیوترهای اپل آن را برد منطقی می‌نامند.مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس (BIOS) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر  FireWare IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد.

 

  • 6 راهکاربرای تهویه مطبوع کیس کامپیوتر
  • بهبـود ســرعت رایانــه‌های قدیمـی
  • طریقه پاک کردن بایوس کامپیوتر
  • چرا کامپیوتر مرتب ری استارت می شود؟
  • کنترل سرعت فن کامپیوتر برای عملکرد بهتر

اجزای مادربرد کامپیوتر


هرچیزی که داخل کیس کامپیوتر قرار دارد به نحوی به مادربرد همان کامپیوتر متصل شده است و به همین ترتیب تمامی اجزای کامپیوتر می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این اجزا عبارتند از کارت گرافیک، کارت صدا، هارد درایو، درایو نوری، سی‌پی‌یو، رم، پورت‌های یو اس بی، منبع تغذیه و…. همچنین روی مادربرد قطعاتی مانند اسلات توسعه، جامپر، خازن، فن، هیت‌سینک و… نیز وجود دارد.

 

نکته‌های مهم درمورد مادربرد کامپیوتر


مادربردهای دسکتاپ، کیس‌ها و منابع تغذیه همگی در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند که به عنوان Form Factor شناخته می‌شود. برای اینکه این سه قطعه به خوبی با یکدیگر کار کنند هر سه باید با یکدیگر تطبیق‌پذیر باشند.از لحاظ قطعات قابل پشتیبانی، مادربردها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال هر مادربرد کامپیوتر فقط از یک نوع سی‌پی‌یو و تعداد انگشت شماری رم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این برخی از کارت‌های گرافیک، هارد درایوها و… ممکن است با نوع خاصی از مادربرد تطبیق‌پذیر نباشند. تولیدکننده‌های مادربرد به صورت کاملا واضح شما را درمورد تطبیق‌پذیری اجزاء مختلف راهنمایی می‌کنند.برای آشنایی بیشتر با تعمیرکاران این مطلب را بخوانید.

 

"مادربرد قلب کامپیوتر است"

 

خرابی های معمول در مادربرد


مشکلاتی از قبیل روشن نشدن، قطع صدای لپ تاپ، مشکلات شارژ باطری و.... که باعث میشود کاربران به تعمیرگاه لپ تاپ مراجعه نمایند، میتواند مربوط به مادربرد باشد که بعد از بررسی بخشی از مادربرد که مشکل میتواند به آن قسمت مربوط شود، مادربرد عیب یابی شده و تعمیر انجام میشود.قدرت انتخاب بیشتر , خرید آسان،سریع و مطمئن , بهره گیری از امکانات مشاوره ی رایگان با کارشناسان فروش , امکان انتخاب مناسب با توجه به نیاز مشتری , مقایسه و بررسی محصولات و اطمینان از فرایند خرید و فروش مستقیم , امکان ارسال کالا به محلمی توان خدمات ارائه شده در مرکز فروش مادربرد را به سه دسته ی خدمات پیش ازفروش ، خدمات ارائه شده در هنگام فروش و خدمات پس ازفروش تقسیم کرد.

خدمات پیش از فروش : مهندسین مرکز فروش مادربرد از برترین متخصصین این حوزه بوده و به راحتی می توانند کالای اصل را از تقلبی تشخیص دهند و پیش از فروش محصول ابتدا از کیفیت و اورجینال بودن آن اطمینان حاصل خواهند کرد. خدمات هنگام فروش : در زمان فروش کادر کارشناسان فروش در مرکز فروش مادربرد با صبرو حوصله به پرسش های مختلف شما پاسخ داده و راهنمایی های صحیح را در جهت انتخاب بهتر به شما ارائه خواهند دادو شما را یاری خواهند کرد که بهترین محصول را باتوجه به نیاز خود انتخاب کنید.خدمات پس از فروش : مرکز فروش مادر برد، خدمات پس از فروش را بسیار مهم و ضروری می داند و جهت این امر کادری ازبرترین اساتید تعمیر مادربرد را به کار گرفته است. کادر متخصصین تعمیرات مادربرد از هنگام خرید تا هرزمان که مشتری نیاز داشته باشد آماده ی خدمت گزاری خواهند بود.

 


نکاتی برای نگهداری بهتر از مادربرد

 

 

  • در پایان بهتر است که چند نکته را برای محافظت از مادربردتان مد نظر داشته باشید;
  • خروجی هوای لپ تاپ (خروجی فن) را نپوشانید.
  • از تکان دادن و ضربه زدن به لپ تاپ بپرهیزید، زیرا این کار ممکن است باعث خرابی و از بین رفتن اطلاعات روی هارد دستگاه بشود.
  • تا جایی که برای شما امکان دارد لپ تاپ را در معرض گرد و خاک قرار ندهید، زیرا این کار باعث ورود گرد و غبار به لپ تاپ شده و به مرور زمان خروجی فن بسته شده و باعث داغ شدن لپ تاپ میشود.
  • بهتر است به فاصله زمانی معین برای سرویس کردن لپ تاپتان اقدام نمایید که زمان مناسب برای سرویس فن لپ تاپ بستگی به این دارد که چقدر از دستگاه استفاده میکنید و لپ تاپ چقدر در معرض گرد و غبار بوده است.
  • اگر احیانا مایعات روی دستگاهتان ریخت و به مادربردتان نفوذ کرد، بهتر است هر چه سریعتر لپ تاپ باز شده و مایعات از روی مادربرد پاک شود. زیرا آبخوردگی یکی از معمولترین عیبهای مادربرد بوده که ممکن است خرابی های جبران ناپذیری برای دستگاه شما به وجود بیاورد.
  •  

در آخر باید بدانید

این قسمت، تنها جایی است که از بیرون کیس می‌توان به آن دسترسی داشت. زمانی که مادربرد درون کیس کامپیوتر قرار می‌گیرد، تنها این پورت‌ها هستند که از کیس بیرون می‌زنند و می‌توانند نمادی بیرونی از میزان قدرتمندی مادربرد باشند. چیزهایی که در پنل پشتی باید وجود داشته ‌باشد، پورت USB 3.0 به تعداد زیاد، پورت LAN و پورت‌های صدا و خروجی‌های تصویر (شامل VGA و DVI و HDMI و DisplayPort) است. سازندگان مادربرد گاهی اوقات در این موارد دست می‌برند و دکمه‌های خاصی را در این قسمت به خدمت می‌گیرند تا بر امکانات مادربرد افزوده شود؛ مثلا دکمه‌ی ریست‌کردن بایوس و ورود به حالت اورکلاک از مواردی هستند که به دلخواه و صلاحدید سازنده در این قسمت اضافه و کم می‌شوند. در برخی مادربردهای جدید و اکثر مادربردهای قدیمی تعدادی پورت P/S2 برای وصل‌کردن ماوس و کیبورد هم وجود دارد. این پورت تقریبا منسوخ شده ‌است و با این حال، اکثر تولیدکنندگان مادربرد هنوز روی استفاده از آن اصرار دارند.

SB 2: نسل قدیمی پورت‌های USB هستند که برای اتصال اکثر دستگاه‌های جانبی (پرینتر، کیبورد، موس و …) سرعت کافی دارند.

USB 3 / USB 3.1 Gen1: نسل نه چندان نو اما پر سرعت USB ها که با دستگاه‌های جانبی سازگارند.

USB 3.1 Gen2: جدیدترین نسل پورت‌های USB که سرعتی برابر ۱۰Gbps دارند. این پورت‌ها معمولا با دستگاه‌های جانبی سازگار نیستند.

USB Type-C: این پورت می تواند از نوع USB 3.1 Gen1 یا USB 3.1 Gen2 باشد و برای اتصال به دستگاه جدید مانند گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

HDMI / DisplayPort Video out: زمانی به این پورت نیاز خواهید داشت که بخواهید از گرافیک ادغام شده پردازنده استفاده کنید. درصورت تهیه کارت گرافیک از پورت های کارت گرافیک باید استفاده کنید.

Audio ports: این پورت‌ها برای اتصال اسپیکر و میکروفون استفاده می‌شود.

PS/2 ports:  در صورتی که هنوز موس یا کیبورد شما از اتصالات قدیمی استفاده می‌کند توسط این پورت می‌توانید این دستگاه‌ها را به کامپیوتر خود متصل کنید.

Thunderbolt 3: مادربردهای کمی به این پورت مجهز هستند و بعضی از مادربردها از اتصال کارت توسعه این پورت نیز پشتیبانی می‌کنند. این پورت‌ها سرعت ۴۰Gbps را مقدور می‌سازند.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

انواع قاب لپ تاپ

 

تعمیر قاب لپ تاپ لنوو و یا تعویض آن منوط به داشتن یک قاب مشابه است. به عبارتی دیگر تعویض قاب نمایشگر لپ تاپ در صورتی امکان پذیر است که تعمیرگاهی که به آن مراجعه کرده اید، قاب نمایشگر لپ تاپ شما را داشته باشد. اگرچه در غالب موارد قاب های مشابه به سختی یافت می شوند اما مرکز تعمیرات لنوو برخوردار از آرشیو جامعی از کلیه لوازم جانبی لپ تاپ های لنوو به ویژه قاب های لپ تاپ است.تعمیرات ایسر نیز از واحد هایی مستقل از یکدیگر تشکیل شده است. بهره مندی از متخصصان مجرب سبب شده تا تعمیرات به صورت تخصصی و با کیفیتی عالی ارائه شوند. دسترسی به مدرن ترین تجهیزات و دانش لازم برای تعمیرات انواع دستگاه های ایسر روند تعمیرات را سرعت بخشیده است. استفاده از قطعات اصل نیز برای کاربران تضمین خواهد شد. تکنسین های این مجموعه در وهله ی اول به تعمیر و ترمیم قطعات معیوب می پردازند.در بعضی موارد تعمیرات نتیجه ی مطلوب نداشته و آسیب دیدگی تا حدی است که مجبور به تعویض قطعات هستیم. دستگاه های معیوب پس از اعمال تعمیرات برای کاربران تست شده و سپس تحویل داده می شوند.این امر سبب گشته تا مراجعان به این مرکز نیازی به جستجوهای کسالت بار و زمانبر نداشته باشند و با یک بار مراجعه بتوانند کلیه اشکالات پیش آمده در دستگاه خویش را مرتفع سازند. تعمیر قاب لپ تاپ لنوو در این مرکز بر اساس هزینه مصوب اتحادیه تعمیرکاران، در کمترین زمان و با نمونه اورجینال و شرکتی انجام می پذیرد. برخی از خدمات مرکز تعمیر قاب لپ تاپ لنوو عبارتند از:

 

 

  •     تعمیر قاب انواع لپ تاپ و تبلت ، دوربین دیجیتال و کلیه قاب های پلاستیکی و فلزی
  •     تعمیر لولای ( تعمیر لولا ) انواع لپ تاپ به صورت تاشو و گردشی
  •     جوش پلاستیک و رنگ انواع قاب های پلاستیکی لپ تاپ لنوو
  •     ارائه خدمات صافکاری و نقاشی انواع قابهای فلزی لپ تاپ لنوو
  •     تعمیر لولای شکسته لپ تاپ لنوو
  •     تعمیر قاب لپ تاپ لنوو
  •     تعویض قاب لپ تاپ لوو
  •     ترمیم و جوش پلاستیک قاب لپ تاپ لنوو
  •     تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ لنوو

قاب زیرین لپ تاپ

 

 ارائه مشاوره کاملا تخصصی و مورد اطمینان ، با تکیه بر دانش متخصصین و تکنولوژی کمپانی های تولید کننده لپ تاپعیب یابی و آنالیز تخصصی و جزء به جزء قطعات اصلی و جانبی لپ تاپ و تهیه گزارش فنی از وضعیت لپ تاپ با استفاده از ۱۵ سال تجربه و تخصص کارشناسان شرکت F1 Groupانجام سرویس جامع و تعمیرات لپ تاپ در سریعترین زمان و با بالاترین کیفیتلپ تاپ شما در زمان تحویل به واحد کارشناسی شرکت F1 Group ، از لحاظ هر گونه آسیب ظاهری و عملکرد کنترل می شود ، ما مراقب کلیه جزئیات کار هستیم و اطلاعات آنها را از جمله شماره سریال دستگاه ها ثبت و ضبط می کنیم. نتیجه اینکار اینست که ما همیشه قطعات مناسب را در صورت نیاز برای لپ تاپ شما تهیه می کنیم تا به دلیل اشتباه در نوع قطعه مورد نیاز لپ تاپ ، آسیبی به لپ تاپ شما در حین تعمیرات و پس از آن وارد نشود. ما برای نگهداری و محافظت از لپ تاپ شما محفظه امنی را طراحی و ساخته ایم تا لپ تاپ شما از آسیب های غیر مترقبه به دور باشد.مخاطرات سپردن لپ تاپ و کامپیوتر به مراکز غیر مجازبا توجه به تخصصی بودن شناخت مشکلات قطعات لپ تاپ و کامپیوتر و نیاز به امکانات ، تجربه و تخصص بالا به همراه ابزار پیشرفه کارگاهی طبیعتا مراکز انگشت شماری هستند که توانایی انجام این امر را دارا هستند و با توجه به تجربه چندین ساله در این خصوص به دفعات دیده شده که اکثر همکاران فقط به صرف اینکه فروشنده کالا هستند اقدام به تبلیغات و دریافت لپ تاپ یا قطعات کامپیوتر جهت تعمیر یا انجام امور خدماتی می نمایند و به این دلیل که تخصص و ابزار کافی در دسترس ندارند قطعات یا لپ تاپ دریافتی را به مراکزی مانند مرکز خاور میانه میسپارند که این مسئله باعث ایجاد هزینه اضافه به کاربران می شود گاهی دیده و شنیده شده تا چند برابر هزینه واقعی تعمیر لپ تاپ دریافت شده است این سکه روی دیگری هم دارد بارها لپ تاپ هایی به دست این مجموعه رسیده است که همکاران با تصور اینکه می توانند لپ تاپ را تعمیر کنند اقدام به انجام کار غیر اصولی روی دستگاه نموده اند و این مسئله در اکثر اوقات باعث خرابی بیشتر روی لپ تاپ گردیده است که در هر دو حالت فوق بازنده اصلی این فرایند کاربر یا همان صاحب دستگاه است. 

 

قاب پشت و رو لپ تاپ

 

در قدم اول بهتر است در تشخیص صدای آداپتور شارژر یک پریز برق دیگر را امتحان کنید. اگر صدای شارژر در پریز جدید هم ادامه داشت از یک ولت متر استفاده کنید تا میزان ولتاژ خروجی از شارژر را اندازه بگیرید. هر مقداری بیشتر یا کمتر از آن چیزی که باید باشد (و معمولا روی خود آداپتر نوشته شده است) نشان دهنده وجود مشکل در مقدار ولتاژ خروجی است که می تواند موجب بروز مشکل و ایراد در شارژر شود. همچنین در زمان اتصال شارژر به برق، آن را لمس کنید و گرمای آن را بررسی کنید که آیا بیشتر از مقدار نرمال است یا خیر. گرمای بیش از حد می تواند موجب سوختن شارژر شود. هر کدام از این موارد می تواند نشان دهنده وجود مشکل در شارژر باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. در ویدیوی زیر نیز می توانید انواع صداهایی را که ممکن است از شارژر به گوش برسد دقیق تر مشاهده کنید.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

تعمیر قاب لپ تاپ

 

در صورتی که مشکل پیش آمده در قاب لپ تاپ، شکستگی و یا ترک باشد، این اشکال عموماً قابل رفع است. برای ترمیم قاب شکسته، تعمیرکاران مرکز تعمیر قاب لپ تاپ با چسب های مخصوصی محل شکستگی را می چسبانند، سپس اقداماتی انجام می دهند که تا حد امکان محل چسب کاری دیده نشود. اگر امکان ترمیم وجود نداشته باشد، قاب شکسته تعویض می شود. گاه اشکالاتی نیز در درب لپ تاپ ایجاد می شود که عموماً به دلیل خرابی لولا یا قاب یا شاسی است. برای پیشگیری از بروز این اشکالات، می توان از طلق های محافظ قاب استفاده کرد. توجه داشته باشید که نباید طلق استفاده شده تمامی قاب را بپوشاند زیرا این کار از تهویۀ هوا جلوگیری میکند.قبل از اقدام به این کار از نحوه ی تهویه ی هوا در لپ تاپ مطلع شوید. نکته آخر آنکه برای تمیز کردن قاب لپ تاپ بهتر است از پارچه کتانی نم دار استفاده کرد. درهر حال شما کاربران گرامی در صورت مواجه با هر گونه اشکال و ناکارآمدی در این بخش از دستگاه خویش می توانید به مرکز تعمیر قاب لپ تاپ مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات و سرویس های مرتبط را دریافت کنید.جهت پیشگیری از بروز اشکال و خرابی در قاب لپ تاپ، می توان از طلق های محافظ قاب استفاده کرد. توجه داشته باشید که نباید طلق استفاده شده تمامی قاب را بپوشاند زیرا این کار از تهویۀ هوا جلوگیری میکند. قبل از اقدام به این کار از نحوه تهویه هوا در لپ تاپ مطلع شوید. نکته دیگر آنکه برای تمیز کردن قاب لپ تاپ بهتر است از پارچه کتانی نم دار استفاده کرد. نکته دیگر آنکه هرگز از دستمال کاغذی برای پاک کردن صفحه نمایشگر و قاب استفاده نکنید. استفاده از محلول های تمیز کننده که پایه آمونیاکی دارند نیز برای تمیز کردن صفحه نمایشگر ممنوع است.در صورت نیاز به محلول پاک کننده می توانید از مخلوط ایزوپروپیل الکل و آب استفاده نمایید. توجه داشته باشید که همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید. جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. درهر حال شما کاربران گرامی در صورت مواجه با هر گونه اشکال و ناکارآمدی در این بخش از دستگاه خویش می توانید به مرکز تعمیر قاب لپ تاپ مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات و سرویس های مرتبط را دریافت کنید.

 

 

حفاظت از قاب لپ تاپ

 

قاب لپ تاپ ممکن است بر اثر ضربه بشکند یا ترک بردارد. اگر قاب لپ تاپ بشکند، در اغلب اوقات قابل ترمیم است؛ برای ترمیم قاب شکسته، تعمیرکاران مرکز تعمیرات سخت افزار راد سیستم، با چسب های مخصوصی محل شکستگی را می چسبانند، سپس اقداماتی انجام می دهند تا در حد امکان محل چسب کاری دیده نشود.اگر امکان ترمیم وجود نداشته باشد، قاب را تعویض می شود. قاب اکثر مدل های لپ تاپ در بازار موجود است.گاهی ممکن است در لپ تاپ لق شود؛ این مشکل می تواند به علت خرابی لولا یا قاب یا شاسی باشد. این مشکل اغلب ناشی از لولای لپ تاپ است.

 

نکات نگهداری قاب لپ تاپ

"از قاب لپ تاپ خود محافظت کنید"

 

برای مراقبت بیشتر از قاب لپ تاپ و جلوگیری از لک شدن قاب، می توان در هنگام مواجه با مشکل در روشن نشدن دستگاه یا خوب کار نکردن دستگاه فارغ از اینکه لپ تاپ باشد یا تبلت ویا هر دستگاه دیگر در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که آیا برق به دستگاه میرسد یا خیر برای این کار اول از برق دار بودن پریز برق اطمینان حاصل نماییم بعد از آن باید سیم برق و یا اگر از سه راه برق استفاده میکنیم چک کنیم و اطمینان کنیم که برق دار هستند برای این مراحل از هر راهی که امکان دارد استفاده کنید مانند روشن کردن سایر دستگاه ها با سه راه برق یا سیم مورد نظر یا حتی چک کردن ولتاژ با مولتی متر در اکثر دستگاه ها چراغی برای نشان دادن وضعیت وصل بودن آدابتور تعبیه شده است که در صورت رسیدن برق به دستگاه آن چراغ روشن است لازم به ذکر است اگر چراغ روشن بود یعنی سیم و سه راه برق و در مرحله بعد فیوز دستگاه یا آدابتور سالم است در احتمال بعدی امکان دارد کلید پاور خراب باشد یا برای کار کردن به فشار زیادی نیاز داشته باشد که باید دستگاه به تعمیرگاه انتقال یابد و دستگاه باز شده و کلید مربوطه تعویض گردد در مرحله بعد توجه داشته باشیم گاهی برخورد کرده ام که با برداشتن باطری خراب یا معیوب از روی لپ تاپ دستگاه با آدابتور به راحتی روشن میشود و به کار خود ادامه میدهد  از طلق های محافظ قاب استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که زدن طلق روی همه جای قاب اشتباه است؛ زیرا از تهویۀ هوا جلوگیری میکند. قبل از اقدام به این کار از نحوه ی تهویه ی هوا در لپتاپ مطلع شوید.برای تمیز کردن قاب لپ تاپ بهتر است از پارچه کتانی نم دار استفاده کرد.موارد تعمیر قاب لپ تاپ شامل موراد زیر است.

 

  • تعمیر قاب laptop و تعمیر قاب تبلت و کلیه قاب های پلاستیکی و فلزی
  • تعمیر لولا laptop  ( انواع laptop به صورت تاشو و گردشی )
  • تعویض قاب انواع laptop
  • تعویض لولای انواع laptop
  • ترمیم و رفع شکستگی لولای laptop
  • جوش پلاستیک و رنگ انواع قاب laptop و قاب تبلت و تمامی قاب های پلاستیکی
  • ارائه خدمات صافکاری و نقاشی انواع قابهای فلزی

 

سخن اخر

 

تعمیر قاب لپ تاپ و یا تعویض آن منوط به داشتن یک قاب مشابه است. به عبارتی دیگر تعویض قاب نمایشگر لپ تاپ در صورتی امکان پذیر است که تعمیرگاهی که به آن مراجعه کرده اید، قاب نمایشگر لپ تاپ شما را داشته باشد.اگرچه در غالب موارد قاب های مشابه به سختی یافت می شوند اما مرکز تعمیرات لپ تاپ برخوردار از آرشیو جامعی از کلیه لوازم جانبی لپ تاپ ها به ویژه قاب های لپ تاپ است.این امر سبب گشته تا مراجعان به این مرکز نیازی به جستجوهای کسالت بار و زمانبر نداشته باشند و با یک بار مراجعه بتوانند کلیه اشکالات پیش آمده در دستگاه خویش را مرتفع سازند. تعمیر قاب لپ تاپ در این مرکز بر اساس هزینه مصوب اتحادیه تعمیرکاران، در کمترین زمان و با نمونه اورجینال و شرکتی انجام می پذیرد. 

برخی از خدمات تعمیر قاب لپ تاپ تعمیرلند عبارتند از:

 

  •     تعمیر قاب انواع لپ تاپ و تبلت ، دوربین دیجیتال و کلیه قاب های پلاستیکی و فلزی.
  •     تعمیر لولای ( تعویض لولا ) انواع لپ تاپ به صورت تاشو و گردشی.
  •     جوش پلاستیک و رنگ انواع قاب های پلاستیکی لپ تاپ.
  •     ارائه خدمات صافکاری و نقاشی انواع قابهای فلزی لپ تاپ.

 

 

تشخیص این موضوع که قاب دستگاه، قابل ترمیم است یا خیر، نیاز به بررسی کامل دستگاه و تعیین سطح خرابی قاب دارددر صورتی که مشکل پیش آمده در قاب لپ تاپ، شکستگی و یا ترک باشد، این اشکال عموماً قابل رفع است.برای ترمیم قاب شکسته، تعمیرکاران مرکز تعمیر قاب لپ تاپ با چسب های مخصوصی محل شکستگی را می چسبانند، سپس اقداماتی انجام می دهند که تا حد امکان محل چسب کاری دیده نشود.

اگر امکان ترمیم وجود نداشته باشد، قاب شکسته تعویض می شود. در تعویض قاب شکسته، وجود یک قاب جانبی و سالم  (که عموماً از اوراق کردن دستگاه های از کار افتاده و معیوب دیگر به دست می آید) ضروری است.گاه اشکالاتی نیز در درب لپ تاپ ایجاد می شود که عموماً به دلیل خرابی لولا یا قاب یا شاسی است.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

تعمیر قاب لپ تاپ

 

قاب لپ تاپ

برای بیان تعمیر قاب لپ تاپ سونی ابتدا باید بدانید قاب لپ تاپ به کدام قسمت گفته می شود. درست است که ممکن است برخی از شما به عنوان کاربران لپ تاپ نام قاب را شنیده باشید و به آن آشنا باشید، ولی این بخش از مطلب برای کسانی نوشته می شود که اطلاعاتی از قاب لپ تاپ ندارند.تعمیرات قاب لپ تاپ فوجیتسو یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی فوجیتسو است که توسط برترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و لوازم جانبی انجام می پذیرد. خرابی شارژر لپ تاپ معمولاً با نشانه‌هایی چون عدم تغذیه لپ تاپ و تأمین برق مورد نیاز آن همراه است.در اچ پی زون امروز، میخوایم راجع به شارژر لپ تاپ اچ پی و روش های تعمیر این قطعه با شما همراهای عزیز صحبت کنیم. اهمیت شارژر در لپ تاپ کاملا مشهوده و نیازی به تاکید دوباره نیست. اگه هر کدوم از بخش های شارژر دچار ایراد بشه، فرایند شارژ لپ تاپ مختل میشه و شما نمیتونین به درستی باهاش کار کنین. مطلب آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی که توسط متخصصن تعمیر لپ تاپ تهیه و تدوین شده، بهتون کمک میکنه که مشکلات این قطعه رو بشناسین و اونا رو در زمان مناسب برطرف کنین.برای آشنایی بیشتر شما کاربرای عزیز با این فرایند و مراحل و نکات مهم اون، میتونین کلیپ آموزشی رو هم تماشا کنین و در جریان نکات کاربردی تری قرار بگیرین. ضمن اینکه اگه با انجام دادن مراحل ذکر شده در ویدئو، نتونستین مشکل شارژر رو برطرف کنین، همکارای ما در نمایندگی مجاز اچ پی مرکز سخت افزار ایران، تخصصی ترین سرویس های ترمیمی رو بهتون ارائه میدن.در صورت خرابی شارژر، کاربر با دستگاهی مواجه خواهد شد که چراغ پاور آن حتی پس از وصل کردن شارژر به لپ تاپ خاموش می‌ماند و به دلیل عدم دریافت برق روشن نمی‌شود. در این شرایط نیاز است  تا در وهله نخست از وجود اشکال در شارژر لپ تاپ مطمئن شد؛ چرا که عدم شارژ شدن دستگاه ممکن است نه به دلیل خرابی این بخش، بلکه به دلیل وجود اشکال در سایر بخش‌های دستگاه باشد.در صورتی که بررسی های کارشناسان تعمیر لپ تاپ سونی منجر به این نتیجه شود که اشکالاتی در شارژر لپ تاپ وجود دارد می‌تواند با مراجعه به مراکز استاندارد تعمیر، جهت تعویض و یا تعمیر شارژر لپ تاپ سونی ادقام کرد. توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این بخش از دستگاه توسط کارشناسان فنی مربوطه انجام شود. با این وجود، اگر از دانش و مهارت انجام این کار برخوردار هستید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر و مشاهده ویدئوی آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ سونی، شیوه انجام این کار را بیاموزید.خنک نگه داشتن و جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ در نگهداری از این وسیله ضروری است. این داغ شدن به دلیل فعالیت زیادی باتری ایجاد می شود. لپ تاپ را برای مدتی خاموش نگه دارید و با آن کار نکنید. در صورت از لزوم از هوا فشرده برای تمیز کردن منافذ فن لپ تاپ استفاده نمایید. دقت داشته باشید که به صورت مستقیم وارد منافذ نشوید و فقط گوشه ها را تمیز کنید. در صورتی که مهارت کافی برای جدا کردن بخش های مختلف دارید بد نیست کل بخش های لپ تاپ را با کمپرس هوا تمیز کنید.

 

 

قاب لپ تاپ لنوو

 

برای تمیز کردن قاب از موادی استفاده کنید که در شیوه های مرسوم پاکسازی لپ تاپ به شما توصیه می شود. از هیچ وسیله زبر و سختی برای تمیزی لپ تاپ استفاده نکنید. لپ تاپ را در مکان هایی که امکان بروز حادثه ای در آنجا وجود دارد قرار ندهید.هر ضربه ای می تواند به قاب لپ تاپ آسیب برساند. در دماهای بسیار گرم یا بسیار سرد قرار ندهید. میزان دمای هوا می تواند بر تعمیر قاب لپ تاپ اثر گذار باشد. از هر گونه دستکاری های ناکارآمد، خطرناک و نامناسب در قاب لپ تاپ خودداری نمایید.راه های ساده ای برای پیشگیری از بروز آسیب و در نتیجه آن تعمیر قاب لپ تاپ سونی وجود دارد. یکی از این روش های ساده استفاده از محافظ بر روی قاب لپ تاپ است. البته این محافظ برای تمامی ابعاد قاب قابل استفاده نیست. هر چند یکی از موارد قابل توجه در این محافظ هم امکان تهویه هوا برای لپ تاپ است.

 

"از قاب لپ تاپ خود به دقت راقبت کنید."

 

قبل از خرید قاب لپ تاپ توجه کنید

 

راه های ساده ای برای پیشگیری از بروز آسیب و در نتیجه آن تعمیر قاب لپ تاپ سونی وجود دارد. یکی از این روش های ساده استفاده از محافظ بر روی قاب لپ تاپ است. البته این محافظ برای تمامی ابعاد قاب قابل استفاده نیست. هر چند یکی از موارد قابل توجه در این محافظ هم امکان تهویه هوا برای لپ تاپ است.برای تمیز کردن قاب از موادی استفاده کنید که در شیوه های مرسوم پاکسازی لپ تاپ به شما توصیه می شود. از هیچ وسیله زبر و سختی برای تمیزی لپ تاپ استفاده نکنید. لپ تاپ را در مکان هایی که امکان بروز حادثه ای در آنجا وجود دارد قرار ندهید.هر ضربه ای می تواند به قاب لپ تاپ آسیب برساند. در دماهای بسیار گرم یا بسیار سرد قرار ندهید. میزان دمای هوا می تواند بر قاب لپ تاپ اثر گذار باشد. از هر گونه دستکاری های ناکارآمد، خطرناک و نامناسب در قاب لپ تاپ خودداری نمایید.

 

"از قاب لپ تاپ با دقت مراقبت کنید"

 

برای جلوگیری از خرابی قاب لپ تاپ لنوو راه های بسیاری وجود دارد. اول آنکه به هنگام بستن لپ تاپ دقت کنید وسیله ای مابین صفحه و کیبورد قرار نگرفته باشد، زیرا در این صورت به دلیل فشار وارد شده در هنگام بستن، لولا های مراقبت لپ تاپ دچار آسیب می شوند. در قدم بعدی از گذاشتن وسایل بر روی لپ تاپ، حتی وسایل کوچک، خودداری کنید.این کار اگر به صورت مداوم تکرار شود سطح دستگاه را دچار خرابی و خط و خش می کند ، این خط و خش ها زیبایی دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و کاربر ناچار است برای حفظ زیبایی دستگاه نسبت به تعویض قاب لپ تاپ لنوو اقدام کند. از دیگر واردی که بر حفظ سلامت قاب لپ تاپ موثر است گذاشتن آن در مکان های امن می باشد.برای مثال گذاشتن لپ تاپ در محیط هایی با ارتفاع نسبتا زیاد که ممکن است با کوچکترین ضربه منجر به سقوط دستگاه شود اصلا مناسب نیست. بنابر این برای نگهداری بهتر از لپ تاپ خود و جلوگیری از آسیب دیدگی قاب آن لازم است دستگاه ها را در فضاهایی با ارتفاع کم قرار دهید. . استفاده از کاور متناسب با مدل لپ تاپ خود نیر تاثیر بسزایی در حفظ سلامت آن دارد.این کاور ها یا کیف ها به دلیل بهره مندی از لایه های زیاد قابلیت جلوگیری از ضربه ی وارد شده به دستگاه را دارند.

 

 

قبل از خرید قاب لپ تاپ دقت کنید

 

 

مهمترین عامل آسیب رساندن به شارژرهای لپ تاپ ایسوس نواسانات برق است.از این رو پیشنهاد میشود در درجه اول از محافظ برق به عنوان ابزاری برای جلوگیری از آسیب به شارژر لپتاپ استفاده کرد. یکی دیگر از عامل مهم که موجب آسیب رسیدن به شارژر لپ تاپ میشود تا کردن کابل و گره زدن مداوم آن است. کابل مسی پس از تعداد مشخصی تا شدن و خم شدن میشکند.این قطع شدگی های کوچک موجب ایجاد پدیده اتصال کوتاه شده و در نتیجه مقدار جریان زیادی را از آداپتور شارژر جذب ( اصطلاحا آمپر میکشد) میکند. وقتی این جریان بیش از حداکثر جریان خروجی شارژر لپ تاپ باشد ، بسادگی شارژر میسوزد. به همین دلیل است که کاربرانی که شارژر لپ تاپ خود را هر روز با خود حمل میکنند و ناچاراند که روزانه چندین بار آن را مچاله کرده در کیف بگذارند و دوباره باز کنند بیشترین احتیاج به تعویض شارژر لپ تاپ خود را دارند. نکته سوم کاملا بدیهیست. استفاده از کابل برق بی کیفیت! عدم استفاده از مس در آلیاژ رشته ها باعث پایین امدن کیفیت این کابل ها و به دنبال ان به وجود آمدنپدیدیه ی اتصال کوتاه در لپ تاپ شده است.در زیر به چند نکته برای مراقبت از شارژر لپ تاپ ایسوس امده است..

 

 

  • برای اتصال شارژر به لپ تاپ، ابتدا آن را به برق بزنید و سپس آن را به لپ تاپ متصل کنید.
  •  
  • حتی اگر عجله دارید هنگام جدا کردن شارژر دقت کنید زیرا اعمال فشار و یا کشش زیاد می تواند باعث آسیب در شارژر و قسمت ورودی شارژر شود..
  •  
  • شارژر را از رطوبت دور نگه دارید. بهتر است در جایی خشک و با دمایی متعادل از آن استفاده کنید.
  •  
  • از گره خوردن کابل و یا خم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.
  • حتما از شارژر اصلی استفاده کنید. این شارژرها، میزان خروجی جریان و ولتاژ مناسب لپ تاپ دارند و فشاری به آن وارد نمی کنند.
  •  

 

قاب لپ تاپ با کیفیت

 

 

تعمیر آداپتور لپ تاپ و یا تعمیر آداپتور شارژر فرآیندی است که طی آن تلاش می گردد ناکارآمدی و اختلال پیش آمده در عملکرد آداپتور مرتفع گشته و کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود.اگر شما هم تمایل به تست آداپتور و رفع اشکالات آن دارید با مجموعه دور اندیش همراه باشید .در ابتدا تست آداپتور لپ تاپ برای اطمینان از تعمیر آداپتور لپ تاپ؛ تست توسط مدار لامپ سری را برای شما شرح می دهیم زیرا ممکن است مشکل از باطری ،لپ تاپ یا مدار جانبی باشد برای تست آداپتور اول از سالم بودن کابل برق اطمینان حاصل کنید .برای تست آداپتور باید کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری وصل کرده ،لامپ روشن و خاموش می شود ،کابل را از پریز جدا می کنیم و زیر ۱۰ ثانیه دوباره اتصال می دهیم ،اینبار لامپ روشن نمی شود(اصلا روشن نمی شود)کابل رو جدا کرده یک دقیقه صبر می کنیم و دوباره کابل را متصل می کنیم ،لامپ دوباره خاموش و روشن می شود سپس کابل آداپتور را به پریز برق شهر وصل کرده و از خروجی آداپتور ولتاژ بگیرید ،که این ولتاژ باید با ولتاژ نوشته شده روی بدنه آداپتور یکی باشد .در این صورت آداپتور سالم است و نیازی به تعمیر آداپتور لپ تاپ ندارد .آداپتورهای لپ تاپ دارای باکس هستند (روکش پلاستیکی پوشاننده برد آداپتور) که باز کردن این قطعه کار آسانی نیست و در صورتیکه با روش نامناسبی آن را باز نمایید، باعث بد شدن ظاهر آداپتور شده و گاهی نیز ممکن است آداپتور شما از نظر ایمنی مشکل پیدا کند.

 

 

سخن آخر

 

عمر قاب لپ تاپ یکی از سرویس هایی است که غالب کاربران به ان نیاز پیدا می کنند.شارژر لپ تاپ یکی از قطعاتی است که بیشترین استهلاک را در طوواردی که مشکل از کابل,سوکت شارژر باشد,تعمیر می تواند یک گزینه ی خوب و مقرون به صرفه برای شما باشد!در غیر این صورت توصیه ی ما به شما تعویض به جای تعمیر است. شارژرها جر قطعات خارجی لپ تاپ هستند که قادرند ولتاژ سطح بالا را دریافت و آن را به یک ولتاژ سطح پایین و مورد نیاز لپ تاپ تبدل کنند,از این رو استفاده از یک شارژر مناسب و سازگار با لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

خرابی شارژر لپ تاپ

تعمیر آداپتور لپ تاپ و یا تعمیر آداپتور شارژر فرآیندی است که طی آن تلاش می گردد ناکارآمدی و اختلال پیش آمده در عملکرد آداپتور مرتفع گشته و کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود.اگر شما هم تمایل به تست آداپتور  و رفع اشکالات آن دارید با مجموعه دور اندیش همراه باشید .در ابتدا تست آداپتور لپ تاپ برای اطمینان از تعمیر آداپتور لپ تاپ؛ تست  توسط مدار لامپ سری را برای شما شرح می دهیم زیرا ممکن است مشکل از باطری ،لپ تاپ یا مدار جانبی باشد برای تست آداپتور اول از سالم بودن کابل برق اطمینان حاصل کنید .برای تست آداپتور باید کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری وصل کرده ،لامپ روشن و خاموش می شود ،کابل را از پریز جدا می کنیم و زیر ۱۰ ثانیه دوباره اتصال می دهیم ،اینبار لامپ روشن نمی شود(اصلا روشن نمی شود)کابل رو جدا کرده یک دقیقه صبر می کنیم و دوباره کابل را متصل می کنیم ،لامپ دوباره خاموش و روشن می شود سپس کابل آداپتور را به پریز برق شهر وصل کرده و از خروجی آداپتور ولتاژ بگیرید ،که این ولتاژ باید با ولتاژ نوشته شده روی بدنه آداپتور یکی باشد .در این صورت آداپتور سالم است و نیازی به تعمیر آداپتور لپ تاپ ندارد .آداپتورهای لپ تاپ دارای باکس هستند (روکش پلاستیکی پوشاننده برد آداپتور) که باز کردن این قطعه کار آسانی نیست و در صورتیکه با روش نامناسبی آن را باز نمایید، باعث بد شدن ظاهر آداپتور شده و گاهی نیز ممکن است آداپتور شما از نظر ایمنی مشکل پیدا کند

 

 

مراحل تعمیر شارژر لپ تاپ

 

استهلاک شارژر لپ تاپ به ویژه برای کاربرانی که مدام در حال استفاده از دستگاه و جابجایی آن هستند سریع تر اتفاق می افتد زیرا جابجایی های شارژر، پیچیدن و باز کردن سیم شارژر و مواردی از این دست در دفعات بیشتری اتفاق می افتند. اولین چیزی که در شارژر کهنه و پوسیده می‌شود، سیم آن است. اگر جلوی یک پوسیدگی و یا شکاف کوچک در سیم شارژر را نگیرید، سیم شارژر کلاً قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.در هر حال در صورت بروز اختلال در این بخش از دستگاه می توانید به مرکز تعمیر شارژر لپتاپ فوجیتسو مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات مرتبط را دریافت دارید. کارشناسان مرکز تعمیر شارژر لپتاپ فوجیتسو پس از بررسی دستگاه و عیب یابی صحیح، بهترین راهکار ممکن را بر روی شارژر اِعمال نموده و دستگاهی بی عیب و نقص را به شما تحویل می دهند. همچنین در این مرکز ترفندها و اطلاعاتی در زمینه بهترین روش استفاده از شارژر لپ تاپ و نگهداری آن با شما در میان گذاشته می شود.

 

 تعمیر یا تعویض شارژر لپ تاپ

 

کیفیت شارژر لپ تاپ معمولاً با نشانه‌هایی چون عدم تغذیه لپ تاپ و تأمین برق مورد نیاز آن همراه است.در اچ پی زون امروز، میخوایم راجع به شارژر لپ تاپ اچ پی و روش های تعمیر این قطعه با شما همراهای عزیز صحبت کنیم. اهمیت شارژر در لپ تاپ کاملا مشهوده و نیازی به تاکید دوباره نیست. اگه هر کدوم از بخش های شارژر دچار ایراد بشه، فرایند شارژ لپ تاپ مختل میشه و شما نمیتونین به درستی باهاش کار کنین. مطلب آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی که توسط متخصصن تعمیر لپ تاپ تهیه و تدوین شده، بهتون کمک میکنه که مشکلات این قطعه رو بشناسین و اونا رو در زمان مناسب برطرف کنین.برای آشنایی بیشتر شما کاربرای عزیز با این فرایند و مراحل و نکات مهم اون، میتونین کلیپ آموزشی رو هم تماشا کنین و در جریان نکات کاربردی تری قرار بگیرین. ضمن اینکه اگه با انجام دادن مراحل ذکر شده در ویدئو، نتونستین مشکل شارژر رو برطرف کنین، همکارای ما در نمایندگی مجاز اچ پی مرکز سخت افزار ایران، تخصصی ترین سرویس های ترمیمی رو بهتون ارائه میدن.در صورت خرابی شارژر، کاربر با دستگاهی مواجه خواهد شد که چراغ پاور آن حتی پس از وصل کردن شارژر به لپ تاپ خاموش می‌ماند و به دلیل عدم دریافت برق روشن نمی‌شود. در این شرایط نیاز است  تا در وهله نخست از وجود اشکال در شارژر لپ تاپ مطمئن شد؛ چرا که عدم شارژ شدن دستگاه ممکن است نه به دلیل خرابی این بخش، بلکه به دلیل وجود اشکال در سایر بخش‌های دستگاه باشد.در صورتی که بررسی های کارشناسان تعمیر لپ تاپ سونی منجر به این نتیجه شود که اشکالاتی در شارژر لپ تاپ وجود دارد می‌تواند با مراجعه به مراکز استاندارد تعمیر، جهت تعویض و یا تعمیر شارژر لپ تاپ سونی ادقام کرد. توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این بخش از دستگاه توسط کارشناسان فنی مربوطه انجام شود. با این وجود، اگر از دانش و مهارت انجام این کار برخوردار هستید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر و مشاهده ویدئوی آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ سونی، شیوه انجام این کار را بیاموزید.

 

 

 

 

خودتان تعمیر کنید

 

عمده اشکال پیش آمده در شارژر لپ تاپ، عدم توانایی در تغذیه دستگاه است.

در این حالت، با وجود اتصال دستگاه به شارژر، عملیات شارژ به درستی انجام نمی شود و کاربر به طور دائم با لپ تاپی   خالی از انرژیروبه روخواهد بود.تعمیر شارژر لپ تاپ در این مرکز صرفاً تعمیر سخت افزاری قطع نیست.

بعضا برخی تغییرات جزیی نرم افزاری و تغییر تنظیمات می تواند عمر و کارایی شارژر را افزایش دهد.

یکی از رایج ترین مشکلات شارژر لپ تاپ ، پارگی کابل برق آداپتور هست. به این صورت که در اثر عواملی مثل کشیده شدن یا جمع کردن کابل، این قسمت دچار پارگی میشه و حتی میتونه خطراتی رو هم برای شما به همراه داشته باشه.اگر مطمئن هستین که ایراد شارژ نشدن لپتاپ بخاطر شارژ هست، میتونین برای تعمیر اون با کارشناسای تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی تماس بگیرید. بعضا هم دیده شده که اتصالات داخل کابل قطع شده و به این ترتیب، شارژر درست عمل نمیکنه. خرابی برد آداپتور هم مساله ی دیگه ایه که عملکرد این قطعه رو به شدت تحت تاثیر قرار میده. فقط باید توجه داشته باشین که در ورودی این قطعه، برق AC 220v وجود داره و به همین دلیل هم بررسی و تعمیرات برد، نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره و باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام بشه.جالبه بدونین که آداپتور شارژر لپ تاپ ، دارای قطعات بسیاری هست که مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RCL اولیه  و در نهایت، خازن بزرگ اولیه مدار، جزء مهم ترین اونها هستن. بروز نقص در هر کدوم از این قطعات، زمینه ساز خرابی شارژر و عدم عملکرد صحیح این قطعه میشه. اگه تو مراحل تست آداپتور، وقتی کابل برق آداپتور به پریز مدار لامپ سری متصل میشه، لامپ خاموش و روشن نشه، قطعا مشکل شارژر از بخش مدار هست و نیاز به ترمیم یا تعویض بخش های مختلف این قطعه هست. در ادامه، میتونین ضمن تماشای فیلم آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی و آشنایی با موارد ذکر شده، با روش ها و مراحل ترمیم این قطعه هم آشنا بشین.

 

با دقت تعمیر کنید

 

تا کنون برایتان پیش آمده است شارژر لپ تاپ را به برق متصل کنید و هیچ تغییری در شارژ دستگاه ایجاد نشود؟ گاهی این مشکل می تواند ناشی از اتصالات سیم شارژر چه به دستگاه و چه در کابل شارژر باشد. گاهی هم با وجود این که سیم کاملا سالم است لپ تاپ شارژ نمی شود و ممکن است به تنظیمات لپ تاپ خود شک کنید. هر یک از موارد زیر که عامل عدم شارژ باتری لپ تاپ شما باشد با دو گام ساده ای که در ادامه مطلب امروز انزل وب می خوانید به راحتی قابل حل است.زمانی که مشاده کردید با اتصال شارژر جریان برق برقرار نمی شود سریع شارژر را جدا کرده و از ورودی یا پریز دیگری برای اتصال شارژر استفاده کنید."با دقت خرید کنید"!!!!

خرابی شارژر لپ تاپ سونی می‌تواند به دلایلی چون وارد شدن ضربه به بدنه آداپتور شارژر، نوسان برق، آب خوردگی، استفادۀ نادرست از شارژر، بد جازدن سوکت شارژر در لپ تاپ و مواردی از این دست اتفاق بیفتد. برای تست خرابی یا عدم خرابی شارژر لپ تاپ توصیه می‌شود ابتدا دستگاه خود را با شارژر مخصوص آن، به طور دقیق تست کنید. برای این کار ابتدا در حالی که باطری در داخل لپ تاپ است، شارژر را به دستگاه وصل کنید. پس از این کار اگر لپ تاپ روشن نشد، باطری را از دستگاه خارج کرده و دستگاه را به طور مستقیم به شارژر متصل کنید. در صورتی که لپ تاپ روشن شود، مشخص می‌شود که ایراد پیش آمده از باطری است و باید باطری عوض شود.

اما اگر لپ تاپ روشن نشد، احتمالاً اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شارژر است. برای اطمینان از این موضوع که اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شارژر است با استفاده از یک شارژر نو، تمامی این مراحل را مجدداً تست می‌کنیم. در صورت که پس از استفاده از شارژر جدید، دستگاه روشن شد، مشخص می‌شود که اشکال پیش آمده از شارژر است. اما در صورتی که دستگاه روشن نشود اشکال پیش آمده ناشی از وجود اشکال در جای دیگری از دستگاه است. بنابراین باید عملکرد سایر قطعات لپ تاپ نیز مورد بررسی قرار گیرد. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر لپ تاپ سونی با حضور در مرکز تعمیرات سونی قابل دریافت است.

 

  • خرابی کابل برق آداپتور- در این حالت برای رفع مشکل کافیست کابل برق را تعویض نمایید.در حالت کلی تعمیر آداپتور شارژر به صورت یکی از حالت های زیر انجام می شود:
  • خرابی بخشی از برد آداپتور- در این صورت حتما باید به تعمیر کار مراجعه نمایید زیرا به دلیل وجود برق AC 220v در ورودی این قطعه، کار کردن با این قطعه خطرناک بوده و نیاز به آگاهی دارد.
  • خرابی سیم آداپتور- این خرابی قابل حل است و میتوانید سیمی که سرفیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض نموده و مشکل را حل نمایید. فقط حتما مطمئن شوید که سرفیش جدید دقیقا مشابه قبلی باشد. در ادامه تعمیر آداپتور لپ تاپ را کامل تر برای شما شرح می دهیم
  • یکی از حالت هایی که در تست آداپتور ممکن است پیش بیاید این است که : کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری اتصال می دهیم ،لامپ خاموش و روشن نمی شود در این صورت مشکل می تواند از پاور جک یا کابل برق ورودی ،فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RCL  اولیه  و در نهایت خازن بزرگ اولیه مدار باشد.
  • به علاوه در اغلب موارد آداپتور دستگاه به دلیل افت یا شدت جریان برق از کار می افتد و به این وسیله از آسیب به دستگاه جلوگیری می نماید.زمانی که جریان برق قطع شده است باتری دستگاه را (در صورت امکان ) جدا کنید. دکمه پاور را به مدت ۲ دقیقه نگه دارید و سپس مجددا باتری را وارد کنید و شارژر را به پریز دیگری متصل کنید.

 

 

تعویر یا تعویض شارژر لپ تاپ

 

در حالت دوم : بعد از اتصال کابل برق آداپتور به پریز برق لامپ مدار سری، لامپ یکسره روشن می ماند. در این صورت اشکال از قسمت های دارای قطبیت می باشد مثل خازن بزرگ و خازن های RCL  اولیه و انتها پل دیودها و حتی ترانزیستور تشدید قبل از ترانس یابد توجه داشت که در این حالت نمی توان ولتاژگیری  کرد واگر به برق شهر وصل کنید فیوز کنتور می پرد .

حالت سوم : بعد از اتصال کابل برق آداپتور به پریز برق مدارلامپ سری لامپ روشن و خاموش می شود ،کابل را جدا کرده و این بار زیر ۱۰ ثانیه دوباره اتصال می دهیم ،لامپ دوباره خاموش و روشن می شود. در این جا مشکل می تواند از ترانس و خازن های RCL انتهایی  باشد .برای تشخیص ایراد باید تک تک قطعات احتمالی را از مدار جدا کرده و دوباره با مدار لامپ سری تست کنید اگر مشکل رفع شود شما قطعه را یافته اید.

گاهی اوقات همه چی سالمه فقط به محض زدن آداپتور به یک مصرف کننده جریان قطع می شه ،مشکل از آی سی کنترلر آخر مدار هست یا  از کمبود ظرفیت خازن یا کهنگی خازن می باشد که با تعویض آن مشکل حل می شود و تعمیر آداپتور لپ تاپ به راحتی انجام می شود.

مجموعه دوراندیش واقع در بازار طالقانی ارائه دهنده کلیات خدمات فروش لپ تاپ در اصفهان و تعمیر قطعات کامپیوتر از جمله تعمیر آداپتور لپ تاپ با قیمت مناسب می باشد.برای حل مشکلات احتمالی لپ تاپ این مطلب را بخوانید.

 

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

تعمیر لپ تاپ


قبل از اینکه همه‌چیز را به وضعیت سابق برگردانیم، اول شارژر را آزمایش میکنیم تا مطمئن شوید که کار موفقیت‌آمیز بوده است.یکی دیگر از مشکلات شایع شارژر لپ تاپ کهنه و پوسیده شدن سیم شارژر است. شارژر لپ تاپ یکی از وسایلی است که استهلاک زیادی دارد. اگر زیاد اهل استفاده از لپ تاپ باشید، باید شارژر را مدام با خودتان جابه¬جا کنید. این جابه¬جایی‌های مکرر و البته پیچیدن و باز کردن مرتب سیم شارژر، استهلاک شارژر را به شدت افزایش می‌دهد. اولین چیزی که در شارژر کهنه و پوسیده می‌شود، سیم آن است. اگر جلوی یک پوسیدگی و یا شکاف کوچک در سیم شارژر را نگیرید، سیم شارژر کلاً قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار نیاز به یک اهم متر داریم . درجه ی تنظیم آن را بر روی ولتاژ قرار داده و پراپ های مثبت و منفی را به اهم متر متصل میکنیم ، پس از اتصال به سراغ شارژر لپ تاپ می رویم . شارژر را به برق متصل میکنیم . در این قسمت باید پراپ منفی که معمولا مشکی رنگ هست را به خروجی منفی شارژر و پراپ مثبت را که معمولا قرمز رنگ هست را به خروجی مثبت شارژر متصل کنیم . شاید شما کاربران از قسمت خروجی منفی و مثبت شارژر اطلاعی نداشته باشید .بهتر است به ادامه ی مطلب توجه فرمایید . اکثر سوکت های شارژر لپ تاپ دارای دو قسمت است ، 1 _ مغزی ( در داخل سوکت شارژ ) 2_لایه ی دوری سوکت شارژ که دور مغزی قرار دارد . مغزی سوکت شارژ همان خروجی مثبت و لایه ی دوری مغزی همان خروجی منفی شارژر می باشد . با اتصال پراپ های مثبت به خروجی مثبت و اتصال پراپ منفی به خروجی منفی در حالت عادی باید اهم متر ولتاژ 19v یا کمی بیشتر را نشان دهد . در صورتیکه این عدد را نشان دهد یعنی شارژر درست است و مشکل از دستگاه می باشد . دقت داشته باشید که پایه های مثبت و منفی باید با همزمان متصل شوند و از اتصال آنها اطمینان کسب کنید .

نکته : ممکن است سری شارژر شما مغزی نداشته باشد و فقط قسمت 2 را داشته باشد ، در این صورت شما باید پراپ مثبت را داخل همان قسمت 2 ببرید و اتصالی را به آن داخل بدهید .

نکته : همیشه اطلاعات روی اداپتور را بخوانید و آن اطلاعات را با نتیجه ی بدست آمده مقایسه کنید .

نکته : منظور از 19v یا بیشتر 20v نیست ، بلکه منظور عدد اعشاری است ، اگر شارژر شما 19v باشد و خروجی 20v دهد ، شارژر خراب است .

چند بار این تست را انجام دهید زیرا ممکن است یکبار ولتاژ بدهد و بار دیگر ولتاژ ندهد ، در واقع ولتاژ دهی به صورت رندوم باشد و یا اینکه ولتاژ را به شما بدهد و پس از چند ثانیه افت ولتاژ داشته باشد ، به همین دلایل چند بار این تست را انجام دهید تا از سلامت یا عدم سلامت شارژر خود مطمئن شوید .

 

قبل از خرید لوازم تعمیرات توجه کنید

 

بهتر است به ادامه ی مطلب تعمیر شارژر لپ تاپ توجه فرمائید و برای دریافت مطالب به طور دقیق آن ها را مطالعه کنید .

عوامل خرابی شارژر لپ تاپ

 

  • _ نوسان برق
  • _ اب خوردگی
  • _ در بعضی مواقع ضربه خوردن
  • _ استفاده ی نادرست از شارژر
  • _ بد جازدن سوکت شارژر در لپ تاپ و ….

راه دیگری که برای نشان دادن خرابی شارژر وجود دارد ، تست شارژری دیگر با دستگاه مورد نظر می باشد . در مواقعی شما با حالتی از دستگاه روبرو می شوید که تعجب برانگیز است ، یعنی بدون بروز اتفاقی دستگاه شما خاموش شده و دیگر روشن نمی شود ، در این حالت اگر که اهم متر در اختیارتان نبود ، باید به سراغ شارژر دیگری شبیه به شارژر خود بروید و یکبار دستگاه خود را با شارژر دیگر تست کنید و از سلامت شارژر خود مطمئن شوید زیرا بارها دیده شده است که به دلیل خرابی شارژر کاربران به خرابی دستگاه خود شک کرده اند و پس از مراجعه به یک سری از شرکت های دروغین ، با هزینه های بالا ، دستگاه سالمشان را به آنها تحویل داده و شارژر را هم تعویض می کنند و چند برابر هزینه را از شما دریافت میکنند .توجه داشته باشید که کابل های پاور شارژر هم میتواند با مشکل روبرو شود و از سالم بودن کابل پاور شارژر خود نیز با تست آن بر روی دستگاهی دیگر مطمئن شوید .

 

روش های مراقبت از لوازم تعمیرات لپ تاپ

 

_استفاده از آداپتور مناسب برای شارژر

_ جلوگیری از آب خوردگی شارژر لپ تاپ

_ مراقبت از آن در مقابل ضربه و ….

لازم به ذکر است که مشکل در ولتاژ دهی به دستگاه لپ تاپ ، به بقیه ی المان های موجود بر روی برد لپ تاپ می تواند آسیب بزند ، اگر که متوجه قطعی در شارژر خود شدید فورا آن را تعمیر و یا تعویض کنید چرا که ممکن است با قطعی در ولتاژ ، قسمتی از برد اتصالی کند و برای شما مشکل ساز شود و دستگاه شما را خاموش کند .

به اطلاعات روی آداپتور شارژر لپ تاپ خود توجه داشته باشید . برای تهیه ی شارژری جدید باید طبق ولتاژ دستگاه خود شارژر برایش تهیه کنید ، در غیر این صورت اتصال شارژر با ولتاژ بالا به برد لپ تاپ شما صدمه وارد می کند و اتصال شارژر با ولتاژ پایین دستگاه شما را روشن نمی کند . اگر که شارژری را پیدا کردید که آمپر بالاتری نسبت به آمپر دستگاه شما داشت ولی ولتاژ یکسان بود ، می توانید از آن استفاده کنید و آمپر بالا مشکلی برای دستگاه شما بوجود نمی آورد .

مطلب تعمیر شارژر لپ تاپ یکی از مهم ترین مطالب این فصل از توضیحات می باشد چرا که ممکن است با یک اشتباه ساده کلی هزینه صرف شود .

ابزارهای تعمیرات لپ تاپ

شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق اتفاده است که بعد از کند شدن لپ تاپ یا ویروسی شدن لپ تاپ و اتفاقات این چنینی کامپیوتر را خاموش کرده اید و موفق نشده اید که مجددا آن را روشن کنید و به همین دلیل اولین کاری که ممکن است انجام دهید این می باشد که لب تاپ را فورا در کیف می گذارید تا به متخصصین این زمینه تحویل دهید.روشن نشدن لپ تاپ

اما صبر کنید! شاید شما موفق به بر طرف کردن این مشکل شدید و دیگر نیازی به هزینه های گران قیمت امروزی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک ما قصد داریم شما را هر چه بهتر با روش های ساده برای از بین بردن مشکل روشن نشدن لپ تاپ آشنا سازیم. همراه ما باشید.

 

لوازم تعمیرات لپ تاپ با کیفیت

 

شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق اتفاده است که بعد از کند شدن لپ تاپ یا ویروسی شدن لپ تاپ و اتفاقات این چنینی کامپیوتر را خاموش کرده اید و موفق نشده اید که مجددا آن را روشن کنید و به همین دلیل اولین کاری که ممکن است انجام دهید این می باشد که لب تاپ را فورا در کیف می گذارید تا به متخصصین این زمینه تحویل دهید.روشن نشدن لپ تاپ

اما صبر کنید! شاید شما موفق به بر طرف کردن این مشکل شدید و دیگر نیازی به هزینه های گران قیمت امروزی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک ما قصد داریم شما را هر چه بهتر با روش های ساده برای از بین بردن مشکل روشن نشدن لپ تاپ آشنا سازیم. همراه ما باشید.

 

گارانتی لوازم تعمیرات

 

به همین دلیل اولین توصیه ای که ما برای شما داریم شامل موارد ذیل می باشد ؛

  • باتری لپ تاپ را خارج کنید، سپس شارژر را به آن وصل کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه از مدت زمان اتصال برق مستقیل به لپ تاپ بگذرد. اینک دکمه پاور را بفشارید و اگر لپتاپ روشن شد نشان دهنده این است که مشکل از باتری شما می باشد.
  • شاید ممکن است اصلا ایراد از باتری لپ تاپ نباشد! از سیم شارژر باشد که بنابر نگهداری نامناسب، دچار قطع و وصلی شده باشد. به همین دلیل اگر روش اول پاسخگو نبود، می توان مشکل را به کابل شارژر لپ تاپ مرتبط کرد.
  •  

 

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

تعمیر شارژر لپ تاپ یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ است که دلیل تمرکز بر عیوب رایج این قطعه و استفاده از پیشرفته ترین متدهای تعمیر در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. تعمیر شارژر لپ تاپ یکی از سرویس هایی است که غالب کاربران احتمالاً روزی به آن نیاز خواهند داشت چه این بخش از دستگاه در زمره وسایلی است که استهلاک زیادی را تجربه می کند. استهلاک شارژر لپ تاپ به ویژه برای کاربرانی که مدام در حال استفاده از دستگاه و جابجایی آن هستند سریع تر اتفاق می افتد زیرا جابجایی های شارژر، پیچیدن و باز کردن سیم شارژر و مواردی از این دست در دفعات بیشتری اتفاق می افتند.در قدم اول بهتر است در تشخیص صدای آداپتور شارژر یک پریز برق دیگر را امتحان کنید. اگر صدای شارژر در پریز جدید هم ادامه داشت از یک ولت متر استفاده کنید تا میزان ولتاژ خروجی از شارژر را اندازه بگیرید. هر مقداری بیشتر یا کمتر از آن چیزی که باید باشد (و معمولا روی خود آداپتر نوشته شده است) نشان دهنده وجود مشکل در مقدار ولتاژ خروجی است که می تواند موجب بروز مشکل و ایراد در شارژر شود. همچنین در زمان اتصال شارژر به برق، آن را لمس کنید و گرمای آن را بررسی کنید که آیا بیشتر از مقدار نرمال است یا خیر. گرمای بیش از حد می تواند موجب سوختن شارژر شود. هر کدام از این موارد می تواند نشان دهنده وجود مشکل در شارژر باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. در ویدیوی زیر نیز می توانید انواع صداهایی را که ممکن است از شارژر به گوش برسد دقیق تر مشاهده کنید

 

قبل از خرید شارژر لپ تاپ ایسوس چک کنید.

 

اولین چیزی که در شارژر کهنه و پوسیده می‌شود، سیم آن است. اگر جلوی یک پوسیدگی و یا شکاف کوچک در سیم شارژر را نگیرید، سیم شارژر کلاً قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. در هر حال در صورت بروز اختلال در این بخش از دستگاه می توانید به مرکز تعمیر شارژر لپ تاپ مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات مرتبط را دریافت دارید. دیگر واحدهای مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ در بخش زیر معرفی می گردند. کارشناسان مرکز تعمیر شارژر لپ تاپ پس از بررسی دستگاه و عیب یابی صحیح، بهترین راهکار ممکن را بر روی شارژر لپ تاپ ایسوس اِعمال نموده و دستگاهی بی عیب و نقص را به شما تحویل می دهند. همچنین در این مرکز ترفندها و اطلاعاتی در زمینه بهترین روش استفاده از شارژر لپ تاپ و نگهداری آن با شما در میان گذاشته می شود.


شارژرهای ابزارهای پرتابل مثل گوشی و لپ تاپ که به آن ها شارژرهای AC هم گفته می شود درون خود دارای ترانسفورماتور هستند تا ولتاژ خروجی را به ۲ تا ۲۴ ولت که اکثر دستگاه ها در این محدوده کار می کنند کاهش دهند. همه این ابزارهای الکتریکی دارای نویز هستند ولی صدای آن معمولا بسیار کم است. مشکل از جایی شروع می شود که این صدای نویز به وضوح شنیده می شود.  گاهی اوقات صدای آداپتور شارژر به خاطر طول موج صدایی است که آن ها تولید می کنند. همچنین نشت الکتریکی هم میتواند موجب بروز این صداها شود. شارژر های لپ تاپ اغلب به خاطر نحوه استفاده آسیب می بینند. همچنین ضرباتی که ممکن است گاه و بی گاه به آداپتور وارد شود نیز می تواند مانع تبدیل مناسب جریان شود و علت سوت کشیدن شارژر موبایل و لپ تاپ شود

 

راه های مراقبت از شارژر لپ تاپ ایسوس

 

در صورت خرابی باتری و تعویض آن، حتما باتری معتبر تهیه کنید. 1000 تومان بالا و پایین بودن قیمت باتری ارزش آسیب رسیدن با دستگاه لپ تاپ را ندارد.

  •  با زور شارژر لپ تاپ را وصل نکنید. چون احتمال شکستگی کانکتور شارژر لپ تاپ وجود دارد.
  •  موقعی که با لپ تاپ کار می کنید، بدترین زمان برای شارژ باتری است. در این حالت هم به باتری و هم به شارژر فشار بیشتری وارد میشود.
  •  سعی کنید باتری لپ تاپ را در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد نگه دارید. گرما بدترین اثر رو روی باتری لپ تاپ می گذارد. اگر خواستید باتری را خارج از لپ تاپ نگه دارید، توصیه میشود وقتی شارژ باتری 30 الی 50 درصد است، این کار را انجام دهید.
  • باتری لپ تاپ را در جای مرطوب نگهداری نکنید. چون هوای مرطوب باعث میشود پین های باتری سولفاته شود و در این حالت ارتباط بین لپ تاپ و باتری از بین میرود.
  •  توصیه میشود ابتدا شارژر لپ تاپ را به برق وصل کنید، سپس آداپتور شارژر را به لپ تاپ بزنید. چون بعد از اتصال آداپتور یا شارژر لپ تاپ به برق، مدت زمان خیلی کوتاهی طول میکشد تا به ثبات ولتاژی برسد.
  • حین کار با لپ تاپ هرگز باتری را از لپ تاپ جدا نکنید حتی اگر شارژر لپ تاپ به دستگاه وصل باشد. چون این کار باعث میشود یک وقفه خیلی کوچک بین قطع شدن باتری و وصل شدن شارژر اتفاق بیافتد. همین مورد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به هارد لپ تاپ بزند

 

راه های جلوگیری از خرابی شارژر لپ تاپ

در قدم اول بهتر است در تشخیص صدای آداپتور شارژر یک پریز برق دیگر را امتحان کنید. اگر صدای شارژر در پریز جدید هم ادامه داشت از یک ولت متر استفاده کنید تا میزان ولتاژ خروجی از شارژر را اندازه بگیرید. هر مقداری بیشتر یا کمتر از آن چیزی که باید باشد (و معمولا روی خود آداپتر نوشته شده است) نشان دهنده وجود مشکل در مقدار ولتاژ خروجی است که می تواند موجب بروز مشکل و ایراد در شارژر شود. همچنین در زمان اتصال شارژر به برق، آن را لمس کنید و گرمای آن را بررسی کنید که آیا بیشتر از مقدار نرمال است یا خیر. گرمای بیش از حد می تواند موجب سوختن شارژر شود. هر کدام از این موارد می تواند نشان دهنده وجود مشکل در شارژر باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. در ویدیوی زیر نیز می توانید انواع صداهایی را که ممکن است از شارژر به گوش برسد دقیق تر مشاهده کنید.

 

خرید با کیفیت انجام بدهید

بررسی سر فیش شارژر و لپ تاپ

"در فاصله ی چند کلیک بدون واسطه بخر"

 

آیا می توان از شارژری با برند دیگر اما با آمپر و ولتاژ یکسان استفاده کرد؟ بله می توان استفاده کرد و آسیبی به دستگاه وارد نمی شود، آداپتور لپ تاپ تکنولوژی منحصر بفردی ندارد و فقط وظیفه تامین برق با ولتاژ و آمپر را دارد. فقط کافیست سر فیش ها با هم مطابقت داشته باشند.

 

پلاریته + و – خروجی آداپتور جدید شما باید همانند پلاریته خروجی آداپتور قبلی شما باشد.

ولتاژ و جریان خروجی هر آداپتور بر روی برچسب مشخصات آن ذکر شده است. به عنوان مثال  در  آداپتوری خروجی آداپتور  ۱۹ ولت ۴٫۷۴ آمپر می باشد.

 

زمانی که تصمیم به خرید یک آداپتور جدید دارید قانون زیر را باید در نظر داشته باشید:

 

  • ولتاژ خروجی آداپتور باید کاملا یکسان باشد و جریان آن می تواند مساوی و یا بیشتر از آداپتور اورجینال باشد.
  •  به عنوان مثال، چنانچه یک لپ تاپ نیاز به یک آداپتور ۱۹ ولت ۴٫۷ آمپر داشته باشد، به جای آن می توان از ۱۹ ولت ۶٫۳ آمپر  استفاده کرد

 

سنجش حرفه ای شارژر لپ تاپ

 

برخی وزن شارژر یا رنگ پلاستیک بدنه را معیار کیفیت قرار میدهند. درست است که بسیاری از شارژرهای بد کیفیت وزن کمی دارند اما در بازار شارژرهای بی کیفیت بسیاری وجود دارد که به روشهای مختلف وزن ایده آل دارند. به هر صورت ظاهر ، گواهی بر کیفیت نیست.

آنچه بصورت حرفه ای توان تشخیص کیفیت شارژرهای لپ تاپ را دارد فقط ولت متر و آمپر سنج است. با اتصال شارژر به این تجهیزات اندازه گیری ، اگر ولتاژ و آمپر دقیقا برابر آنچه روی شارژر نوشته شده نمایش داده شد و اگر این ارقام در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا نیم ساعت تغییری نکند بدین معناست که شارژر دارای کیفیت مناسب و استاندارد است.در هر صورت با تعمیر شارژر لپ تاپ می توان به آن پی برد.

پیش از خرید چک کنید

AnyMote Smart Remote یک نرم افزار کنترل از راه دور جهانی است که می تواند تقریبا به هر چیزی که دستورات مادون قرمز را دریافت می کند مانند یک تلویزیون، ست تاپ باکس، پخش کننده DVD و BluRay، VCR، آمپلی فایر، Air Conditioner، گیرنده AV، سوئیچر، دوربین DSLR و غیره فرمان دهد.

 

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار کنترل از راه دور مادون قرمز است. شما می توانید به راحتی دستگاه های مختلف مانند: تلویزیون، کولر گازی، گیرنده دیجیتال، تیونر، ساب وافر، و … را توسط این برنامه کنترل نمایید. برنامه با پشتیبانی از 900 هزار دستگاه دیجیتالی یکی از مطرح ترین نرم افزارها در این زمینه است. و از اکثر گوشی های هوشمند دارای مادون قرمز پشتیبانی می کند.

 

در صورتی که گوشی شما از مادون قرمز پشتیبانی می کند این بهترین انتخاب است و می توانید از این نرم افزار استفاده کنید، در غیر این صورت می توانید از روش های زیر برای تبدیل گوشی به کنترل استفاده کنید.

تعمیر با تعویض

برای تبدیل گوشی به کنترل به صورت اتصال از طریق وای فای به صورت غیر مستقیم باید شرایط زیر را داشته باشید:

1-  یک مودم یا یک گوشی دوم داشته باشید.     

2-  تلویزیون شما باید مجهز به وای فای  و وای فای دایرکت باشد.

در این روش هم می توانید از نرم افزار AnyMote Smart Remote استفاده کنید با این تفاوت که اکنون از طریق وای فای اقدام به اتصال گوشی به تلویزیون می کنیم.

 

در ابتدا اپلیکیشن  AnyMote Smart Remote را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

در مرحله بعد  باید گوشی و تلویزیون خود را به یک مودم مشترک وصل کنید (توجه داشته باشید در این روش از حجم نت شما کم نمیشود) حتی می توان گوشی و تلویزیون را به یک مودم بدون شارژ متصل کرد و خواهید دید که مشکلی در اجرای نرم افزار پیش نمی آید. این برنامه در شبکه محلی خود شما کار می‌کند. باز هم اگر مودم ندارید نگران نباشید، شما با داشتن یک گوشی دوم می توانید همین کار را انجام دهید و گوشی دوم در اینجا نقش یک مودم  را برای شما بازی می کند.  برای این کار شما باید Mobile Hotspot گوشی دوم را فعال کرده، سپس وای فای گوشی اول و وای فای تلویزیون را روشن کرده و به هات اسپات گوشی دوم متصل شوید.

بعد از اتصال گوشی و تلویزیون به یک مودم مشترک نرم افزار را باز کنید و برند و مدل تلویزیون را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید تا گوشی مانند ریموت کنترل عمل کند.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

راز تعمیرکاران

مشخصات یک تعمیر کار خوب

وقتی مردم از ما بپرسند لپ تاپ Laptop مناسب برای خرید چیست ، اولین چیزی که به آنها می گوئیم این است که پاسخ روشن نیست و انواع مختلفی از لپ تاپ ها درانواع قیمت های مختلف موجود می باشد . با این حال، ما یک چک لیست می دهیم که باید قبل از خرید یک دستگاه در نظر بگیرید .
1- اندازه
اگر قابلیت حمل و نقل نگرانی اصلی شما باشد، باید یک نوت بوک با صفحه ای کوچک و وزن کم را در نظر بگیرید .تعمیر لپ تاپ شامل موارد زر است.


2- کیفیت صفحه نمایش


شما هر روز لپ تاپ خود را برای چند ساعت تماشا می کنید، بنابراین می خواهید اطمینان حاصل کنید که روی صفحه ای که راحت تر است نگاه کنید. بسیاری از لپ تاپ ها این روزها دارای صفحه لمسی نیز هستند که به این معنی هستند که براق هستند. صفحه نمایش براق منجر به انعکاس می شود، بنابراین لپ تاپ ای که دارای صفحه نمایش لمسی نیست را در نظر بگیرید.


3- کیفیت صفحه کلید


برای جلسات تایپ طولانی، شما باید لپ تاپ دارای صفحه کلید راحت داشته باشید شما می خواهید یک صفحه کلیدی داشته باشید که دارای طرح راحت با کلید های کامل و برخی از فضای اطراف کلید های arrow است. اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید نیز دارای نور پسزمینه است، به طوری که شما می توانید با نمایش ساده تر در کلیدها در محیط های کم نور تایپ کنید.


4- پردازنده


پردازندا های Core i3، Core i5 و Core i7 این پردازنده ها بهترین عملکرد را در هنگام کار با چند وظیفه ای و چندرسانه ای ارائه می دهند. نوت بوک های مبتنی بر پردازنده Core i3 معمولا در سیستم های ورودی موجود می باشند، در حالی که Core i5 اکثر رایانه های اصلی را تشکیل می دهد سیستم های Core i7 برای کسانی هستند که بهترین عملکرد را از لپ تاپ خود می خواهند. با این حال، توجه داشته باشید که با یک سیستم مبتنی بر Core i7، گرما از طریق پایه لپ تاپ می تواند موجب نگرانی شود، به خصوص اگر شما قصد دارید که زمان بیشتری را از لپ تاپ خود استفاده کنید.


5- RAM


شما نیاز به 4 گیگابایت رم یا بیشتر دارید تا بهترین سیستم را داشته باشید. رم بیشتر اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی بیشتری در یک زمان اجرا شوند و برای اطلاعات بیشتر به سرعت در دسترس سیستم قرار گیرد و برای کارهایی مانند ویرایش عکس ها مفید باشد.


6- عمر باتری


عمر باتری تولید شده توسط شرکت تولید کننده اغلب نشانگر چیزی نیست که لپ تاپ می تواند انجام دهد، و این بر اساس متغیرهایی است که عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهند. این روشنایی صفحه نمایش، وضوح صفحه و وظایفی است که شما اجرا می کنید. اگر برنامه هایی را اجرا کنید که نیاز به پردازش زیادی دارند، یا اگر تعداد زیادی از ویدیوهای آنلاین را پخش می کنید یا اگر تعداد زیادی از فایل ها را روی شبکه بی سیم خود انتقال دهید، باتری شما خیلی زود تخریب خواهد شد.

 

قبل از تعمیر لپ تاپ بخوانید

 

قبل از تعمیر هر چیزی باید بدانید که  گاهی تعمیرکارِ زرنگ ما هر چه می‌زند به سنگ خورده و راه حلی جز ورود به بحث ایمنی خودرو و ترساندن شما پیدا نمی‌کند! به این ترتیب تعمیرکار مذکور بعد از شکست‌های پی‌درپی به شما می‌گوید که ترمز‌های شما به خوبی عمل نکرده و خطر شما را تهدید می‌کند! همین کلمات باعث می‌شود که شما از ترس جانتان دست به جیب شده و بی‌دلیل برای چیزی که واقعیت ندارد؛ پول خرج کنید.

البته گاهی تعمیرکارانِ زرنگ ما راست گفته و ترمز‌ها واقعا مشکل دارند؛ اما برای برطرف کردن مشکل مذکور تنها کافی است که مقدار کمی هزینه کرده و با خیالی آسوده راهی جاده شد. ولی از بد روزگار تعمیرکارانی هستند که شما را به تعویض و تعمیر قطعاتی مانند؛ لنت ترمز، دیسک ترمز و... مجبور کرده و تمام سیستم ترمز خودرو را تعویض می‌کنند! بنابراین حواس خود را جمع کرده و بی‌حساب و کتاب خرج نکنید. اگر واقعا مشکلی وجود دارد؛ به تعمیرگاه‌های مختلف سر زده و نظر آن‌ها را جویا شوید تا به این ترتیب از چنگال تعمیرکارِ زرنگ و دروغگوی مذکور فرار کنید!

 

لوازم تعمیرات لپ تاپ چه چیزی هستند

تراش cnc یک دستگاه تراش به سبک اولیه تراشکاری cnc عکسی از یک ماشین تراش که نشان می‌دهد از سال ۱۹۱۱ به همین شکل بوده و قطعاتی همچون اسپیندل، مرغک، چهارنظام و… تشکیل شده‌است ماشین‌های تراش که ابتدایی‌ترین نوع ماشینهای افزار بشمار می‌روند، تاریخچه آن بین قرن ۱۷ و ۱۸ شروع شده که در ابتدا معمولی‌ترین و یا قدیمی‌ترین روش تراش، تراشیدن چوب بوسیله درخت بوده‌است. بدین معنی که دو سر چوب را بین دو درخت قرار داده و یک طناب به شاخه درخت بسته و آنرا حول چوب مورد نظر پیچیده و طرف دیگر طناب را شخص دیگری گرفته و با دست طناب را به حرکت در می‌آورد شخص دومی یکی‌دیگر از دروغ‌های رایج برخی از تعمیرکاران خودرو این است که با تغییر فصل‌هایی مانند تابستان و زمستان، حتما باید برخی از قطعات و... خودروی خود را تعویض کنید. این یک دروغ هوشمندانه بوده و خالی کردن جیب شما توسط تعمیرکار محترم را تضمین می‌کند!به عنوان مثال تعمیرکار خودرو از دانش کم شما سوء استفاده کرده و شما را مجبور به تعویض آب رادیاتور و حتی ضد یخ می‌کند! این در حالیست که ضدیخ و آب رادیاتور بسته به میزان کارکرد و مقدار آن‌ها تعویض شده و هیچ ارتباطی به فصول مختلف سال ندارند! جدا از این‌ها باید توجه کرد که بسیاری از خودرو‌های جدید و مدرن امروزی به یک سیستم خنک‌کننده مدرن مجهز شده و شاید تا مدت‌ها نیازی به تعویض ضدیخ و... نباشد! پس لطفا زود باور نباشید و تیره تعمیرکارِ زرنگ را به سنگ بزنید!که در طرف مقابل قرار گرفته با رنده چوب را می‌تراشید این قدیمی‌ترین روش تراش چوب بوده‌است.

 

 

لوازم با کیفیت بخرید

 

سلام خدمت شما کاربر گرامی ، LCD دستگاه شما دچار پیکسل سوختگی شده است  مهندسان ما میتوانند LCD شما را تعمیر کنند ، ولی توصیه ی ما به شما این است که برای دستگاه خود صفحه نمایشگر جدیدی تهیه فرمایید چرا که تعمیر این قطعه از نظر ما صرفه ی اقتصادی برای شما نداره و ممکنه در آینده دوباره برایتان مشکل ساز بشه ، ولی با تعویض صفحه نمایشگر ، مشکلی برای دستگاه شما رخ نخواهد داد . البته توجه داشته باشید که باید از دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید .

اغلب تعمیرکارها (حداقل در صنف الکترونیک) فکر می کنند که اگر اطلاعاتی که دارند را فاش کنند ، دیگر ان اطلاعات انحصاری برای خودشان نیست و کسب و کارشان خراب می شود.

((برایم خیلی جالب بود که همه ی کسانی که در این مسیر ثروتمند شدند دقیقا عقاید متضاد با بقیه ی متخصصین را داشتند و بدون شک راه انها بهترین مسیر است.))

ذهنشان باز است ، به تمام علاقه مندان با کمال میل تبادل اطلاعات می کنند، فرق نمی کند که از رقبا باشند، دوست باشند یا مشتری.

 

منبع:لپ تاپ بهار

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

تعمیرات لپ تاپ

 

اسلات یا Slot که به معنی شکاف است ، محلی برای نصب کردن کارت های مختلف کامپیوتر است. در تعمیرات کامپیوتر در محل و تعمیرات لپ تاپ در محل شما تنها زمانی می توانید از کارت های تخصصی گرافیک ، صدا ، شبکه و حتی کارتهای توسعه یا expansion استفاده کنید که سیستم شما دارای شکاف های PCI باشد. بنابراین اگر قصد دارید یک کارت شبکه وایرلس حرفه ای ، یک کارت گرافیک حرفه ای ، یک کارت صدای حرفه ای ، یک کارت شبکه چند پورته و حتی تعداد بیشتری پورت USB باشید باید مطمئن باشید مادربورد شما دارای Slot های کافی باشد.گرم شدن بیش از حد می تواند باعث شود عملکرد کامپیوتر شما از بین برود یا باعث ایجاد وقفه هایی مثل سقوط یا از کارافتادن کامپیوتر شود. هرکامپیوتری مقدارزیادی گرما تولید می کند اما لپ تاپها بخاطر اندازه کوچکشان و نبود تهویه هوا , به صورت ویژه در معرض گرم شدن زیادی هستند. گرد و غبار اضافی می تواند دریچه های هوا را مسدود کند و مانع از ورود هوای خنک برای خنک شدن سیستم پردازش مرکزی شود. شما غالبا می توانید مشکلات گرم شدن بیش از حد را با تمیز کردن دریچه های هوا با تمیز کننده صفحه کلید یا یک دستمال حل کنید.لپ تاپ بهار(blsco) مرکز تعمیرات لپ تاپ با بهترین خورجی شما می باشد.جهت بخش تعمیرات با پشتیبانی تماس بپیرید.

برای پیشگیری از ایجاد گردو غبار اضافی , یک تکه پارچه دارای فیلتر را روی دریچه هوا قرار دهید. اما روی دریچه خروج هوا دستمال نگذارید ,چرا که در آنجا ,هوای داغ بسرعت از سیستم خارج می شود. اگر این دستمال کار نمی کند , شما باید BIOS سیستم تان , که سخت افزار لپ تاپ را کنترل می کند  را به روز رسانی کنید . بیشتر سازندگان لپ تاپ فایل های نصبی پیشنهاد می کنند که به صورت خودکار فایل BIOS , که اغلب مدیریت گرما را مشخص می کند ,را به روز رسانی می کند . حتما اطمینان حاصل کنید که نت بوک شما بهنگام به روز رسانی شدن BIOS ,  به منبع تامین نیرو متصل است.

 

تعمیر شارژر لپ تاپ

شارژر به تعمیذرات خوبی نیاز دارد.در بخش تمیرات شارژر دقت لازم را به خرج بدهید.چرا که اگز شارژر خراب بشود لپ تاپ شما از کار میوفتد.مایع و خمیر فلکس برای برداشتن اکسیداسیون(=سهولت در قلع پذیری قطعات) از  روی فیبر مدار چاپی و پایه ی قطعات استفاده میشود.مایع فلکس یک مایع احیا کننده قلع است که در اثر تماس با قلع شکل کروی یا محدب شکل به آن میدهد این مسئله سبب میگردد کار تمیزتر و همچنین اتصالات بهتر ایجاد شود. ضمناً در حد معقولی از اتصال بین پایه ها هنگام مونتاژ و برداشتن جلوگیری میکند که با این خاصیت کمک بزرگی به عدم پخش شدن قلع به اطراف کار ( که سبب خوردن پایه ها بهم یا اتصالی پایه ها میشود) میکند. همچنین مایع  فلکس باعث خوب پخش شدن حرارت می شود که موجب بالا رفتن تحمل گرما توسط قطعات شده و از سوختن آنها جلوگیری میکند.مایع قلع انواع گوناگونی دارد بهتر است در خرید مایبع قلع دقت لازم را به خرج بدهید.همچنین از مایع فلاکس برای تمیز کاری و احیای کننده به کار می رود. بردهای الکترونیکی بعد از فرایند لحیم کاری و به خصوص بعد از استفاده از روغن لحیم استفاده می شود.بیشترین مصرف این مواد در کارگاه هایی است که روش لحیم کاری آن ها استفاده از وان قلع است. برای این کار قبل از این که مدارات را وارد وان قلع نمایند، مقداری مایع یا خمیر فلاکس به برد زده می شود و سپس برد وارد وان میشود. لذا در مواردی که لحیم کاری دو فلز با یکدیگر به سختی صورت می پذیرد کافیست، کمی از مایع فلاکس را در آن محل استفاده کنید و عملیات را تکرار کنید، تا به نتیجه دلخواه برسید.
 
 

تعمیر باتری لپ تاپ

 
  • .بیشترین مصرف این مواد در کارگاه هایی است 
  • طلاعات سازماندهی نشده روی هارد شما می تواند عملکرد را ضعیف کند 
  • یکی از موارد عمده ای که در تعمیرات کامپیوتر در محل یا تعمیرات لپ تاپ در محل با آن برخورد می کنیم
  •  در زمان خرید میتوانید در نظر داشته باشید.با مراجعه به سایت های معتبر مراکز فروش یا برقراری 
  •  

نکاتی که باید قبل از تعمیر لپ تاپ در نظر بگیرید.

ههرم مادربدر دارای یک سری مشخثصات خاص خودش هتس قبل از خرید مادربرد به مشخصات ان توجه ویزه ای بکنیئد.هر مادربردی دارای یک چیپ ست است. چیپ ست نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه‌های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می‌کند. چیپست‌ها از نظر امکانات، بازدهی و پایداری بسیار متفاوت اند و بنابراین گزینه ای بسیار حیاتی در انتخاب مادربرد به حساب می‌آیند. متخصصان خوب، شناخت خوبی از چیپست‌ها دارند.چون چیپست ارتباط بین پردازنده و دیگر دستگاه‌های روی سیستم را ساده‌تر می‌کند، چیپ‌های درون آن تقریباً در وسط مادربرد قرار می‌گیرند. بسیاری از چیپست‌های امروزی به صورت دو چیپ اصلی با نام‌ها (Southbridge و Northbridge) ساخته می‌شوند.در این سایت می توانید انواع مادربردهای مختلف و روش تعمیر آن ها را مشاهده کنید.تعمیر مادر برد کاری سخت و نیاز به تخصص خاص خودش دارد.پس رماقب باشید.

 

چیپ Northbridg روی مادربردهای بر اساس اینتل به پردازنده کمک می‌کند تا با رم کار کند. روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد. چیپ‌های فعلی Northbridge کارهای زیادی انجام می‌دهند و بسیار گرم می‌شوند و باید هیت‌سینک و فن خاص خود را داشته باشند.از طرف دیگر Southbridge برخی از دستگاه‌های توسعه و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند. بسیاری از چیپ‌های Southbridge نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند. بدین ترتیب Southbridge محلی مناسب برای دیدن سازنده چیپست است.

 

 

تعمیرات خود را در بخش های معتبر انجام بدهید.

مادربورد جدید الایت گروپ قادر است در صورت انجام بازی‌ها به‌صورت آنلاین، این موضوع را تشخیص داده و با بهره‌گیری از فناوری Advanced Stream Detect 2.0 اولویت بالاتری را برای بسته‌های مورد نیاز در جهت انجام بازی قائل شده و در نتیجه تجربه‌ی بازی بدون لگی را تحت شبکه‌ی داخلی یا اینترنت ارائه کند.در بخش تولید صدا، تایوانی‌ها برای تولید یک صدای با‌کیفیت، استراتژی‌های متعددی را به کار گرفته‌اند. برای مثال می‌توان به استفاده از کانکتورهایی با روکش طلا برای انتقال هر چه بهتر صدا به ابزارهای پخش کننده نظیر هدفون اشاره کرد. همچنین تامین انرژی مستقل برای پردازنده‌ی صدا و آمپلی‌فایری که می‌توان آن را شخصی سازی کرد، از جمله‌ ویژگی‌های دیگر این مادربورد است. و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند. بسیاری از چیپ‌های Southbridge نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند. بدین ترتیب Southbridge محلی مناسب برای دیدن سازنده چیپست است.برای دیدن جزییات این بخش کلیک کنید.
 

 

 

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • digi tamir
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • digi tamir