گروه تعمیرکاران لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

به زیر کشیده‌شدن سبز اموی و پرچم سیاه داعش شما را افسرده کرد
یک روزنامه اجاره‌ای مدعی شد سیاه‌پوش کردن شهر (در ایام عزاداری سالار شهیدان)، موجب افسردگی و افزایش خودکشی می‌شود!

روزنامه همدلی که به گروهک نهضت آزادی و برخی اصلاح‌طلبان تندرو نزدیک است، در یادداشتی با عنوان «آیا رنگ تشیع سیاه است» نوشت: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، رنگ مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود. به‌همین خاطر است که در هواپیما از رنگ سیاه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. رنگ سیاه، نماد ظلمت است، شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد. در یک پژوهش نشان داده شده هنگامی که یک پل که رنگش سیاه بود و خودکشی‌های بسیار روی آن انجام می‌گرفت را به رنگ سبز تغییر دادند، آمار خودکشی بر روی آن به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.»

این روزنامه می‌افزاید: «تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت‌بخش عاشوراست... موافقان سیاه‌پوشی می‌گویند: مخالفان سیاه‌پوشی همان وهابیون سعودی هستند. در پاسخ باید گفت که اتفاقاً این خود وهابیون هستند که رنگ سیاه را برای خود برگزیده‌اند. گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتی پرچم داعش سیاه است... سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

یادآور می‌شود طیف‌های همسو با گروهک‌ها در فضای مجازی، با آغاز محرم، تبلیغات پرحجمی را برای تشکیک و شبهه‌افکنی عقبه عزاداری سالار شهیدان(ع)، توزیع غذای نذری بین مردم و... آغاز کردند که نشان می‌دهد این حرکت، سازمان‌یافته است.

بازی روزنامه زنجیره‌ای با رنگ‌ها و تخطئه رنگ سیاه و ترویج رنگ سبز در حالی است که فتنه‌گران در سال 88، رنگ سبز را هم سرپوش نفاق و آشوب‌افکنی خود کردند و هرچند در آغاز شعار یاحسین میرحسین می‌دادند، اما 8 ماه بعد در ایستگاه روز عاشورا، علنا علیه مساجد و هیئت‌ها و تکیه‌های مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا بی‌حرمتی کردند و آنها را به آتش کشیدند. در این روز برخی عناصر بهایی و وابسته به سازمان منافقین تحرک سازمان یافته داشتند و انتظار می‌رفت سران فتنه (موسوی و خاتمی و کروبی) از این عمل ضدانقلاب اعلام برائت و بیزاری کنند اما پس از آن تاریخ هم سران فتنه، از فتنه سبز اموی حمایت کردند و موسوی حرمت‌شکنان وحشی روز عاشورا را مردان خداجو توصیف کرد. بعدها رادیو فردا در یادداشتی به قلم یکی از مدعیان فراست اصلاح‌طلبی خاطرنشان کرد که آنچه سد راه  جنبش (فتنه) سبز و موجب شکست آن شد، نه جمهوری اسلامی بلکه اسلامگرایی و تدین مردم بود.

عجیب اینکه چند سال و پس از فتنه‌انگیزی داعش و النصره در سوریه، دست اندرکاران فتنه سبز، از جنگ نیابتی تروریست‌ها (که پرچم سیاه هم بر دست داشتند) حمایت کردند و آن روز نسبت به آن سیاهی اعتراض نکردند.
 

گلوبال ریسرچ: ایران دروغ می‌گوید یا اسرائیل که از نظارت آژانس فراتر است؟!
یک پایگاه اینترنتی کانادایی درباره ادعاهای گاه و بیگاه نتانیاهو علیه ایران می‌گوید جهان به دروغ‌های اسرائیل عادت کرده است.

گلوبال ریسرچ نوشت: اسرائیل مسلح به تسلیحات هسته‌ای و خطرناک یک تهدید جهانی محسوب می‌شود و این یک حقیقت انکارناپذیر است. اسرائیل ذخایر غیرقانونی تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و دیگر تسلیحات ‌تروریستی دارد. جامعه جهانی و رسانه‌ها در ارتباط با این تهدید موجودیتی برای صلح و ثبات منطقه‌ای سکوت اختیار کرده‌اند. این در حالی است که برنامه هسته‌ای مشروع ایران که شامل بخش نظامی نمی‌شود، در معرض شدیدترین بازرسی‌ها در جهان قرار دارد.

هر بار که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌از سایت‌های ایرانی بازرسی می‌کنند در واقع تأیید می‌کنند که این کشور به معاهده ان پی تی و برجام پایبند است. اگر انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای عمل کنند، دست‌کشیدن ایران از تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای - که بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ توافق به سبب عدم پایبندی دیگر امضا کنندگان برجام مجوز آن صادر شده است-  قابل بازگشت است.

سال‌هاست که نتانیاهو و دیگر تندروهای اسرائیلی همواره علیه برنامه هسته‌ای مشروع ایران صحبت کرده‌اند و در ارتباط با تهدیدی که وجود خارجی ندارد، دروغی بزرگ می‌گویند. در آستانه برگزاری انتخابات اسرائیل در روز ۱۷ ماه

سپتامبر، نتانیاهو که آینده سیاسی‌اش در معرض خطر قرار دارد بار دیگر از تاکتیک ایجادترس به‌عنوان یک اهرم انتخاباتی و جمع‌آوری رأی استفاده کرده است.

نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ از کاریکاتوری برای توصیف خطر ایران استفاده کرد.

تعریفی که برای سقط جنین بیان شده، عبارت از «دفع جنین از بدن مادر قبل از هفته بیستم بارداری» است. سقط جنین به سه شکل «خود به خودی»، «درمانی» و «جنایی» شناخته می‌شود. سقط «خود به خودی» قسمی است که معمولا ناشی از عادت‌های غلط و تخریب‌گر در سبک زندگی مثل سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، آلودگی هوا و همچنین وجود مشکلات وراثتی - ژنتیکی، اختلال‌های کروموزومی، تیروئید، دیابت، اشکال در سیستم ایمنی، انعقاد خون و عارضه‌های جسمانی است.


سقط «درمانی» بر اساس شرایط و ضوابطی که در قانون بیان شده، مجاز است و قابلیت اجرا شدن دارد. سقط «جنایی» نیز همان سقط غیرقانونی است که معمولاً در مراکز غیرمجاز و به صورت زیرزمینی انجام می‌شود.http://tamirkaran.blog.ir/1398/06/13/سخت-افزارها-و-بازار-روز

آن سوی ماجرای حمله به آرامکو
امیرمسروری در یادداشت روز امروز خراسان با موضوع قرار دادن موضوع حمله به آرامکو نوشت: ۱. انصار ا... به وعده عمل کرد. این گروه نشان داد نه تنها از حیات سیاسی یمن قابل حذف نیستند بلکه روز به روز با استفاده از توان داخلی به قدرتی دست یافته که می‌توان از آن به عنوان توان بازدارنده داخلی یاد کرد. حمله به آرامکو از چند منظر اهمیت راهبردی دارد. از یک سو انصار ا... به وعده پاسخ متقابل و همتراز عمل کرد و از سوی دیگر نشان داد دستش برای اهداف سراسری و پر هزینه علیه ریاض باز است. بر خلاف انتظار روز اول عربستان این حمله با توان داخلی یمنی‌ها انجام شد و مقاومت در یمن به سطحی از توانایی دست یافت که توانست نیمی از بازار نفت صادراتی سعودی‌ها را از کار بیندازد. در کنار این موارد انصار ا... و ارتش یمن نشان دادند درباره حوادث جنوب این کشور بی تفاوت نیستند و اگر امارات بخواهد اقدامات ناشیانه خود را ادامه دهد حتما ابوظبی و دبی هدف بعدی است.

کما این که مقامات یمنی بار‌ها اعلام کردند در صورت ادامه سیاست‌های مداخله جویانه امارات، قطعا این کشور در امان نخواهد بود. پیشتر هم خبرگزاری آناتولی با افشای متن جلسه مقامات اماراتی نگرانی و دلهره آنان را در برابر یمن منتشر ساخت که جنجال زیادی برپا کرد. به نظر می‌رسد در این حمله علاوه بر اقدامات متقابل درخصوص سیاست‌های بن سلمان توسط یمنی ها، انصار ا... پیامی واضح به امارات فرستاد و نشان داد در مقابل تمامیت ارضی این کشور با احدی مذاکره نمی‌کند و آینده یمن فقط یمنی - یمنی است.

بازار اوراق مسکن؛ نوسان «تسه»ها حول مرز

اوراق وام مسکن معاملات روز گذشته را عموما تحت‌فشار به پایان بردند. ارزش 70 درصد از تعداد کل امتیازهای وام (16 نماد از 23نماد تسه) در جریان دادوستدهای دیروز کاهش یافت. با عقب‌نشینی عموم «تسه»‌ها متوسط قیمت در این بازار فرابورسی به زیر مرز 42هزار تومان برگشت. اوراق وام طی این چند روز روند متلاطمی را سپری کردند. متوسط قیمت‌ها در این بازار که در هفته دوم شهریور به زیر مرز 40هزار تومان تنزل کرده بود، در روزهای بعد با ورود تقاضای تکنیکی به بازار تغییر مسیر داد و به بالای مرز 42 هزار تومان رسید. با وجود این، عموم «تسه»ها طی روز گذشته امکان عبور از این سطح را نیافتند و در کانال 41 هزار تومانی متوقف شدند. همچنان تنها عاملی که می‌تواند قیمت‌ها را به تحرک وادارد سیاست‌های اعتباری مسکن و ارتقای سقف خرید «تسه»هاست.

افت قیمت دلار و یورو در شروع هفته

روز گذشته، صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا را به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان خریداری کردند و در مقابل به نرخ ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروختند که نسبت به نرخ پنج شنبه، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نیز همانند دلار، ۵۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

تمدید اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز

در سی و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اختیارات بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز تمدید شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ۳ دستور اصلی این جلسه که روز شنبه و با حضور سران قوا و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد؛ ادامه روند آرامش در بازار ارز، کالا و خدمات، پیشگیری از رفتارهای سودجویانه در جهت حمایت از مصرف کنندگان و نیز هماهنگی بین سه قوه در خصوص مدیریت مناسب در شرایط تحریم بود. بر این اساس مقرر شد با توجه به ثبات قابل قبول در بازار ارز و موثر بودن این روند اختیارات مصوبات گذشته تمدید گردد. همچنین در خصوص ستاد تنظیم بازار، گزارشی از روند اجرای مصوبات در بازه یکساله ارائه و مقرر شد مصوبات قبلی و اختیارات ستاد تنظیم بازار برای ایجاد تمرکز بر تصمیمات قیمت گذاری، کنترل قیمت و جلوگیری از چند قیمتی و الزام برچسب و سیاستهای قیمت گذاری بازار تمدید شود. در بخش دیگری در این جلسه موضوع افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی به نحوی که کنترل و تنظیم بازار مناسب تر شده و بهبود یابد، مورد بحث قرار گرفت. بر این اساس مقرر شد ظرف یک هفته قوه قضاییه با هماهنگی دولت لایحه یک فوریتی در این زمینه را تنظیم و به مجلس ارائه نماید.

رقم مالیات بر اجاره‌بها مشخص شد

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی جزئیات لایحه اصلاح قانون مالیات بر اجاره بها را تشریح کرد. نادر جنتی در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضعیت مالیات بر اجاره‌بها اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی با توجه به التهابات بازار مسکن به دنبال اصلاح تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم است. وی افزود: بر اساس این تبصره ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم، کسانی که مجتمع های مسکونی که الگوی مصرف مسکن را رعایت کرده یا بیش از ۳ واحد مسکن احداث کنند، به طور کلی از پرداخت مالیات معافند؛  در غیر این صورت، واحدهای مسکونی زیر ۱۵۰ متر مربع یا تا مجموع ۱۵۰ متر در تهران و تا ۲۰۰ متر در سایر استان های کشور از مالیات بر اجاره بها به طور کامل معاف هستند. معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی به کمیسیون اقتصاد دولت ارائه داد که به موجب آن پیشنهاد، واحدهای مسکونی زیر ۱۵۰ متر در تهران و زیر ۲۰۰ متر در سایر شهرها در صورتی می توانند از این معافیت استفاده کنند که ۲ شرط را رعایت کنند؛ یکی اینکه قراردادهای اجاره مسکن میان موجر و مستأجر دو سالانه باشد؛  دوم اینکه مبلغ اجاره ای که در قالب کارگروه تعیین سقف اجاره بها،  تعیین و اعلام می شود، از سوی موجر تخطی نشود.

رنو و پژو دیگر جایی در ایران ندارند

رحمانی وزیر صمت در مورد ارتباط خودروسازان داخلی با غول‌های این صنعت گفت: در حوزه خودرو یکسری مباحث تکنولوژی نیز مطرح است ما باید با برخی شرکت‌های پیشرو در این صنعت ارتباط داشته باشیم اما با نگاه برد – برد. به طور مثال رنو با هر دو خودروساز اصلی ما شریک بود، مشخص است که برای این شرکت هیچ رقابتی ایجاد نمی‌شود. من به آقایان گفتم هر شرکت از یک کشور همکار پیدا کنند اینطور یک رقابت سالم ایجاد می‌شود. من حتی این موضوع را به سفیران کشورمان در کشورهای هدف اعلام کردم، البته ما ملاحظات دیگری هم داریم. نباید فراموش کرد شرکت‌های رنو و پژو خیلی بد با ما رفتار کردند، خلاف تعهدات و هرگونه اصول همکاری و بازرگانی، در واقع هیچ شریکی با شریکش اینگونه رفتار نمی‌کرد. آنها فکر می‌کنند که وضعیت همیشه اینگونه خواهد ماند، ما به آنها گفتیم که بروند و دیگر هم برنگردند یعنی اگر تحریم هم برداشته شود اینها جایی ندارند. در دوره قبل با وجود قرارداد ۱۰ ساله با امضای دو رئیس جمهور، ترک قرارداد کردند و با اصلاح ساختارها در آینده  شریک خارجی بهتری خواهیم داشت. /ایلنا

سبقت مرسدس از رقبای آلمانی در چین

درحالی‌که عملکرد هر سه برند خودروساز لوکس آلمانی در چین متاثر از کاهش تقاضا برای خرید خودرو بوده است اما مرسدس‌بنز عملکرد بهتری را از خود نشان داده و در زمینه فروش، از آئودی و بی‌ام‌و سبقت گرفته است. در ماه آگوست آمار فروش مرسدس‌بنز نشان از رشد ۱۳درصدی نسبت به همین ماه در سال گذشته دارد و در این ماه توانست ۶۰ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودرو را در چین به فروش برساند. بی‌ام‌و نیز به فروش ۵۶ هزار و ۲۴۲ دستگاهی در این ماه قناعت کرد تا نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴/ ۹ درصدی را تجربه کرده باشد. آئودی از فروش ۵۸‌هزار دستگاهی آوریل در چین و ثبت رشد سالانه ۲ درصد خبر داد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۹ نیز آمار فروش مرسدس‌بنز دو رقیب هموطن خود را جا گذاشت و رقم ۴۶۴ هزار و ۲۲۶ دستگاه را ثبت کرد. درحالی که فروش بی‌ام‌و در این مدت ۴۴۲ هزار و ۶۴۰ دستگاه و فروش آئودی نیز ۴۲۷ هزار و ۴۴۷ دستگاه خودرو بود.


شروط ضروری برای صدور مجوز سقط جنین


اگرچه موضوع سقط جنین فی نفسه به معنای گرفتن حیات و زندگی از موجودی بوده و مخالف قانون ایران و شرع اسلام است، اما قانون و شرع همیشه یک کلام نبوده و در برخی موارد ممکن است به دلیل حفظ مصلحتی بالاتر، حکم به سقط جنین داده شود. بدین‌صورت جواز سقط درمانی یا قانونی با فراهم شدن شرایطی صادر می‌شود؛ با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص، تأیید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری یا ناهنجاری‌های جنین که در لیست پزشکی قانونی قرار دارد قبل از ولوج روح (چهار ماه) سقط انجام می‌شود. همچنین ایجاد شرایطی که موجبات حرج مادر را فراهم کرده یا بیماری که جان مادر را تهدید کند، از موارد صدور جواز سقط قانونی است.چرا که تعمیر کاران است.


نکته مهمی که در شرایط و قوانین سقط جنین وجود دارد، این است که زنان باردار باید بدانند اگر شرایط سقط درمانی را داشته باشند، اما بارداری بالای چهار ماه باشد، نمی‌توانند برای صدور مجوز سقط اقدام کنند و اگر اقدامی صورت گیرد این سقط غیرقانونی محسوب می‌شود.


بعد از احراز شرایط سقط قانونی تا صدور مجوز مراحلی باید طی شود که شامل ارایه مدارکی از قبیل: شناسنامه زن و شوهر و معرفی‌نامه از پزشک متخصص معالج به همراه سونوگرافی معتبر؛ پرداخت هزینه‌های رسیدگی؛ بررسی مدارک و دادن مدارک به کارشناسان و مراجع ذی‌صلاح است.


صدور مجوز سقط درمانى بر اساس قانون مصوب در سال ۱۳۸۴ بر عهده سازمان پزشکى قانونى است و در صورتی که تمامی مدارک کامل باشد، مجوز ظرف ۲ الی ۳ ساعت صادر می‌شود.


تمام افرادی که برای آن‌ها مجوز صادر می‌شود، هرجا که خودشان دوست داشته باشند می‌توانند برای سقط مراجعه کنند. این نکته قابل ذکر است که سقط جنین در سازمان پزشکی قانونی انجام نمی‌شود. اگر هم افراد جایی برای سقط قانونی سراغ نداشته باشند، از سوی سازمان پزشکی قانونی مراکز پزشکی به آن‌ها معرفی می‌شود.


بر اساس دستور‌العمل سازمان پزشکی قانونی که از ابتدای مهر سال ۹۱ به تمامی مراکز ابلاغ شد، حضور و رضایت مادر برای صدور مجوز سقط درمانی کافی است و الزامی به گرفتن رضایت از پدر وجود ندارد.

سقط جنین به شکل غیر قانونی


با توجه به مواردی که گفته شد، اگرچه سقط جنین قانونی و پذیرفته است، اما در اکثر مواقع این عمل پذیرفته نیست و طبق شرع و قانون، مجازات دارد.


سقط جنین را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد. قسمتی از این سقط‌ها در چارچوب ازدواج است که افراد بنا به دلایلی همچون شرایط معیشتی و اقتصادی خانواده، ازدواج در سن کم و بارداری ناخواسته اقدام به سقط جنین می‌کنند.


قسم دیگر بارداری‌هایی است که خارج از چارچوب ازدواج اتفاق می‌افتد که این امر معلول به‌وجود آمدن عامل مهمی همچون ازدواج دیرهنگام و بلوغ زودرس است.

مجازات و دیه سقط جنین


طبق ماده ۳۰۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، سقط جنین حتی پس از دمیده شدن روح در آن، قصاص ندارد، اما مرتکب این عمل محکوم به پرداخت دیه و مجازات تعزیری است.


ماده ۷۱۶ این قانون نیز جزییات دیه سقط جنین را این‌گونه بیان می‌کند: «نطفه‌ای که در رحم مستقر شده، دوصدم دیه کامل؛ علقه که در آن جنین به صورت خون بسته درمی‌آید چهارصدم دیه کامل؛ مضغه که در آن جنین به صورت توده گوشتی درمی‌آید شش‌صدم دیه کامل؛ عظام که در آن جنین به صورت استخوان درآمده، اما هنوز گوشت روییده نشده است هشت‌صدم دیه کامل؛ جنینی که گوشت و استخوان‌بندی آن تمام شده، ولی روح در آن دمیده نشده است یک‌دهم دیه کامل و دیه جنینی که روح در آن دمیده شده است (پس از ۴ ماهگی) اگر پسر باشد، دیه کامل و اگر دختر باشد نصف آن و اگر مشتبه باشد سه چهارم دیه کامل.»

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و در حالی که جواز حضور در انتخابی المپیک را به دست آورده بود، عصر امروز به مصاف استرالیا رفت و در کمال ناباوری مقابل میهمان خود متحمل شکست شد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی با ترکیب نفرات اصلی اش به مصاف تیم والیبال استرالیا رفت که این بازی برخلاف انتظار با نتیجه ۳ بر یک و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲، ۲۳ بر ۲۵، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ به سود کانگوروها تمام شد تا این تیم به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد رقابت‌ها شود.

استرالیا هم پیش از این بازی تیم‌های سریلانکا و قطر را از پیش رو برداشته بود تا مجوز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را کسب کند. تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا فردا استراحت خواهند کرد و مرحله دوم بازی‌ها از روز سه شنبه آغاز خواهد شد. تیم ایران در این مرحله به مصاف تیم‌های اول و دوم گروه C یعنی چین و هند روبرو خواهد شد. 

استرالیا که یکی از حریفان جدی ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک است با این پیروزی خط و نشان جدی برای والیبال ایران کشید. ضمن اینکه نتیجه این مسابقه در مرحله دوم هم برای استرالیا محاسبه خواهد شد.تیم ایران پیش از این تیم‌های سریلانکا و قطر را شکست داده بود و جواز حضور در انتخابی المپیک را کسب کرده بود. 

ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا موذن استفاده کرد. سالن 12 هزار نفری آزادی امروز شاهد حضور تماشاگرانی به مراتب بیشتر از روزهای قبل بود. 

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

تیم ایران با حمایت هواداران بازی را بهتر شروع کرد. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۱ بر ۸ لبدف، سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت فنی کرد. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود استرالیا
ترکیب ایران برای ست دوم تغییری نکررد. این ست را استرالیایی‌ها بهتر شروع کردند و در امتیاز ۸ بر ۷ به سود آن‌ها هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری استرالیا ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود آن‌ها تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. شاگردان کولاکوویچ در امتیاز ۱۸ بازی را به تساوی کشاندند. این ست پس از چند بار درخواست ویدئوچک در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود استرالیا تمام شد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود استرالیا
برای شروع ست سوم هم ترکیب ایران تغییری نکرد. این ست پایاپایی پیش رفت تا در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. رفته رفته استرالیایی‌ها بر بازی مسلط شدند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود آن‌ها هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود استرالیا تمام شد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود استرالیا
تیم ایران برای اینکه بازنده بازی نباشد ست چهارم را پرقدرت آغاز کرد، اما در امتیاز ۸ بر ۶ به سود استرالیا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. 

 

در کمال تعجب، استرالیا ست چهارم را هم بهتر از تیم ملی آغاز کرد. وقت استراحت فنی اول ست چهارم در حالی از راه رسید که استرالیا با سه امتیاز اختلاف از تیم کشورمان جلو افتاده بود. استرالیا تا رسیدن به وقت استراحت فنی دوم هم این برتری را با دو امتیاز اختلاف حفظ کرد. استرالیا در ادامه این ست را هم 25-21 از آن خود کرد تا به عنوان تیم اول از گروه صعود کند.


شناسایی مجرمان سقط جنین


هرگاه زنی جنین خود را سقط کند باید دیه آن را بپردازد و خودش از آن دیه سهمی نخواهد داشت. ماده ۶۲۲ کتاب پنجم از قانون مجازات اسلامی تحت عنوان تعزیرات می‌گوید «هرکس عالما و عامدا به واسطه ضرب یا اذیت و آزار زن حامله، موجب سقط جنین وی شود، علاوه بر پرداخت دیه یا قصاص (قصاص مربوط به جنایتی است که علیه مادر صورت بگیرد) حسب مورد به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.»


همچنین قانونگذار در ماده ۶۲۳ این قانون می‌گوید «هرکس به واسطه دادن ادویه یا وسایل دیگر موجب سقط جَنین زن شود، به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود و اگر عالماً و عامداً زن حامله‌ای را دلالت به استعمال ادویه یا وسایل دیگری کند که جنین وی سقط شود، به حبس از سه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد مگر اینکه ثابت شود این اقدام برای حفظ حیات مادر است و در هر مورد حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوطه داده خواهد شد.»

شوک پهپادی به بازار انرژی؛ جهش 18 درصدی قیمت نفت

رویترز گزارش داد که قیمت معاملات آتی نفت خام برنت در بازار سنگاپوز در آغاز معاملات روز دوشنبه با 18 درصد افزایش به 71 دلار و 95 سنت افزایش یافته است. قیمت نفت خام برنت طی روزهای گذشته حدود 60 دلار بوده است. شبکه سی ان بی سی نیز گزارش داد که قیمت نفت «وست تگزاس اینترمدیت»(WTI) نیز 14 درصد افزایش یافته است.  رویترز علت این افزایش ناگهانی را حملات پهپادی نیروهای انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی خوانده است و نوشته است که در نتیجه این حملات 5 درصد عرضه نفت به بازارهای جهانی کاهش یافته است. 

چراغ سبز ترامپ برای استفاده از ذخایر استراتژیک نفت

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی کهممکن است رویقیمت نفت تاثیر داشته باشد من مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده ام. به اندازه ای که بازارها نفت کافی داشته باشند. 

طلای سیاه احتمالا یکصد دلار خواهد شد

رویترز روز یکشنبه پیش‌بینی کرد در صورتی که عربستان نتواند در پی حملات پهپادی به تاسیسات نفتی‌اش میزان عرضه را طبق روال سابق از سر بگیرد، بهای این حامل انرژی ممکن است به یکصد دلار نیز برسد.

وزیر انرژی عربستان کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت را تایید کرد

عبدالعزیز بن سلمان که اخیرا با برکناری خالدالفالح بر صندلی وزارت انرژی عربستان تکیه زده، بامداد یکشنبه رسما توقف ۵۰ درصد از تولید نفت این کشور در اثر عملیات پهپادی نیروهای مقاومت علیه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو را تایید کرد. وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که حملات پهپادی نیروهای مقاومت به ۲ مورد از تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی باعث شده ۵.۷ میلیون بشکه در روز، یا حدود ۵۰ درصد از کل تولید غول نفتی عربستان، متوقف شود. نیروهای مقاومت حوثی مسئولیت این حملات را به عهده گرفته‌اند. انفجارهای ناشی از این حملات یک پالایشگاه بزرگ نفتی در شهر ابقیاق، در استان نفت‌خیز شرقی این کشور و یک تاسیسات نفتی دیگر در میدان نفتی خریص، را به لرزه درآورد و باعث ایجاد شعله‌های بزرگ آتش شد که تا ساعت‌ها به این تاسیسات آسیب رساند.

آیا طلا به سمت کاهش بیشتر قیمت پیش می‌رود؟

فعالان بازار جهانی طلا این هفته منتظرند ببینند آیا طلا موفق خواهد شد مرز ۱۵۰۰ دلار را حفظ کند یا به سمت کاهش بیشتر قیمت پیش می‌رود. به گزارش ایسنا، اگرچه بازار جهانی طلا هفته گذشته از نظر فنی همچنان در روند صعودی قرار داشت اما همچنان که تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن ضعیف می‌شود، بدبینی به تدریج در میان فعالان بازار رسوخ می‌کند. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار آمریکا هفت دلار و ۹۰ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش داشت و در ۱۴۹۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۱ درصد کاهش ثبت کرد که سومین کاهش هفتگی متوالی بود. برخی از تحلیلگران اظهار کرده‌اند زمینه برای کاهش بیشتر قیمت طلا در معاملات هفته جاری وجود دارد زیرا بعید است بانک مرکزی آمریکا انتظارات در زمینه تسهیل سیاست پولی را برآورده نکند. به گفته رایان مک‌کی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیورتیز"، مجموعه آمار اقتصادی اخیر و کاهش تنشهای تجاری، به بانک مرکزی آمریکا فضای بیشتری برای اتخاذ موضع خنثی در برابر سیاست پولی بخشیده است. با این حال مک‌کی افزود که انتظار دارد قیمت طلا همچنان در محدوده ۱۵۰۰ دلار بماند.

یک مقام مسئول: قیمت گوشت مرغ کاهش می‌یابد

مهدی یوسفخانی با اشاره به اینکه ماهانه در کشور ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که مصرف مرغ در کشور بین ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون قطعه است. وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را سبب کاهش قیمت مرغ دانست و گفت: هم اکنون قیمت مصوب مرغ در بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است که با افزایش عرضه در روزهای آینده، ​ قیمت مرغ به کمتر از قیمت مصوب خواهد رسید. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، با بیان اینکه کاهش قیمت مرغ به کمتر از قیمت مصوب به زیان تولید کننده خواهد بود، ادامه داد: باید صادرات این محصول افزایش یابد تا علاوه بر نیاز بازار، تولید کننده نیز متضرر نشود. یوسفخانی با اشاره به کاهش تقاضا در این فصل گفت: قیمت جوجه یک روزه نیز به ۱۴۰۰ تومان رسیده است که البته تولید کنندگان جوجه یک روزه منتقد این قیمت هستند.

یارانه شهریورماه سه شنبه واریز می‌شود

یکصدو سومین مرحله واریز یارانه نقدی خانوار روز سه شنبه هفته جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. براین اساس یارانه نقدی 45 هزار 500 تومانی برای هر نفر ساعت 24 روز سه شنبه 26 شهریور واریز خواهد شد و بامداد روز چهارشنبه قابل برداشت است.

دلار به ۱۱ هزار تومان نزدیک شد

روز گذشته، نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، ۱۱۲۰۰ تومان بود و در مقابل هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات امروز، به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان خریداری شد و به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. یورو نسبت به روز شنبه، ۵۰ تومان کاهش داشت. دلار که از اواسط هفته گذشته پس از برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و از حامیان اصلی فشار حداکثری علیه ایران، افت نزدیک به ۳۰۰ تومان را تجربه کرد، دیروز نیز با تداوم خوش‌بینی به فضای سیاسی به حرکت نزولی خود ادامه داد.

پزشکان باید از ابتدای مهر کارتخوان نصب کنند

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پزشکان باید از ابتدای مهر کارتخوان نصب کنند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به شماره تماس ۱۵۲۶ اطلاع دهند. علی رستم‌پور با اشاره به ضرورت عمل به تکالیف قانونی از سوی مؤدیان عنوان کرد: صاحبان مشاغل مذکور از ابتدای مهر ماه ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در صورت عدم نصب و استفاده، مشمول جریمه خواهند شد. مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ جاری بوده‌اند.

روسیه هیچ وامی به دلار نمی‌گیرد/ یورو و یوآن جایگزین دلار شدند

وزارت مالی روسیه اعلام کرد که روسیه در ادامه امسال و کل ۲۰۲۰، هیچ وامی را به دلار آمریکا دریافت نخواهد کرد و به جای آن به دریافت یورو و یوآن رو خواهد آورد. آنتوان سیلوانوف، وزیر مالی روسیه، گفت: ما با ارزهایی غیر از دلار آمریکا وام خواهیم گرفت. او اضافه کرد روسیه در سال ۲۰۱۹ دیگر وام نخواهد گرفت. سیلوانوف گفت: ما امسال در نظر نداریم وام ارز خارجی دیگری دریافت کنیم. ما طبق برنامه‌ای که داشتیم و حتی بیشتر از آن وام دریافت کرده‌ایم. سال بعد احتمالا وام‌های ما نه تنها به یورو، بلکه به یوآن چین خواهند بود. در ماه مارچ روسیه اوراق قرضه یورویی به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار با موعد باز پرداخت ۲۰۳۵ منتشر کرد. مسکو همچنین در نظر دارد در همکاری با پکن برای کاهش وابستگی به دلار، برای اولین بار اوراق قرضه یوآنی منتشر کند.

در ماده ۶۲۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی نیز مجازات حبس برای پزشکان یا سایر افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به سقط جنین می‌کنند، این گونه بیان می‌شود «اگر پزشک، ماما، پرسنل بیمارستان، داروفروش و اشخاصی که به عنوان طبابت، مامایی، جراحی یا داروفروشی اقدام می‌کنند، وسایل سقط جنین را فراهم سازند یا مباشرت به اسقاط جنین کنند، به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد و حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط صورت خواهد پذیرفت.»

  • ۹۸/۰۶/۲۵
  • digi tamir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی