گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

ساختار داخلی باطری لپ تاپ

قبل از اینکه اندکی عمیق‌تر به «چرایی» موضوع بپردازیم، می‌توانیم برخی نتایج آزمایش‌ها را بررسی کنیم. وب‌سایت اندروید آتوریتی در بنچمارک Speed Test G خود به سراغ دیوایس‌های مختلف با مشخصات و ظرفیت‌های باتری گوناگون رفته تا ببیند تخلیه کامل باتری هرکدام چقدر زمان می‌برد. Speed Test G تستی بسیار سنگین است و به گونه‌ای انجام می‌شود که میزان شارژدهی باتری به کمترین زمان ممکن می‌رسد. نتیجه را می‌توانید در تصویر پایین ببینید.تماس‌های گوگل میت به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند.نوع باتری : باتری سیلد ( اتمی ) - باتری اسیدی ( آبدار )

  1. گارانتی معتبر : 18 ماه
  2. برند معتبرایرانی موجود در بازار : باتری سوزوکی ، باتری اوربیتال وان ، باتری سیلور پلاس ، باتری واریان
  3. مشخصات باتری خودرو تویوتا رافور :
  4. ولتاژ باتری : 12 ولت
  5. آمپراژ باتری : 70 آمپر ساعت
  6. نوع باتری : باتری اتمی _ باتری اسیدی ( پیشتهاد کارشناسان ما خرید باتری اتمی می باشد )
  7. برند معتبر ایرانی : باتری سوزوکی ، باتری اوربیتال وان ، باتری سیلور پلاس ، باتری واریان

باتوجه به پیشرفت صنعت باتری خودرو

 

در ایران که مطابق با معیارها و تکنولوژی روز جهانی می باشد و با توجه به خدمات پس از فروش و به روز بودن تاریخ گارانتی پیشنهاد ما خرید باتری معنبر و مرغوب ایرانی می باشد .شرایط آب وهوایی فوق العاده در عملکرد باتری های خودرو نقش مهمی ایفا می کند. به عنوان مثال ، ماشین شما طول می کشد تا در ماه های سرد زمستان شروع به کار کند، زیرا باتری نیاز به قدرت بیشتری برای شارژ واکنش های شیمیایی خود دارد . در عین حال در تابستان ، باتری های الکترولیت باتری سریع تر می شوند و باعث کاهش واکنش های شیمیایی مورد نیاز برای ایجاد انرژی الکتریکی به اتومبیل شما می شود . ازاین رو شما باید محصولاتی رامشاهده کنید که در آن شبکه ها باید مواد تشکیل دهنده ایی مانند آلیاژها را داشته باشد که می توانند تاثیرات خوردگی را بالقوه را تاخیر ببخشند وشبکه خود باید به اندازه کافی قوی باشد.
اکثر مهندسان و متخصصان برای بازرسی و انجام پروژه های بزرگ خود، به جای اینکه از یک لپ تاپ با وزن تقریبی 2 کیلوگرم استفاده نمایند، از یک تبلت با وزن کمتر از 500 گرم استفاده می نمایند که این دستگاه نیز مانند رایانه شخصی دقیقاً همان فرآیندها را با همان کیفیت و کمیت انجام می دهد. از طرفی رایانه های دستی بنا بر اندازه کوچک خود و ایده های کاهش مصرف انرژی الکتریسیته، قابلیت نگهداری از انرژی الکتریسیته را تا مدت زمان بیشتری دارا می باشند. به نحوی که یک لپ تاپ می تواند بدون اتصال به منبع تغذیه انرژی الکتریسیته تا مدت زمان حداکثر 5 ساعت برای شما کار کند و تبلت می تواند تا بیش از 24 ساعت به صورت مداوم روشن بماند. البته رایانه های دستی برای اینکه فعالیت های خود را به صورت حرفه ای انجام دهند، به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند که هر کدام پردازنده ها و میزان حافظه مفاوتی را نیز دارا می باشند. در مواقعی که نیاز به ذخیره سازی حجم انبوهی از اطلاعات می باشد، باید از حافظه های جانبی یا پردازنده های قوی تری استفاده شود.


آیا یک وسیله نقلیه شروع به کار رانندگی می کنید ؟

وسایل نقلیه مدرن برای بهره وری بیشتر سوخت استفاده از تکنولوژی شروع به توقف می کند .انتخاب باتری ضعیف ترممکن است موجب افزایش طول عمر باتری شود که می تواند هزینه های بیشتری رامتحمل شود .باتری خودرو با فناوری جاذب( AGM)، راه حل مطلوب برای خودروهای شروع به کار استدر ارتباط با ماشین های سنگین از برق 24 ولت استفاده میگردد این در حالی هست که در ماشین های معمولی و سبک و ماشین های نیمه سنگین از ولتاژ 12 ولت استفاده میگردد .https://www.blsco.ir/group/1/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE


برندهای معتبرایرانی موجود در بازار باتری :

 

صبا باتری ( باتری واریان ، باتری آرمو ) - سپاهان باتری ( باتری اوربیتال وان ، باتری سوزوکی ، باتری اتمیک ، باتری سیلور پلاس )با توجه به مزیت های باتری اتمی ( سیلد ) نسبت به باتری اسیدی ( آبدار ) پیشنهاد کارشناسان شرکت کارن باتری هیرو ، خریداری باتری سیلد ( اتمی ) می باشد توجه به تاریخ گارانتی باتری بسیار مهم می باشد و بهتر است که مشتریان محترم هنگام خرید به تاریخ تولید باتری ( باطری ) دقت نمایید واز شرکت های معتبر تهیه نمایند .

یادآوری می شود که هر چقدر میزان استفاده صاحبان خودرو

از وسیله نقلیه بیشتر باشد به همان میزان می توان باتری با آمپراژ بالاتری استفاده کرد ، مثلا اگر از سیستم صوتی قوی و یا سیستم تصویری زیاد مورد استفاده تان قرار میگیرد و یا اگر در مسیرهای پر ترافیک به صورت روزانه تردد دارید ، و یا اگر از کولر و یا بخاری استفاده می کنید پیشنهاد میگردد باتری ( باطری ) با آمپر بالاتری خریداری نمایید ، البته قبل از خریداری باتری خودرو بهتر هست با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید و از ابعاد باتری خودرو مطلع شوید تا به لحاظ محفظه ایی که باتری در آنجا قرار میگیرد دچار مشکل از لحاظ فضای مربوطه نشوید و باتری به طور مناسب در جایگاه خود قرار گیرد .

باتری مورد نظر، یک سلول کیسه‌ای مسطح یک آمپر ساعتی است و از یک آند فلزی لیتیوم استفاده می‌کند که به ۵۰ درصد توانایی ذخیره انرژی بیشتری در مقایسه با سلول‌های امروزی دارد. این باتری همچنین از یک الکترولیت مایع یونی استفاده می‌کند که یک نمک است که در دمای اتاق به شکل مایع است و دارای چندین مزیت نسبت به فناوری کنونی است.

پروفسور "پاتریک هولت"، مدیر مرکز تحقیق دانشگاه دیکین می‌گوید:

"مایعات یونی، غیر فرّار و در برابر اشتعال، مقاوم هستند. به این معنی که بر خلاف الکترولیتی که در حال حاضر در سلول‌های لیتیوم-یون به عنوان مثال در باتری‌های سامسونگ و تسلا استفاده می‌شود، مشتعل و منفجر نمی‌شوند."

وی افزود: آنها نه تنها منفجر نمی‌شوند، بلکه وقتی گرم می‌شوند، عملکرد بهتری پیدا می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی به سیستم‌های خنک کننده گران قیمت و دست و پا گیر برای جلوگیری از گرم شدن باتری‌ها نیست.از نظر تئوری، در نقطه مقابل این که به ما گفته می‌شود از باتری‌های لیتیومی امروزی چگونه مراقبت کنیم، این موضوع می‌تواند به ساخت یک باتری لیتیومی منجر شود که می‌تواند بدون مشکل با سرعت بالایی شارژ و تخلیه شود.


به طور کلی می توان تبلت ها را یک ابزار هوشمند معرفی نمود.

 

هر دستگاهی که قابلیت تصمیم گیری و شناسایی موقعیت را داشته باشد، یک ابزار هوشمند شناخته می شود. تبلت ها نیز بنا به سیستم عاملی که بر روی آنها نصب شده است و همچنین سخت افزارهایی که برای شناسایی وضعیت و احیای نیازهای کاربران تعریف می شود، هوشمندانه عمل می نمایند. رایانه های دستی می توانند به شبکه های محلی بیسیم متصل شوند و همچنین خودشان به تنهایی یک شبکه مخابراتی را مدیریت نمایند. نرم افزارهای مدیریتی رایانه های دستی می توانند در هر موقعیت به کاربر امکان دسترسی به حساب های امنیتی را مهیا نمایند و کاربران به راحتی می توانند با نرم افزارهای کاربردی خود یا حساب های امنیتی خود به راحتی کار کنند. رایانه های دستی هوشمند امکان شناسایی موقعیت افراد را دارا می باشند و بسته به موقعیت افراد می توانند شرایطی را برای آنها فراهم نمایند تا فرآیندهای آنها به راحتی انجام شود.

رایانه های دستی با توجه به صفحه نمایش بزرگی که دارند

برای انجام بازی های دیجیتالی، بستر خوبی را فراهم آورده اند. انجام دادن یک بازی تمرکزی در یک صفحه نمایش 7 اینچی تبلت بسیار جذاب تر از انجام همان بازی در یک تلفن همراه با صفحه نمایش 2 اینچ می باشد. همچنین امکاناتی مانند سنسور شناسایی حرکت و غیره نیز می تواند تبلت را به یک دسته بازی هوشمند تبدیل نماید که در واقع در هزینه های انجام بازی تا حد چشمگیری صرفه جویی انجام شده است. از طرفی کاربر می تواند هیجان بیشتری را از انجام آن بازی کسب نماید.البته باتری‌هایی که داغ می‌شوند، برای تلفن‌های همراه یا لپ‌تاپ‌ها مناسب نیستند، اما به عنوان مثال می‌توانند برای وسایل نقلیه برقی بسیار مفید باشند.

دکتر "رابرت کر"، از محققان این مطالعه می‌گوید:

((استفاده از الکترودهای فلزی لیتیوم در باتری‌های لیتیوم فلزی در صنعت باتری رایج نیست، بنابراین در مورد بهترین راه تولید این سلول‌ها در سطوح عملی اطلاعات کمی وجود دارد. اکنون ما بعد از سال‌ها توجه جدی به فرآیندهای تولید و جزئیات، به یک سطح معیار رسیده‌ایم که مطمئناً باعث می‌شود توجه همگان جلب شود. در حالی که تنها یک گام در راه رسیدن به سلول‌های ۱.۷ آمپر ساعتی فاصله داریم که به‌زودی تولید خواهند شد، این یک نقطه عطف مهم در باتری‌ها برای نمایش فناوری جدید است.گی امنیتی که Zoom از آن محروم است. در حالی که سرویس تماس ویدیویی گوگل ویژگی‌های پیشرفته زوم را ندارد، استفاده از آن راحت‌تر و سریع‌تر است. برای استفاده از گوگل میت نیازی به دانلود یا نصب اپلیکیشن ندارید و می‌توانید تحت وب با دیگران ارتباط برقرار کنید.))
در پیکسل ۴ نیز حالت ۹۰ هرتزی نمایشگر باعث می‌شود روشنایی صفحه کاهش یابد تا عمر باتری کمابیش بدون تغییر باقی بماند. دلیل این موضوع خیلی ساده آن است که هرچه نمایشگر سریع‌تر محتویات تصویری را به‌روزرسانی کند، پردازنده دستگاه مصرف انرژی بالاتری خواهد داشت.
نهایت اتصال کوتاه و برخی مشکلات دیگر را به همراه دارد. با این حال کمپانی Zinc8 از این نقطه ضعف به عنوان روشی مفید در طراحی باتری‌های خود بهره برده است. مدیر ارشد فناوری این شرکت، بر رویکرد متفاوتشان تاکید دارد: «بیشتر محققان حوزه باتری روی-هوا درباره الکترولیتی کار می‌کنند که بر مشکل ایجاد دندریت غلبه کند ولی ما رویکردی کاملاً‌ متفاوت را در پیش گرفتیم». Zinc8 فرایندی را ابداع کرده که دندریت را از الکترودها حذف می‌کند و در نهایت انتقال ذرات دندریت به مخزن ممکن می‌شود. البته فرایند تولید این باتری از اسرار تجاری این استارتاپ است و نحوه دقیق آن مشخص نیست و مبهم به نظر می‌رسد.

Zinc8 برنده جایزه چالش نوآوری سازمان نیروی نیویورک 

این چالش در واقع یک مناقطه برای راهکاری نوآورانه جهت تولید تکنولوژی ذخیره انرژی برای بیش از ۸ ساعت بوده است. به گفته توسعه دهندگان این باتری‌ها قرار است در ابتدا در ایالت نیویورک مورد آزمایش قرار بگیرند.مثال‌های بیشتری می‌خواهید؟ می‌دانستید که وان پلاس ۸ با باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی و نمایشگر ۹۰ هرتزی، عمر باتری بهتری نسبت بهوان پلاس ۸ پرو با باتری ۴۵۱۰ میلی آمپر ساعتی و نمایشگر ۱۲۰ هرتز دارد؟ مشخصات سخت‌افزاری خالص دو دستگاه عملا یکسان است و همین نشان می‌دهد که نمایشگر و نرخ به‌روزرسانی چقدر روی عمر باتری تاثیر می‌گذارد.
البته مینگ چی کو به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تحلیلگران اپل پیش‌بینی کرده است

که هر چهار آیفون سال 2020 با صفحه نمایش OLED عرضه خواهند شد. خط تولید آیفون 12 با مدل‌های 5.4، 6.1 و 6.7 اینچی روانه بازار می‌شود و البته به گفته مینگ چی کو احتمال این که دو نسخه 6.1 اینچی هم در کار باشد زیاد است.به گفته او یکی از این دو نسخه با دوربین سه‌گانه و حس‌گر زمان پرواز (ToF) عرضه خواهد شد و دیگری با دوربین دوگانه به بازار می‌آید. موبایل با عمر باتری طولانی به آسانی انتخاب بزرگ‌ترین باتری ممکن نیست. تولید‌کنندگان باید به تعادلی میان هزینه، فضا و سخت‌افزاری که می‌خواهند استفاده کنند برسند. هرچه قابلیت‌های دستگاه بیشتر باشد، بالانس کردن دشوارتر می‌شود. به این ترتیب اکثر تولیدکنندگان تصمیم می‌گیرند به بالانسی میان سخت‌افزار و ظرفیت باتری برسند که باعث می‌شود با مصرف معمول، یک روز کامل دوام بیاورند.خود را از دست می‌دهد. اگر مسافتی که بعد از روشن شدن موتور طی می‌کنید، خیلی کوتاه (مثلا کمتر از 500 متر) باشد، در این صورت دینام فرصت کافی برای شارژ کامل باتری را نخواهد داشت.https://digiato.com/article/2020/05/30/%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88/

چنانچه از خودروی خود عموما برای ترددهای کوتاه استفاده می‌کنید، بهتر است هر از چند گاهی به مدت 20 الی 30 دقیقه به رانندگی با آن بپردازید تا باتری کاملا شارژ شود.خود را از دست می‌دهد. اگر مسافتی که بعد از روشن شدن موتور طی می‌کنید، خیلی کوتاه (مثلا کمتر از 500 متر) باشد، در این صورت دینام فرصت کافی برای شارژ کامل باتری را نخواهد داشت.
این منبع همچنین به قابلیت‌های جدید دوربین و S Pen اشاره کرده اما در این موارد توضیح بیشتری ارائه نکرده است. از نظر ظاهری حاشیه پایینی نمایشگر حدود ۰.۴ میلیمتر از نوت ۱۰ پلاس باریکتر است، بریدگی نمایشگر ۰.۱ میلی متر کوچکتر شده و از ضخامت بدنه هم از ۷.۶ میلیمتر فراتر نمی‌رود که ۰.۳ میلیمتر از پرچمدار فعلی سری نوت کوچکتر است.Ice universe در توییت دیگری از اطلاعاتی در رابطه با نسخه 5G گلکسی نوت ۲۰ پرده برداشته که چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد. به گفته وی این پرچمدار به نمایشگر تخت با رزولوشون FHD مجهز شده و نرخ تازه‌سازی آن از ۶۰ هرتز فراتر نمی‌رود. همچنین حاشیه‌های نمایشگر هم به باریکی نسخه الترا نخواهد بود.
چنانچه از خودروی خود عموما برای ترددهای کوتاه استفاده می‌کنید، بهتر است هر از چند گاهی به مدت 20 الی 30 دقیقه به رانندگی با آن بپردازید تا باتری کاملا شارژ شود.
تست‌ها هیچ ارتباط مستقیمی میان ظرفیت باتری و عمر باتری نشان نمی‌دهند چون اصلا چنین ارتباطی وجود ندارد. باتری‌های بزرگ‌تر بدیهتا انرژی بیشتری در اختیارتان می‌گذارند، اما تصمیمات پنهان تولیدکننده راجع به سخت‌افزار می‌تواند تاثیری شگرف روی نتایج عمر باتری در دنیای واقعی داشته باشد.

  1. باطری بدون فلز و کبالت را با سه مواد اختصاصی و تازه خواهد ساخت
  2. گفته می شود می توان تمامی این ترکیبات را از آب دریا تامین کرد
  3.  خبری خوبی برای دوستداران محیط زیست می باشد
  4. که از معادن معدنی و طبیعی استفاده نخواهد شد و آسیبی
  5. به آنها وارد نخواهد شد.این شرکت همچنین سنگین بودن این محصول را تایید کرده است
  6. طبق ادعا های خود هنوز وزن این باطری معلوم نشده است
  7. حدس زده می شود به خاطر بهره گیری از دیگر مواد وزن این
  8. محصول سنگین تر باشد و سریع تر از سری های مختلف باطری باشد.

 

پایان مقاله

همین ویژگی ها هستش که باعث میشه در نهایت این باطری سبک و بدون فلز را تجربه کنیم و شاید در آینده شاهد باطری هایی با سرعت شارژ قوی تر نسبت به باطری هایی که در بازار وجود دارد مشاهده کنیم. بازار ایران هنوز دارای باطری خوب و باکیفیت می باشد که شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد باتری های باکیفیت تری نسبت به گذشته باشیم.و این را هم در ذهن داشته باشید که چگونگی استفاده شما از موبایل هم یک لایه بحث‌برانگیز دیگر به تمام این‌ها استفاده می‌کند. افرادی که به صورت گاه و بیگاه به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند، در پایان روز عمر باتری بسیار بیشتری نسبت به موبایل گیمرها خواهند داشت.او همچنین انتظار دارد که هر چهار مدل این دستگاه‌ها باوجود مودم X55 کوالکام از فناوری 5G پشتیبانی کنند و برخی مدل‌ها بر اساس کشور در انواع Sub-6G-only یا Sub-6G-plus-mmWave عرضه می‌شوند.او در آخرین تحقیقاتش تأکید می‌کند که اپل در نیمه اول سال 2020 از همراه هوشمند آیفون SE 2 با صفحه نمایش 4.7 اینچی رونمایی خواهد کرد.
بنابر گفته او این تلفن همراه هوشمند با صفحه نمایش LCD مشابه با نسخه به‌کار رفته در آیفون 8 عرضه می‌شود.
 
اما حتی سخت‌افزار هم تنها متغیر نیست. نرم افزار اسمارت‌فون‌ها می‌توانند با بستن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه و کاهش مصرف پردازنده، عمر باتری را بهبود ببخشند.برای شروع کنفرانس ویدیویی با گوگل میت تنها کافیست به وب‌سایت آن بروید و وارد حساب گوگل خود شوید. پس از ورود به حساب خود با کلیک روی گزینه «Start a meeting» می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، البته امکان برنامه‌ریزی برای تماس‌های آینده از طریق تقویم گوگل نیز برای شما فراهم شده است. پس از ساخت یک تماس، لینک آن را در اختیار کاربران موردنظر خود قرار دهید تا پس از ورود به حساب گوگل خود، به تماس اضافه شوند.
برای پیشگیری از این اتفاق، برخی خودروسازان باتری محصولات خود را در صندوق عقب یا زیر صندلی عقب تعبیه می‌کنند که البته در این مدل‌ها هم دمای باتری کمابیش بالا می‌رود. در هر صورت بهترین کار این است که باتری اتومبیل خود را منظم بازبینی کنید، به‌ویژه در بهار و پاییز؛ همچنین برای اطمینان بهتر است کابل اتصال باتری به باتری را در صندوق عقب قرار دهید تا در شرایط اضطراری بتوانید با کمک مالکین سایر اتومبیل‌ها، خودروی خود را روشن کنید.
در تماس‌های ویدیویی با گوگل میت می‌توانید نمایشگر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، لایوت را تغییر دهید، میکروفن کاربران را خاموش کنید و همچنین پیام‌های متنی یا اسناد را در محیط چت به اشتراک بگذارید.در صورتی که با پرداخت ماهانه ۶ دلار، اشتراک G Suite داشته باشید، گوگل ویژگی‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. از این قابلیت‌ها می‌توان به امکان ضبط جلسات، استریم زنده برای حداکثر ۱۰۰ هزار بیننده و شرکت حداکثر ۲۵۰ کاربر در یک کنفرانس ویدیویی اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۴/۰۱
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی