گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر با گسترش و توسعه ارز‌های دیجیتال در جهان، خیلی از مردم علاقه زیادی به کسب‌درامد از این راه پیدا کردن.همین علاقه و توجه مردم به ارز‌های دیجیتال موجب شده که خیلی از افراد و شرکت‌ها دست به کار بشن تا از این علاقه مردم برای خودشون پول دربیارن و به همین دلیل در دو سه سال اخیر سایت‌ها و راه‌های زیادی برای کسب در امد از طریق ارز دیجیتال راه‌اندازی شده که البته خیلی از این‌ سایت‌ها هم کلاه‌بردار بودند.در حال حاضر راه‌‌های زیادی برای کسب درامد با استفاده از ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از پراستفاده‌ترین این روش‌ها، خرید ماینر و ماین کردن(استخراج) ارز‌های دیجیتالهمطمئنا تو ماه‌های اخیر خبرهای زیادی در مورد ماینر‌ها در رسانه‌ها خوندین و دیدین که در حال حاضر دولت‌ هم حساسیت‌های زیادی نسبت به ماینر و کسب درآمد از این روش داره البته حساسیت دولت خیلی هم بی‌دلیل و الکی نیست(حالا توضیح میدم چرا)

ماینر و ماینینگ

ماینر به دستگاهی میگن که بوسیله اون دستگاه می‌تونید ارز دیجیتال(مثلا بیت‌کوین) استخراج کنید پس باید توجه داشته باشید که ماینر‌ها ارز دیجیتال خریداری نمی‌کنند بلکه با انجام یک سری عملیات پیچیده، ارز دیجیتال رو استخراج می‌کنند.البته وظیفه ماینر‌ها فقط استخراج ارز دیجیتال نیست، بلکه طی فرایندی و عملیاتی که ماینر‌ها انجام میدن، امنیت شبکه بلاک‌چین(سیستم ثبت اطلاعات و گزارش) رو هم تامین می‌کنند.حالا شاید براتون سوال باشه که اصلا چرا به ماینر‌های نیاز هست و ساخته شدن در جواب باید بگم، تراکنش‌های این شبکه‌ها بدون نیاز به واسطه ها انجام می‌شوند یعنی ما برای انجام تراکنش در شبکه ارز‌های دیجیتال نیاز به نهاد، موسسه، بانک یا هر چیز دیگه‌ای نداریم به همین دلیل هم نیاز به ماینر‌ها هست تا امنیت شبکه رو تامین کنند.(بیشتر از این توضیح نمیدم، فکر هم نمی‌کنم نیاز باشه، اگر علاقه دارید که اطلاعات کامل داشته باشید، میتونید گوگل کنید و صد‌ها مقاله بخونید در این مورد)از آنجا که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که بتواند فرایند پردازش تمامی تراکنش‌ها را به تنهایی و با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام دهد، استخراج‌کنندگان کامیپوترها و دستگاه‌های محاسباتی مخصوص خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند تا به انجام این فرایند کمک کنند.همانطور که گفتم در حال حاضر دولت‌ و نهادهای نظارتی حساسیت‌ زیادی نسبت به فعالیت ماینر‌ها در کشور دارن به دلیل اینکه ماینر‌ها برای استخراج نیاز به سخت‌افزار‌های قدرتمند و سخت‌افزار‌های قدرتمند هم برای فعالیت نیاز به برق دارن، بنابر این با توجه به اینکه تعرفه مصرف برق مسکونی در کشور نسبت به سایر کشور‌های پایین تره، خیلی از مردم به سمت کسب درامد با ماینر علاقمند شدن و همین مسئله موجب شد که میزان زیادی از برق کشور، برای فعالیت‌ ماینر‌ها مصرف بشه.طبیعتا در این شرایط دولت هم بیکار نموند و تعرفه جدیدی برای ماینرها وضع کرد(تعرفه صادراتی که حدود ۷ سنت است)، یعنی اگر شما میخواید به صورت قانونی ماین کنید، باید بعد از گرفتن مجوز‌های لازم، تعرفه برق ۷ سنتی رو پرداخت کنید.

درحال حاضر مدل‌های مختلفی از ماینر در کشور وجود داره که قیمت این ماینر‌ها براساس قدرت هش متفاوته ( هرچی قدرت هش بالاتر، کسب درآمد هم بیشتر)در حال حاضر با گسترش و توسعه ارز‌های دیجیتال در جهان، خیلی از مردم علاقه زیادی به کسب‌درامد از این راه پیدا کردن.

همین علاقه و توجه مردم به ارز‌های دیجیتال موجب شده که خیلی از افراد و شرکت‌ها دست به کار بشن تا از این علاقه مردم برای خودشون پول دربیارن و به همین دلیل در دو سه سال اخیر سایت‌ها و راه‌های زیادی برای کسب در امد از طریق ارز دیجیتال راه‌اندازی شده که البته خیلی از این‌ سایت‌ها هم کلاه‌بردار بودند.

در حال حاضر راه‌‌های زیادی برای کسب درامد با استفاده از ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از پراستفاده‌ترین این روش‌ها، خرید ماینر و ماین کردن(استخراج) ارز‌های دیجیتاله

مطمئنا تو ماه‌های اخیر خبرهای زیادی در مورد ماینر‌ها در رسانه‌ها خوندین و دیدین که در حال حاضر دولت‌ هم حساسیت‌های زیادی نسبت به ماینر و کسب درآمد از این روش داره البته حساسیت دولت خیلی هم بی‌دلیل و الکی نیست(حالا توضیح میدم چرا)

ماینر و ماینینگ

ماینر به دستگاهی میگن که بوسیله اون دستگاه می‌تونید ارز دیجیتال(مثلا بیت‌کوین) استخراج کنید پس باید توجه داشته باشید که ماینر‌ها ارز دیجیتال خریداری نمی‌کنند بلکه با انجام یک سری عملیات پیچیده، ارز دیجیتال رو استخراج می‌کنند.

البته وظیفه ماینر‌ها فقط استخراج ارز دیجیتال نیست، بلکه طی فرایندی و عملیاتی که ماینر‌ها انجام میدن، امنیت شبکه بلاک‌چین(سیستم ثبت اطلاعات و گزارش) رو هم تامین می‌کنند.

حالا شاید براتون سوال باشه که اصلا چرا به ماینر‌های نیاز هست و ساخته شدن در جواب باید بگم، تراکنش‌های این شبکه‌ها بدون نیاز به واسطه ها انجام می‌شوند یعنی ما برای انجام تراکنش در شبکه ارز‌های دیجیتال نیاز به نهاد، موسسه، بانک یا هر چیز دیگه‌ای نداریم به همین دلیل هم نیاز به ماینر‌ها هست تا امنیت شبکه رو تامین کنند.(بیشتر از این توضیح نمیدم، فکر هم نمی‌کنم نیاز باشه، اگر علاقه دارید که اطلاعات کامل داشته باشید، میتونید گوگل کنید و صد‌ها مقاله بخونید در این مورد)

از آنجا که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که بتواند فرایند پردازش تمامی تراکنش‌ها را به تنهایی و با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام دهد، استخراج‌کنندگان کامیپوترها و دستگاه‌های محاسباتی مخصوص خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند تا به انجام این فرایند کمک کنند.

همانطور که گفتم در حال حاضر دولت‌ و نهادهای نظارتی حساسیت‌ زیادی نسبت به فعالیت ماینر‌ها در کشور دارن به دلیل اینکه ماینر‌ها برای استخراج نیاز به سخت‌افزار‌های قدرتمند و سخت‌افزار‌های قدرتمند هم برای فعالیت نیاز به برق دارن، بنابر این با توجه به اینکه تعرفه مصرف برق مسکونی در کشور نسبت به سایر کشور‌های پایین تره، خیلی از مردم به سمت کسب درامد با ماینر علاقمند شدن و همین مسئله موجب شد که میزان زیادی از برق کشور، برای فعالیت‌ ماینر‌ها مصرف بشه.

طبیعتا در این شرایط دولت هم بیکار نموند و تعرفه جدیدی برای ماینرها وضع کرد(تعرفه صادراتی که حدود ۷ سنت است)، یعنی اگر شما میخواید به صورت قانونی ماین کنید، باید بعد از گرفتن مجوز‌های لازم، تعرفه برق ۷ سنتی رو پرداخت کنید.

درحال حاضر مدل‌های مختلفی از ماینر در کشور وجود داره که قیمت این ماینر‌ها براساس قدرت هش متفاوته ( هرچی قدرت هش بالاتر، کسب درآمد هم بیشتر)جواب به این سوال ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد ولی بر اساس تجربه می توان با دلایل زیر ادعا کرد که خرید بیت کوین سرمایه گذاری کم ریسک تر و سودآورتری نسبت به خرید دستگاه ماینر است.

۱- مکان و شرایط مناسب
دستگاه های ماینر نیاز به مکان، برق و شرایط مناسب برای فعالیت دارند. این عوامل باعث می شود که هزینه اولیه و هزینه نگهداری به هزینه های عملیاتی استخراج اضافه شود که عموما افراد در شروع فعالیت برای اسختراج ممکن است این هزینه ها را در نظر نگیرند.

اما برای خرید بیت کوین مقدمات خیلی پیچیده و زمانبری مانند استخراج نیاز نیست.

۲- بر خلاف تصور عمومی، استخراج بیت کوین کار ساده و کم دردسری نیست
تصوری که معمولا افراد قبل از شروع به استخراج بیت کوین دارند به این صورت است که دستگاه را به برق می زنیم و به سادگی بیت کوین بدست خواهد آمد.

این سطحی نگری به موضوع است چرا که استخراج بیت کوین مانند هر صنعت دیگری پیچیدگی ها و دردسرهای مخصوص به خود را دارد. برای نگهداری و فعالیت دستگاه ها در حالت بهینه باید زمان زیادی اختصاص دهید و تجربه بالایی بدست آورید.

۴- استهلاک و خرابی دستگاه
دستگاه ماینر یک دستگاه الکترونیکی است و مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری احتمال خرابی و سوختن آن وجود دارد که باعث می شود ریسک و استرس سرمایه گذاری روی آن افزایش پیدا کند.

۵- شروع با سرمایه کم
افراد عموما اینطور فکر می کنند که نیاز به پول زیادی دارند تا بتوانند بیت کوین بخرند، درصورتی که یکی از ویژگی های بیت کوین قابلیت تقسیم شدن به واحد های کوچکتر است، به همین دلیل شما می توانید با هر مبلغی (حتی ۱۰۰ هزار تومان) بیت کوین بخرید و هر زمانی که تصمیم گرفتید می توانید سرمایه گذاری خود را با خرید بیشتر بیت کوین، افزایش دهید.

ولی خرید دستگاه ماینر نیاز به سرمایه اولیه بسیار بالاتری دارد که این تازه جدای از هزینه مکان و دیگر هزینه های اولیه است.

۶- دستگاه ماینر قرار نیست تا ابد برای شما بیت کوین استخراج کند
برخی در مورد استخراج بیت کوین تصور می کنند که دستگاه ماینری که می خرند قرار است تا ابد برای آنها بیت کوین استخراج کند و در این صورت بیت کوین بیشتری بدست خواهند آورد.

در این فرضیه پارامترهای زیر در نظر گرفته نشده است:

احتمال سوختن دستگاه وجود دارد.
به مرور زمان سختی شبکه بیت کوین بالا می رود و قدرت دستگاه شما چون ثابت است میزان بیت کوین کمتری استخراج خواهید کرد.
دستگاه های جدیدتر با قدرت بالاتر به بازار خواهند آمد که باعث می شود میزان استخراج شما در طول مدت زمان کم شود.
۷- نقدشوندگی بالای بیت کوین
اگر به یکباره نیاز به نقدینگی پیدا کنید میزان نقدشوندگی دستگاه ماینر نسبت به بیت کوین به مراتب پایین تر است.

۸-ریسک توقیف دستگاه ماینر
به دلیل جدید بودن پدیده بیت کوین و استخراج، و از طرف دیگر عدم شناخت کافی دولت ها نسبت به این پدیده، ریسک هایی مانند غیرقانونی قلمداد شدن این فعالیت همواره وجود دارد.

حال موضوع اینجاست که بیت کوین اگر در کیف پول شما باشد هیچ کسی نمی تواند آن را از شما توقیف کند در صورتی که ریسک شناسایی و توقیف دستگاه ماینر بسیار بالا است.بیت‌کوین در ابتدای راه به‌سادگی با واحدهای پردازنده مرکزی (CPU) رایانه‌های خانگی استخراج می‌شد چون مقدار سختی شبکه بسیار اندک بود.
اما از سال ۲۰۱۰ استفاده از واحدهای پردازنده گرافیکی (GPU) در استخراج بیت‌کوین به معنی ناتوانی واحدهای پردازنده مرکزی بود.
اما واحدهای پردازنده گرافیکی هم جوابگوی هجوم ماینرها به شبکه بیتکوین نبودند درنتیجه مزرعه‌های استخراج شکل گرفتند و دستگاه‌های مخصوصی برای استخراج بیتکوین معرفی شدند که به‌طور ویژه باهدف کار کردن با الگوریتم SHA-۲۵۶ طراحی‌شده بودند. این دستگاه‌ها مدار مجتمع برای کاربردهای خاص یا ASIC نامیده می‌شوند.
با توجه به اینکه موضوعات مربوط به ASIC و توان پردازشی هنوز موردبحث قرار می‌گیرند و حتی در جامعه متخصصان رمزارزها هم به نتایج واضحی نرسیده‌اند، شناخت انواع دستگاه‌های ماینینگ تا حدی دشوار است.
در این نوشته نگاهی داریم به انواع دستگاه‌های ASIC و بررسی هزینه و سوددهی آن‌ها.
اولین دستگاه‌های ماینر ASIC محصول شرکت Bitmain بودند و با مدل U۱ شناخته می‌شدند.
این دستگاه‌ها که تقریباً به‌اندازه یک فلش درایو هستند به میزان ۲ گیگاهش در ثانیه توان دارند و هنوز هم به‌صورت آنلاین قابل‌خرید هستند.
هزینه برق مصرفی آن‌ها بسیار بیشتر از سوددهی آن‌ها است از همین رو از سال ۲۰۱۴ خریدشان کاهش یافت.
در گروه ماینرهایی که امروزه تقریباً بی‌مصرف شده‌اند علاوه بر U۱ می‌توان به U۲، Gridseed Orb و S۱ هم اشاره کرد.
در حال حاضر استفاده از این دستگاه‌ها برای استخراج بیتکوین تنها در صورتی به‌صرفه است که هزینه برق مصرفی تقریباً رایگان باشد.
اما حتی با برق رایگان هم نهایت توان این دستگاه‌ها به حدی است که بتوانند به‌اندازه ۱۳۰ دلار بیت‌کوین در یک سال استخراج نمایند و تازه این مقدار هم با افزایش درجه سختی شبکه بلاک‌چین (زنجیره‌بلوک) بیت‌کوین کمتر خواهد شداما بزرگان استخراج بیتکوین!فناوری‌های بلاک‌چین و هوش مصنوعی از جمله مهم‌ترین فناوری‌هایی هستند که در ۱۰ سال اخیر مورد توجه عموم و اهالی دنیای حرفه‌ای فناوری قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که تلفیق این دو پدیده می‌تواند، نتایج به شدت جالب‌توجهی به همراه داشته باشد. هوش مصنوعی از نظر پذیرش در دنیا و دستاوردهایی که تاکنون داشته است چندین گام از بلاک‌چین جلوتر است اما در هر حال، ترکیب و همکاری این دو می‌تواند بسیار وسوسه‌برانگیز باشد. آمارهای فعلی نشان می‌دهد که بیشتر کسب و کارهای دنیا که قصد فعالیت در سطوحی بالا دارند در حال حاضر از فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی به شیوه‌ای بهره می‌برند. روند رشد در استفاده از بلاک‌چین هم به نسبت مدت اندکی که از ظهور آن می‌گذرد بسیار امیدوارکننده بوده است.

بلاک‌چین و هوش مصنوعی با هم ارتباطی دارند؟
در حال حاضر، ارتباط چندانی میان هوش مصنوعی و بلاک‌چین تعریف نشده است اما به نظر می‌رسد، این دو فناوری از ظرفیت‌های زیادی برای تلفیق با یکدیگر برخوردارند. به واسطه هوش مصنوعی و ابزارهایی که ارائه می‌کند، امکان جمع‌آوری داده‌هایی کلان و حجیم به وجود آمده است و به کمک بلاک‌چین هم می‌توان، داده‌های کلان و وسیع را ذخیره کرد و راه‌کارهایی برای برقراری ارتباطات میان داده‌ها تعریف نمود. داده‌ها و اطلاعات که مهم‌ترین بازیگران دنیای فناوری در این روزها هستند به کمک این دو فناوری به خوبی به مراحل تکاملی خود وارد می‌شوند و می‌توانند نتایج به شدت شگفت‌انگیزی به همراه داشته باشند.

بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه مشکلاتی را حل می‌کنند؟
توافق و همکاری بلاک‌چین و هوش مصنوعی می‌تواند زمینه‌ساز رشد در عرصه‌های اقتصاد، کشاورزی، آموزش، بهداشت و درمان و موارد بسیاری باشد که در آنها نقش داده‌ها و ارتباطات ضروری و مهم است. تجزیه و تحلیل داده‌های وسیعی که به کمک این دو فناوری به دست می‌آیند و امکان گسترش دنیای ارتباطات را نمی‌توان نادیده گرفت. برای مثال، تلفیق شبکه بلاک‌چین و فناوری اینترنت اشیا که به مدد هوش مصنوعی به وجود آمده است، امکان بررسی کالاها در زنجیره تامین را فراهم می‌آورد. در دامداری، کشاورزی و هزاران مورد دیگر هم می‌توان از این ترکیب فناوری بهره برد.

کشورهای مختلفی مانند آمریکا، امارات و مالتا برای تلفیق این دو فناوری برنامه‌هایی در نظر دارند و احتمالا در آینده‌ای نزدیک از همکاری‌هایی که میان هوش مصنوعی و بلاک‌چین صورت خواهد گرفت بسیار بیشتر خواهیم شنید.

چشم‌انداز همکاری دو فناوری چیست؟


یادگیری ماشینی و کار با داده‌ها در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت و مفید است و علم آمار به عنوان اصلی‌ترین ابزار در فرایندهای تحلیل داده‌ها به کار می‌رود. پس همیشه درصدی از تقریب هم در فرایندهای مختلف حضور دارد. اما با وجود استفاده از بستر دقیق و عمیقی مانند بلاک‌چین دیگر قطعیت بیشتری در تحلیل و پردازش داده‌ها به دست خواهد آمد. از مزایای اصلی بلاک‌چین می‌توان به توانایی آن در ثبت و ضبط طیف وسیعی از داده‌ها اشاره کرد که همگی به شکلی غیرقابل تغییر و شفاف در شبکه موجود هستند. دو فناوری هوش مصنوعی و بلاک‌چین بی‌تردید از مهم‌ترین و جذاب‌ترین حیطه‌های فناوری هستند.میزان هزینه برق دستگاه M3X:
هزینه برق دستگاه با توجه به توان مصرفی 2050 وات نسبت به مدل های مشابه بسیار بالا است و تنها دلیل جذابیت انتخاب M3X قیمت پایین آن می‌باشد ( به دلیل دست دوم بودن دستگاه قیمت آن در بازار ایران پایین است). با تعرفه برق خانگی هزینه برق این دستگاه معادل 16.24 دلار است که در تصویر بالا هم آمده است.

میزان تولید صدای دستگاه M3X:
میزان صدای این دستگاه حدود 78 دسی بل است که کمی بالا است و کمی هم گوش خراش است ( مثل صدای موزیک بتهوون البته نظر شخصی من این هست و ممکن است شما از نوازندگی های بتهوون لذت ببرید)، اما وقتی به دستگاه توجه می‌کنیم و قیمت دست دوم بودن آن را لحاظ می‌کنیم، می‌توانیم این صدا را تحمل کنیم چرا که لذت سودآوری، هر ثانیه دوپامین زیادی را در مغز ما تشرح می‌کند.

میزان دمای تولیدی دستگاه M3X :
دمای تولیدی این دستگاه قابل قبول و در حدود 45 تا 70 درجه سانتی گراد است و از این حیث نمی توان به دستگاه خرده گرفت. داشتن سیستم تهویه و گردش هوا مناسب هم می‌تواند باعث کاهش دما و در نتیجه کارکرد بهتر دستگاه و افزایش طول عمر مفید دستگاه شود.

وضعیت دستگاه M3X در بازار ایران :
بیشتر دستگاه های موجود در ایران از این مدل، مصرف شده یا دست دوم می باشند. عمر مفید دستگاه های ماینر بسیار مهم است چرا که تمام ساعات روز از زمان اتصال به شبکه باید روشن باشند و برای صاحب دستگاه عملیات ماین کردن را انجام دهند تا بتوانند سود آور شوند، به همین دلیل زمانی که شما دستگاه دست دوم خریداری می کنید از مدت فعالیت دستگاه و شرایط نگهداری آن بی اطلاع هستید.

بنابراین قبل از اقدام به خرید دستگاه به این نکته توجه داشته و از شرایط دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

  • نقاط قوت
  • برند معروف میکرو بی تی
  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت پایین ( به دلیل دست دوم بودن)
  • نقاط ضعف

توان مصرفی بالایکی از پدیده های دوست داشتنی سال ۲۰۱۷ اوج و در نتیجه همه گیر شدن ارزهای دیجیتال یا رمز پایه cryptocurrency بود. یکباره همه به سمت این ارزها هجوم بردند و رهبر آنها ، یعنی بیت کوین، به نزدیک بیست هزار دلار برای هر بیت کوین رسید.

همین کافی بود که سرمایه گذاران به سمت این ارزها روی آوردند، بروکرها شروع به رشد کردند، و این یورش به شکلی بود که در انتهای سال ۲۰۱۷ برای خرید این ارزها در بروکرهای ارزهای دیجیتال صف درست شد، صفی که به نوعی در کار آنها اختلال جدی ایجاد کرد.

به موازات تلاش برای تولید و عرضه ارزهای رمز پایه نیز شدت گرفت و در سال ۲۰۰۹ از یک ارز به نزدیک ۲۵۰۰ ارز در اول سال ۲۰۱۸ رسید. هم اکنون سرمایه گذاران بدون قید و شرط روی این ارزها سرمایه گذاری می کنند و روز به روز بر قدرت آنها و قیمت آنها اضافه می شود و در دانشگاهها هم بعضی اساتید اقتصاد صحبت از سقوط قریب الوقوع این ارزها صحبت می کنند.

سرمایه گزاران در زمین بازی روز به روز این ارزها را تقویت می کنند و اساتید اقتصاد از دورن کلاسهای درس به آنها می تازند.

به نظرم آینده در اختیار ارزهای دیجیتال خواهد بود. چون این ارزها بدون دخالت هیچ فرد، دولت و بانک مرکزی اداره می شوند  و قدرت آنها به تولید و توزیع دموکراتیک آنها است.

طبیعی است که این ارزها نیز همانند هر پدیده جدیدی با مشکلاتی مواجهند، ولی از آن طرف هم قدرت تکنولوژی این ارزها بلاک چین روز به روز  قدرتمند تر می شود.

اخیرا مدیران تلگرام گفته اند ( اگر این خبر درست باشد ) که ممکن است تلگرام را با تکنولوژی بلاک چینارایه کنند. اگر این اتفاق بیفتد هیچ فرد، سازمان و یا کشوری نمی تواند آن را مدیریت و یا کنترل و یا فیلتر کند.

با لمس کاربرد تکنولوژی بلاک چین در تلگرام ، می توان به قدرت ارزهای دیجیتال پی برد. این تکنولوژی نه تنها در ارزها بلکه در حوزه‌های زیادی از اقتصاد پیش بینی می شود که به کار گرفته شود.
آلودگی صوتی بالا
با این حساب تنها دستگاه‌های ماینر با سوددهی مناسب در بازار مدل‌های S۷ و S۹ ساخته‌شده توسط Bitmain و مدل ۷۴۱ ساخته‌شده توسط Avalon هستند.
از بین این‌ها دستگاه ماینر S۹ بیشترین مقبولیت را در میان علاقه‌مندان به رمزارزها دارد. توان پردازشی این دستگاه ۱۳۵۰۰ هش در ثانیه است و با هزینه‌های فعلی برق سوددهی بیشتری را به دنبال دارد.اخیرا یک شرکت نوپای (Startup) حوزه ارزهای رمزپایه که در کشور صربستان فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که در اوایل هفته جاری بسیاری از تبلیغاتش به وسیله سرویس گوگل ادوردز (Google AdWords) نمایش داده نمی‌شوند. این استارت‌آپ ادعا کرده است که در چند روز گذشته تلاش بسیاری برای برقراری ارتباط با مدیران میان رده گوگل به کار بسته، با این حال تا کنون هیچ جوابی از طرف شرکت گوگل دریافت نکرده‌ است.

طبق گزارش منتشر شده از طرف وبسایت سی‌سی‌ان (CCN) این استارت‌آپ در شش ماه گذشته بدون هرگونه مشکلی، تمامی تبلیغات خود را در حوزه‌های مختلف ارزهای مجازی و اتریوم به نمایش ‌گذاشته است، با این حال در چند روز گذشته تبلیغاتی که حاوی کلمه «اتریوم» بوده‌اند دیگر در نتایج جستجوی گوگل به چشم نمی‌خورند.


آیا گوگل اسامی مرتبط با ارزهای رمزپایه را در لیست سیاه خود قرار داده است؟
بسیاری از خبرگزاری‌ها هم مدعی شده‌اند که ممکن است گوگل تمامی کلمات مرتبط با حوزه ارزهای مجازی را در لیست سیاهِ تبلیغات خود قرار داده باشد. اما به نظر می‌آید که چنین اتفاقی هنوز نیفتاده است. حقیقت این است که در سپتامبر سال 2018 میلادی، با توجه به حجم بسیار بالای کلاه‌برداری در حوزه ارزهای مجازی، گوگل تمامی تبلیغات مرتبط با این حوزه را مسدود کرد. بسیاری از شرکت‌ها و پایگاه‌هایی که از گوگل برای حوزه ارزهای رمزپایه سرویس دریافت می‌کردند فعالیت‌های مخفی در زمینه هک اطلاعات کاربران خود داشته‌اند و این موضوع گوگل را در زمینه ارائه تبلیغات به حوزه ارزهای مجازی بسیار محتاط کرده است.

در مارس سال 2018 سر انجام گوگل اجازه داد تا برخی تبلیغات مرتبط با کلمه هایی همچون بیت‌کوین و اتریوم در نتایج جستجوی گول به نمایش در بیایند، با این حال این میزان با محدودیت‌های زیادی همراه بوده است.

در ماه مارس 2018 هم گوگل اعلامیه منتشر کرد و طی آن اعلام کرد، با توجه به حجم بالای کلاه‌برداری و آسیب‌های مالی در حوزه ارزهای مجازی، این شرکت در قبال نمایش تبلیغات مرتبط با این حوزه بسیار محتاط عمل خواهد کرد.

همچنین مشخص شد که گوگل تمامی تبلیغات مرتبط با حوزه ارزهای رمزپایه را برای جلوگیری از کلاه‌برداری کاربران با چندین بار فیلتر مختلف بررسی خواهد کرد.

با تمامی این موارد به نظر می‌رسد در نهایت گوگل با خود کلمه‌ی «اتریوم» مشکل خاصی نداشته باشد و در آینده در صورتی که امنیت کاربرانِ حوزه ارزهای مجازی افزایش قابل توجهی پیدا کند می‌توان امیدوار بود که تبلیغات آنلاین این حوزه به خصوص از طرف گوگل از پشتیبانی بیشتری برخوردار باشد.

  • ۹۸/۰۷/۰۸
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی