گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

تعمیر قاب لپ تاپ

 

قاب لپ تاپ

برای بیان تعمیر قاب لپ تاپ سونی ابتدا باید بدانید قاب لپ تاپ به کدام قسمت گفته می شود. درست است که ممکن است برخی از شما به عنوان کاربران لپ تاپ نام قاب را شنیده باشید و به آن آشنا باشید، ولی این بخش از مطلب برای کسانی نوشته می شود که اطلاعاتی از قاب لپ تاپ ندارند.تعمیرات قاب لپ تاپ فوجیتسو یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی فوجیتسو است که توسط برترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و لوازم جانبی انجام می پذیرد. خرابی شارژر لپ تاپ معمولاً با نشانه‌هایی چون عدم تغذیه لپ تاپ و تأمین برق مورد نیاز آن همراه است.در اچ پی زون امروز، میخوایم راجع به شارژر لپ تاپ اچ پی و روش های تعمیر این قطعه با شما همراهای عزیز صحبت کنیم. اهمیت شارژر در لپ تاپ کاملا مشهوده و نیازی به تاکید دوباره نیست. اگه هر کدوم از بخش های شارژر دچار ایراد بشه، فرایند شارژ لپ تاپ مختل میشه و شما نمیتونین به درستی باهاش کار کنین. مطلب آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی که توسط متخصصن تعمیر لپ تاپ تهیه و تدوین شده، بهتون کمک میکنه که مشکلات این قطعه رو بشناسین و اونا رو در زمان مناسب برطرف کنین.برای آشنایی بیشتر شما کاربرای عزیز با این فرایند و مراحل و نکات مهم اون، میتونین کلیپ آموزشی رو هم تماشا کنین و در جریان نکات کاربردی تری قرار بگیرین. ضمن اینکه اگه با انجام دادن مراحل ذکر شده در ویدئو، نتونستین مشکل شارژر رو برطرف کنین، همکارای ما در نمایندگی مجاز اچ پی مرکز سخت افزار ایران، تخصصی ترین سرویس های ترمیمی رو بهتون ارائه میدن.در صورت خرابی شارژر، کاربر با دستگاهی مواجه خواهد شد که چراغ پاور آن حتی پس از وصل کردن شارژر به لپ تاپ خاموش می‌ماند و به دلیل عدم دریافت برق روشن نمی‌شود. در این شرایط نیاز است  تا در وهله نخست از وجود اشکال در شارژر لپ تاپ مطمئن شد؛ چرا که عدم شارژ شدن دستگاه ممکن است نه به دلیل خرابی این بخش، بلکه به دلیل وجود اشکال در سایر بخش‌های دستگاه باشد.در صورتی که بررسی های کارشناسان تعمیر لپ تاپ سونی منجر به این نتیجه شود که اشکالاتی در شارژر لپ تاپ وجود دارد می‌تواند با مراجعه به مراکز استاندارد تعمیر، جهت تعویض و یا تعمیر شارژر لپ تاپ سونی ادقام کرد. توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این بخش از دستگاه توسط کارشناسان فنی مربوطه انجام شود. با این وجود، اگر از دانش و مهارت انجام این کار برخوردار هستید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر و مشاهده ویدئوی آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ سونی، شیوه انجام این کار را بیاموزید.خنک نگه داشتن و جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ در نگهداری از این وسیله ضروری است. این داغ شدن به دلیل فعالیت زیادی باتری ایجاد می شود. لپ تاپ را برای مدتی خاموش نگه دارید و با آن کار نکنید. در صورت از لزوم از هوا فشرده برای تمیز کردن منافذ فن لپ تاپ استفاده نمایید. دقت داشته باشید که به صورت مستقیم وارد منافذ نشوید و فقط گوشه ها را تمیز کنید. در صورتی که مهارت کافی برای جدا کردن بخش های مختلف دارید بد نیست کل بخش های لپ تاپ را با کمپرس هوا تمیز کنید.

 

 

قاب لپ تاپ لنوو

 

برای تمیز کردن قاب از موادی استفاده کنید که در شیوه های مرسوم پاکسازی لپ تاپ به شما توصیه می شود. از هیچ وسیله زبر و سختی برای تمیزی لپ تاپ استفاده نکنید. لپ تاپ را در مکان هایی که امکان بروز حادثه ای در آنجا وجود دارد قرار ندهید.هر ضربه ای می تواند به قاب لپ تاپ آسیب برساند. در دماهای بسیار گرم یا بسیار سرد قرار ندهید. میزان دمای هوا می تواند بر تعمیر قاب لپ تاپ اثر گذار باشد. از هر گونه دستکاری های ناکارآمد، خطرناک و نامناسب در قاب لپ تاپ خودداری نمایید.راه های ساده ای برای پیشگیری از بروز آسیب و در نتیجه آن تعمیر قاب لپ تاپ سونی وجود دارد. یکی از این روش های ساده استفاده از محافظ بر روی قاب لپ تاپ است. البته این محافظ برای تمامی ابعاد قاب قابل استفاده نیست. هر چند یکی از موارد قابل توجه در این محافظ هم امکان تهویه هوا برای لپ تاپ است.

 

"از قاب لپ تاپ خود به دقت راقبت کنید."

 

قبل از خرید قاب لپ تاپ توجه کنید

 

راه های ساده ای برای پیشگیری از بروز آسیب و در نتیجه آن تعمیر قاب لپ تاپ سونی وجود دارد. یکی از این روش های ساده استفاده از محافظ بر روی قاب لپ تاپ است. البته این محافظ برای تمامی ابعاد قاب قابل استفاده نیست. هر چند یکی از موارد قابل توجه در این محافظ هم امکان تهویه هوا برای لپ تاپ است.برای تمیز کردن قاب از موادی استفاده کنید که در شیوه های مرسوم پاکسازی لپ تاپ به شما توصیه می شود. از هیچ وسیله زبر و سختی برای تمیزی لپ تاپ استفاده نکنید. لپ تاپ را در مکان هایی که امکان بروز حادثه ای در آنجا وجود دارد قرار ندهید.هر ضربه ای می تواند به قاب لپ تاپ آسیب برساند. در دماهای بسیار گرم یا بسیار سرد قرار ندهید. میزان دمای هوا می تواند بر قاب لپ تاپ اثر گذار باشد. از هر گونه دستکاری های ناکارآمد، خطرناک و نامناسب در قاب لپ تاپ خودداری نمایید.

 

"از قاب لپ تاپ با دقت مراقبت کنید"

 

برای جلوگیری از خرابی قاب لپ تاپ لنوو راه های بسیاری وجود دارد. اول آنکه به هنگام بستن لپ تاپ دقت کنید وسیله ای مابین صفحه و کیبورد قرار نگرفته باشد، زیرا در این صورت به دلیل فشار وارد شده در هنگام بستن، لولا های مراقبت لپ تاپ دچار آسیب می شوند. در قدم بعدی از گذاشتن وسایل بر روی لپ تاپ، حتی وسایل کوچک، خودداری کنید.این کار اگر به صورت مداوم تکرار شود سطح دستگاه را دچار خرابی و خط و خش می کند ، این خط و خش ها زیبایی دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و کاربر ناچار است برای حفظ زیبایی دستگاه نسبت به تعویض قاب لپ تاپ لنوو اقدام کند. از دیگر واردی که بر حفظ سلامت قاب لپ تاپ موثر است گذاشتن آن در مکان های امن می باشد.برای مثال گذاشتن لپ تاپ در محیط هایی با ارتفاع نسبتا زیاد که ممکن است با کوچکترین ضربه منجر به سقوط دستگاه شود اصلا مناسب نیست. بنابر این برای نگهداری بهتر از لپ تاپ خود و جلوگیری از آسیب دیدگی قاب آن لازم است دستگاه ها را در فضاهایی با ارتفاع کم قرار دهید. . استفاده از کاور متناسب با مدل لپ تاپ خود نیر تاثیر بسزایی در حفظ سلامت آن دارد.این کاور ها یا کیف ها به دلیل بهره مندی از لایه های زیاد قابلیت جلوگیری از ضربه ی وارد شده به دستگاه را دارند.

 

 

قبل از خرید قاب لپ تاپ دقت کنید

 

 

مهمترین عامل آسیب رساندن به شارژرهای لپ تاپ ایسوس نواسانات برق است.از این رو پیشنهاد میشود در درجه اول از محافظ برق به عنوان ابزاری برای جلوگیری از آسیب به شارژر لپتاپ استفاده کرد. یکی دیگر از عامل مهم که موجب آسیب رسیدن به شارژر لپ تاپ میشود تا کردن کابل و گره زدن مداوم آن است. کابل مسی پس از تعداد مشخصی تا شدن و خم شدن میشکند.این قطع شدگی های کوچک موجب ایجاد پدیده اتصال کوتاه شده و در نتیجه مقدار جریان زیادی را از آداپتور شارژر جذب ( اصطلاحا آمپر میکشد) میکند. وقتی این جریان بیش از حداکثر جریان خروجی شارژر لپ تاپ باشد ، بسادگی شارژر میسوزد. به همین دلیل است که کاربرانی که شارژر لپ تاپ خود را هر روز با خود حمل میکنند و ناچاراند که روزانه چندین بار آن را مچاله کرده در کیف بگذارند و دوباره باز کنند بیشترین احتیاج به تعویض شارژر لپ تاپ خود را دارند. نکته سوم کاملا بدیهیست. استفاده از کابل برق بی کیفیت! عدم استفاده از مس در آلیاژ رشته ها باعث پایین امدن کیفیت این کابل ها و به دنبال ان به وجود آمدنپدیدیه ی اتصال کوتاه در لپ تاپ شده است.در زیر به چند نکته برای مراقبت از شارژر لپ تاپ ایسوس امده است..

 

 

  • برای اتصال شارژر به لپ تاپ، ابتدا آن را به برق بزنید و سپس آن را به لپ تاپ متصل کنید.
  •  
  • حتی اگر عجله دارید هنگام جدا کردن شارژر دقت کنید زیرا اعمال فشار و یا کشش زیاد می تواند باعث آسیب در شارژر و قسمت ورودی شارژر شود..
  •  
  • شارژر را از رطوبت دور نگه دارید. بهتر است در جایی خشک و با دمایی متعادل از آن استفاده کنید.
  •  
  • از گره خوردن کابل و یا خم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.
  • حتما از شارژر اصلی استفاده کنید. این شارژرها، میزان خروجی جریان و ولتاژ مناسب لپ تاپ دارند و فشاری به آن وارد نمی کنند.
  •  

 

قاب لپ تاپ با کیفیت

 

 

تعمیر آداپتور لپ تاپ و یا تعمیر آداپتور شارژر فرآیندی است که طی آن تلاش می گردد ناکارآمدی و اختلال پیش آمده در عملکرد آداپتور مرتفع گشته و کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود.اگر شما هم تمایل به تست آداپتور و رفع اشکالات آن دارید با مجموعه دور اندیش همراه باشید .در ابتدا تست آداپتور لپ تاپ برای اطمینان از تعمیر آداپتور لپ تاپ؛ تست توسط مدار لامپ سری را برای شما شرح می دهیم زیرا ممکن است مشکل از باطری ،لپ تاپ یا مدار جانبی باشد برای تست آداپتور اول از سالم بودن کابل برق اطمینان حاصل کنید .برای تست آداپتور باید کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری وصل کرده ،لامپ روشن و خاموش می شود ،کابل را از پریز جدا می کنیم و زیر ۱۰ ثانیه دوباره اتصال می دهیم ،اینبار لامپ روشن نمی شود(اصلا روشن نمی شود)کابل رو جدا کرده یک دقیقه صبر می کنیم و دوباره کابل را متصل می کنیم ،لامپ دوباره خاموش و روشن می شود سپس کابل آداپتور را به پریز برق شهر وصل کرده و از خروجی آداپتور ولتاژ بگیرید ،که این ولتاژ باید با ولتاژ نوشته شده روی بدنه آداپتور یکی باشد .در این صورت آداپتور سالم است و نیازی به تعمیر آداپتور لپ تاپ ندارد .آداپتورهای لپ تاپ دارای باکس هستند (روکش پلاستیکی پوشاننده برد آداپتور) که باز کردن این قطعه کار آسانی نیست و در صورتیکه با روش نامناسبی آن را باز نمایید، باعث بد شدن ظاهر آداپتور شده و گاهی نیز ممکن است آداپتور شما از نظر ایمنی مشکل پیدا کند.

 

 

سخن آخر

 

عمر قاب لپ تاپ یکی از سرویس هایی است که غالب کاربران به ان نیاز پیدا می کنند.شارژر لپ تاپ یکی از قطعاتی است که بیشترین استهلاک را در طوواردی که مشکل از کابل,سوکت شارژر باشد,تعمیر می تواند یک گزینه ی خوب و مقرون به صرفه برای شما باشد!در غیر این صورت توصیه ی ما به شما تعویض به جای تعمیر است. شارژرها جر قطعات خارجی لپ تاپ هستند که قادرند ولتاژ سطح بالا را دریافت و آن را به یک ولتاژ سطح پایین و مورد نیاز لپ تاپ تبدل کنند,از این رو استفاده از یک شارژر مناسب و سازگار با لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

  • ۹۸/۰۵/۲۲
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی