گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع رزین

به دلیل وجود بافت ارگانیک چوب

 

در بافت رزین که حالت رازآلود صمغ درختان را به خاطرمی آورد، این دست از زیورآلات طرفداران خود را در میان هنردوستان به خوبی پیدا کرده است.رزین ترکیبی است طبیعی یا مصنوعی که در صنعت، معماری داخلی و هنرهای تجمسی کاربرد فراوان دارد. رزین به واسطه ماده هاردنر (سفت کننده) خودش را گرفته و سخت می شود. از آنجا که رزین در آب حل نمی شود به عنوان یک ماده ضد آب کننده در زمینه های مختلف کاربرد دارد. حلال رزین الکل و استون است.رزین های مصنوعی بسیار متنوع هستند. از جمله رزین های مصنوعی می توان به رزین پلی استر، رزین آپوکسی، رزین وینیل استر، رزین فنولیک و … اشاره کرد. در میان این تنوع، رزین اپوکسی  پلی استر و آپوکسی مواردی هستند که در کارهای هنری استفاده می شوند.

 

وسایل کار با رزین اپوکسی را چگونه تمیز کنیم؟


شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بعد از کار با رزین اپوکسی، وسایلتان را رها کرده‌اید و بعد از مراجعه مجدد با صحنه تکان دهنده روبرو شده‌اید!رزین به تمام وسایلتان چسبیده و وسایل هم به میز کارتان.

 

  • این وسایل دیگر به قابل استفاده نخواهند بود!
  • این مورد به مرور زمان هزینه های سنگینی
  • به کسب و کارتان وارد خواهد کرد که نیاز به مدیریت دارد!
  • تمیز کردن وسایل آغشته به رزین اپوکسی
  • تمیز کردن وسایل آغشته به رزین اپوکسی
  •  

در کار با رزین اپوکسی، کدام وسایل قابلیت استفاده مجدد دارند؟

  • همزن شیشه‌ای
  • اسپاتول (همزن استیل)
  • بشر (ظرف اختلاط)
  • لیسه تخت
  • کاردک شانه‌ای
  • ظروف رنگ و رزین
  • میز کار

چه ماده‌ای میتواند رزین اپوکسی را در خودش حل کند؟


رایج‌ترین حلال‌ها هنگام کار با رزین اپوکسی به شرح زیر است

 

  • استون صنعتی (استون با خلوص بالا)
  • بوتانولطور متوجه شوم که رزین به اندازه کافی مخلوط شده و آماده استفاده است؟
  • رزین اپوکسی دو قسمت دارد جزء اول رزین اپوکسی و دیگری هاردنر و وقتی
  • این دو قسمت با هم مخلوط می شوند واکنش شیمیایی شروع می‌شود
  • که در نهایت مخلوط مایع را به جامد تبدیل می کند.
  • مدت زمان مخلوط کردن اپوکسی و هاردنر اهمیت دارد؟
  • به طور کلی توصیه ما سه تا پنج دقیقه مخلوط کردن است

به شرط اینکه مواد چسبیده به جداره ها و کف ظرف به خوبی مخلوط شود .اگر رزین به اندازه کافی مخلوط نشده باشد نمی تواند پیوند کامل ایجاد کند و در نهایت به استحکام کافی نخواهد رسید.پس یا موسیقی مورد علاقه تان را پخش کنید!یا تایمر را روشن کنید..به هر حال ترتیبی بیاندیشید تا مطمئن شوید مخلوط کردن برای 3 تا 5 دقیقه ادامه خواهد یافتچگونه هم بزنیم؟بهتر است مواد را در یک جهت هم بزنید و از تغییر جهت بپرهیزید تا از ایجاد حباب بیشتر جلوگیری شود.سرعت همزدن چگونه باشد؟
اگر رزین اپوکسی و هاردنر را با دست مخلوط میکنید بهتر است سرعت 60 دور در دقیقه (یعنی هر ثانیه یک دور) را رعایت کنید. طبق تجربه هرچه این سرعت افزایش یابد حباب های داخل مخلوط هم بیشتر خواهد شد.از کجا بفهمیم اپوکسی و هاردنر به خوبی مخلوط شده‌اند؟
دقت کنید وقتی میخواهید شروع به همزدن کنید در ابتدا مخلوط کمی مات است و حالت صدفی دارد. هرچقدر همزدن را ادامه دهید مخلوط شفاف تر میشود. همزدن را تا جایی ادامه دهید که دیگر رد حرکت همزن را داخل مخلوط رزین نبینید.
پاک کردن رزین اپوکسی از روی سطوح مختلف یکی از دغدغه های اپوکسی کاران است. اپوکسی یک نوع چسبنده دائمی است که روی بسیاری از سطوح از جمله پلاستیک تا آهن کاربرد دارد. پاک کردن رزین بسیار دشوار است مخصوصاً زمانی که به طور کامل سخت شده باشد. اپوکسی در حالت عادی مایع است، هنگامی که رزین اپوکسی با هاردنر یا سخت کننده مخلوط می گردد، دمای مخلوط بالا می رود تا زمانی که سرد شده و سخت گردد.

برای پاک کردن اپوکسی، شما باید آن را به حالت مایع یا حداقل ژل مانند برگردانید تا بتوانید رزین را از روی سطح پاک کنید. پاک کردن اپوکسی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که شما همراه با رعایت موارد ایمنی و با اختصاص زمان کافی اقدام به انجام این کار نمایید. در این مقاله از سایت اپوکسی کار میخواهیم 3 روش پرکاربرد برای پاک کردن رزین اپوکسی را به شما معرفی کنیم.https://web.telegram.org/#/im?p=@itbazar_co

 

 

روش اول: استفاده از حرارت برای تمیز کردن اپوکسی



دستکش را دست کنید، عینک ایمنی را بر روی چشم خود قرار دهید و یک ماسک فیلتردار مخصوص بخارات شیمیایی بر روی دهان خود قرار دهید.
وقتی رزین اپوکسی را گرم می‌کنید، نوعی بخار تولید می‌شود که می‌تواند چشم‌ها، ریه‌ها و غشاء مخاطی را تحریک کند. برای محفاظت از خود از عینک ایمنی موم دار و یک ماسک تنفسی که می‌تواند گازها و بخار را فیلتر کند استفاده کنید.
همچنین باید از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید که حداقل 7 سانتی متر از مچ شما بالاتر را بپوشاند و دارای باند کشسان باشد تا به طور کامل از پوست شما محافظت کند. همیشه کیپ بودن ماسک را روی صورت تست کنید. اگر برای درزبندی ماسک مشکل دارید، ممکن است نیاز باشد که موهای صورت خود را اصلاح کنید و یا یک ماسک بهتر استفاده کنید.


مرحله دوم:


لباسی بپوشید که به طور کامل پوست شما را بپوشاند. یک شلوار چسبان و پیراهن آستین بلند چسبان استفاده کنید. اگر پیراهنتان دکمه ای است از بسته شدن همه آن ها اطمینان حاصل کنید. این بدان معناست که پوست شما در مقابل هر گونه بخار ناشی از حرارت دادن اپوکسی ایمن باشد .


مرحله سوم:


سطحی که رزین اپوکسی روی آن ریخته را به استون با خلوص بالا آغشته کنید. اگر اپوکسی به چوب چسبیده بود، محل را قبل از حرارت دادن، به مدت یک ساعت یا بیشتر با استون خیس کنید. در ضمن شما می توانید شیء مورد نظر را در استون قرار داده یا سطح را کاملا آغشته به استون کنید به طوریکه از آن چکه کند.وقتی شما اپوکسی را روی سطوحی مانند پلاستیک، سنگ مرمر، سیمان، پلاستیک های وینیلی یا فلز اعمال میکنید، رزین اپوکسی با سطح واکنش می دهد و معمولاً به درون لایه ها نفوذ نخواهد داشت از این جهت با چوب متفاوت است چون چوب جذب بالایی دارد و پاک کردن رزین اپوکسی از روی آن سخت تر خواهد بود.


مرحله چهارم:


محل را با سشوار صنعتی به مدت چند دقیقه داغ کنید. اگر دما به بالاتر از 200 درجه برسد اپوکسی نرم می شود. سشوار صنعتی را روی سطح حردکت دهید و روی یک نقطه ثابت نمانید. روی سطوح پلاستیکی و چوبی دقت بسیاری داشته باشید تا سطح مورد نظر از حرارت زیاد نسوزد.
علاوه بر سشوار صنعتی می توانید از هویه برقی نیز می توانید استفاده کنید. بعد از آنکه هویه داغ شد، مستقیما روی اپوکسی قرار داده و آن را نرم کنید.(این کار بخارات زیادی ساطع خواهد کرد و توصیه نمیشود). اگر اپوکسی روی شیء دیگری قرار داشت می توانید آن شیء را روی یک صفحه داغ قرار دهید. این روش همانند روش سشوار صنعتی عمل می کند و معمولاً در دسترس است.http://tamirkaran.blog.ir/1399/02/24/%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA#comments


مرحله پنجم:


کل محل مورد نظر را یک مرتبه حرارت ندهید زیرا حرارت به اندازه کافی بالا نمی رود. به جای این کار بر روی قسمت هایی به قطر 5 سانتیمتر کار کنید. بعد از آنکه یک بخش تمام شد، روی قسمت بعدی کار کنید. پاک کردن رزین اپوکسی با این روش بسیار راحت تر از قبل خواهد بود.
بعد از 3 تا 5 دقیقه بسته به دمای محیط و سرعت همزدن مخلوط کاملاً شفاف شده و قابل استفاده است.

 

میخواهم به مخلوط رنگ اضافه کنم، چکار باید بکنم؟


ابتدا هاردنر را داخل ظرف بریزید و سپس رنگ پودری و یا جوهری اپوکسی را داخل هاردنر بریزید. شروع به همزدن کنید و پس از مخلوط شدن کامل میتوانید اپوکسی را اضافه کنید. این بهترین راه برای مخلوط کردن رنگ است.اگر با رنگها آشنا نیستید پیشنهاد میکنم حتماً این مقاله را بخوانید
ریختن مواد داخل قالبقبل از ریختن مواد داخل قالب حدود 5 دقیقه به مخلوط اپوکسی و هاردنر استراحت بدهید البته دقت کنید اگر ژلتایم رزین شما کوتاه است این کار را نباید انجام دهید.موقع ریختن مخلوط داخل قالب، دیواره های ظرف مخلوط را پاک نکنید و نتراشید و قطرات آخر را دور بریزید. اگر مقدار جزئی از رزین و هاردنر مخلوط نشده(که معمولاً ته ظرف جمع میشوند) روی سطح کار هنری تان بریزد در نهایت نقاطی خیس و نرم باقی خواهد ماند.

 

رزین را چگونه اندازه گیری و مخلوط کنیم؟


برای اینکه مطمئن شویم رزین اپوکسی به طور مناسب کیور خواهد شد اندازه گیری دقیق و مخلوط کردن کامل و کافی بسیار مهم است.

سه گام ساده برای اندازه گیری و مخلوط کردن رزین اپوکسی


- مقدار مورد نیاز رزین اپوکسی و هاردنر را مشخص کنیم (مقاله محاسبه نسبت اختلاط را بخوانید)

- رزین و هاردنر را با دقت اندازه گیری کنید (استفاده از ترازوی دیجیتال)

- برای سه تا پنج دقیقه جداره ها و کف ظرف مخلوط را خوب بسابید و مخلوط کنید.


پیشنهاد ما استفاده از کدام مورد هنگام کار با رزین اپوکسی است؟ چرا؟


پیشنهاد میکنم از استون برای تمیز کردن رزین اپوکسی استفاده کنید، استون به دلیل دسترسی راحت‌تر و فرّار بودن (تبخیر سریع) میتواند عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.موارد دیگر به راحتی در دسترس نیستند، زایلن و بوتانول بوی بسیار بدی دارند و تحمل آن در محیط کار مشکل است.تینرها به دلیل چرب بودن باعث ایجاد یک لایه چربی مانند روی وسایلتان میشوند و شما باید این چربی را نیز از بین ببرید چون چربی با رزیناپوکسی ایجاد ناسازگاری خواهد کرد.آیا از استون آرایشی میتوان استفاده کرد؟خیر، استون آرایشی به دلیل ناخالصی هایی که دارد نمیتواند رزین اپوکسی را به خوبی پاک کند و وسایلتان همچنان آلوده باقی خواهند ماند.حتمابخوانید! علت خشک نشدن رزین اپوکسی چیست؟استون صنعتی از کجا تهیه کنم؟اگر به استون صنعتی دسترسی ندارید میتوانید از فروشگاه آنلاین اپوکسی کار اقدام به خرید استون صنعتی با خلوص بالا نمایید:

محلول پاک کننده رزین اپوکسی (استون صنعتی)


کار با ماشین وکار با قدرت عضله چیست؟


داستانی در این مورد ذکر میشه که شاید شنیده باشید بنده هم در این مقاله میخواهم تاکیدی در این داستان داشه باشم:سالهای قبل دو تا کوه بود که در بالای یکی از آن آب بسیاری جمع شده بود و در بالای دیگر کوه هم روستایی بود که مرد در آنجا زندگی میکردند،یک روز یک تاجری به این شهر آمد و به دو نفر کاری پیشنهاد داد ، پیشنهاد تاجر این بود که برای هر کوزه آبی که از این کوه به روستا خواهید برد از من یک سکه میگیرید،دو فردی که انتخاب شده بودند یکی بسیار قدرتمند و با هیکل بود و دیگری هم از لحاظ جسمی ضعیفتر بود، فردای آن روز هردو شروع به کار کردند که هر یک از آنها با دو کوزه آب شروع کردند و تو کل روز چهار بار میتوانستند حمل کنند یعنی درآمد هردوشون 8 سکه بود،پس از مدتی فردی که هیکل کوچکی داشت در حقیقت مقاومت کمتری نسبت به این کار نشان میداد و تصمیم گرفت یک راه حل دیگری برای این کار پیدا کند و به همین خاطر کار را رها کرد و یک راه حلی برای این کار پیدا کرد و شروع کرد به کار کردن روی ایده خودش.پس از 3 سال مردی که هیکل بزرگی داشت دیگر ضعیفتر شده بود و توان کاری خودش نیز به حداقل رسیده بود ولی فردی که هیکل ضعیفی داشت به هدف خودش رسیده بود، این فرد از کوهی به کوه دیگر لوله آب کشیده بود .در نتیجه فرد قوی روزانه 6 سکه در آمد داشت در حالی که مرد جوان درهر دقیقه 6 سکه دریافت میکرد حتی زمانی که دستش در جیبش بود و هیچ کاری انجام نمیداد.

 

مزایا و معایب این کار چیست؟


بدی کار با ماشین در این بود که شما مستقیما مزد خویش را نمیگیرید همانطور که فرد عاقل 3 سال طول کشید تا به مزد کار خویش برسد و در این مدت سختیهای زیادی تحمل کرد.خوبی این کار، همچنان که خود شما هم میتوانید حدث بزنید در این است که این فرد الان بدون کار میتواند در هر دقیقه درآمدی داشته باشد حتی زمانی که دستانش در جیبش است.(درست مثل آقای بیل گیتس که میگن در هر ثانیه 200 دلار درآمد داره حتی زمانی خوابیده!)خب این داستان چه ربطی به موضوع مقاله ما داره؟امروزه اینترنت در کسب و کارها همانند لوله کشی آن فرده که باعث میشه هر ثانیه درآمد داشته باشه!برای مثال شما فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا آمازون را در نظر بگیرید، صاحب این فروشگاه های اینترنتی در هر دقیقهبرای خود پولی در می آورند که البته این حاصل تلاش فراوان آن هاست.این فروشگاه ها در هر ثانیه چندین هزار مشتری دارند بدون اینکه اختلالی در فروش داشته باشند.حالا بیایید تصور کنیم که این فروشگاها در دنیای واقعی میبودند ، بنظرتون چقدر مساحت زمین برای این فروشگاه باید در نظر بگیریم؟ راستی میدانستید که فروشگاه آمازون بیش نیم میلیون کارمند داره؟

 

چگونه میتوانستیم این همه انسان رو در یک فروشگاه جا دهیم؟

 

چگونه از اینترنت در کسب و کارمان استفاده کنیم؟


برای استفاده از اینترنت در کسب و کارتان یا باید خودتان اینترنت را بخوبی بشناسید و یا اینکه با فردی که اینترنت را بخوبی میشناسد همکاری کنید. راستش امروزه شناخت اینترنت نود و نه درصد اهمیت دارد، و یک درصد هم نوع کسب و کار شماس تپس نتیجه میگیریم که برای یک کسب و کاراینترنتی خوب باید روی اینترنت سرمایه گذاری کنیم و اینترنت را بخوبی بشناسیم.

رزین پلی استر

رزین پلی استر مایعی است  که با درصد مشخصی هاردنر ترکیب شده و پس از گذشت زمان معین خشک می شود. البته با اضافه کردن  چند قطره کاتالیزور می توان زمان خشک شدن را کاهش داد. رزین پلی استر برای سفت شدن باید در کوره پخته شود. میزان هاردنر و کاتالیزور در کیفیت، دوام و رنگ آن تاثیر دارد.رفتار جنسیت‌زده دقیقا در همین بزنگاه‌ها خودش را نشان می‌دهد. این‌قدر کلیشه‌های جنسی ذهن آدم‌ها را از اعماق و اطراف پر کرده که هیچ‌کس به ذهنش نمی‌رسد که شاید پشت این اکانت‌های کسب‌وکار که زیر توییت من نوشته‌اند یک «زن» نشسته باشد. همه یکصدا و با حالت علامه دهر واری فریاد می‌زنند چون یک زن توییت کرده این‌ برندها دارند سر و دست می‌شکنند. کمی آرام‌تر عزیزان من! آٰرام‌تر! باور کنید یک زن هم می‌تواند درباره روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی استراتژی بدهد و حتی فراتر از این مسائل، اگر به کاراکتر یک برند بخواهیم جنسیتی نگاه کنیم، یک زن هم می‌تواند کاراکتر برند باشد. پس این داستان که برندهایی با جنسیت مرد برای مالِنا فندک روشن کرده‌اند، صرفا زاده ذهن شماست که باید ریشه‌یابی‌اش کنید و هرچه زودتر یک کلنگ بردارید و به جان آجر به آجر کلیشه‌های جنسیتی ذهن‌تان بیفتید که این کوته‌بینی جایی کار دست‌تان می‌دهد؛ به خصوص در مقابل نسل آینده که این چیزها سرش نمی‌شود و آن‌وقت مجبورید تن بدهید به انزوا و متهم شوید به نادانی.

دوم این‌که خوشبختانه در توییتر الی ماشالله مردانی داریم که به قول معروف فیواستارخورشان ملس است و اتفاقا خیلی هم محبوب هستند و بارها شده که در جریانات مختلف برای برندها نوشته‌اند و مورد استقبال هم قرار گرفته. اما هیچ‌کس نگفته فلانی چون پسر است، این‌طوری شده. چرا؟ چون باز ذهن جنسیت‌زده خلاقیت و بامزگی را مختص مردان می‌داند و اگر دختری این وسط چیزی بگوید، بلاشک از زنانگی‌اش استفاده کرده. از ترول‌های شبکه‌های اجتماعی که انتظاری نمی‌رود اما من از آدم‌های شناخته‌شده و موجه در عرصه‌های مختلف تعجب می‌کنم که «مردسالاری» چطور این‌چنین محکم روی مسیر ذهن تا خروجی فکر‌شان ایستاده و هرچیزی که به آن خطور می‌کند را به عنوان وحی مُنزل بیان می‌کنند. این وسط دُمِ خروس دوستان و آشنایانی که اتفاقا خوب هم شعار برابری می‌دهند، از فرط هیجان‌زدگی نمایان شد و چپ و راست می‌گفتند: «هی فلانی! چون دختر بودی اینجوری شد.» یا از آن بدتر که «خودت از زنانگی‌ت استفاده کردی و داری حال می‌کنی که همه جا دارن ازت صحبت می‌کنن.» از حرف‌های رکیک ترول‌ها هم نگویم که دست آخر سبب شد که صفحه را ببندم تا از حملات‌شان در امان بمانم.
رزین پلی استر بادوام بوده و در مجسمه سازی، کارهای صنعتی و تولید سنگ tabiyan مصنوعی کاربرد دارد. بخارات آن بسیار سمی است و باید در محیطی با تهویه کامل و البته همراه با ماسک و دستکش استفاده شود. پلی استر بعد از بستن غیر سمی است و قابلیت سمباده زدن و سوراخ کردن با مته را نیز دارد. رزین های پلی استری بسیار ارزان تر از رزین های آپوکسی هستند که علت آن فروش به صورت عمده و در حجم های بالا است. برای رنگ آمیزی مجسمه های پلی استری از جوهر رنگ استفاده می شود. جوهر رنگ را  با تینر فوری یا استون مخلوط کرده و با قلمو، رنگ آمیزی انجام می شود. همچنین از رنگ های فوری مخصوص رنگ آمیزی ماشین نیز میتوان بهره برد.


مواد شیمیایی میتسویی(شرکت صنایع شیمیایی ژاپنی است، که در زمینه تولید مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کند) با هدف تبدیل رزین بازیافت شده به فیلم رو به جلو می رود. توکیو / ژاپن در سال 2017، موسسه مدیریت پسماندهای پلاستیک PWMI  را منتشر کرد که جریان مواد برای پلاستیک را در ژاپن نشان می دهد و کل زباله های پلاستیکی تولید شده در این کشور را در حدود 9 میلیون تن در سال قرار می دهد. کاهش این رقم مسئله اصلی کشور خواهد بود. با یک پروژه جدید، شرکت میتسوی مواد شیمیایی به طور خاص روی بازیافت مواد بسته بندی انعطاف پذیر، که بزرگترین کاربرد تجارت این شرکت در رزین ها و فیلم های پلی الیفین است، متمرکز شده است. این گروه تخمین می زند که مواد بسته بندی انعطاف پذیر تقریباً 2 میلیون تن از تقریباً 9 میلیون تن عنوان شده توسط PWMI را تشکیل می دهند. بنابراین این شرکت در تلاش است تا میزان ضایعات پلاستیکی تولید شده در بخش مواد بسته بندی انعطاف پذیر را کاهش دهد. به عنوان یک تلاش اولیه، این شرکت در حال شروع آزمایش تظاهرات برای سیستمی است که قصد دارد زباله های پلاستیکی ایجاد شده از فرآیندهای تولید و چاپ فیلم را بگیرد، سپس این ماده را دوباره در فیلم جدید بازیافت کند تا به عنوان یک ماده بسته بندی انعطاف پذیر مورد استفاده قرار گیرد.

با شروع ژانویه سال 2020، میتسویی شیمیایی فناوری رول به رول را نیز ارائه می دهد که تمیز کردن فیلم چاپی و حذف چاپ از فیلم مذکور را تسهیل می کند. سپس این شرکت توانایی این فناوری را برای بازیافت فیلم در رزین بازسازی شده با کیفیت پایدار آزمایش می کند و می توان از آن به عنوان ماده اولیه شیمیایی برای بسته بندی های انعطاف پذیر استفاده کرد.با پیشروی، شرکت ژاپنی قصد دارد تجارت این مدل را برای بازیافت مواد در نظر بگیرد و همچنین دامنه خود را گسترش دهد تا ضایعات پلاستیکی از لمینیت را تا کیسه های تولید، پر کردن و مصرف آن نیز گسترش دهد. در عین حال، توسعه بسته بندی یک ماده ای که به بهبود بازیافت و کیفیت محصول کمک می کند، دنبال می شود. علاوه بر این، برای توسعه فن آوری های سازگار برای کمک به امنیت بیشتر رزین احیا شده با کیفیت بالاتر، کار خواهد کرد.
رزین آپوکسی:

 

رزین های آپوکسی در جهان به عنوان رزین های مناسب

 

برای کارهای هنری و دست ساخت دسته بندی شده اند، چرا که عوارض سمی بسیار کمتری داشته و در اتاق کارهایی با تهویه مناسب به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. از رزین های آپوکسی برای ساخت زیورآلات مصنوعی استفاده می شود. یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان سفت شدن رزین است که با دقت در نسبت تخلیط هاردنر و آپوکسی برطرف می شود. رزین های اپوکسی برای سفت شدن به کوره (پخته شدن) نیاز ندارند، بلکه در مجاورت هوا به تدریج سفت می شود.رزین آپوکسی از دو ماده تشکیل شده است؛ رزین و  هاردنر (سخت کننده). این دو بخش باید با نسبت دقیقی، که توسط تولید کننده مشخص می شود، مخلوط شوندرزین آپوکسی نسبت به رزین پلی استر بسیار گرانتر است اما به همان دلیل سمی بودن، رزین اپوکسی برای پروژه های خانگی بسیار مناسب تر است. رزین را همیشه با دقت زیاد استفاده کنید و به توصیه های ایمنی و نکات بهداشتی ارائه شده توسط کارخانه های تولیدی توجه کنید.بعد از اینکه رزین اپوکسی روی یک سطح ریخته و خشک شود، سطحی شفاف، شیشه ای و صیقلی روی کار ایجاد می شود.

  • ۹۹/۰۲/۲۸
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی