گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

جاواکاپ از جمله‌ی مسابقات برنامه‌نویسی است که هر ساله در یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور برگزار می‌شود. پس از آنکه این رقابت در سال ۹۲ و در دانشگاه شریف برگزار شد، حال به ششمین دوره رسیده‌ایم. ششمین دور از رقابت‌های جاواکاپ در دو مرحله‌ی کتبی و عملی برگزار می‌شود. سه دور ابتدایی از این رقابت‌ها فقط به‌صورت کتبی برگزار شده بود. یکی از اهداف اصلی انجمن جاواکاپ، آموزش رایگان و ارتقای سطح کیفی برنامه‎نویسان جاوا جهت حضور در بازار کار از طریق انتشار ویدیوهای آموزشی رایگان، خودآزمون‌ها، برگزاری سالانه آزمون و اعطای گواهی‎نامه است. شرکت‌های مختلف، به‌خصوص حامیان مسابقه، در انتظار نتایج مسابقه و مشاهده کارنامه شرکت‌کنندگان جهت جذب و استخدام هستند.جاواکاپ در دو مرحله‌ی کتبی و عملی برگزار می‎شود. آزمون کتبی به‌صورت چندگزینه‌ای در تاریخ جمعه ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۴ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. به افرادی که حد نصاب لازم را کسب می‌کنند، گواهینامه اعطا می‌شود که در یافتن فرصت‌های شغلی مفید است. سپس تعداد محدودی از افرادی که از آزمون کتبی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به مسابقه‌ی فینال دعوت می‌شوند که به‌صورت عملی در تاریخ جمعه ۱۰ آبان‌ماه به‌صورت حضوری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. اختتامیه آزمون/مسابقات، بعدازظهر همان روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.جایزه نفر اول مسابقه تا ۶ میلیون تومان، نفر دوم تا ۳ میلیون تومان و نفر سوم تا ۲ میلیون تومان خواهد بود و حداقل به ده نفر اول مسابقه نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.امروزه روز به روز افراد بشتری در حال آشنا شدن با این روش جدید هستند ، چرا که نیازی به لنز و عمل جراحی نیست !مافیاهایی مانند مافیا دارو سخت در تلاش هستند تا افراد کمتری با این روش ها آشنا شوند چرا که با این روش دیگر افراد نیازی به دارو و درمان به وسیله عمل های جراحی نیازی نخواهند داشت.این روش تنها برای تغییر رنگ چشم نیست بلکه گستره زیادی را شامل میشود.در واقع سابلیمینال ها با امواج آلفا و با تاثیر بر نورون ها عصبی مغزی باعث ایجاد نورون ها جدید و واکنش های جدید بدن در جهت خواسته به خصوص خود باعث تغییرات میشوند.سابلیمینال ها در کنار امواج به خصوصی که دارند دارای تلقیناتی هستند که فرد را به خواسته یا رفع مشکل اون هدایت میکند.درواقع ساخت نورون ها با ایجاد باور ها و عادات جدید روی میدهد که سابلیمینال ها این کار را انجام میدهند از این رو مهم است که سابلیمینال ما کاملا فارسی باشد و تلقینات به صورت کارشناسی شده و فارسی به کار برده شده باشد.رونالد گیلبرت ، متولد 1 ژانویه ی 1964 در ایالت اورگان آمریکاست. او به همراه اشخاصی چون اسکات آدامز،رابرت ویلیامز و کن ویلیامز از افرادی بود که با اضافه کردن داستان به عناصر بازی سازی این صنعت را برای همیشه تغییر دادند.ران بیشتر به خاطر توسعه ی زبان SCUMM که یک زبان مخصوص برای توسعه بازی بود، شناخته میشود. همچنین توسعه و ساخت بازی های پرفروشی از جمله Maniac Mansion ، سری Monkey Islandو Indiana Jones and the Last Crusade سبب شد که او هر چه بیشتر در دنیای بازی سازی معروف شود.او همچنین از موسسان شرکت Homongous Entertainment و Cavedog Entertainment نیز بود. البته امروزه هر دو این شرکت ها از بین رفته اند.سی سال پیش به شرکت لوکاس آرت (LucasArt) پیوست و به صورت خیلی اتفاقی شغل در این شرکت را بدست آورد. در کالج مشغول به تحصیل بود که برنامه Graphic BASIC که یک زبان الحاقی برای کومودور(Commodore ۶۴) بود را ساخت و به شرکتی به نام HESware) Human Engineered Software) در کالیفرنیا فروخت .این شرکت علاوه بر خرید این برنامه به ران پیشنهاد کار نیز دادند. او این پیشنهاد را قبول کرد و با این که هنوز از تحصیلش باقی مانده بود آن را رها کرد و از اورگان عازم کالیفرنیا شد. این اولین تجربه ی حرفه ای او بود که به عنوان برنامه نویس بازی های کومودور 64 کار میکرد ولی پس از 6 ماه کار در این شرکت، بیکار شد. پس از مدت کوتاهی HESware هم به مشکلات مالی برخورد و برای همیشه از این صنعت خارج شد.ران پس از خروج از HESware به شهر خودش برگشت و دوباره برای کالج ثبت نام کرد که در همین حین شرکت لوکاس فیلم (LucasFilm) به دنبال یک برنامه نویس کمودور ۶۴ بود و برای همین با ران تماس گرفت و از او درخواست همکاری کرد. در ابتدا شرکت بازی سازی لوکاس فیلم فقط هفت نفر کارمند داشت در حالی که شرکت دیگر این کمپانی که فیلمسازی می کرد پروژه های موفقی مثل فیلم جنگ ستارگان، ایندیانا جونز را که فیلم های پرفروشی نیز بودند را در کارنامه خود داشت.ران گیلبرت جزء معدود بازیسازهای دوران خود بود که هم در بخش برنامه نویسی و کد زنی مهارت داشت و هم در خلق جلوه های بصری و هنری بازی‌ها دست داشت که طبق گفته او،این چیزی بود که در ابتدای کار در این صنعت لازم است چون همه به تنهایی بازیسازی می‌کردند.او می‌خواست بازی‌های ماجراجویی، تعاملی، با داستانی قوی و گرافیکی هیجان‌انگیز باشند. چیزی شبیه بازی کردن یک فیلم یا یک داستان. او می‌خواست گرافیک متحرک را در بازی ها ببیند , چیزی که روبرتا و کن ویلیامز در Sierra Games به بازی‌ها اضافه کرده بودنداما مشکل اینجا بود که بازی آنها Text-Based بود و ران از این سبک متنفر بود.ران فکر می‌کرد که اگر گیمرها بخواهند هنگام تجربه ی بازی با محیط آن تعامل داشته باشند، باید بتوانند روی چیزهایی که می‌خواهند کلیک کنند . بنابراین او قصد داشت یک کار متفاوت انجام دهد، چیزی جدید که تمام عناصر مثبت را با هم ترکیب می‌کرد. یک داستان قوی، گرافیک خوب، حرکت و تعامل بهتر و البته یک سیستم ورودی جدید که همه نقاط در آن قابل کلیک باشد.ران گیلبرت به ساخت بازی های Point and Click معروف است.او بعد از ساخت بازی The Monkey Island 2 کمپانی لوکاس را ترک کرد و کمپانی‌ Humongous Entertainment را با هدف سرگرمی کودکان پایه‌گذاری کرد. یکی از دلایل ترک لوکاس فیلم این بود که نمی‌توانست با بازی‌هایی که Sierra Games منتشر می کرد رقابت کند و فروش بازی های این شرکت حدود ۱۰ برابر بازی هایی مثل Monkey Island بود. از جمله بازی هایی که Sierra Games منتشر کرده می توان به سری NASCAR ، Half-Life و King's Quest اشاره کرد. از دلایل دیگری که او تصمیم گرفت شرکت Humongous را تاسیس کند این بود که بازی های ماجراجویانه برای کودکان بسازد، چرا که معماهایی که در این سبک بازی ها بود برای کودکان پیچیده به نظر می رسید، در نتیجه تصمیم گرفت بازی هایی در ژانر ماجراجویی با معماهای ساده‌تر بسازد.این مقاله به بررسی فرم سمعی و بصری جدید در حال ظهور و بروز در زمینه بازیهای ویدیویی به نام بازی‌نما ( ماشینیما) می پردازد. بازی‌نما به " هنر ساخت فیلم های انیمیشن در یک محیط سه بعدی مجازی در زمان واقعی[3] " (مارینو، 2004، ص2) گفته می شود. به بیان ساده‌تر به معنی ساخت فیلم از بازی‌های ویدیویی[4] است. در مطالعه این فرم ترکیبی جدید، به دنبال بررسی حال و آینده ارتباط این شیوه بوده که خود در آرزوی تبدیل شدن به یک رسانه است. من پس از اکتشاف ویژگی‌های این فناوری جدید نتایج آنرا بررسی می‌کنم و نشان می‌دهم که چگونه در صنعت بازی‌های ویدیویی که از این شیوه نه به عنوان بازی و سرگرمی بلکه به عنوان یک فناوری برای تهیه و تولید یک هنر سمعی و بصری و به معنای دقیق‌تر فیلم‌های انیمیشن استفاده می‌کنند.


مقدمه

 

در این مقاله می‌خواهم فرم ترکیبی اخیر در حال ظهور از صحنه‌های بازی‌های ویدیویی، بازی‌نما را در نظر بگیرم. با توجه به آکادمی علوم و هنرهای بازی‌نما ([5]AMAS) بازی‌نما به عنوان " ساخت فیلم انیمیشن در یک محیط سه بعدی مجازی ریل تایم " (مارینو، 2004، ص1) تعریف می‌شود. بطور خلاصه بدین معنی ساختن فیلم انیمیشن [با استفاده] از موتور[6] بازی‌های ویدیویی است. به قول جان گائتا[7] سرپرست جلوه‌های ویژه فیلم ماتریکس " شبیه سازی تجربی و سرگرمی تعاملی را یک عامل هرج و مرج برای هنر معرفی کرده‌اند که متاسفانه قبل از این دیده نشده است (مارینو، 2004، ص IX). با این ویژگی تکاملی اما هنوز هم غالب داستان سرایی سنتی به تازگی در لباس فرم‌های جدید رسانه‌ای یک جهش به‌وجود آمده است.

همانطور که خواهیم دید، بازی‌نما به عنوان یک شکل ترکیبی یک همگرایی را نشان می‌دهد که خود را در بسیاری از روش‌ها و راه‌ها متجلی می‌سازد. همانطور که هنری لوود[8] در " نمایش ریل تایم: بازی‌نما و مطالعات بازی[9]" گفت، مقاله‌ای که من به شدت به آن ارجاع می‌دهم:
« تاریخ بازی‌نما نشان می‌دهد تعدادی از موضوعات در بکارگیری فناوری بازی سازی، برای ایجاد یک روایت جدید است، رسانه‌ای هنری [...مانند] که برای فناوری اصلاحی، تخریبی و جامعه توسعه یافته است. (لوود، 2005، ص 15) »

همگرایی در کار بازی‌نما را در سطوح مختلفی می‌توان یافت. بصورت زیبایی‌شناسانه، تصاویر سینما، انیمیشن و بازیهای ویدیویی در یک شکل ترکیبی جدید ادغام شدند. از دیدگاه نظری بازی‌نما نشان‌دهنده نظریه‌های اخیر درون-رسانه‌ای[10] و درون-ارتباطی[11] جدید در بسیاری از زمینه‌های تحقیقاتی است. بازی‌نما یا آور میراث سینما برای تکامل بازیهای ویدیویی است، همانگونه که بنا به پیشنهاد مانوویچ[12] "بازگشت ممنوعیت" است، از زمانی که "انیمیشن [...] تولدی دوباره به سینما داد و آنرا به حاشیه راند ... فقط به عنوان پایه و اساس سینمای دیجیتال دوباره ظاهر شد " (مانوویچ، 2001، ص 302). علاوه بر آن بازی‌نما در نهایت اجازه برخورد بین هنر و بازیهای ویدیویی را داد. بنابراین من رابطه منحصر بفردی که بین هنر و بازیهای ویدیویی در بازی‌نما گسترش پیدا کرده را کشف خواهم کرد، به همراه آوردن شیوه‌های فرهنگی جدید مانند مادهای هنری[13](تغییرات) و ظهور یک فرهنگ مشارکتی به بازیهای ویدیویی که به وسیله هنری جکینز[14] در دیگر اشکال رسانه‌ای پش بینی شده بود (جکینز، 2003، ص 286-292). در نهایت من بطور خلاصه بر اهمیت بازی‌نما برای مطالعات بازیهای ویدیویی تاکید خواهم کرد.
مطالعات بازی‌نمابازی‌نما معمولا با جهان بازیهای ویدیویی در ارتباط است، عمدتا به این دلیل که ابزار و تنظیمات برای تولید بازی‌نما از صنعت بازی و بازی‌نما تقریبا بطور انحصاری توسط جامعه بازی‌بازان[15] بوجود آمده است. به هر حال، بازی‌نما هم چنین به سینمای دیجیتال نیز مرتبط است، از زمانی که تکنیک‌های تولید بازی‌نما مشابه شیوه‌های فیلم‌سازی هستند. با وجود این مطالعات بازی‌نما به عنوان یک فرم یا جنبش جدید اساساً از مطالعات رسانه‌ای و هنرهای دیجیتال جدید آمده است. شیوه‌ها و تصاویر بازی‌نما می‌تواند به راحتی از طریق مفهوم "بازسازی[16]" بالتر و گروسین[17] تجزیه و تحلیل شود، به عنوان مثال تصاحب محتوای یک رسانه یا فرم هنری توسط دیگری (بالتر و گروسین، 1999). علاوه بر این سیستم نمایش آن مشابه توزیع آنلاین فیلم‌های اینترنتی(شبکه) و یا هنرهای خالص (ویژه) است، که توسط لو مانوویچ در زبان رسانه‌های جدید[18] آورده شده است.علاقه مورخان هنر و محققان رسانه‌های جدید به بازی‌نما می‌تواند توضیح دهد که چرا بازی‌نما توسط بسیاری به عنوان یک فرم هنری قابل توجه بوده است. به تازگی گفتمان‌ها در مورد بازیهای هنری (کانون،2003 ؛ هولمز، 2003؛ پلاگ، 2005؛ استاکر، 2005) مشتاق بوده‌اند تا بازی‌نما را در دسته بندی خود جای دهند. برای فیلیپا استاکر[19] بازی هنری می‌تواند این تعریف را داشته باشد:
... مشخصاً یک بازی ویدیویی، معمولا رایانه شخصی در مقابل پایه کنسولی‌ها، بطور کلی اما نه منحصراً مسایل سیاسی و اجتماعی را از طریق رسانه‌ بازیهای ویدیویی کشف می‌کند. این تغییر هنری از رسانه بازیهای ویدیویی معمولاً در قالب پچ یا اصلاح در یک بازی تجاری موجود آشکار می‌شود، و برای تغییر روش و عملکرد بازی و از این طریق روش و راهی که بازیکن/بیننده با بازی تعامل برقرار می‌کند طراحی شده است. (استاکر، 2005، ص 3)بنابراین وی بازی‌نما را در فرم تغییر یافته هنری غیرتعاملی دسته بندی کرد. این نظر منحصر به فرد از بازی‌نما یک چشم‌انداز کاملاً جدیدی را در ارتباط بین هنر و بازیهای ویدیویی به ارمغان آورد، تا زمانی که تعریف بازی‌نما به عنوان یک فرم هنری با توجه به گفتمان هنر در نقطه مقابل گفتمان بازیهای ویدیویی بود. قرار گرفتن هنر بازی در گفتمان بازیهای ویدیویی در نتیجه بحث از اصول بسیار متفاوت گفتمان هنر را، و همچنین به عنوان یک رویکرد کاملا متفاوت درگیر کرد[...]، جایی که فیلیپا استاکر نوشت:
... تمرکز به سمتی که فقط در ارتباط با بازی روایت شدند می‌رود که در گفتمان روش‌های مرتبط با گفتمان‌های نقد هنری[...] آشکار شدند ، در نقطه مقابل و برخلاف چیزهایی که در موردشان بحث کردیم مانند روایت [قانون] که همه‌ی اینها با مباحث اقتصادی و تجاری [بازی‌های ویدیویی] کاملا در ارتباط است. (استاکر، 2005، ص 2).

این نوع چرخش نظری، گسستی که در بالا بدان اشاره شد بین بازیهای ویدیویی و هنر را در بازی‌نما برجسته کرد. این ماد هنری[20] که نشانگر تغییر در موتور بازیهای ویدیویی برای ساخت چیزی جدید است، یک مثال قابل توجه از بازسازی است. مثلاً استفاده و تغییر دوباره محتوای رسانه توسط رسانه و پلتفرم دیگر. بازیکن، یا بهتر بگوییم هنرمند، بازی‌نما را می‌سازد تجربیات بازی خودش را ترسیم کرده و کار هنری تولید می‌کند که بسیار شبیه فیلم انیمیشن و مشابه بازی ویدیویی‌ای است که بازیکن هیچ تاثیری روی آن ندارد. همانگونه که فرانک دلاریو[21] در پایگاه آکادمی علوم و هنرهای بازی‌نما[22] ادعا می‌کند (www.machinima.org)، روند بازسازی در بازی‌نما نه فقط به عنوان همگرایی فیلم‌سازی، انیمیشن و بازی‌سازی دیده می‌شود، بلکه به عنوان همان فرآیند ادغام تجارت و زمان معاصر است. در اینجا دشواریی نهفته است – چه برچسبی سازنده بازی‌نما دریافت کرده است؟ آیا او یک سازنده-بازیکن است همانطوری که کتی سالن[23] (2004، ص539) پیشنهاد می‌کند؟ بنابر ادعای هنزی جکینز (2006، ص39) آیا او یک شکارچی است؟ یا به سادگی یک هنرمند؟ در جامعه بازی‌نما شرکت کنندگان خود را اغلب "هنرمند بازی‌نما" [24] می‌نامند.بعد از پذیرش گرفتن کارهای اداری زیادی دارید و بخش مهمیش کارهای اداریتون با وزارت علوم هست اعم از آزاد کردن مدرک، درخواست خروج از کشور برای مشمولین سربازی، درخواست ارز دانشجویی، بلاه بلاه.

 

برای آزاد کردن مدرک

 

 دریافت دانشنامه و سپس دریافت ارز دانشجویی لازمه که وضعیت نظام وظیفه شما معاف باشه. اگر دختر هستید یا کارت معافیت یا پایان خدمت دارید، تبریک میگم. لازم نیست نگران چیزی باشید. اگر نه، در این پست توضیح دادم چطور باید برای پذیرشتون از نظام‌وظیفه معافیت تحصیلی بگیرید.

(داخل پرانتز) دانشنامه: مدرک رسمی شما به همراه کارنامه نهایی رسمی انگلیسی و فارسی و مدارک مقطع قبلی شماست که موقع ثبت نام به دست دانشگاه رسیده و همه تو یه بسته نفیس به نام دانشنامه در اختیارتون قرار می‌گیره به شرطی که حاضر باشین براش بجنگین.این مطلب هم ممکن است برای شما مفید باشد.


آزاد کردن مدرک چیه و چرا باید مدرکم رو آزاد کنم؟

 

تعهد تحصیل رایگان

 

در ایران دریافت تحصیلات عالی رایگان برای دانشجوهای دانشگاه‌های دولتی همراه با یک «تعهد» هست و اون اینه که شما متناسب با مدتی که رایگان دانشگاه رفتید باید برای کشور کار کنید. به این منظور، تا زمانی که تعهدتون رو ادا نکردین اصل مدرک رو بهتون نمیدن.

آزاد کردن مدرک- آپلود نامه نظام‌وظیفه

نامه‌ معافیت تحصیلی که با مشقت بسیار از نظام‌وظیفه دریافت کردید رو باید اسکن کنید «تو سیستم آپلود کنین». نمی‌دونم چطور باید این کار رو دستی انجام داد و اگر کسی می‌دونه لطفاً تو نظرها بگه. اما انتشارات سازمان امور دانشجویان این کار رو براتون با هزینه کمی انجام میده. از در اصلی وارد بشید، دست چپ واحد انتشارات هست.

نکته خیلی مهم: سازمان اصل نامه‌ نظام‌وظیفه به وزارت علوم رو می‌گیره تا ضمیمه پروندتون کنه برای همین ازش عکس و کپی هم بگیرید.
۲- رجوع به باجه ۷ و ۸

از در اصلی خارج بشید، بیاید پایین و از در شیشه‌ای سر کوچه سهیل وارد قسمت رسیدگی به امور تحصیل خارج بشید. اگر قبلاً برای نظام وظیفه نامه گرفتید قبلاً به همین باجه رجوع کردید. برای باجه ۷ و ۸ وقت بگیرید (دکمه سمت چپ).
۳- رجوع به بایگانی

کارمند محترم نامه‌تون رو بررسی می‌کنه و بهتون یه کاغذ میده تا از بایگانی پرونده‌تون رو بگیرید. بایگانی سمت راست در ورودی هست و سرش شلوغه. کاغذ رو بهش بدید و پرونده رو بگیرید.

بد نیست برای اطمینان از باجه ۷ دوباره یه نوبت بگیرید که موقع برگشت شر نشه، نگرفتین هم مهم نیست. کارتون رو راه میندازن.
۴- بازگشت به باجه ۷ و ۸

با پروندتون و اصل نامه نظام وظیفه به باجه‌ای که بهش رجوع کرده‌بودید برگردید. نامه نظام‌وظیفه ضمیمه پروندتون میشه و به جاش بهتون یه نامه A5 خطاب به دانشگاه میدن.
مرحله ۲) درخواست دانشنامه به دانشگاه

[این قسمت بر اساس دانشگاه شریف نوشته شده ولی برای همه دانشگاه‌ها مشابه هست]

با نامه وزارت علوم که گرفتید به اداره دانش‌آموختگان آموزش دانشگاه برید. (در دانشگاه شریف همون طبقه اول ساختمان اصلی آموزش سمت چپ هست و قبلاً هم رفتید) و نامه رو بهشون بدید تا فرم درخواست دانشنامه رو براتون پرینت کنن.

به امور مالی برید و هزینه ۳۱ هزارتومنی صدور دانشنامه رو با کد ۳۱۰۰۰۰۱۳ پرداخت کنید.

به اداره دانش‌آموختگان برگردید و رسید رو تحویل بدید. درخواستتون ثبت میشه.
(*) دانشجویان آمریکا باید i20 رو آپلود کنن. به دانشجویانی که پوزیشن full-fund دارن بعداً ارز دانشجویی تعلق نمی‌گیره. اگر صلاح می‌دونید داشتن فاندتون رو می‌تونید اعلام نکنید و در فرم هم اون جایی که ازتون سوال میشه که فاند دارید یا نه گزینه با هزینه شخصی رو انتخاب کنید. این که این کار آیا عواقبی داره یا خیر رو من نمی‌دونم و مسئولیتش طبیعتاً با خود شماست. #صداقت #شفافیت

آپدیت: امروز یه نفر به من گفت کتمان داشتن فاند می‌تونه موجب ضبط وثیقه بشه. این کل چیزیه که من می‌دونم.
مرحله ۲) مراجعه به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم

از لحظه ایجاد درخواست در سامانه nesha می‌تونید به ساختمان امور دانشجویان وزارت علوم واقع در این آدرس رجوع کنید. قسمت رسیدگی به محصلین خارج از بقیه ساختمون جداست و کمی پایین‌تر از ورودی اصلی هست (درب شیشه‌ای).

تو راه خروج یک کارنامه غیررسمی فارسی هم از اداره سوابق بگیرید.به این منظور به قسمت نظام‌وظیفه یک دفتر پلیس+۱۰ رجوع کنید. تمام دفاتر اوکی هستن، یه دونه هم تو ضلع جنوب غربی خود میدون سپاه تاسیس شده که اکثر مراجعینش مثل شما هستن و این باعث قوت قلبه (misery loves company). به شما دو برگه داده میشه:

    برگه معاینه پزشکی: بالای برگه ای که پلیس+۱۰ بهتون میده آدرس جایی که باید معاینه بشید نوشته شده. این برگه رو پزشک از شما می‌گیره و مشخصات شما رو اینترنتی وارد سیستم می‌کنه.
    برگه واکسیناسیون: مرکزی که واکسیناسیون رو توش انجام میدید این برگه رو مهر و امضا می‌کنه به عنوان گواهی که شما واکسن زدید.

  • معاینه نظام وظیفه
  • اینجا قسمت اصلی پروسه معافیت تحصیلی شماست. برای کارهاتون این مدارک رو لازم دارید:
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • برگه سبز اعزام
  • نامه وزارت علوم
  • نامه دانشگاه به ناجا (نامه اتمام معافیت تحصیلی که موقع فارغ‌التحصیلی بهتون دادن و باهاش تو nesha ثبت‌نام کردید)
  • اختیاری:
  • دفترچه حساب قوامین (توضیح در قسمت ۰)
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
  • جور کردن پول!

اصولاً خود نظام‌وظیفه از شما پولی نمی‌گیره، بلکه ازتون یه ضمانت‌نامه بانکی می‌خواد. یعنی بانک پول شما رو ضبط می‌کنه و یه گواهی به نظام وظیفه میده که انقد از پول فلانی دست ماست و اگر به قولش عمل نکنه می‌دیمش به شما! این کار رو هر بانکی می‌تونه انجام بده. به شدت توصیه میشه از حساب قوامین که احتمالاً آلردی دارید استفاده کنید که همه کاراتون همونجا انجام بشه.

مبلغ ودیعه حدود ۲۰ میلیون تومن هست که بانک هم برای اینکه بتونید سود ۱۵٪ بگیرید یه کمی روش می‌کشه و حدود ۲۲.۵ میلیون تومن میشه. این هزینه رو بهتره از قبل به حسابتون بذارید. اگر این مبلغ تو حسابتون نیست راحت ترین راهش واریز با «ساتنا» هست که تو یه پرداخت و ظرف نیم ساعت انجام میشه. اگر پول رو از قبل به همون حساب قوامین نذارید، می‌تونید داخل بانک هم کارت به کارت کنید ولی حساب مبدا باید حتما به اسم خودتون باشه و خب کلاً چه کاریه.
۱) شروع

ساختمان نظام وظیفه مرکز تو میدان سپاهه. در ورودی چند صف هست که معمولاً خیلی شلوغن. توی صف «تحصیلی» (دومی از چپ) وایسید تا نوبتتون شه. برگه سبز، نامه وزارت علوم و کارت ملی رو نشون بدید تا بهتون یه برگه ریز بدن که باش می‌تونید وارد مجموعه شید. تو بازرسی بدنی اگه لپ‌تاپ دارید باید تحویل بدید و موقع خروج پس بگیرید.
۲) گرفتن فرم اصلی

از حیاط به سمت ساختمون سالن ۳ برید (همه مراجعین تقریباً همونجا میرن). از پله ها که بالا میرید و از درب شیشه ای وارد میشید دست راست سالن ۳ قرار داره. اونجا از دستگاه برای باجه تحصیلی نوبت بگیرید.

توجه: نوبت گرفتن اصولاً تو نظام وظیفه خیلی مهمه. باید یه جوری مدیریت کنین که وقتی تو یه باجه بعداً کار دارید از قبل براش نوبت بگیرید چون یهو سالن شلوغ میشه و می‌بینید ۸۰ نفر جلوتونن.blsco بهتره همیشه بک‌آپ چند تا نوبت به فاصله ۱۰ دقیقه بگیرید. همه همین کار رو می‌کنن و اصولاً نوبت‌ها یکی در میون فیکه نگران نباشید!

وقتی نوبتتون شد نامه وزارت علوم، برگه سبز اعزام و کارت ملی تون رو تحویل میدید و بهتون یه همچین فرمی داده میشه که اینجا اسمش رو فرم اصلی می‌ذارم.مهم: بعد از گرفتن این نامه به باجه فتوکپی تو گوشه اتاق برید و از تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی فتوکپی بگیرید. اگر از قبل تهیه کنید که بهتر هم هست چون فتوکپی سالن کارت بانکی قبول نمی‌کنه.

بعد از این مرحله باید به بانک مراجعه کنید. بانک قوامین شعبه نظام وظیفه گوشه حیاط هست. همون مسیری که اومدید رو به سمت ورودی برگردید دست چپتون بانک هست.

خیلی مهم: قبل از خروج در اینجا حتنتماً یک نوبت باجه تحصیلی بگیرید که وقتی برگشتید تو صف واینسید. خیلی سریع اونجا شلوغ میشه و اگه نوبت نداشته باشید خیلی معطل میشید. گرفتن نوبت باجه مالی هم خالی از لطف نیست. کنتور که نمیندازه.
۴) گرفتن ضمانت‌نامه از بانک

تو بانک فرم های مفصلی رو باید پر کنید و خودشون راهنمایی تون می‌کنن. نکات زیر رو در نظر داشته باشید:

    برای گذاشتن وثیقه با واریز سود ۱۵٪ یه حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار «فاخر» باز خواهید کرد و حساب عادی کارت‌دار که دارید کافی نیست.
    فرم افتتاح حساب رو عین نمونه‌ای که اونجا گذاشتن و این پایین هم هست پر کنید. بهتون چندتا برگه منگنه شده سفید هم میدن که عملاً‌ توش باید اطلاعات اولیه و امضا و اثر انگشتتون رو ۱۰ بار بنویسید (خودشون با ضربدر مشخص کردن کجاهاش رو پرکنید). بهتون سه تا فرم برداشت از حسابتون که توش پول هست هم میدن که در مجموع ۲۲.۵ میشه حدوداً و فقط ۲۰ هزارتومنش کارمزد هست. (اولی ۲۰ میلیون تومن اصلی برای ضمانت، بقیه حدود ۲.۴ میلیون تومن اضافه برای اینکه بتونن سود بدن و آخری کارمزد ۲۰ هزارتومنی) 

معاینه مشابه معاینه چشم‌پزشکی برای گواهینامه خیلی سریع و سرپایی هست. اصولاً برای معافی باید خودتون اعلام کنید که من فلان مریضی رو دارم و پزشک کار خاصی انجام نمیده. اگر موردی دارید که باهاش می‌تونید معافیت یا معافیت از رزم بگیرید باید دقت داشته باشید که تشکیل کمیسیون برای معافیت شما ممکنه تا ۳ ماه طول بکشه. بنابراین اگر وقت زیادی ندارید و مایل به defer کردن نیستید بهتره که اعلام کنید سالم هستید. هزینه معاینه ۲۴ تومن هست.


واکسن

برای اعزام همه باید واکسن دیفتری-کزاز و مننژیت رو بزنن. از عجایب نظام وظیفه این هست که خیلی دفاتر بهتون نمیگن کجا برید واکسن بزنید و تو سایتشون هم ننوشته. برای مثال مرکز واکسیناسیون پاستور کار واکسیناسیون نظام وظیفه رو انجام نمیده. این فهرستی هست که من اونجا با مشقت بسیار پیدا کردم:


مرحله ۳)

 

ساختن اکانت portal.saorg.ir

 

در portal.saorg.ir یک اکانت باز کنید. ساختن اکانت حدود نیم ساعت طول می‌کشه و مشابه ساختن اکانت nesha هست. تو پروسه ثبت نام ازتون می‌خواد تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی رو آپلود کنید.

برای پسرها اسکن کارت معافی یا پایان خدمت یا برگه معافیت که تو level آخر نظام وظیفه بهتون دادن هم لازمه.

اسکن نامه اتمام معافیت تحصیلی یا مدرکی که موقع فارغ‌التحصیلی گرفتید هم لازمه.

به صورت آپشنال مدرک پیش دانشگاهی و متوسطه هم ازتون خواسته میشه که بعیده آپلود نکردنش مشکلی ایجاد کنه.

برای کسایی که نمی‌خوان در ازای تحصیل رایگانشون در ایران شاغل بشن، این امکان وجود داره که با دانشگاهشون «تسویه حساب» کنن و با پرداخت پول، اصل مدرکشون رو بگیرن یا «آزاد کنن».

راه‌های دیگری هم برای آزاد کردن مدرک بدون پرداخت پول وجود داره از جمله «عدم کاریابی» که پروسه زمان‌بری هست و چون اکثر مخاطبین از این راه نمیرن اطلاع ندارم از قوانینش. اگه کسی بتونه تو نظرها در این رابطه هم توضیح بده ممنون میشم. 😊

هزینه آزاد کردن مدرکم چقدره و چه شرایطی داره؟

«لغو تعهد تحصیل رایگان» قوانین بسیار پیچیده‌ای داره که اگه به هر دلیلی مایل هستید به طور دقیق از این قوانین خسته‌کننده مطلع بشید می‌تونید این و این رو بخونید.

  • صفحه‌های رسمی و فروم‌های آشغالی عپلای و گروه‌های تلگرام هم معمولاً با ریختن همین PDF های پنجاه-شصت صفحه‌ای سر شما خودشون رو راحت می‌کنن. نکته مهم اینه که نیازی نیست این قوانین رو بطور دقیق بدنید. دونستن همین نکات کافیه:به ازای هر ترم شهریه ثابتی حدود یک میلیون تومن در نظر گرفته میشه و از یه تعدادی واحد به بعد به ازای هر واحد هم هزینه ثابتی حدود ۹۰ هزارتومن باید بپردازید.
  •     برای رشته‌های مهندسی اگر پنج ساله فارغ‌التحصیل بشید حدوداً ۱۱.۵ میلیون تومن باید بپردازید.
  •     به ازای هر ماه سابقه کاری که براتون بیمه رد شده باشه ممکنه تخفیف براتون درنظر گرفته بشه. توجه داشته باشید که برای دانشجوهای روزانه سابقه کاری در مدت تحصیل در نظر گرفته نمیشه. سابقه کاری بعد از تحصیل هم فقط در صورت رد شدن بیمه براتون درنظر گرفته میشه.
  •     هزینه دقیق لغو تعهد شما توسط کارشناس‌های وزارت علوم تعیین میشه.این مطلب هم ممکن است برای شما مفید باشد.چرا که asus تو این زمینه کمک کرده است.

 

اصلا اینایی که میگی رو چرا لازم دارم؟

 

    اکثر دانشگاه‌های داخل و خارج برای ثبت نام شما، یه مدرک رسمی از مقطع قبلیتون رو می‌خوان. برای اینکه بتونید مدرکتون رو ترجمه کنید (با مهر وزارت علوم و دادگستری که دانشگاه‌ها معمولاً می‌خوان) لازمه مدرکتون رو آزاد کنید چون اگر این کار رو نکنید فقط می‌تونید گواهی موقت مدرکتون رو از دانشگاه بگیرید (اون هم به شرط این که سرباز نباشید) که گواهی موقت رو هم نمیشه ترجمه کرد.
    برای دریافت ارز دانشجویی، تا زمانی که دانشنامه یا رسید پرداخت هزینه تحصیلتون رو نداشته باشید نمی‌تونید تو سامانه nesha درخواست بدید.

جاواکاپ از جمله‌ی مسابقات برنامه‌نویسی است که هر ساله در یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور برگزار می‌شود. پس از آنکه این رقابت در سال ۹۲ و در دانشگاه شریف برگزار شد، حال به ششمین دوره رسیده‌ایم. ششمین دور از رقابت‌های جاواکاپ در دو مرحله‌ی کتبی و عملی برگزار می‌شود. سه دور ابتدایی از این رقابت‌ها فقط به‌صورت کتبی برگزار شده بود. یکی از اهداف اصلی انجمن جاواکاپ، آموزش رایگان و ارتقای سطح کیفی برنامه‎نویسان جاوا جهت حضور در بازار کار از طریق انتشار ویدیوهای آموزشی رایگان، خودآزمون‌ها، برگزاری سالانه آزمون و اعطای گواهی‎نامه است. شرکت‌های مختلف، به‌خصوص حامیان مسابقه، در انتظار نتایج مسابقه و مشاهده کارنامه شرکت‌کنندگان جهت جذب و استخدام هستند.

جاواکاپ در دو مرحله‌ی کتبی و عملی برگزار می‎شود. آزمون کتبی به‌صورت چندگزینه‌ای در تاریخ جمعه ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۴ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. به افرادی که حد نصاب لازم را کسب می‌کنند، گواهینامه اعطا می‌شود که در یافتن فرصت‌های شغلی مفید است. سپس تعداد محدودی از افرادی که از آزمون کتبی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به مسابقه‌ی فینال دعوت می‌شوند که به‌صورت عملی در تاریخ جمعه ۱۰ آبان‌ماه به‌صورت حضوری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. اختتامیه آزمون/مسابقات، بعدازظهر همان روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 نفر اول مسابقه تا ۶ میلیون تومان، نفر دوم تا ۳ میلیون تومان و نفر سوم تا ۲ میلیون تومان خواهد بود و حداقل به ده نفر اول مسابقه نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

  • ۹۸/۰۷/۱۰
  • digi tamir

نظرات (۱)

  • آرمین جهانی
  • http://kingmusics.ir
    اینجا ثبت نام کن موزیک هاتو به اشتراک بگذارید

    پنل2گیگ بگیر تا امشب فرصت دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی