گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

مشخصات این سلول ها متفاوت است

1- منجمد کردن باتری لپ تاپ

اولین مسیری که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم،باتری لپ تاپ  کردن باتری لپ تاپ است که توجه داشته باشید اگر باتری لپ تاپ شما از نوع باتری نیکل–هیدرید فلز یا نیکل کادمیوم است می توانید آنرا منجمد کنید. با این وجود اگر باتری لپ تاپ شما از نوع لیتیوم یونی می باشد، این روش را به هیچ وجه امتحان نکنید.

جالب است بدانید که این روش از نظر علمی ثابت شده است که وقتی شما باتری را منجمد می کنید، حرکت الکترون های آزاد در آن کند می شوند که در نهایت الکترون های بیشتری به مسیر خواهند پیوست. برای استفاده از این ترفند شما باید ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید و شارژر را از آن جدا نمائید. اینک باتری لپ تاپ را از قسمت پشتی جدا کنید.

 

احیای باتری لپ تاپ


در این مرحله شما باید باتری خارج شده را در کیسه پلاستیکی زیپ دار مقاوم در برابر آب قرار دهید و توصیه می شود در صورت نداشتن این نوع کیسه، به هیچ وجه باتری را در کیسه های دیگر قرار ندهید چرا که آب و رطوبت وارد آن خواهد شد. اینک کیسه را به مدت 10 ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از گذشت زمان، آنرا به بیرون بیاورید و اجازه دهید در دمای اتاق گرم شود و نباید به لپ تاپ متصل کنید.با این وجود طبق گفته کاربران این روش برای شارژ شدن سریعتر و بهبود عملکرد تاثیر بسزایی نخواهد گذاشت و تنها صرف زنده کردن باتری مرده لپ تاپ استفاده می شود.
ارز دیجیتال تلگرام یا همان گرام پس از جذب سرمایه رقم چشم‌گیر ۱.۷ میلیارد دلار، قرار بود در اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) به صرافی‌ها عرضه شود که به علت اختلاف کمیسیون بورس آمریکا با تلگرام، تاکنون این اتفاق رخ نداده است و هنوز روند قانونی آن ادامه دارد. ارز دیجیتال تلگرام، ارز داخلی شبکه بلاک چینی TON است که توسعه آن تقریباً به اتمام رسیده است و به گفته توسعه‌دهندگان قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد.


به احتمال فراوان در تابستان ۲۰۲۰، فاز صفر اتریوم ۲

.۰ (ETH 2.0) عملیاتی می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ این شبکه است. این به‌روزرسانی شامل حرکت به سمت اثبات سهام می‌شود که بر اساس آن، افراد برای تأیید تراکنش‌ها به جای خرید سخت‌افزار ماینینگ، باید اتر خریداری کرده، به شبکه اختصاص بدهند و در قبال آن پاداش دریافت کنند. همچنین شاهد بهبود مقایس‌پذیری (سرعت و کارمزد تراکنش‌ها) خواهیم بود.پلتفرم «جاب ویژن» مانند سال‌ گذشته، آماری از میانگین درآمد برنامه‌نویسان در سال 98 منتشر کرده است. این گزارش نشان از آن دارد که آمار فریلنسرها (آزادکاران) در این حرفه، روز به روز بیشتر می‌شود.برنامه‌نویسی جزو مشاغلی است که این روزها از همه جا شنیده می‌شود که جزو کارهای آینده‌دار و پردرآمد است. بسیاری از جوانان و نوجوانان امروزی به دنبال یادگیری این حرفه در حوزه‌های مختلف هستند و کدنویسی را مسیر آینده شغلی خود تعریف کرده‌اند. اما میزان درآمد برنامه‌نویسان ایرانی در حوزه‌های مختلف، با سابقه‌ کاری‌های گوناگون چقدر است؟پاسخ سوال بالا را در آماری می‌یابیم که توسط جاب‌ویژن از یک جامعه آماری 4405 نفره به دست آمده است؛ آماری که از گزارش سال گذشته ۴ برابر بیشتر است و طبعا با توجه به این موضوع می‌توان ادعا کرد که سندها و گزارشات منتشر شده حالا رنگ و بوی بیشتری به واقعیت بازار کار پیدا کرده‌اند. باید توجه داشت در گزارش جاب ویژن برخی از زبان‌های برنامه نویسی و فعالیت‌های این حوزه به علت کمبود نیرو در آنها لحاظ نشده است، تخصص‌هایی چون Oragcle Data Base. Xamarin. Blockchain. Nosql و تخصص‌های مربوط به موتورهای بازی سازی و گیمینگ.نکته جالب این است که بیشتر افراد جامعه آماری جاب ویژن (بیش از ۴۳ درصد) سابقه کاری زیر دو سال داشته و این موضوع نشان می‌دهد که شغل برنامه‌نویسی، به تازگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. تنها 8.7 درصد از این جامعه آماری سابقه کاری بالای ده سال دارند و به طور کلی ۴۰ درصد جامعه آماری مورد نظر، در سطح Mid-Level (متوسط) قرار دارند.


قیمت در زمان نگارش مطلب: ۰.۱۸ دلار

 

 

  • رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مطلب: ۳
  • افزودن XRP به سبد سرمایه‌گذاری در کنار دارایی‌هایی مثل بیت کوین معقول ب
  • ه نظر می‌رسد و می‌تواند به متنوع‌سازی سبد دارایی کمک کند، چراکه ریپل با بسیاری
  • از ارزهای دیجیتال فرق دارد؛ در حالی که بیت کوین قاتل بانکداری است، شرکت
  • ریپل بیشتر با بانک‌ها کار می‌کند.
  • قدمت شرکت ریپل به سال ۲۰۰۴ یعنی ۴ سال قبل از معرفی بیت کوین باز می‌گردد،
  • اما فعالیت اصلی این شرکت برای ساخت محصولات مالی مبتنی بر دفتر کل توزیع‌شده
  •  از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. ریپل توکن‌های خود را با عنوان XRP در ژانویه سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.
  • XRP در ۲۰۱۳ با قیمت هر واحد ۰.۰۰۵ دلار به صرافی‌ها عرضه شد و در ژانویه سال ۲۰۱۸
  • با به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۳.۸ دلار رسید که نشان دهنده بیش از ۷۰,۰۰۰ درصد افزایش
  • قیمت است. پس از رسیدن به اوج، قیمت ریپل طی یک سقوط آزاد طولانی‌مدت بیش از ۹۴
  • درصد ارزش خود را از دست داد. با این حال، شرکت ریپل از زمان شروع به کار خود تاکنون
  • بسیار باثبات و با برنامه جلو رفته و قراردادهای همکاری زیادی را با بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگ

2- ولتاژ بیش از حد


این روشی برای زنده کردن باتری مرده لیتیوم یونی لپ تاپ می باشد. به یاد داشته باشید باتری های لیتیوم یونی در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی مدت ممکن است از بین بروند. از این رو باید هر دو روز یکبار حداقل دستگاه هایی که مجهز به باتری لیتیوم یونی هستند را روشن و استفاده کنید.

هشدار : این روش موثر است، اما در عین حال خطرناک می باشد. در صورت ولتاژ بیش از حد و طولانی مدت، احتمال منفجر شدن باتری است. به همین دلیل توصیه می شود که از عینک مخصوص استفاده کنید و در جایی خالی و بدون هر گونه فرش و موکت که امکان آتش گرفتن وجود دارد، انجام دهید.

قبل از شروع شما به 3 آیتم که عبارتند از گیره کابل اتصال، سیم نازک و شارژر باتری لپ تاپ یا منبع تغذیه نیاز دارید. برای سیم نازک نیز حتی می توانید از سیم کابل ایترنت نیز استفاده کنید و پاسخگو خواهد بود. خب در قدم اول شما باید پین های مثبت و منفی باتری را بررسی کنید که از نظر تئوری شرکت تولید کننده باید برچسبی که نشان دهنده قطب مثبت و منفی است را روی باتری ایجاد کرده باشد.

 

گیره کابل اتصال


در این مرحله دو تکه سیم 7 سانتی متری برش دهید. توجه داشته باشید که یکی از آنها به عنوان سیم مثبت و دیگری به عنوان سی منفی بازی خواهد کرد. ابتدا و انتهای سیم مثبت را به اندازه یک سانتی متر از پوشش خالی کنید. سیم منفی را نیز از یک انتها 1 سانتی متر و از طرفی دیگر 2 سانتی متر از پوشش خالی کنید.

 

زنده کردن باتری لپ تاپ


اینک یک سر از سیم مثبت و قسمت سری 1 سانتی متری سیم منفی را به باتری لپتاپ متصل کنید. سپس انتهای دیگر سیم مثبت را به قسمت مثبت شارژر متصل کنید و انتهای دیگر سیم منفی که 2 سانتی متر خالی است را به قسمت منفی شارژر یا گیره منبع تغذیه متصل کنید. دو ساعت باتری خود را رها کنید و بعد از دو ساعت اقدام به جدا کردن باتری کنید و توصیه می شود احتیاط کنید چرا که در این حالت خطر انفجار وجود دارد. در نهایت باتری لپ تاپ را مجددا به لپ تاپ وصل کنید تا نتیجه کار خود را مشاهده کنید.https://www.beytoote.com/computer/mobile/whether-laptop2-battery.html

بسیاری از افراد فکر می کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول ها قابل حل خواهد بود، اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست

  • مطالب مرتبط با مقاله باطری لپ تاپ
  • استفاده از لپ تاپ بدون باتری
  • مدت زمان شارژ باتری لپ تاپ
  • تنظیمات باتری لپ تاپ
  • شارژ اولیه باتری لپ تاپ نو
  • آیا استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ ضرر دارد
  • تنظیمات باتری لپ تاپ در ویندوز 10
  • چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم
  • مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ
  • نحوه استفاده درست از باطری لپ تاپ
  • به عنوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجود پیروی نکنید
  • ممکن است در حین استفاده از لپتاپ، باتری آتش گرفته یا منفجر شود.
  • پس بهتر است به جای این که به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید،
  • به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید
  • با استفاده بهتر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید. مدام شارژ نکنید.
  •  

استفاده از لپ تاپ در محل کار

 

  • در حال حاضر بیشتر کاربران حتی در محیط های کاری هم ترجیح می دهند
  • که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند. اما شارژ باتری لپ تاپ یا
  • شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن یک معضل اساسی در میان کاربران شده است.
  • بررسی دقیق به آن رسیده ایم ، ادعای کمپانی ها را بررسی کنیم.
  • بیایید ببینیم که آیا واقعا این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند به خود ببالند؟
  • ما برای این مقایسه نیاز به لیست جامعی از لپ‌تاپ‌ها داریم. بنابراین
  • 10 مدل از آخرین مدل‌ها را بررسی کردیم. برخی از این مدل‌ها اولترابوک
  • هستند برخی desktop replacements و بقیه از نوع کامپیوترهای قابل حمل لوکس.

در اینجا لیستی از جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ به همراه عمر باتری‌شان که از سایت سازندگان آنها گرفته شده است، آورده‌ایم. البته همه لپ‌تاپ‌های موجود در بازار عمر باتری مشخص شده ندارند، ما فقط آنهایی را انتخاب کردیم که عددی مشخص را به عنوان عمر باتری خود اعلام کرده‌اند. اعداد در لیست زیر یا از طرف سازنده‌ها ذکر شده و یا در برگه تنظیمات خود دستگاه آورده شده است.

  1. · ASUS UX31 / هفت ساعت یا بیشتر
  2. · ASUS U36JC/ ده ساعت
  3. · HP Folio 13 / نه و نیم ساعت
  4. · HP dm1z / ده ساعت
  5. · Lenovo IdeaPad U400/ چهار ساعت
  6. · Lenovo ThinkPad T420 / پنج و نیم ساعت
  7. · Sony Vaio SE 15.5” / شش ساعت
  8. · Sony Vaio Z / هفت ساعت و 15 دقیقه
  9. · Toshiba Portege Z835 / هشت ساعت بدون وقفه در اینترنت بچرخید و لذت ببرید!
  10. · Toshiba Satellite P755 / هفت و نیم ساعت

اگر بخواهیم میانگین این اعداد را در نظر بگیریم می شود 7.3 ساعت ( البته عدد گرد شده). این میزان بسیار بالاست. اگر این لپ‌تاپ‌ها تا این حد قابل حمل هستند به این خاطر است که کارخانه‌ها معمولا این عدد را از بهترین نسخه نهایی بدست می‌آوردند نه از روی desktop replacements که کمترین حد این کیفیت را دارد اما با همه این احوال 7 ساعت شارژ نگه داشتن بسیار عالی است! حالا بیایید ببینیم که این ادعاها تا چه حد واقعیت دارد؟

در زیر عمر واقعی باتری‌ها آورده شده است

برای رسیدن به هدف از این مقایسه با یک دستگاه باتری خوان Battery Eater Reader’s Test این اعداد را امتحان کردیم. کار خیلی سختی نبود. فقط یک داکیومنت را باز و از اول تا آخرش را اسکرول کردیم.Wi Fi را روشن کردیم و روشنی صفحه را روی 70درصد گذاشتیم. حالت برق را هم بیشتر در وضعیت صرفه‌جویی قرار دادیم. این شرایط باید نتیجه‌ای را می داد که می‌توان از یک باتری جامد گرفت. در جدول زیر اعدادی که ما به دست آوردیم و تفاوت‌های آن با مقدار اعلام شده را آورده ایم. علاوه بر این مقدار تفاوت کلی هم آورده شده است. بیایید با هم نگاهی بیندازیم.زنده باتری ها معمولأ پس از ۱ تا ۲ سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند ۱ الی ۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.
برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!http://tamirkaran.blog.ir/

کافی است باتری را به مدت ۱۴ الی ۱۵ ساعت در داخل فریزر قرار دهید!

 

  1. تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
  2. سپس باتری را ۳ الی ۴ بار شارژ و دشارژ نمایید.
  3. اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب
  4. زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

 
خود به شما آدرس جایی که این فایل را ذخیره کرده است در همان CMD میدهد (معمولا جای فایل در پوشه User در درایور سیستم است):

 تمامی باطری لپ تاپ‌های مختلف دارای مشکلات از پیش تعریف شده‌ای هستند که کاملاً قابل پیش بینی خواهند بود. اینکه تا چه حد و چه موقع باطری لپ تاپ به این مشکلات بربخورد، بستگی به نوع کیفیت آن دارد. باطری لپ تاپ لنوو در حالت کلی ممکن است که به مشکلات زیر برخورد:

 

  • نشناختن باطری توسط دستگاه که ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.
  • باطری دستگاه را روشن می‌کند اما هیچ شارژی اتفاق نمی‌افتد.
  • ممکن است که چراغ شارژ روشن شود؛ اما دستگاه روشن نشود.
  • باطری تا یک حدی شارژ می‌شود.
  • چرا باطری لپ تاپ لنوو به چنین مشکلاتی برمی‌خورد؟
  • همانطور که در بالا گفتیم، باطری یک دستگاه مصرفی است
  • و دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه،
  • ه خاطر مصرف بیش از حد است. در واقع، شما هر چقدر هم با باطری
  • دستگاه خود به صورت دوستانه و خیلی عالی رفتار کنید، باز هم مشکلاتی
  • به وجود خواهد آمد که شما در آن هیچ تقصیری ندارید.

تمامی باطری لپ تاپ‌های مختلف دارای مشکلات از پیش تعریف شده‌ای هستند که کاملاً قابل پیش بینی خواهند بود. اینکه تا چه حد و چه موقع باطری لپ تاپ به این مشکلات بربخورد، بستگی به نوع کیفیت آن دارد. باطری لپ تاپ لنوو در حالت کلی ممکن است که به مشکلات زیر برخورد:تخلیه سریع باطرنشناختن باطری توسط دستگاه که ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.باطری دستگاه را روشن می‌کند اما هیچ شارژی اتفاق نمی‌افتد.ممکن است که چراغ شارژ روشن شود؛ اما دستگاه روشن نشود.باطری تا یک حدی شارژ می‌شود.چرا باطری لپ تاپ لنوو به چنین مشکلاتی برمی‌خورد؟همانطور که در بالا گفتیم، باطری یک دستگاه مصرفی است و دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه، به خاطر مصرف بیش از حد است. در واقع، شما هر چقدر هم با باطری دستگاه خود به صورت دوستانه و خیلی عالی رفتار کنید، باز هم مشکلاتی به وجود خواهد آمد که شما در آن هیچ تقصیری ندارید.

  1. مصرف بیش از حد از باتری
  2. متصل بودن دائم باطری به شارژر
  3. نوسان برق
  4. خیس شدن باطری
  5. خرید باطری لپ تاپ لنوو غیر اصلی و بی کیفیت
  6. ضربه به باطری
  7. نگهداری باطری در محیطی غیر استاندارند
  8. چگونه بفهمیم که باطری لپ تاپ لنوو دچار مشکل شده است؟
  9. باطری لپ تاپ لنوو 
  10. باطری لپ تاپ لنوو

بسیاری از کاربران در هنگام مراجعه به نمایندگی لپ تاپ لنوو همیشه این سؤال را از متخصصین می‌پرسند که چگونه متوجه اشکال در ساختار باطری لپ تاپ شویم. در حال کلی می‌توان گفت که سریع شارژ خالی کردن باطری و مشکل در اتصال باطری به دستگاه اولین عامل نشان دهنده خراب بودن این قطعه است؛ اما بررسی موارد زیر به شما در خاطر جمع شدن مشکل کمک بسیاری خواهد کردبه ظرفیت باطری که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد، دقت کنید. اگر هیچ گونه اتصالی مانند عکس پریز دو شاخه نشان داده نشد یا باطری کاملاً رنگی و پر نشود، می‌تواند نشان از وجود مشکل در این زمینه را بدهد.استفاده از نرم افزارهایی مانند Butterinfoview که به شما در خصوص ظرفیت باتری و چگونگی کارکرد صحیح آن اطلاعاتی می‌دهد و شما می‌توانید تا حدی متوجه ایراداتی در ساختار باتری شوید.نکات مهم در نگهداری باطری لپ تاپ لنوو
همانطور که گفتیم، باطری لپ تاپ خیلی خاص است و نیاز است توجه و مراقبت‌های ویژه‌ای به آن شود. از این رو نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی باطری لپ تاپ لنوو کمک بسیار زیادی می‌کند که این نکات شامل:لازم نیست که باطری لپ تاپ را همیشه تا آخر شارژ کنید، بلکه می‌توانید با ۵۰ درصد شارژ اولیه به ویژه برای مواقعی که قصد استفاده کامل از آن را نبسیاری از کاربران در هنگام مراجعه به نمایندگی لپ تاپ لنوو همیشه این سؤال را از متخصصین می‌پرسند که چگونه متوجه اشکال در ساختار باطری لپ تاپ شویم. در حال کلی می‌توان گفت که سریع شارژ خالی کردن باطری و مشکل در اتصال باطری به دستگاه اولین عامل نشان دهنده خراب بودن این قطعه است؛ اما بررسی موارد زیر به شما در خاطر جمع شدن مشکل کمک بسیاری خواهد کرد:به ظرفیت باطری که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد، دقت کنید. اگر هیچ گونه اتصالی مانند عکس پریز دو شاخه نشان داده نشد یا باطری کاملاً رنگی و پر نشود، می‌تواند نشان از وجود مشکل در این زمینه را بدهد.
استفاده از نرم افزارهایی مانند Butterinfoview که به شما در خصوص ظرفیت باتری و چگونگی کارکرد صحیح آن اطلاعاتی می‌دهد و شما می‌توانید تا حدی متوجه ایراداتی در ساختار باتری شوید.نکات مهم در نگهداری باطری لپ تاپ لنووهمانطور که گفتیم، باطری لپ تاپ خیلی خاص است و نیاز است توجه و مراقبت‌های ویژه‌ای به آن شود. از این رو نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی باطری لپ تاپ لنوو کمک بسیار زیادی می‌کند که این نکات شامل:لازم نیست که باطری لپ تاپ را همیشه تا آخر شارژ کنید، بلکه می‌توانید با ۵۰ درصد شارژ اولیه به ویژه برای مواقعی که قصد استفاده کامل از آن را ندارید، در افزایش طول عمر باطری کمک کنید.
هیچگاه باطری را چه به صورت کامل شارژ یا خالی نگهداری نکنید. این کار در دراز مدت باعث آسیب به قطعه و از کار افتادگی آن می‌شود.
یک تصور اشتباه وجود دارد و این که اجازه بدهید تا شارژ باطری لپ تاپ لنوو به طور کامل خالی شود و سپس شما اقدام به شارژ دوباره کنید؛ اما این دیدگاه کاملاً بر اساس آزمایش‌های انجام برعکس است. این اقدام با کارایی باطری شده و در نهایت شما زودتر از آن چه که تصور می‌کنید، مجبور به خرید یک نمونه دیگر خواهد کرد.
باطری را باید در محیط مناسب نگهداری کنید. محیط‌های مربوط شدیداً به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب جدی وارد می‌کنند و از این رو همیشه متخصصان توصیه می‌کنند که باطری در جای خشک و به دور از هر گونه آب نگهداری کنید.
هنگامی که قصد استفاده اولیه از باطری لپ تاپ را دارید، اجازه بدهید تا حدود ۱۲ ساعت و آن هم بدون استفاده شارژ شود. این روش باعث شروع کارکرد باطری شده و به نوعی یک تست برای سالم بودن باطری به حساب می‌آید.
هیچگاه در هنگام استفاده باطری خود را به برق برای شارژ شدن متصل نکنید.
اقداماتی در جهت افزایش طول عمر باطری لپ تاپ لنوو
تمامی برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید و فعال هستند را غیر فعال کنید

فعال بودن برنامه‌ها یعنی استفاده بیش از حد از مادربرد که خود این مسئله

باعث افزایش کارکرد باطری و در نتیجه کاهش بازدهی آن می‌شود.
نور صفحه را تنظیم کنید. زیاد بودن نور صفحه باعث افزایش استفاده از باطری لپ تاپ می‌شود.تمامی فلش های مورد استفاده را ببندید.دستگاه خود را هر چند وقت یک بار ویروس کشی کنید.نرم افزار و درایورها را به روزرسانی کنیدبه جای استفاده از حالت اسپلیت، حالت هایبرنت را به کار ببرید.ز آداپتور مناسب و با کیفیت استفاده کنید.نرم افزارهایی که باطری زیادی را مصرف می‌کنند، حذف کنید.
بهترین مکان برای خرید باطری لپ تاپ لنوو اصلی در نمایندگی است. در نمایندگی لنوو شما می‌توانید انواع باتری‌های اصل متناسب با نوع مدل لپ تاپ خود را پیدا کرده و با ضمانت ناحال به سراغ این فایل بروید و آن را بررسی کنید. قسمتی که برای فهمیدن وضعیت تعویض باتری باید به آن مراجعه کنید مقایسه Design Capacity باFull Charge Capacity است. اولی بیانگر وضعیت کلی شارژ باتری شما در حالت اصلی است و دومی نمایانگر وضعیت فعلی باتری. هر چه قدر این دو عدد
شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی ۲۷۳- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.
 

این موضوع توسط وب سایت پی سی ترفند عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HP تست شد ، باتری که پس ۱سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت ۱۰ دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست ۴۵ دقیقه و در دفعات بعدی تا ۱٫۵ تا ۲ ساعت شارژ را نگاه دارد.
از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که ۱۰ تا ۱۵ ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.
لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.
 

جالب توجه ترین بخش قضیه این بود که اعداد اعلام شده توسط سازنده های تا این حد پایین آمد!
لپ تاپ Asus ده درصد کمتر از عدد ادعا شده بود. لپ‌تاپ‌های HP شانزده و پانزده درصد کاهش را نشان می‌داد. لپ تاپ های سونی هم دقیقا 15درصد اشتباه کرده بودند. لپ تاپ‌های توشیبا و Lenovo تفاوت قابل توجهی را نشان می‌دادند اما در دو جهت مخالف، توشیبا خیلی کمتر از آنچه ادعا کرده بود و Lenovo بیشتر از میزان اعلام شده توسط سازنده اش کار کرد. Lenovo با توجه به عدد پایینی که کارخانه اش اعلام کرده بود یعنی 4 ساعت، اتفاق جالبی بود.

 

تحلیل و تفسیر نتایج


واریانس کلی منفی 11 درصد بود که اگر Lenovo را حذف کنیم به منفی 14 درصد افزایش می یابد. آیا این بدین معنی است که شما همیشه باید انتظار 14 درصد کمتر از آنچه سازنده ادعا کرده را داشته باشید؟ بله همین طور است. با وجودی که این 10 لپ تاپ تنها بخش کوچکی از بازار هستند اما تجربه ما نشان می دهد در هر شرایطی که از لپ تاپ استفاده شود خیلی کم پیش می آید که باتری به اندازه‌ای که ادعا شده کار کند.

14 درصد کمتر از آنچه ادعا شده هم بسیار امیدوار کننده است. اعدادی که در این مقاله آورده شده فقط در صورتی است که به همان شکل از لپ تاپ استفاده شود و در واقع کمترین حالت ممکن است. تحمیل بار بیشتر به پردازنده مسلما باتری را خیلی سریع تر از این خالی می کند. به عنوان مثال بازی کردن 50 درصد از عمر اعلام شده باتری کم می کند. سازندگان برای اینکه این تفاوت ها را توجیه کنند، همیشه در تبلیغاتشان از کلمه "تا” استفاده می‌کنند مثلا می‌نویسند تا 10 ساعت. اما برخی از کمپانی‌ها اعتماد به نفس‌شان خیلی بالاست! مثلا Asus در صفحه مربوط به مشخصات UX31 نوشته 7 ساعت یا حتی بیشتر! و توشیبا نوشته است با Z835 می‌توان 8 ساعت بدون وقفه کارکرد، در اینترنت چرخید و ایمیل زد و لذت برد! این ادعاها به وضوح نادرست است.
بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد.
استخراج زی‌کش با دستگاه‌های ای‌سیک (ASIC)


ای‌سیک مخفف (Application-specific integrated circuit) به معنای مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است. به عبارت دیگر، یک تراشه‌ی ای‌سیک، برای یک هدف یا استفاده خاص طراحی شده است. با توجه به این موضوع، یک ای‌سیک می‌تواند برای هر دستگاهی استفاده شود اما امروزه کاربرد اصلی این ایده را در دستگاه‌های استخراج می‌بینیم.ین دستگاه‌ها و تراشه‌ها، قدرتی چندین برابر کارت گرافیک دارند و از نظر میزان مصرف برق، فضا و گرمایش، بسیار کارآمد‌تر هستند. بنابراین استخراج‌کنندگان می‌توانند از این دستگاه‌ها برای ماینینگ و کسب سود استفاده کنند. دستگاه‌های ای‌سیک به سادگی قابل نصب و راه‌اندازی هستند.پس از اعلام شرکت بیت مین در ماه می ۲۰۱۸ مبنی بر تولید دستگاه ای‌سیکی که قابلیت استخراج با الگوریتم Equihash را دارد، اولین ای‌سیک برای استخراج زی‌کش در ماه ژوئن به بازار عرضه شد. این دستگاه Antminer Z9 Mini بود که قدرتی معادل 10KSol/S و مصرف برق ۳۰۰ وات داشت، یعنی با فراهم کردن دو ریگ قدرتمند هم به پای این دستگاه نمی‌توانستید برسید. پس از عرضه این دستگاه، دستگاه‌های قدرتمند دیگری نیز به بازار عرضه شدند که سبب کاهش قیمت Z9 mini شد.

پس از سال ۲۰۱۸ و پس از عرضه دستگاه‌های ای‌سیک، سختی شبکه زی‌کش تا ۱۰ برابر نیز افزایش پیدا کرد که موجب خارج شدن دستگاه‌های ای‌سیک اولیه مانند Z9 mini از سودآوری شد.

در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه ماینر عرضه شده برای الگوریتم Equihash، دستگاه ASICminer Zeon 180K است که قدرتی معادل 180Ksol/s داردمشاهده و بررسی دستگاه‌های استخراج زی‌کش (الگوریتم Equihash) می‌توانید پست «بهترین دستگاه‌های استخراج زی‌ کش در سال 2019» را مطالعه کرده یا از صفحه «دستگاه‌های استخراج زی کش» استفاده کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که ای‌سیک‌ها نیاز به نرم‌افزار ندارند و خود دستگاه دارای رابط کاربری برای پیوستن به استخر استخراج است.
بسیاری از کاربران در هنگام مراجعه به نمایندگی لپ تاپ لنوو همیشه این سؤال را از متخصصین می‌پرسند که چگونه متوجه اشکال در ساختار باطری لپ تاپ شویم. در حال کلی می‌توان گفت که سریع شارژ خالی کردن باطری و مشکل در اتصال باطری به دستگاه اولین عامل نشان دهنده خراب بودن این قطعه است؛ اما بررسی موارد زیر به شما در خاطر جمع شدن مشکل کمک بسیاری خواهد کرد:

به ظرفیت باطری که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد، دقت کنید. اگر هیچ گونه اتصالی مانند عکس پریز دو شاخه نشان داده نشد یا باطری کاملاً رنگی و پر نشود، می‌تواند نشان از وجود مشکل در این زمینه را بدهد.
استفاده از نرم افزارهایی مانند Butterinfoview که به شما در خصوص ظرفیت باتری و چگونگی کارکرد صحیح آن اطلاعاتی می‌دهد و شما می‌توانید تا حدی متوجه ایراداتی در ساختار باتری شوید.
نکات مهم در نگهداری باطری لپ تاپ لنوو
همانطور که گفتیم، باطری لپ تاپ خیلی خاص است و نیاز است توجه و مراقبت‌های ویژه‌ای به آن شود. از این رو نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری صحیح و اصولی باطری لپ تاپ لنوو کمک بسیار زیادی می‌کند که این نکات شامل:لازم نیست که باطری لپ تاپ را همیشه تا آخر شارژ کنید، بلکه می‌توانید با ۵۰ درصد شارژ اولیه به ویژه برای مواقعی که قصد استفاده کامل از آن را ندارید، در افزایش طول عمر باطری کمک کنید.
هیچگاه باطری را چه به صورت کامل شارژ یا خالی نگهداری نکنید. این کار در دراز مدت باعث آسیب به قطعه و از کار افتادگی آن می‌شود.
یک تصور اشتباه وجود دارد و این که اجازه بدهید تا شارژ باطری لپ تاپ لنوو به طور کامل خالی شود و سپس شما اقدام به شارژ دوباره کنید؛ اما این دیدگاه کاملاً بر اساس آزمایش‌های انجام برعکس است. این اقدام با کارایی باطری شده و در نهایت شما زودتر از آن چه که تصور می‌کنید، مجبور به خرید یک نمونه دیگر خواهد کرد.
باطری را باید در محیط مناسب نگهداری کنید. محیط‌های مربوط شدیداً به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب جدی وارد می‌کنند و از این رو همیشه متخصصان توصیه می‌کنند که باطری در جای خشک و به دور از هر گونه آب نگهداری کنید.
هنگامی که قصد استفاده اولیه از باطری لپ تاپ را دارید، اجازه بدهید تا حدود ۱۲ ساعت و آن هم بدون استفاده شارژ شود. این روش باعث شروع کارکرد باطری شده و به نوعی یک تست برای سالم بودن باطری به حساب می‌آید.
هیچگاه در هنگام استفاده باطری خود را به برق برای شارژ شدن متصل نکنید.
اقداماتی در جهت افزایش طول عمر باطری لپ تاپ لنوو
تمامی برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید و فعال هستند را غیر فعال کنید. فعال بودن برنامه‌ها یعنی استفاده بیش از حد از مادربرد که خود این مسئله باعث افزایش کارکرد باطری و در نتیجه کاهش بازدهی آن می‌شود.
نور صفحه را تنظیم کنید. زیاد بودن نور صفحه باعث افزایش استفاده از باطری لپ تاپ می‌شود.
تمامی فلش های مورد استفاده را ببندید.
دستگاه خود را هر چند وقت یک بار ویروس کشی کنید.
نرم افزار و درایورها را به روزرسانی کنید.
به جای استفاده از حالت اسپلیت، حالت هایبرنت را به کار ببرید.
از آداپتور مناسب و با کیفیت استفاده کنید.
نرم افزارهایی که باطری زیادی را مصرف می‌کنند، حذف کنید.
بهترین مکان برای خرید باطری لپ تاپ لنوو اصلی در نمایندگی است. در نمایندگی لنوو شما می‌توانید انواع باتری‌های اصل متناسب با نوع مدل لپ تاپ خود را پیدا کرده و با ضمانت نامه معتبر خریداری کنید.
همچنین توجه داشته باشید که با عرضه‌ی دستگاه‌های قدرتمندتر اسیک، سختی شبکه تغییر زیادی خواهد کرد و قبل از خرید این دستگاه‌ها تاریخ

 

راه افزایش عمر باطری


هرچقدر از باطری کمتر استفاده کنید، عمر آن افزایش میاید. نکته بسیار مهمی که بعد از خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید

این است که آن را روشن بگذارید تا شارژ آن به صورت کامل به اتمام برسد، بعد از این که خاموش شد، لپتاپ خود را به مدت 12 ساعت به شارژ بگذاریدو در حین این مدت از آن استفاده نکنید. یادتان باشید اگر باتری شما مدام در حال استفده، دشارژ شدن و سپس شارژ باشد، از طول عمر آن به سرعت کاسته خواهد شد.عرضه دستگاه‌های جدید و تغییرات سختی شبکه را در نظر داشته باشید.جمع آوری ریگ استخراجبا توجه به سختی فعلی شبکه زی کش، استخراج با کارت گرافیک که در اوایل سال ۲۰۱۸ و قبل از آن انجام می‌شد، در حال حاضر دیگر هیچ سودآوری ندارد و هش ریت این شبکه تقریبا به طور کامل از طریق ای‌سیک‌ها تامین می‌شود.برای استخراج به صرفه زی‌کش از طریق کارت گرافیک باید یک ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه کنید. ریگ به معنای یک پک از سخت افزارهاست. ریگ کارت گرافیک در واقع مشابه با کیس کامپیوترهای خانگی اما با تعداد کارت گرافیک‌های بالاست.بهتر است در حین استفاده از لپ تاپ، از شارژر استفاده کنید که باطری در حالت استراحت قرار گیرد.

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی