گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

فن ماینر

ماینر چیست؟

 

فقط انگلیسی‌ها نبودند که زبان فارسی را در هند به وادی فراموشی سپردند. فارسی‌گویان در ایران نیز چنین کردند، برای همین، بسیاری‌ها به شمول خیلی از دانشجویان ادبیات فارسی در ایران، از ثروت ادبی فارسی در هند غافل مانده‌اند، برای این اظهارات عمران‌خان باعث شگفت‌زدگی شد.

زبان فارسی به طور نظام‌یافته توسط محمود غزنوی به هند وارد شد و بعد در پادشاهی پتان‌ها (پشتون‌ها) زبان رسمی شد. در امپراتوری ۳۰۰ ساله مغول‌ها، زبان اداری و اصلی هندوستان بوده است. شواهد نشان می‌دهد که قبل از غزنویان عده‌ای در بخش مرکزی هند به زبان فارسی صحبت می‌کردند. در طی همه این زمان‌ها کلیه مراودات، مکاتبات، نامه‌نگاری‌ها و اسناد دولتی که توسط شاهان و درباریان انجام و به سراسر جهان ارسال می‌شد، به زبان فارسی بود که موجب گسترش این زبان شد.

یکی از سه سبک عمده شعر فارسی به نام ‘سبک هندی’ مسمی است، اگرچه در دوره افراط ناسیونالیسم، بعضی‌ها به جای هندی، این سبک را ‘اصفهانی’ می‌نامند و همین ناسیونالیسم تلخ باعث فراموشی آن همه میراث شگفت معرفتی و ادبی شد.

هندی‌ها معتقدند که هند را شمشیر سلطان محمود، فارسی‌زبان نکرد. سخنان میر سیدعلی همدانی که امروزه زیارت مثالی تاجیکستان است فارسی‌گو ساخت. از ۱۱۰ جلد آثار این عارف بزرگ که همه به فارسی است، هیچ کدام در ایران منتشر نشده، نه ‘ذخیره‌الملوک’ که نقشه راه مدارا در هند بوده و نه حتی شعرهایش.

همان طور که ‘مجمع البحرین داراشکوه’ (کتابی در یگانگی هند و اسلام) و ترجمه اوپانیشادهای این شاه شگفت منتشر نشده‌اند. همان طور که شاعران بزرگی چون بیدل دهلوی و واقف لاهوری و میرزا غالب به تازگی کشف شده‌اند. غنی کشمیری همراه با شاعران دیگری که رگ و ریشه‌یی در مرزهای ایران امروز داشتند مثل صایب تبریزی و کلیم کاشانی و عرفی شیرازی و طالب آملی و غیره زودتر پیدا شده بودند.
پارسیان هند مشغول تجلیل از نوروزشاید این روزها اسم دستگاه ماینر یا همان ASIC  زیاد به گوشتان خورده. ماینر چیست ؟ در این مقاله میخواهیم بطور کلی توضیحی کامل در مورد دستگاه ماینر داشته باشیم تا اگر قصد خرید ماینر و فعالیت در زمینه ارز دیجیتال دارید بهترین انتخاب را مناسب با بودجه و سرمایه خود تهیه کنید.

طی سال های اخیر استخراج ارز های دیجیتال بوسیله کامپیوتر های استاندارد که شامل همان cpu  های استاندارد اینتل یا AMD  و کارت گرافیک های متداول بود صورت میگرفت اما به مرور شبکه بیت کوین و همینطور دستگاه های ماین آن افزایش یافت و pc  ها کاربرد خود را در این زمینه از دست داد.

با از رده خارج شدن pc  ها در زمینه ماینیگ استخراج فقط با پردازنده های خاصی که Asic ماینر  نامیده میشوند ممکن است اما این به آن معنا نیست که pc  ها توانایی استخراج نداشته باشند ، بلکه با توجه به گسترش و سختی شبکه استخراج در حال حاضر نیاز به pc  هایی فوق العاده قدرتمند میباشد که عملا از نظر اقتصادی بصرفه نیست.
فرآیند استخراج بیت کوین

همانطور که گفتیم در ابتدا بیت کوین در سازگار cpu های استاندارد بود . با گذر زمان اشخاصی که در فرآیند استخراج فعالیت میکردند متوجه شدند که استفاده از GPU  های کارت گرافیک استخراج آن ها را افزایش میدهد و بعد ها بعد ها پردازنده های گرافیکی بکار رفته در ASIC  استفاده شد.

در کل پروسه استخراج بیت کوین شامل موارد زیر است :

  •     خرید اسیک یا همان ماینر متناسب با نیاز و بودجه خود
  •     استفاده از یک کیف پول ایمن بیت کوین
  •     وصل شدن به یک استخر برای استخراج و شروع عملیات

خرید ماینر مناسب

حال که متوجه شدیم ماینر چیست به بررسی تولید کنندگان این محصول میپردازیم. تولید کنندگان مختلفی که در تولید دستگاه ماینر فعالیت میکنند ، بدون جرات میتوان گفت کمپانی Bitmain  از پیشگامان این صنعت میباشد فن ماینر ، ماینر های این شرکت موسوم به Antminer  در سرتاسر دنیا به فروش میرسند ، با این تفاسیر شرکت های زیادی نیز وارد این صنعت شده اند که برخی از آن ها به هیچ وجه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

این نکته را فراموش نکنید که تولید ماینرها بسیار محدود است پس هنگامی که قصد خرید Asic ماینر داشتید دقت کنید چه مدلی بروز است تا دچار خطا در استخراج سود و یا حتی زیان دهی نشوید.

مثال ساده آن ماینر S9  است که با الگوریتم SAH-256  بیت کوین و تمام ارزهایی که با این الگوریتم نوشته شده اند را استخراج میکند ، این مدل از سال ۲۰۱۶ تولید میشوند اما هرسال دچار تغییرات شده بطوری که سری ۲۰۱۸ آن توان پردازشی بالاتری نسبت به مدل پایه آن دارد. همین علاقه و توجه مردم به ارز‌های دیجیتال موجب شده که خیلی از افراد و شرکت‌ها دست به کار بشن تا از این علاقه مردم برای خودشون پول دربیارن و به همین دلیل در دو سه سال اخیر سایت‌ها و راه‌های زیادی برای کسب در امد از طریق ارز دیجیتال راه‌اندازی شده که البته خیلی از این‌ سایت‌ها هم کلاه‌بردار بودند.

در حال حاضر راه‌‌های زیادی برای کسب درامد با استفاده از ارزهای دیجیتال وجود داره که یکی از پراستفاده‌ترین این روش‌ها، خرید ماینر و ماین کردن(استخراج) ارز‌های دیجیتاله

مطمئنا تو ماه‌های اخیر خبرهای زیادی در مورد ماینر‌ها در رسانه‌ها خوندین و دیدین که در حال حاضر دولت‌ هم حساسیت‌های زیادی نسبت به ماینر و کسب درآمد از این روش داره البته حساسیت دولت خیلی هم بی‌دلیل و الکی نیست(حالا توضیح میدم چرا)

ماینر و ماینینگ

ماینر به دستگاهی میگن که بوسیله اون دستگاه می‌تونید ارز دیجیتال(مثلا بیت‌کوین) استخراج کنید پس باید توجه داشته باشید که ماینر‌ها ارز دیجیتال خریداری نمی‌کنند بلکه با انجام یک سری عملیات پیچیده، ارز دیجیتال رو استخراج می‌کنند.

البته وظیفه ماینر‌ها فقط استخراج ارز دیجیتال نیست، بلکه طی فرایندی و عملیاتی که ماینر‌ها انجام میدن، امنیت شبکه بلاک‌چین(سیستم ثبت اطلاعات و گزارش) رو هم تامین می‌کنند.

حالا شاید براتون سوال باشه که اصلا چرا به ماینر‌های نیاز هست و ساخته شدن در جواب باید بگم، تراکنش‌های این شبکه‌ها بدون نیاز به واسطه ها انجام می‌شوند یعنی ما برای انجام تراکنش در شبکه ارز‌های دیجیتال نیاز به نهاد، موسسه، بانک یا هر چیز دیگه‌ای نداریم به همین دلیل هم نیاز به ماینر‌ها هست تا امنیت شبکه رو تامین کنند.(بیشتر از این توضیح نمیدم، فکر هم نمی‌کنم نیاز باشه، اگر علاقه دارید که اطلاعات کامل داشته باشید، میتونید گوگل کنید و صد‌ها مقاله بخونید در این مورد)

از آنجا که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که بتواند فرایند پردازش تمامی تراکنش‌ها را به تنهایی و با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام دهد، استخراج‌کنندگان کامیپوترها و دستگاه‌های محاسباتی مخصوص خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند تا به انجام این فرایند کمک کنند.

همانطور که گفتم در حال حاضر دولت‌ و نهادهای نظارتی حساسیت‌ زیادی نسبت به فعالیت ماینر‌ها در کشور دارن به دلیل اینکه ماینر‌ها برای استخراج نیاز به سخت‌افزار‌های قدرتمند و سخت‌افزار‌های قدرتمند هم برای فعالیت نیاز به برق دارن، بنابر این با توجه به اینکه تعرفه مصرف برق مسکونی در کشور نسبت به سایر کشور‌های پایین تره، خیلی از مردم به سمت کسب درامد با ماینر علاقمند شدن و همین مسئله موجب شد که میزان زیادی از برق کشور، برای فعالیت‌ ماینر‌ها مصرف بشه.

طبیعتا در این شرایط دولت هم بیکار نموند و تعرفه جدیدی برای ماینرها وضع کرد(تعرفه صادراتی که حدود ۷ سنت است)، یعنی اگر شما میخواید به صورت قانونی ماین کنید، باید بعد از گرفتن مجوز‌های لازم، تعرفه برق ۷ سنتی رو پرداخت کنید.

درحال حاضر مدل‌های مختلفی از ماینر در کشور وجود داره که قیمت این ماینر‌ها براساس قدرت هش متفاوته ( هرچی قدرت هش بالاتر، کسب درآمد هم بیشتر)

در انتها باید بگم که ماین کردن همچنان هم در کشور ما صرفه اقتصادی داره و میتونید سود خوبی از این روش داشته باشد اما توجه کنید که برای سود کردن از این راه به بودجه حداقل ۱۰ - ۱۲ میلیونی نیاز دارید که بتونید شروع به کسب درامد کنید. (ماینر ارزون‌تر هم هست ولی در حال حاضر یک ماینر معمولی حداقل ۱۰-۱۲ میلیون قیمت داره)

البته همونطور که اول این متن گفتم، ماین کردن فقط یکی از فن ماینر راه‌های کسب ارز دیجیتاله و راه‌های زیاد دیگه‌ای(حتی به صورت رایگان) هست که تو پست‌های بعدی در موردشون کامل توضیح میدم.جواب به این سوال ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد ولی بر اساس تجربه می توان با دلایل زیر ادعا کرد که خرید بیت کوین سرمایه گذاری کم ریسک تر و سودآورتری نسبت به خرید دستگاه ماینر است.

 

  • ۱- مکان و شرایط مناسب
  • دستگاه های ماینر نیاز به مکان، برق و شرایط مناسب برای فعالیت دارند. این عوامل باعث می شود که هزینه اولیه و هزینه نگهداری به هزینه های عملیاتی استخراج اضافه شود که عموما افراد در شروع فعالیت برای اسختراج ممکن است این هزینه ها را در نظر نگیرند.
  • اما برای خرید بیت کوین مقدمات خیلی پیچیده و زمانبری مانند استخراج نیاز نیست.
  • ۲- بر خلاف تصور عمومی، استخراج بیت کوین کار ساده و کم دردسری نیست
  • تصوری که معمولا افراد قبل از شروع به استخراج بیت کوین دارند به این صورت است که دستگاه را به برق می زنیم و به سادگی بیت کوین بدست خواهد آمد.
  • این سطحی نگری به موضوع است چرا که استخراج بیت کوین مانند هر صنعت دیگری پیچیدگی ها و دردسرهای مخصوص به خود را دارد. برای نگهداری و فعالیت دستگاه ها در حالت بهینه باید زمان زیادی اختصاص دهید و تجربه بالایی بدست آورید.
  • ۴- استهلاک و خرابی دستگاه
  • دستگاه ماینر یک دستگاه الکترونیکی است و مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری احتمال خرابی و سوختن آن وجود دارد که باعث می شود ریسک و استرس سرمایه گذاری روی آن افزایش پیدا کند.
  • ۵- شروع با سرمایه کم
  • افراد عموما اینطور فکر می کنند که نیاز به پول زیادی دارند تا بتوانند بیت کوین بخرند، درصورتی که یکی از ویژگی های بیت کوین قابلیت تقسیم شدن به واحد های کوچکتر است، به همین دلیل شما می توانید با هر مبلغی (حتی ۱۰۰ هزار تومان) بیت کوین بخرید و هر زمانی که تصمیم گرفتید می توانید سرمایه گذاری خود را با خرید بیشتر بیت کوین، افزایش دهید.
  • ولی خرید دستگاه ماینر نیاز به سرمایه اولیه بسیار بالاتری دارد که این تازه جدای از هزینه مکان و دیگر هزینه های اولیه است.
  • ۶- دستگاه ماینر قرار نیست تا ابد برای شما بیت کوین استخراج کند

برخی در مورد استخراج بیت کوین تصور می کنند که دستگاه ماینری که می خرند قرار است تا ابد برای آنها بیت کوین استخراج کند و در این صورت بیت کوین بیشتری بدست خواهند آورد.

در این فرضیه پارامترهای زیر در نظر گرفته نشده است:

    احتمال سوختن دستگاه وجود دارد.
    به مرور زمان سختی شبکه بیت کوین بالا می رود و قدرت دستگاه شما چون ثابت است میزان بیت کوین کمتری استخراج خواهید کرد.
    دستگاه های جدیدتر با قدرت بالاتر به بازار خواهند آمد که باعث می شود میزان استخراج شما در طول مدت زمان کم شود.

۷- نقدشوندگی بالای بیت کوین

اگر به یکباره نیاز به نقدینگی پیدا کنید میزان نقدشوندگی دستگاه ماینر نسبت به بیت کوین به مراتب پایین تر است.
۸-ریسک توقیف دستگاه ماینر

به دلیل جدید بودن پدیده بیت کوین و استخراج، و از طرف دیگر عدم شناخت کافی دولت ها نسبت به این پدیده، ریسک هایی مانند غیرقانونی قلمداد شدن این فعالیت همواره وجود دارد.در هر لحظه از معامله اگر از خرید منصرف شوید می‌توانید دکمه cancel را بزنید و معامله را کنسل کنید.

پس از اتمام معامله می توانید نظر خود را در مورد فروشنده بنویسید تا خریداران بعدی بتوانند با اطلاعات بهتری نسبت به فروشنده، خرید کنند.

مسدود شدن بیت کوین در نزد سایت (escrow) به عنوان امین معامله باعث می‌شود که امنیت معامله برای دو طرف فراهم شود و خریدار مطمن باشد که پس از واریز پول به بیت کوین خود خواهد رسید و فروشنده نیز مطمن باشد که به پول خود خواهد رسید. به جز هزاران دیوان شعر، آثار بسیاری از قبیل حدود ۳۰ لغت‌نامه معروف فارسی مثل برهان قاطع و آنندراج در شبه‌قاره هند تالیف شده‌اند. کتابخانه‌های عمومی و خصوصی هند و پاکستان، هنوز پر از آثار خطی شگفت فارسی‌اند، به طور مثال،فن ماینر کتابخانه خانقاه گنج‌بخش لاهور یکی از قیمتی‌ترین ذخایر آثار درجه یک خطی فارسی محسوب می‌شود و برای نسخه‌شناسان و محققان فارسی در شبه‌قاره هنوز هم مرجع اهل تحقیق اند.

به طورمثال پروفسور عارف نوشاهی در پول توسط سکه و اسکناس تعریف نمی شود. پول مدت ها قبل از سکه وجود داشته است. پول صرفا یک ساختار روانی است که به دلیل تخیل جمعی بین انسان ها بوجود آمده است.

این مطلب برداشتی از فصل ده کتاب انسان خردمند نوشته یووال نوح هراری است که داستان پیدایش ، پیام و چگونگی کارکرد پول را توضیح می دهد.
بیماری قلبی که درمانش طلاست

در سال ۱۵۱۹ هرنان کورتز پرتغالی و همراهانش به سرزمینی که امروز به نام مکزیک می شناسیم حمله کردند، آزتک ها در این قسمت از زمین منزوی و بی خبر از بقیه قسمت های کره خاکی، زندگی می کردند.

آقای کورتز و همراهانش بعد از رسیدن به این سرزمین دست نخورده و پر از معادن طلا، شروع به جمع آوری طلاهای این سرزمین کردند.

آفروآسیا جایی که آقای کورتز از آن آمده بود، در آن زمان همه دچار اپدیمی شهوت طلا شده بودند و به دنبال این فلز زرد و بی مصرف می گشتند.

آزتک ها طلا را می شناختند ولی تنها استفاده آنها از این فلز زرد، ساختن مجسمه و جواهرات بود. آنها وقتی کالایی می خریدند هزینه اش را با دانه های کاکائو یا پارچه پرداخت می کردند و دلیل علاقه شدید پرتغالی ها به طلا را درک ماینر نمی کردند.

وقتی یکی از آزتک ها از دلیل این اشتیاق وصف ناپذیر پرتغالی ها به طلا سوال پرسید، آقای کورتز جواب داد:

 

  " من و دوستانم از بیماری قلبی رنج میبریم که درمانش فقط طلاست!"

مشکلات کالا به کالا

 

در زمانی که انسان هنوز به سبک زندگی دوره گردی و شکارچی گری زندگی می کرد و یکجا نشین نشده بود، پول هنوز بوجود نیامده بود. چرا که انسان در آن سبک زندگی نیازی به مبادله و تجارت هم نداشت و از نظر اقتصادی مستقل و خودکفا بود.

انسان ها خدمات و کالای خود را رایگان به بقیه عرضه می کردند چرا که انتظار داشتند دیگران نیز (که افراد نزدیک و آشنای آنها بودند) متقابلا کالاهای خود را به رایگان به آنها بدهند. چیزی که امروز به عنوان تهاتر یا مبادله کالا به کالا می شناسیم.

اقتصاد با بوجود آمدن شهرها و امپراطوری ها و بهبود زیرساخت حمل و نقل متحول شد. با ظهور انقلاب کشاورزی و یکجا نشینی، زمینه برای تخصص گرایی فراهم شد.

با این تحولات دیگر امکان پذیر نبود که جوامع پیچیده را بر اساس لطف متقابل ایجاد کرد و بر اساس مبادله کالا به کالا انسان نمی توانست همکاری های بزرگ انجام دهد.

مشکلاتی از قبیل عدم امکان مبادله هر نوع کالایی به کالای دیگر، عدم امکان ارزش گذاری هر کالا و همچنین عدم امکان ثروت اندوزی یا پس انداز کردن باعث شد که انسان به سمت اختراع پول برود.
صدف و سیگار

    اختراع پول یک انقلاب ذهنی بود و نه یک پیشرفت تکنولوژیکی.

پول صرفا یک ساختار روانی است که به دلیل تخیل جمعی بین انسان ها بوجود آمده است. و این امکان را به انسان می دهد که به سرعت بتواند ارزش کالاهای مختلف را مقایسه کند، به آسانی آن کالاها فن ماینر را مبادله کند و براحتی ثروت را ذخیره کند.

پول توسط سکه و اسکناس تعریف نمی شود.

پول مدت ها قبل از سکه وجود داشته است و بسیاری از فرهنگ ها از دارایی های جایگزین به جای پول استفاده می کردند. (مانند صدف و سیگار)

حتی امروزه نیز سکه و اسکناس به ندرت استفاده می شوند و انتقال الکترونیکی پول که شامل دیتاهای کامپیوتری می شود بیشترین کاربرد و محبوبیت را در مبادلات دارد. امروزه دولت ها نیز تلاش می کنند هرچه بیشتر به سمت آینده بدون اسکانس حرکت کنند.

پول یک وسیله مبادله جمعی است که این امکان را می دهد که تقریبا همه چیز را، تقریبا به هر چیزی تبدیل کرد.

پول این امکان را می دهد که انسان بتواند تبدیل کند، ذخیره کند و ثروت را ارزان و راحت از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کند که به نوبه خود رشد بازارهای تجاری را تسهیل می کند.
پول چگونه کار می کند؟

پول ساختاری روانشناختی است و یک واقعیت مادی نیست. پول مادیات را به ذهنیات تبدیل می کند. این سیستم تنها زمانی کار می کند که مردم به تخیل جمعی بشریت اعتماد کنند.

تمام انوع پول از یک ماده اولیه ساخته می شود که آن هم اعتماد است.

    پول جهانی ترین و کارآمدترین سیستم اعتماد متقابل است که تاکنون ابداع شده است

چه چیزی این اعتماد را ایجاد کرد؟ شبکه های پیچیده و طولانی مدت روابط سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی.

چه چیزی باعث می شود که یک کشاورز اعتماد کند که شالیزار سر سبز خود را بدهد و یک مشت کاغذ رنگی بگیرد؟ چون اعتماد می کند که اگر آن کاغذ های رنگی را ببرد به یک استان دیگر، آن مردم نیز آن کاغذ های رنگی را قبول می کنند تا به او مثلا یک خانه دهند.

ما به پول اعتقاد داریم زیرا همسایگان ما به آن اعتقاد دارند. همسایگان ما و خودمان به آن اعتقاد داریم، زیرا دولت به آن اعتقاد دارد (تا مالیات را با آن بگیرد) و رهبرهای مذهبی به آن اعتقاد دارند. (تا خمس و ذکات را با آن دریافت کنند)
تاریخچه مختصری از پول

نسخه های ابتدایی پول نیاز داشتند که ارزش ذاتی در خود داشته باشند. یک نمونه خوب از این نوع، پول جو است که اولین پول شناخته شده در تاریخ و به نام سومری ها ثبت شده است.
جو سومری ها

حدود ۵ هزار سال پیش پول جو در سومر همزمان با پیدایش نوشتار بوجود آمد.لاهور و پروفسور شریف حسین قاسمی در دهلی را می‌توان نام برد که هر دو در سال‌های اخیر برای تدریس نسخه‌شناسی به عرس بیدل تهران دعوت شدند.

در سراسر هند بیش از ۵۰ بخش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و کالج‌ها به فعالیت اشتغال دارند. بیش از ۱۰۰ مدرسه و دبیرستان فعالانه به تدریس زبان فارسی می‌پردازند. در اکثر قریب به اتفاق مدارس سنتی اسلامی، زبان فارسی در متون درسی وجود دارد و همه علما و مدرسین با دیوان‌های شعرای بزرگ، آشنایی و الفت دارند. احمد فراز، مشهورترین شاعر مردمی شبه‌قاره که با این نگارنده دوستی داشت و همین اواخر درگذشت، اشعار فارسی بسیاری را در حافظه داشت.

نکته دیگری که درباره فارسی در هند جالب است، نقش مهاجران یا فراریان یا هم تاجران ایرانی است که بعدها در هند ساکن شدند. به طور مثال شاهزاده آقاخان، امام حاضر اسماعلیه جهان، از اعقاب امام آقاخان محلاتی است که از ایران تبعید شد. آن‌ها علاقه به زبان فارسی و معارف آن را نیز با خود در هند گسترش دادند.

همان طور که جمعیت پارسیان هند که زرتشتیان مهاجرند و جامعه‌ای ثروتمند در هند به شمار می‌روند، برای این عجیب نیست که بگوییم این مهاجران هم در نشر کتاب و روزنامه فارسی و هم در اتفاقات سیاسی ایران، تاثیراتی مهمی در تاریخ داشته‌اند. در سال ۱۷۸۱ نخستین کتاب فارسی چاپ شده در هند با عنوان انشای هرکرن با آن چاپ شد و در سال ۱۷۸۸ کتاب لیلی و مجنون هاتفی خرجردی با کوشش و تصحیح ویلیام جونز به عنوان اولین کتاب ادبی فارسی و نخستین فن ماینر کتاب آموزشی فارسی نیز به سال ۱۷۹۲ با عنوان درس‌های فارسی و انگلیسی در کلکته چاپ شد.

حال موضوع اینجاست که بیت کوین فن ماینر اگر در کیف پول شما باشد هیچ کسی نمی تواند آن را از شما توقیف کند در صورتی که ریسک شناسایی و توقیف دستگاه ماینر بسیار بالا است.
جمع بندیباید دید که آیا نصف شدن پاداش بلاک بیت کوین سبب بیشتر شدن علاقه‌ی سرمایه‌گذاران خرد و معتبر به این ارز دیجیتال خواهد شد یا خیر. در ماه مارس، پانترا کپیتال (Pantera Capital)، اولین صندوق میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال، از هاوینگ بیت کوین به عنوان نقطه عطف بسیار مهمی یاد می‌کند. این گروه اذعان داشتند:

علاقه‌ی شدیدی به هاوینگ‌ها وجود دارد زیرا هر چهار سال یک بار عرضه‌ی بیت کوین کاهش پیدا می‌کند. اگرچه تعداد کمی نقطه داده وجود دارد اما به نظر می‌رسد که الگوی قیمت بیت کوین به هاوینگ مرتبط است. تا کنون شاهد چندین چرخه‌ی این چنینی بوده‌ایم که یک سال پیش از این تاریخ با تغییر روبرو شده‌اند. این نقاط عطف به ترتیب ۳۷۶ و ۳۲۰ روز پیش از هاوینگ‌های سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ رخ دادند

  • ۹۸/۰۷/۰۳
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی