گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

آشنایی با دنیای دیجیتال

 

باز کردن گوشی با صورت یکی از کاربردی‌ترین و امن‌ترین روش‌های باز کردن قفل گوشی‌هاست. پیکسل ۴ هم با قابلیتی به نام فیس آنلاک معرفی شد که به کاربران اجازه می‌داد گوشی خود را با اطلاعات چهره باز کنند. مشکلی که این روش داشت، نیاز نداشتن آن به باز بودن چشم‌ها بود که عملا آن را به روشی ناامن تبدیل می‌کرد. این مشکل همانطور که گوگل وعده داده بود، برطرف شده و کاربران پس از نصب آپدیت ماه آوریل، می‌توانند با خیال راحت از این ویژگی استفاده کنند.

 

آپدیت فوق قابلیتی تحت نام «نیاز به باز بودن چشم‌ها»

 

را معرفی می‌کند که به صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران پیکسل ۴ (XL) فعال شده است. از این پس دیگر نیاز نیست نگران این باشید که فرزند شرور شما با نگه‌داشتن گوشی جلوی صورتتان، خرید‌های درون‌برنامه‌ای را تایید کند، زیرا پس از نصب این آپدیت برای تایید و باز کردن گوشی، حتما باید چشم‌های خود را باز نگه داشته باشید.پیکسل ۴ترافیک داخلی ما این ایام به خارج میرود و دوباره به داخل برمیگردد و همین مسئله کار ما را چند برابر کرده است. درصورتی که این اختیار برای رفع فیلترینگ در دست من بود حتماً آنرا انجام می دادم.جهرمی در مورد عملکرد پیام رسان های داخلی ادامه داد: پیام رسان های داخلی تمام این مدت سرکار بودند و تلاش زیادی کردند تا ظرفیت کاربری رشد خوبی به همراه داشته باشد. برعکس دفعات قبل که به محض اینکه به آنها فشاری می آمد متوقف می شدند، این بار پای کار ماندند و خدمات خود را اریه کردند.
بهترین ردیاب های تناسب اندام سال 2016: Fitbit، Garmin، Misfit و چند برند دیگر
انتخاب بهترین ردیاب تناسب اندام کار بسیار پیچیده ایست. پیش از این ردیاب های Fitbit و Jawbone برترین تکنولوژی های پوشیدنی تناسب اندام به شمار می آمدند. گذر زمان باعث شده تا افراد، عملکردهای متفاوتیاز رداو افزود: در این مدت فقط یکی از پیام رسان ها دچار مشکل شد که آن هم به اشتباهات فنی خودشان در طراحی زیرساخت برمی گشت و مقداری از آن هم به کم بود تجهیزات.


بلوتوث نسخه 5 (Bluetooth v5) در راه است!


بلوتوث نسخه ۵ فاصله ارتباط را چهار برابر، سرعت انتقال داده را دو برابر و ظرفیت پخش داده را تا 800 برابر افزایش می دهد!بلوتوث، یک استاندارد بی سیم  برای انتقال داده در فواصل کم است که در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت اریکسون ابداع شد. در حال حاضر فنآوری بلوتوث توسط گروه SIG یا Special Interest Group که متشکل از بیش از ۲۵۰۰۰ شرکت عضو است، مدیریت می شود. فن آوری بلوتوث توسط موسسه IEEE...
ترافیک داخلی ما این ایام به خارج میرود و دوباره به داخل برمیگردد و همین مسئله کار ما را چند برابر کرده است. درصورتی که این اختیار برای رفع فیلترینگ در دست من بود حتماً آنرا انجام می دادم.
«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد که استفاده از فرکانس خالی صداوسیما در جلسه آتی ستاد مبارزه کرونا مطرح و بررسی خواهد شد.وزارت ارتباطات در روزهای گذشته اعلام کرده که رفع مشکل سرعت و کیفیت اینترنت موبایل منوط به آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ است که در حال حاضر در... ادامه مطلبپیش‌تر در خبرها خواندید که به خاطر خانه نشینی و قرنطینه مردم سراسر دنیا، فشار بر شبکه های اینترنتی در کشورهایی نظیر ایتالیا، ایران، فرانسه، اسپانیا و انگلستان که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند از بقیه کشورها بیشتر شده و

  • در نتیجه این کشورها با افت کیفیت و سرعت اینترنت روبرو هستند.
  • در ایران شیوع کرونا و خانه‌نشینی بسیاری از مردم و همچنین برگزاری
  • کلاس‌های آنلاین به صورت مجازی در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های متفاوت
  • ، باعث شده که حجم استفاده از اینترنت خانگی کشور چند برابر شود
  • و این مساله باعث افت و کندی سرعت اینترنت بسیاری از کاربران
  • شده است. وزارت ارتباطات به همراه شرکت‌های عرضه کننده اینترنت
  • خانگی تاکنون اقداماتی نظیر اعطای ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان را برای
  • جلب رضایت مشترکین انجام داده‌اند و حالا قصد ارتقای سرعت کلیه
  • مشترکین را دارندارتقای سرعت اینترنت و عملیاتی شدن واقعی آن

بسته به موارد گوناگونی نظیر سیم‌کشی مخابراتی منازل و دیگر مسائل فنی دارد، به عنوان مثال این عکس نشان دهنده سرعت یک کاربر دارای سرعت اینترنت خانگی ۸ مگابیت است که کیفیت لازم را دریافت نمی‌کند و نه قبلا و نه پس از دستور وزیر ارتباطات این موضوع بهبود نیافته است.
وزیر ارتباطات تاکید کرده که افزایش سرعت به ۱۶ مگابیت منجر به رشد ۷ درصدی پهنای باند کشور شده است. صحبت وزیر ارتباطات مبنی بر افزایش سرعت کاربران تا ۱۶ مگابیت در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کاربرانی که هم‌اکنون هم دارای همین سرعت هستند، کیفیتی معادل نصف آن را دریافت می‌کنند و تماس‌ها با ۳۱۹ فروشگاه اینترنتی و ۵۵۰۰ واحد صنفی در پویش «از خانه بخریم» شرکت کردند


نوشتهآرش پارساپور ۰۱۸ ساعت پیش


رییس مرکز تجارت الکترونیکی از فعالیت موفق آمیز ۳۱۹ فروشگاه در جشنواره فروش اینترنتی «پویش از خانه بخریم» در کنار بیش از ۵۵۰۰ واحد صنفی آفلاین خبر داد.«علی رهبری» در نشست خبری این پویش که به صورت آنلاین و با حضور جمعی از خبرنگاران، و البته با قطع و وصل مکرر این ارتباط برگزار شد، اعلام کرد... ادامه مطلبجهرمی در مورد عملکرد پیام رسان های داخلی ادامه داد: پیام رسان های داخلی تمام این مدت سرکار بودند و تلاش زیادی کردند تا ظرفیت کاربری رشد خوبی به همراه داشته باشد. برعکس دفعات قبل که به محض اینکه به آنها فشاری می آمد متوقف می شدند، این بار پای کار ماندند و خدمات خود را اریه کردند.او افزود: در این مدت فقط یکی از پیام رسان ها دچار مشکل شد که آن هم به اشتباهات فنی خودشان در طراحی زیرساخت برمی گشت و مقداری از آن هم به کم بود تجهیزات.آن ها کمبود تجهیزات را اعلام کردند ولی وزارت ارتباطات اجازه قانونی ندارد که به آن ها تجهیزات بدهد. برای کمک به پیام رسان های داخلی از اپراتورها خواستیم ترافیک آن ها را خریداری کنند تا بتوانند سود حاصل ازآن را برای تجهیزات هزینه کنند.
آن ها کمبود تجهیزات را اعلام کردند ولی وزارت ارتباطات اجازه قانونی ندارد که به آن ها تجهیزات بدهد. برای کمک به پیام رسان های داخلی از اپراتورها خواستیم ترافیک آن ها را خریداری کنند تا بتوانند سود حاصل ازآن را برای تجهیزات هزینه کنند.


البته این قابلیت هنوز کمی با ویژگی Face ID اپل تفاوت دارد.

 

کمپانی کوپرتینویی نه تنها از کاربران می‌خواهد چشم‌های خود را باز نگه دارند، بلکه کاربر را ملزم می‌کند به صورت مستقیم به نمایشگر گوشی نگاه کند. اینگونه سیستم تشخیص چهره مطمئن می‌شود نیت کاربر واقعا باز کردن قفل گوشی است. در هر صورت به جز ویژگی فوق، آپدیت ماه آوریل چند مشکل دیگر پیکسل ۴ را نیز برطرف کرده است.در واقع به نظر می‌رسد دستوری که از سوی وزیر ارتباطات صادر شده تنها شامل ۱۶ درصد از مشترکین اینترنت ثابت با جمعیتی تقریبا ۸.۸ میلیون نفر بشود چرا که خطوط مسی و دیگر مشکلات فنی این اجازه را به کاربران نمی‌دهد که سرعت‌های ۸ تا ۱۶ مگابیت را در هر حالتی بتوانند تجربه نمایند. (البته توجه به این نکته هم لازم است که

  • وزیر ارتباطات این آمار را در بهار سال ۹۸ داده بود.)باید
  • گفت پروژه‌ ارتقای اینترنت از ADSL به VDSL در استان
  • تهران و قم که پیش‌تر توسط وزیر ارتباطات اعلام شده بود
  • ، پروژه جالب توجه‌تری خواهد بود و باید دید که بر اساس
  • وعده او آیا ثبت نام VDSL از امروز آغاز خواهد شد یا خیر.
  • برای مثال یکی از مشکلات کاربران با کارایی بلوتوث د
  • ر حین تماس بود که باعث می‌شد صدای شما به صورت

رسا به گوش مخاطب نرسد. گوگل این مشکل را به همراه یک مشکل در مدیریت مموری که مشکلات دیگری با بلوتوث LE به وجود می‌آورد را هم برطرف کرده است. در صورتی که برای نصب این آپدیت عجله دارید، گوگل کل ایمیج این آپدیت به همراه فایل زیپ OTA را منتشر کرده است. با این حال اگر با فلش کردن و باز کردن بوت لودر آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم چند روزی صبر کنید تا آپدیت راهش را به گوشی شما نیز باز کند.

 

سخن آخر

 

 

شرکت هوآوی پیش از این دستیار صوتی دیگر خود را با نام «ژیایی» (Xiaoyi) را ارائه کرده بود، اما مسئولان این شرکت همواره تاکید داشته‌اند که نسخه بین‌المللی دستیار صوتی هوشمند هوآوی جهت استفاده در بازارهای جهانی نیز به زودی ارائه خواهد شد.

«سیلیا» (Celia) نام این دستیار صوتی هوشمند است که همزمان با رونمایی از پرچمدار هوآوی یعنی سری Huawei P40 در شش کشور از بازار جهانی ارائه شده و آماده استفاده توسط علاقه‌مندان به این فناوری نوین است. هوآوی طبق برنامه‌ریزی انجام شده در آینده‌ای نزدیک این محصول را در کشورهای بیشتری نیز ارائه خواهد کرد اما در حال حاضر کاربران در کشورهای بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، شیلی، مکزیک و کلمبیا می‌توانند از «سیلیا» به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی استفاده کنند.
همان‌طور که پیش از این و در دستیارهای هوشمند دیجیتالی مشابه نیز دیده بودیم، «سیلیا» نیز با گفتن جمله “Hey Celia” فعال می‌شود. البته کاربران می‌تواننفشردن و نگه‌داشتن کلید «پاور» (Power) گوشی به مدت یک ثانیه نیز این دستیار هوشمند را فعال کنند. بعد از به کار بردن جمله “Hey Celia” می‌توان درخواست‌های متفاوتی نظیر برقراری تماس صوتی، ارسال پیام، تنظیم هشدار، خاموش و روشن کردن بلوتوث، تنظیم یک قرار ملاقات در تقویم، مشاهده وضعیت آب و هوا و موارد مشابه بسیاری را به «سیلیا» اعلام و پاسخ مورد نیاز را دریافت کرد.

در سال 1998 یاهو اولین نسخه از مسنجر قدیمی اش را با عنوان yahoo pager ارائه داد و برای سالیان سال، یاهو مسنجر فقط امکان نصب روی ویندوز، مک و لینوکس را داشت.

در اوایل سال 2000، این نرم افزار به طور گسترده تری در بین عموم رایج شد و به رقابت با skype برخاست. با اینکه یاهو مسنجر قدیمی کاربران زیادی را به خود اختصاص داد، اما در سال های اخیر با به روی کار آمدن سایت هایی مثل فیسبوک و توییتر و فراگیر شدن نرم افزارهای ارسال پیام در گوشی های موبایل، محبوبیت و استفاده ی گسترده ی سابقش را از دست داد.

با این حال، در دسامبر سال 2015، یاهو نسخه ی مدرن تری از نرم افزارش را برای گوشی های موبایل، به منظور رقابت با نرم افزارهایی مثل whatsapp ،snapchat ،viber و سرویس چت گوگل ارائه داد که قابلیت های زیادی مثل گفتگوی گروهی و اشتراک عکس ها با وضوح بالا داشت.

 با توجه به اینکه از تاریخ 5 آگوست سال 2016 به بعد حمایتی از مسنجر قدیمی از طرف این شرکت صورت نمی گیرد، یاهو در تلاش است تا ارتباطی بین این دو مسنجر برقرار کرده و بدین وسیله کاربران را به استفاده از مسنجر جدید تشویق نماید. 

آخرین بروز رسانی : June 21, 2016

«سیلیا» با قابلیت لنز هوش مصنوعی هوآوی (Huawei AI Lens) هم سازگار است. این فناوری بسیار پیشرفته قابلیت‌های محاسباتی قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند اینکه کاربر می‌تواند با گرفتن دوربین گوشی به سمت یک غذا و گفتن جمله‌ای مانند «سلیا، این غذا چقدر کالری دارد؟» البته به زبان‌های پشتیبانی شده «سیلیا»، می‌تواند پاسخ خود را دریافت کند.
هوآوی وعده داده تا «سیلیا» را برای پشتیبانی از قابلیت‌ها و زبانهای جدید ارتقا داده و در کشورهای جدیدی نیز عرضه کند. علاوه بر این و بر اساس برنامه‌ریزی‌ گسترده‌ی هوآوی، این دستیار صوتی دیجیتالی در آینده‌ای نه چندان دور در طیف متفاوتی از دستگاه‌های الکترونیکی از جمله اسپیکرها، تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
هوآوی پیش از اعمال محدودیت‌های ایالات متحده آمریکا نیز قصد داشت دستیار صوتی دیجیتالی خود را برای عرضه در بازارهای بین‌المللی آماده کند، اما به نظر می‌رسد شرایط فعلی باعث سرعت گرفتن اجرای این برنامه شده است.

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی